Help de paarden uit Friesland

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

March

Re: Help de paarden uit Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 18:23

Dito schreef:
Cyntje schreef:
Dat is ook meerdere malen aangehaald Dito Knipoog

Weet ik maar lezen en begrijpen is blijkbaar toch nogal een verschillend iets. Knipoog

Ik kan lezen en begrijpen en ik lees en begrijp het ook.

Wat jullie zeggen is dat alleen wij degenen zijn die de hele tijd overal op doorgaan, terwijl het gros van de bokkers in dit topic dat zelf ook doet. Jullie kunnen ons ook gewoon negeren. Dat bedoel ik te zeggen met waar er twee vechten hebben er twee schuld.

Ik begrijp ook wel dat dit topic daar in de eerste instantie niet voor bedoeld was maar het is nu toch zo gelopen, en dat komt niet alleen omdat wij er steeds weer op inhaken, dat komt ook omdat jullie daar ook steeds weer op inhaken. Laten we dan nu maar ophouden en ons terugtrekken uit de discussie en de mensen die willen gaan actievoeren het topic weer laten gebruiken waarvoor het is bedoeld. Ieders punt is nu wel duidelijk imo.

@ThePast03: Als het gaat om mening doordrukken dan gaat het wederom om beide partijen, een aantal van de bokkers die wel voor de actie is maakt zich hier ook schuldig aan.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 18:27

Gemma schreef:
@ThePast03: Als het gaat om mening doordrukken dan gaat het wederom om beide partijen, een aantal van de bokkers die wel voor de actie is maakt zich hier ook schuldig aan.

Die proberen hun topic te redden en hebben het wanhopige idee dat ze door te antwoorden de boel weer on topic krijgen.
Dat is een utopie ze kunnen hen beter naar de mond praten en zeggen dat ze volledig gelijk hebben, wellicht zien ze dan opeens hun eigen motieven verwoord Knipoog

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 18:29

Gemma schreef:
@[*olduser*]: Als het gaat om mening doordrukken dan gaat het wederom om beide partijen, een aantal van de bokkers die wel voor de actie is maakt zich hier ook schuldig aan.

Lijkt me logisch in een topic waarin wordt gekeken of er mensen zijn die aktie willen voeren en zo ja wat voor een aktie.
Dan ga je niet zeggen: ok jullie hebben gelijk, we gaan lekker achterover zitten en hopen op een wonder vanuit de officiele instanties.

Zeker weten dat ze bereid zijn om een en ander aan te passen als er met goede argumenten gekomen wordt en deze op een normale manier gebracht worden.
Maar op deze manier wordt het een welles/nietes spelletjes terwijl er hier geen waarheid is.
Iedereen hier in Nederland heeft het recht om zijn stem te laten horen dmv vreedzame protestakties, laten we daar trots op zijn ipv het aan te vechten.

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 18:32

Gemma schreef:
Ik kan lezen en begrijpen en ik lees en begrijp het ook.

Wat jullie zeggen is dat alleen wij degenen zijn die de hele tijd overal op doorgaan, terwijl het gros van de bokkers in dit topic dat zelf ook doet. Jullie kunnen ons ook gewoon negeren. Dat bedoel ik te zeggen met waar er twee vechten hebben er twee schuld.

Ik begrijp ook wel dat dit topic daar in de eerste instantie niet voor bedoeld was maar het is nu toch zo gelopen, en dat komt niet alleen omdat wij er steeds weer op inhaken, dat komt ook omdat jullie daar ook steeds weer op inhaken. Laten we dan nu maar ophouden en ons terugtrekken uit de discussie en de mensen die willen gaan actievoeren het topic weer laten gebruiken waarvoor het is bedoeld. Ieders punt is nu wel duidelijk imo.

Ik wil zeggen dat men daar hier in de eerste plaats niet over had moeten beginnen, er staat volgens mij vrij duidelijk in de openingspost wat de bedoeling is. In een ander topic hierover is eigenlijk precies dezelfde discussie aan de gang (of geweest, volg het niet meer), hou ze dan daar. Lachen

Karl66

ThePast03, als hun manier van actie voeren een verkeerde is in mijn ogen, mag ik daar op reageren. Jammer dat jij dat als relschoppen ziet, maar de enige relschoppers die ik hier tegengekomen ben zijn toch de mensen die hier regelmatig komen roepen "gaan we nog actievoeren of hoe zit dat".

Er zijn ook genoeg alternatieven aangegeven. Maar die zijn blijkbaar minder leuk om te doen, ook al zijn ze effectiever.

ThePast03

sarabande schreef:
Dat is een utopie ze kunnen hen beter naar de mond praten en zeggen dat ze volledig gelijk hebben, wellicht zien ze dan opeens hun eigen motieven verwoord Knipoog

Lijkt me een prima voorstel, van nu af aan reageren op deze posters met:
Bedankt voor je mening, je hebt volkomen gelijk!

En dan gewoon verder gaan met het plannen van een eventuele aktie. Knipoog

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 18:34

Ik heb hier een poosje niet meer gepost omdat ik dat rellen spuugzat ben....

Heb nu besloten om "rellers" zoals Slimmerik te negeren, en hoop dat het weer normaal wordt hier.........

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 18:36

BitchyWitchy schreef:

Heb nu besloten om "rellers" zoals Slimmerik te negeren, en hoop dat het weer normaal wordt hier.........

daar ga ik in mee Haha!

( aparte ava heb je Bloos )

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 18:36

ThePast03 schreef:
Gemma schreef:

Lijkt me logisch in een topic waarin wordt gekeken of er mensen zijn die aktie willen voeren en zo ja wat voor een aktie.
Dan ga je niet zeggen: ok jullie hebben gelijk, we gaan lekker achterover zitten en hopen op een wonder vanuit de officiele instanties.

Zeker weten dat ze bereid zijn om een en ander aan te passen als er met goede argumenten gekomen wordt en deze op een normale manier gebracht worden.
Maar op deze manier wordt het een welles/nietes spelletjes terwijl er hier geen waarheid is.
Iedereen hier in Nederland heeft het recht om zijn stem te laten horen dmv vreedzame protestakties, laten we daar trots op zijn ipv het aan te vechten.

Dus als je vindt dat deze actie niet kan, dan moet je vooral achterover gaan zitten leunen en die mensen hun gang laten gaan Verward

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 18:37

Cyntje schreef:
BitchyWitchy schreef:

daar ga ik in mee Haha!

( aparte ava heb je Bloos )

Zo trof ik vandaag mijn waterbak aan..... Haha!

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 18:37

Ja dan valt diegene toch zelf met zijn neus in de boter? Clown
Jij bent toch niet diegene die daar dan een stokje voor hoeft te steken? Sigaar

Edit: @ Karl66

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 18:38

Is toch de keuze van die mensen?
Ik vind van zoveel dingen dat ze niet kunnen, als ik daarbij elke keer mijn mening moet gaan opdringen...

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 18:39

Karl66 schreef:
Dus als je vindt dat deze actie niet kan, dan moet je vooral achterover gaan zitten leunen en die mensen hun gang laten gaan Verward

Jij weet meer dan ik, ik weet helemaal nog niet hoe de aktie er precies uit gaat zien.
Jij blijft wanhopig vastklampen aan de openingspost terwijl dat gaandeweg het topic allang verandert is.

En jij bent degene die zegt dat je alles aan onze rechters over moet laten en onze oh zo betrouwbare overheid, niet ik.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 18:45

Cyntje schreef:
Wie spuit er dan gif over die boer? Namen dan AUB! Vork

Alsjeblieft meid een kleine selectie anders wordt het topic zo lang......(is alleen van de eerste paar bladzijden maar)

Chrystal-gek schreef:
maar nu hebben we te horen gekregen dat de boer ze morgen ophaalt.
Dat willen wij tegengaan, dat hebben deze paarden niet verdient.

nikkiej_86 schreef:

Ik weet niet of hij hier geestelijk last van heeft hij heeft geen gevoel voor zen dieren!!
alleen het geld vind hij erg!!
en hij mag geen dieren meer houden daar gaat het nu toch ook om...???
Het gaat er niet om of hij nu genoeg getraft is
hij is pas goed getraft als hij geen dieren meer mag houden!

nikkiej_86 schreef:

Op het moment zijn ze ook niet zielig tenminste als ze niet kreupel of niet longontstekingen of wat dan ook hebben want ze hebben gras kunnen zich lekker bewegen
maar ik weet hoe het er bij die minkukel thuis aan toe gaat dus dat willen we voorkomen
het gaat er NU niet om dat ze NU zielig zijn dat zegt hier ook niemand

Morgannah schreef:
Misschien een beetje mediadruk van het buitenland extra erbij, zou ze dat wakker schudden hier in Nederland? Misschien ben ik te idealistisch, maar ik vrees dat dit inderdaad weer met een waarschuwing gaat aflopen en deze man vrolijk verder kan gaan met zijn werkwijze.

Zandoo schreef:
Als ze naar die boer gaan, woorden ze ergens in stal gezet met wat vrete en worden echt niet goed verzorgd, ze krijgen echt niet allemaal een voor een verzorging en aandacht die ze nodig hebben. Gaan er dan vast nog meer dood door infecties ofzo :S

ThePast03 schreef:
De man kan mooi praten, daar schijnt hij om bekend te staan.

Chrystal-gek schreef:
Als al die media-aandacht er niet was geweest, had de boer nu onderuit op de bank gezeten zonder te vrezen voor verdere stappen (en dan bedoel ik rechterlijke stappen, niet wraakacties).

ThePast03 schreef:
En daar word ik niet vrolijk van en het geeft me absoluut niet de indruk dat die man het beste voor heeft met zijn dieren.
Het is toch ook wel heel typisch dat hij de enige is geweest die dit risico heeft genomen om de paarden te laten staan?

Kimberley77 schreef:
..en dara staan de paarden dan, zonder een klootzak van een boer, maar die wel land heeft en er stenge controle zal plaatsvinden..althans dit is voor nu even mn denkwijze he.

BitchyWitchy schreef:

Mijn feiten komen van een bokker die de boer kent....... En geloof me, van die feiten word je niet vrolijk.....

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 18:47

Als jij dat spuien noemt heb je nog niet veel meegemaakt in je leventje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 18:55

O jee, wat ik al vermoede, vele pagina's eerder, het is dus toch een reltopic geworden, ach zie een bekende naam en het is weer bingo. Jammer hoor, maar is te verwachten. Is te lang stil geweest.

Laten we gewoon weer lekker on-topic gaan en de sidepaths die genomen worden om mensen over de zeik te helpen, gewoon negeren, werkt vaak nog het beste.

NB: Slimmerik, zou je mij niet willen PB-en, ben van jouw manier van pb-en niet zo gecharmeerd.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 05-11-06 18:59, in het totaal 1 keer bewerkt

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 18:58

russel schreef:
O jee, wat ik al vermoede, vele pagina's eerder, het is dus toch een reltopic geworden, ach zie een bekende naam en het is weer bingo. Jammer hoor, maar is te verwachten. Is te lang stil geweest.

Laten we gewoon weer lekker on-topic gaan en de sidepaths die genomen worden om mensen over de zeik te helpen, gewoon negeren, werkt vaak nog het beste.

Eens!
Ik ga nu op mijn handen zitten en niet meer reageren op bepaalde personen, dus bij deze hebben ze alvast gelijk van mij.

Helaas niet in staat om naar Friesland af te reizen maar als ik wat anders kan betekenen hoor ik het graag.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 19:16

ThePast03 schreef:
Wat een triest topic is dit geworden.
Een stel mensen gebruiken dit topic om gewoon een rel te kunnen schoppen en vervolgens lekker achterover te gaan zitten en hebben blijkbaar ineens superveel vertrouwen in instanties als overheid, DB en AID.
...
Ook jullie zijn geen rechters en hebben het recht niet om andere te veroordelen. Toch doen jullie niets anders hier. Hoezo hypocriet????

Helemaal met ThePast03 eens! OK dan!

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 19:25

nikkiej_86 schreef:
Ik wil ook wel graag weten wie en waar en waneer word er actie gevoerd ?
Als er nog actie word gevoerd?
En wie gaan er dan:D?
Dus mensen die NIET willen actie voeren hoeven nu wat mij betreft niet te reageren
want dan weten de actie voerders niet meer waar ze aan toen zijn Lachen
Dus wil wel weten wat de plannen zijn Knipoog

Ik ook graag. Ja

March

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 19:27

Ann schreef:
ThePast03 schreef:
Wat een triest topic is dit geworden.
Een stel mensen gebruiken dit topic om gewoon een rel te kunnen schoppen en vervolgens lekker achterover te gaan zitten en hebben blijkbaar ineens superveel vertrouwen in instanties als overheid, DB en AID.
...
Ook jullie zijn geen rechters en hebben het recht niet om andere te veroordelen. Toch doen jullie niets anders hier. Hoezo hypocriet????

Helemaal met ThePast03 eens! OK dan!

Ik probeer geen rel te schoppen, en ik heb ook niet ineens superveel vertrouwen in alle overheidsinstanties, en ik ben ook niet tegen actie voeren tegen dierenleed. Wel vind ik dat dit in afwachting moet gebeuren van het onderzoek. Als het onderzoek gedaan is en hij komt er imo té makkelijk van af, ja, dan wil ik ook met jullie actie voeren, mits vreedzaam, en legaal.

Wat ik wel probeerde was het verhaal van meerdere kanten te bekijken en ook probeerde ik te zeggen dat jullie daar misschien ook eens over na konden denken..

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 19:50

Sab_Herta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 19:54

Boos! Stomme mensen ook...Ik hoop voor je dat het lukt oke Haha! met die weg te blokeren ceel Suc6

Sab_Herta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 19:56

Maar veel heel veel Suc6 met liefdevolle paarden he!! Tong uitsteken

orange1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 19:58

Sab_Herta@ wie gaat dat dan doen?

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 20:06

Ik ga die meiden een lintje bezorgen jah! Ja
Dus ik ga er een mailtje heen sturen Haha!