Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Danique1990 schreef:Ik zie altijd zo'n dode-dieren-wagen langs komen ( als er bij de buurman bijv. een koe overleden is) En dat vind ik zo smerig om te zien.. moet er niet aandenken dat ze ooit zo mijn schatjes op komen halen.. Is er ook een andere manier voor ? weet iemand dat misschien ?
Danique1990 schreef:Ik zie altijd zo'n dode-dieren-wagen langs komen ( als er bij de buurman bijv. een koe overleden is) En dat vind ik zo smerig om te zien.. moet er niet aandenken dat ze ooit zo mijn schatjes op komen halen.. Is er ook een andere manier voor ? weet iemand dat misschien ?
IKbenEllen schreef:Tis maar net waar je je geld aan uit wilt geven, ik vind: als ie dood is is het maar een omhulsel. Om daar nou 400,- aan uit te geven.... Daar zou ik dan liever een schilderij van van het paard laten maken ofzo.
Ellebel schreef:De aparte service van de rendac is 400 euro, ik denk dat cremeren nog wel een tikkie duurder is. Mijn keuze zou het op dit moment ook niet zijn, maar wie weet, als ik later geld als water heb en het is een heel bijzonder paard....
tjady schreef:Heb je helemaal gelijk in. Het is inderdaad maar een omhusel, maar die heel veel voor mij betekend heeft. Ik ben blij dat ik de mogelijkheid heb gehad om te kunnen kiezen. Voor mij draagt dat bij aan de verwerking van zijn dood.
Als iemand anders kiest voor slachten of rendac van zijn dier, heb ik geen moeite mee.
Danique1990 schreef:ik wel.. het is een dier.. maar wel een levend wezen.. waar je veel van heb gehouden.. Hoe kan je dat zomaar in een container laten flikkeren !
Danique1990 schreef:ik wel.. het is een dier.. maar wel een levend wezen.. waar je veel van heb gehouden.. Hoe kan je dat zomaar in een container laten flikkeren !
Danique1990 schreef:Maar hoe worden ze dan opgehaald..?
Sheerza schreef:Danique1990 schreef:Maar hoe worden ze dan opgehaald..?
Bij mij is het echt minder leuk gegaan. Ik ben er zelf niet bij geweest, mocht het niet van mijn vader. Hij wist blijkbaar al hoe het ging..
.............
Als ik daar bij had gestaan, en zag hoe iemand zo respectloos met het lichaam omgaat voor wie ik jarenlang met liefde en plezier voor heb gezorgd.
..............
De een kiest voor de slacht en de ander voor inslapen. En ik respecteer ieder zijn keuze, maar mijn paard word ingeslapen. Voor mij is dit een respectvol afscheid van mijn maatje..
Sheerza schreef:Ja maar dat het niet weer op deze manier gebeurd. Het mag dan wel een levenloos lichaam zijn, maar dan mag er nog wel met respect behandeld worden! Ik schrok er echt van toen ik dit hoorde.. Dat hij met een grijper wordt opgepakt, oke. Maar dat hij zo naar beneden werd gegooid..