Mogelijk winterveulentje op komst

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-24 17:13

Bedankt voor de tips Tiwi1969! Als ik het niet vertrouw ga ik zeker meteen de dierenarts bellen Shirley! Dan kan die wel vertellen of ik iets moet proberen of niet. In theorie weet ik hoe ik een beentje goed moet leggen maar of dat in de praktijk ook lukt weet ik niet. Dierenarts heeft hier 's nachts soms wel een lange aanrijtijd (twee locaties doen de nachtdiensten samen) dus als we een dierenarts nodig hebben hoop ik dat het één dichtbij is.

De merries die ik zie op de filmpjes gaan bij het daadwerkelijke persen wel plat liggen maar veranderen ook wel eens van houding tussendoor Monique1963, ik zag er zelf eentje die tussendoor op haar kont ging zitten dat was niet ideaal. Sommigen gaan/blijven ook staan... Ik hoop dat Skyla duidelijke voortekenen laat zien zodat ik het sowieso niet mis.

En iedereen is inderdaad welkom, maakt niet uit of je denk of er een veulentje komt of niet. Ik geef ook geen garanties :+ en weet ook niks helemaal zeker.

Skyla haar buikje vandaag:
Afbeelding

Monique1963

Re: Mogelijk winterveulentje op komst

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-24 17:24

Ik hoop nog weer eens op een bobbel filmpje ;-)

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-24 18:24

Cayenne schreef:
Ik heb het even aan onze papegaai gevraagd en die zegt ook dat er een vogel veulen in zit :D
En hij heeft altijd gelijk, want hij heeft al twee jaar op rij de uitslagen van bijna iedere F1 wedstrijd goed voorspeld :))

Mango <3

Dit topic wordt echt alleen maar mooier :)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-24 18:42

Celebi schreef:
Cayenne schreef:
Ik heb het even aan onze papegaai gevraagd en die zegt ook dat er een vogel veulen in zit :D
En hij heeft altijd gelijk, want hij heeft al twee jaar op rij de uitslagen van bijna iedere F1 wedstrijd goed voorspeld :))

Dat is op zich ook wel een makkelijke gok nu Max bijna alle races wint. :+

Ssssttttt, laat zijn droom als voorspellende papegaai nou niet uit elkaar klappen :))

Wij blijven team veulen! Maar het gaat weer sneeuwen, dus misschien kan hij/zij beter nog even binnen blijven zitten :=

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-24 21:25

Ik hoop ook dat het nog een keer lukt om duidelijke beweging vast te leggen Monique1963! Ik las wel dat een veulen aan het eind van de dracht steeds minder grote bewegingen kan maken vanwege ruimte gebrek dus de kans wordt er niet groter op helaas...

Laten we hopen dat zijn orakel status bevestigd wordt met het juist voorspellen van het veulen Cayenne! Dit is inderdaad geen mooi weer om geboren te worden dus het veulen kan beter nog even wachten tot één van de zeer gefundeerde gokdata :D

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-24 21:40

Heb je nog een tietjesfoto of is daar niet veel veranderd?

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-24 21:46

De tietjes foto's worden steeds dusdanig wazig dat er weinig van te maken is. Ze wordt nu weer heel kriegel als ik te lang bij haar uier bezig ben en ik doe er heel lang over om een enigszins goede foto te krijgen dus dat is geen fantastische combinatie :oo Morgen gaan we weer even met zijn tweeën een poging tot een uier foto doen, dat is wat makkelijker. Ik voel wel steeds even (vind ze ook niet heel fijn maar laat de wel even toe) en er is naar mijn idee niet veel veranderd sinds de laatste keer.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-24 22:15

Maak je de foto's met je gsm? Dan zou ik selfiestand nemen. Dat is makkelijker dan kan je het scherm ook zien en dus zien of het een goede foto wordt :)
Weet niet of je dat nu al zo doet, maar op die manier moet je er niet echt onder gaan liggen/hangen.

Vriendin heeft ook paarden, die vinden het vaak ook niet fijn vanaf de laatste 4 weken dat je aan de uier zit.

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-24 22:31

Ja ik gebruik de selfiestand maar Skyla beweegt steeds net wat waardoor de foto wazig wordt... Was net even bij Skyla wezen kijken omdat ze bleef liggen ondanks geknal van vuurwerk op het fietspad... Ze was heel knuffelig en aanhankelijk maar verder zag ik niks bijzonders.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-24 22:36

ik ga voor 17 februari. Zelfde kleur als Skyla, hengst! (is de verjaardag van mijn jongste zoon) Oudste zoon is aankomende dinsdag jarig maar ik denk dat dat te vroeg is!

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-24 22:53

Hm lief en knuffelig? Voortekenen?

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-24 23:04

Misschien leert ze dat nog waarderen aan de uier komen := hier zijn er ook die dat in het begin niets vonden, maar uiteindelijk geraken ze bijna in een genotstrance wanneer ik errond zit te wrijven _O-
Ik oefen het altijd omdat het heel handig is wanneer er opstartproblemen zijn. Veulen dat de uier niet vindt of wanneer je moet gaan melken.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-24 23:21

Mijn beide grote merries vinden het geweldig om een tietjesknuffel te krijgen. Mijn kleine mini vindt maar heel weinig lekker. De grote meiden gaan helemaal in een soort coma mode, eentje tilt zelfs haar been op en als ik niet op tijd stop denk ik dat ze omvalt!

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-24 23:55

Ik weet niet of het knuffelige een voorteken is hoor Monique1963, ze heeft wel vaker van die periodes. Ik vind het wel leuk dat ze meer op ons gericht raakt door de exclusieve aandacht maar ik gun het haar ook wel om weer in de kudde te staan want dat zal ze vast ook missen.

We waren inderdaad al wat met Skyla aan het oefenen met uier aanraken Knolselder en het ging steeds een beetje beter. Maar sinds een paar dagen vind ze het ineens weer vreselijk. Morgen maar eens kijken hoe het dan gaat, bij Skyla is toch geen dag hetzelfde... Zou mooi zijn als zij het ook kan gaan waarderen i.p.v. naar je hand schoppen :oo

Goklijstje:

Juval: 16-01 stippelmerrieveulentje
Tiwi1969: 17-01 stippel vos hengstje
La_Lune: 17-01 bruin merrietje
Danielleeee_: 18-01 zwarte merrie
Lente: 19-01 hengst
Olikea: 19-01 zwarte hengst
xYaartje: 20-01 merrie
Miran: 22-01 vos merrie
Imaudy: 22-01 zwart stippel hengstje
RanjaRietje: 24-01 merrie
Maralyn: 24-01 merrie, vos met witte aftekeningen
Taucha: 25-01 hengstveulentje met hier en daar een vage grijze of zwarte aftekening
Melzazu: 25-01 zwart hengstveulentje
Kookaburra: 26-01 vos-appaloosa merrieveulen
Alenthe05:26-01 merrie vos met spikkels op dr kont
Ponytante: 27-01 vos stippelmerrie
Linnie050: 27-01 merrie
Mendi: 27-01 merrieveulen, vos met appaloosa kenmerken
Jaydee_WP: 28-01 zwarte merrie
Jindai: 28-01 voskleurige merrie, met wat stippen op haar kont
Froukje_J: 29-01 zwart hengstveulen
Artimes: 29-01 vos met witte stippels
Eefsel2109: 29-01 stippel hengstje
Wintu: 31-01 zwarte merrie
Stal_Fiore: 31-01 zwart Appaloosa merrie
Jeetje77: 31-01 groene ruin met roze appeloosa kenmerken
Marga1: 01-02 merrie zwart met een paar witte vlekken
Shirley: 02-02 voskleurig merrietje
Chibi2: 02-02 bruin stippelhengstje
Urielle: 03-02 vospanterbonte merrie
Koper: 03-02 zwarte merrie
Omany: 03-02 bruin hengstje met spikkels
Wecha: 04-02
Hettieheks: 04-02 bruin merrietje
Swift: 08-02 vos stippel hengst
Nicky1963: 12-02 vosmerrie met appaloosakenmerken
Kloesje: 12-02 hengst appie
Charaz: 14-02 hengstje
ChantalAM: 15-02 merrie black appaloosa
Pubelia: 17-02 zweetvos hengst

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-24 13:38

Vanmorgen weer even een stukje met de Shetlanders gaan wandelen. Skyla had weer weinig tempo en werd op de terugweg nog langzamer. Maar het is wel goed voor haar om even in beweging te zijn!
We hebben na het wandelen ook weer even een rondje foto's gedaan, dat is voor de uier wellicht niet ideaal maar er is nog wel wat te zien:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 13:46

Lekker oliebollenbuikje <3

Vind het toch zo'n leuk pony'tje!!

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 13:53

Zie ik het verkeerd of is er vandering te zien in de uier als ik af ga op de laatste uier foto die je hebt gepost en ze vergelijk met deze recente foto of ligt dat aan mij?

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-24 14:02

Schattig hè Shirley <3 Ze is ook zo leuk!

Het lijkt inderdaad alsof de andere kant nu ook wat meer mee gaat doen xYaartje. Nog niet echt spectaculair maar er gebeurt volgens mij wel iets.

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 15:28

Heb je ook een foto van de buik van voren of van achteren genomen?

Sorry, ik blijf toch team hooi maar zou het natuurlijk niet erg vinden als ik het mis heb <3

Ponytante

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 15:32

Soms vind ik die foto's wel raar. Stel dat er zelfde soort foto's van vrouwen werd gepost. :x

Maar ja, valt weinig te speculeren zonder. Ik veronderstel ook iets van vooruitgang te zien bij de uier.

Ik heb een keer een bevalling (veulenen) meegemaakt. Die merrie (KWPN) ging staan en lopen tussen de weeën. Op een gegeven moment staken de voorbenen al een cm of 40 uit, ik was bang dat ze te rakelings langs de muur zou lopen met haar kont (en die beentjes). :oo Het ging allemaal goed maar elke rondje was een rondje te veel voor mijn hart. :')

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-24 15:47

Dat mag hoor Anna79, niemand kan het natuurlijk met zekerheid zeggen of ze wel of niet drachtig is op deze manier. Ik ga nu gewoon af op wat mij het meest logisch lijkt. Ik zie Skyla nu ook echt veranderen qua figuur maar ze is nog steeds niet mega dik maar heeft wel echt een hangbuik. Maar er zijn ook genoeg paarden die iedereen goed voor de gek kunnen houden. Had toevallig vanmorgen ook nog wat foto's van achter gemaakt:

Afbeelding

Afbeelding

Ja er is geen privacy meer voor Skyla :\ Maar dit zijn inderdaad de enige indicatoren die we hebben...

Oh dat lijkt me ook echt niet fijn Ponytante, snap dat dat niet goed voor je hart was :oo

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 18:38

Die sites zijn er ook wel, hoor, Ponytante :7

Gelukkig blijven wij er op Bokt wel van verschoond!

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-24 18:47

Hahaha nou gelukkig hoeven we dat hier niet te zien Shirley :')

Ik heb speciaal voor Anna79 ook nog een poging tot foto's maken van voren gedaan, was een uitdaging want Skyla was heel nieuwsgierig wat ik daar nou deed... Veel is er niet op te zien maar toch een klein beetje buik:

Afbeelding

Afbeelding

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-24 19:47

Buik foto's zeggen me niet veel. Elk paard heeft een buikje langs schuinvoor bekeken.
Je moet echt recht ervoor of erachter staan voor foto's.

Mijn 2 jarige hengst heeft ook zo'n uitstekende buik als je schuin ervoor staat.

Afbeelding

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-24 20:10

Ik denk ook niet dat buik foto's heel veel zeggen maar het is wel leuk vermaak toch :D Ik heb twee ruinen staan die er als ze net lekker hebben staan eten een stuk dikker uitzien dan Skyla maar die hebben dan weer niet zo'n hangbuikje als zij heeft. Ik heb ook van het begin af aan gezegd dat Skyla geen buik heeft die ik zou verwachten bij een hoogdrachtige merrie maar ik zie zelf wel degelijk veranderingen. Uiteindelijk is het enige dat echt uitsluitsel kan geven opvoelen of afwachten of er al dan niet een veulen komt en dat laatste zijn we nu gezellig aan het doen met zijn allen *\o/* En tijdens dat afwachten mag iedereen natuurlijk zoveel speculeren als ie wil :D