Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
goldenarrow schreef:Maar die gewone brave simpele paard of pony, die zijn er echt wel, óók voor een lager budget.
Fly_high schreef:goldenarrow schreef:Maar die gewone brave simpele paard of pony, die zijn er echt wel, óók voor een lager budget.
Is ook mijn ervaring, eentje om beetje lol in de basisport te hebben kun je nog steeds zo voor 6-7K kopen.
Heb de mijne voor 6K gekocht en na 2 jaar nog steeds super blij meehad toen nog eentje op het oog voor 6,5K die net zo leuk was. Gewoon braaf, normaal te rijden, met proefrijden met beide ook een leuk sprongetje kunnen maken. Zijn geen paarden waar Jeroen Dubbeldam van droomt ofc
maar voor in de basisport zeker voldoende.
In die zin geloof ik op zich wel dat je een braaf boshobbelpaard onder 5K kunt scoren, zeker als je open staat voor pony's, tuigers, dravers en noem maar op.
Het knelpunt is imo dat mensen vaak veel meer eisen hebben dan wat er officieel op hun lijstje staaten ja sommige kwaliteiten kosten echt dik geld, altijd zo geweest en gaat altijd zo blijven.
RedRoses schreef:Ik ben van de week bij een knappe 3 jarige wezen kijken, maar we mochten de rug en hals niet laten keuren. Dat voelde niet goed, en vanmorgen bij zo’n leuke zwarte Jerveaux x Charmeur geweest. Vanwege chip in de kogel voor een hele goede prijs (en snelle handel). Ik krijg de foto’s om te laten oordelen door m’n eigen dierenarts. Maar gezien de prijs kan die ook wel verwijderd worden. Beestje kon heerlijk bewegen maar nog helemaal groen. Ik denk dat we ‘m maandag gaan halen
ikke schreef:Farjen schreef:Maar elk nieuw paard vraagt werk, nieuwe omgeving/stalling, .. Ook die superbrave paarden kunnen daardoor van slag zijn. Bij sommige is dat na een weekje wel ok, anderen doen daar toch wel een tijdje over.
Zo had een stalgenoot een nieuw paard, was bij vorige eigenaar heel braaf en met uittesten ook. Op onze stal heeft hij toch verschillende (ervaren) ruiters er smerig afgegooid, inmiddels zijn ze wel goed vertrokken maar die eerste maanden waren pittig.
Ìk kwam op Facebook een advertentie tegen van twee 3-jarige Freiberger merries, voor wie dat interessant vindWel in België
Wat is er mis met België? Paarden zijn daar vaak wat goedkoper.
Twee maanden terug nog eentje daar gehaald, voor minder dan 5k.
boemel schreef:Gulpje, wat een mooie open uitstraling. Veel geluk ermee.
Er zijn zat goedkope paarden inderdaad.
Maar, denk dat je in 99% van de gevallen wel ergens een consessie op doet.
Mijn buurvrouw heeft regelmatig tussen de 3 en 4K een gezonde en onder het zadel beleerdedraver te koop. Ook verkeersmak.
Zou ik alleen door het bos willen rijden, dan prima. Maar voor mijn doel dressuur en buitenritten wil ik er geen.
Verder vind ik veel paarden te klein of te groot. Te smal of te breed. Of te oud. En ik verwacht geen uitmuntende gangen, maar ze met 3 goede basisgangen vinden is soms ook al lastig.
Heb zelf ook geen mega budget, maar verwacht voor eur 12.500 best een leuk paard te kunnen vinden.
Mijn 4 jarige met drakenbloed heeft deze week laten zien dat ze de regels begint te begrijpen. Heeft zich braaf laten longeren door een onervaren persoon, was braaf bij de masseur en zadelmaker en het knopje voorwaarts begint ook te komen.
Zou toch fijn zijn als ik straks vol overtuiging kan zeggen “dit is en blijft mijn paard en ik hoef geen andere “.![]()
Zou blij zijn als het zo gaat aflopen. Ik merk dat ik eigenlijk helemaal geen zin heb in weer proefrijden en de spanning van een keuring en of t klikt met ons andere paard.
ikke schreef:Maar als je op Marktplaats kijkt tot 4k dan zijn dat ongeveer 150 hits. Als 2/3 daarvan rommel is, blijven er 50 over. Als de helft daarvan niet past, heb je nog steeds keuze uit 25.
Het is gewoon simpel kansberekening; moeilijker is het niet. Succes met zoeken, het is jullie handel, niet de mijne.
Oskarrino schreef:Hmm oké dan wordt het lastig plannen, kan niet zomaar vrij krijgen…. Dan duurt het nog ff