Zadeldiefstallen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lous

Re: [centraal] zadeldiefstallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 11:00

Als ze komen gaan alleen de dure zadels mee. Ze weten precies wat er te halen valt.
De kans dat je je zadel tegen komt is heel klein, het meeste gaat direct naar het buitenland en vooral de oostbloklanden.

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 17:46

Zo te lezen, hebben die personen er wel verstand van (met merken etc., wat ze mee moeten nemen). Wij hebben een erg grote stal (zo'n 100 paarden staan er), dus ik zal dit topic eens goed in de gaten houden.

Krijg je trouwens AL het geld terug van de verzekering? (van het zadel + evt. toebehoren?)

_Luziream

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 17:49

Volgens mij alleen als je een tuig verzekering hebt waar je dus je zadel kan laten verzekeren.

Borg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 18:38

Sence schreef:
Zo te lezen, hebben die personen er wel verstand van (met merken etc., wat ze mee moeten nemen). Wij hebben een erg grote stal (zo'n 100 paarden staan er), dus ik zal dit topic eens goed in de gaten houden.

Krijg je trouwens AL het geld terug van de verzekering? (van het zadel + evt. toebehoren?)

Het hangt van je inboedelverzekering af (van de klanten!) en er zal per jaar wel op afgeschreven worden. Aangezien het leer ieder jaar duurder wordt, schiet je er altijd bij in, maar beter iets dan niets he.
Bij mij staat mijn zadel met serienummer op de polis van mijn inboedelverzekering vermeld.

_Luziream

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 20:31

Borg schreef:
Sence schreef:

Het hangt van je inboedelverzekering af (van de klanten!) en er zal per jaar wel op afgeschreven worden. Aangezien het leer ieder jaar duurder wordt, schiet je er altijd bij in, maar beter iets dan niets he.
Bij mij staat mijn zadel met serienummer op de polis van mijn inboedelverzekering vermeld.

Ik dacht dat dan je zadel wel thuis moest liggen en dus niet op stal. Anders kan je dus bij je verzekering van je paard apart een verzekering afsluiten voor je zadel.

Borg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 20:33

Hoefde bij mij dus niet, als de zadelkamer maar afsluitbaar is.

_Luziream

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 20:34

Zit er bij jullie een slot op?

Borg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 20:41

Ja, hij is afsuitbaar met een deugdelijk slot en dat was voldoende voor de verzekering.

_Luziream

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 20:42

oh ok das namelijk niet altijd het geval en dan kan je je zadel niet via je inboedelverzekering verzekeren

Borg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 20:43

Misschien wel wanneer je zo'n beugel met een goedgekeurd hangslot eraan monteert?

taris2004

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 00:34

even een vraagje.
worden er alleen dressuur zadels meegenomen of ook nog andere zoals spaanse zadels, ijslandse zadels, bareback zadels, western zadels?

of zijn ze daar niet geintereseerd in???

xxamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 18:19

goed hoor zo'n toppic! vind ik echt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 11:57

Wat een stelletje schorem toch ook he!? Ik ga dit topic goed bijhouden, ze komen in de buurt...gisternacht in Heerde...

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 21:30

In eerste instantie kregen wij geen geld van de verzekering van ons gestolen zadel. Het zat wel bij de inboedelverzekering in, maar in de kleine lettertjes stond dat het zadel niet langer dan 3 maanden achtereen buitenshuis mocht liggen. En ons zadel lag dag en nacht op stal. ik heb een verklaring naar de verzekering moeten sturen dat wij het zadel regelmatig mee naar huis namen voor onderhoud. En toen kregen we het zadel wel vergoed.
Nu heb ik een rek achter op mijn fiets en mijn zadel gaat elke avond mee naar huis.
Ik geloof niet dat onze zadelverkoper zelf persoonlijk de zadels komt jatten hoor. Hij weet heel goed de weg op stal, maar dat doet die man echt niet. Het is een heel fatsoenlijke man hoor.

stalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 20:10

Gisteren ook weer zadels weggehaald, nu op klaar lichte dag, het betrof in Hoogeloon (noord-brabant)

Noraly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-08 18:48

Ik las hier een aantal pagina's terug dat ze in Ammerzoden ook alle zadels gestolen hadden; daar woon ik een paar km vandaan; Ik les in Gameren; daar zijn ook van veel leden van die Ponyclub zadels gestolen; zo ook die van mij! Ze hebben zeg maar heel het gebied van de Bommelerwaard gehad, ook fietsen en tv's waren niet veilig Knipoog

Airiin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 10:49

taris2004 schreef:
even een vraagje.
worden er alleen dressuur zadels meegenomen of ook nog andere zoals spaanse zadels, ijslandse zadels, bareback zadels, western zadels?

of zijn ze daar niet geintereseerd in???

Die hebben ze bij mijn (vorige) manege laten liggen, mijn Barefoot lag er ook nog gewoon en de podiumzadels ook. Ze gaan voor de dure merken zoals Kieffer, Stubben enzo. Ook de veelzijdigheids/spring modellen werden meegenomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 12:10

Bij ons hetzelfde verhaal (maar ja, zelfde stad, zelfde verhaal, vlak na elkaar, hoogstwaarschijnlijk zelfde mensen zeg ik): als het maar Duits en duur was. Dressuur, springen, veelzijdigheid maakt allemaal niet uit. Ons Engelse zadel hebben ze toen ook laten liggen, terwijl ze veel soortgelijke Duitse zadels wel mee hebben genomen.

SuzieQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 18:20

Heb inmiddels gehoord dat er op diverse pensionstallen in Breda (Noord-Brabant) ook zadels en hoofdstellen zijn gestolen.
Bij een pensionstal richting Terheijden zijn 6 zadels en hoofdstellen gestolen.

Mensen uit Breda en omgeving: opgepast dus Knipoog

izzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 09:03

En gisteren nacht weer op onze stal in Mariaheide!!!!
Ze zijn vorige week nog geweest en nu gewoon weer een keer. De vorige keer hadden ze alleen de western zadels meegenomen. Iedereen inmiddels weer nieuwe gekocht. En nu is alles weg, inclusief dressuurzadels!!! Op 5 na dan, en daar zat die van mij toevallig gelukkig bij.
Ik neem mijn zadel nu ook maar mee naar huis. Echt balen voor de rest.

Pebblesther

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 16:26

DinkyToy schreef:
Bij ons in de manege in pekela zijn ook zadels gestolen vannacht. Alleen weer dure zadels inderdaad.. Had zelf geluk, had mijn zadel gister net toevallig mee naar huis genomen.
Let op dus ook in Groningen!

Oei, ik dacht dat het meer in het zuiden enzo van het land voor kwam maar hier dus ook Huilen
Even opletten dus!
Het is toch asosiaal om andermans spullen te jatten!
Bedankt voor de waarschuwing

Daniellu

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 13:57

in de nacht van 13 oktober, in de omgeving oss. (noordbrabant)
hebbe ze bij ons alle zadels gestolen. gelukkig hebbe ze de rest laten ligge, ik ben nu 2 van mijn zadels kwijt, Waarvan een wintec en een s&k zadel, ik baal echt als een stekker wie doet zo iets?
het ergste is nog dat we niks terug krijge van de verzekering. Omdat er dus geen slot op de deur zat!! dat doen we eigelijk voor als er ooit brand uit breekt, dat de paarde snel weg kunne.
Maarja slot of geen slot ze hadde een mega groten beton schaar bij zich, en die hebbe ze ook laten staan (vergeten)
ik hoop dat ze die mense pakke!!
Laatst bijgewerkt door Leo op 16-10-08 11:39, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Vetgedrukt verwijderd

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 21:42

Daniellu schreef:
in de nacht van 13 oktober, in de omgeving oss. (noordbrabant)
hebbe ze bij ons alle zadels gestolen. gelukkig hebbe ze de rest laten ligge, ik ben nu 2 van mijn zadels kwijt, Waarvan een wintec en een s&k zadel, ik baal echt als een stekker wie doet zo iets?
het ergste is nog dat we niks terug krijge van de verzekering. Omdat er dus geen slot op de deur zat!! dat doen we eigelijk voor als er ooit brand uit breekt, dat de paarde snel weg kunne.
Maarja slot of geen slot ze hadde een mega groten beton schaar bij zich, en die hebbe ze ook laten staan (vergeten)
ik hoop dat ze die mense pakke!!

doel jij op de diefstal bij de familie zegers in heesch?
hoorde namelijk dat daar zadels en mentuigen gestolen waren.

is erg dicht bij ons in de buurt.... gelukkig zit bij ons wel alles goed achter (meerdere) slot(en) en grendel.

Blommen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 16:50

Mijn zadel is gestolen vanacht of vanmorgen en bij de buren ook. Mijn nieuwe wintec is verdwenen en de anky zadels liggen er nog....

Blommen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 16:51

Oja dit is in giessenburg gebeurd, zuid-holland vlakbij Gorinchem.
Ze hebben zelfs paar pakken aubiose mee genomen.