Hier ging het niet zo best
Overmorgen komt de bekapper, en met het natte weer gok ik zo dat we weer binnen moeten bekappen. Dus ik wou even oefenen met binnen staan en bezig gaan met de hoeven.
Dat ging in het begin heel goed
Helaas zien de hoefjes er niet zo goed uit, maar daar kan de bekapper overmorgen dan even beter naar kijken. En helaas ging het behandelen van de hoefjes; druppels erop doen, in sprayen en klei erop, minder goed. Wou misschien toch iets te veel aan haar hoeven prutsen. Ik wou er eigenlijk wel klei op, heeft ze wel nodig, maar met dit natte weer blijft dat ook niet fantastisch zitten.
Daarna besloten om even een stukje te wandelen, eigenlijk wou ik haar al terug op de paddock zetten maar ze liep met zulke stevige passen en oortjes voorop, dat ik dacht, stukje wandelen kan geen kwaad. We genoten er beide weer ontzettend van
Ik dacht, dat is een fijne afsluiter na het gedoe met de hoefjes.
Maar helaas mocht dat niet zo zijn.
Eerst gingen we langs de buren, die twee Rottweiler-achtige honden hebben, en die stormen met een noodvaart al blaffend op je af. Gelukkig kunnen ze niet het erf af, maar je schrikt je rot.
Vervolgens zag ik een kleine vrachtwagen aankomen, en ik dacht gelijk, “als dit maar goed gaat

”
Deze vrachtwagen minderde geen vaart, ging geen centimeter opzij terwijl ik dat wel duidelijk seinde.
Ik loop al standaard aan de linkerkant van de weg, met Nicky links van me, zodat Nicky het tegemoetkomende verkeer ziet, en het verkeer van achteren gaat dan standaard over de andere kant van de weg langs wat minder eng is.
Het meeste tegemoetkomende verkeer gaat dan in een bocht om me heen, maar deze vrachtwagen deed dit niet
Terwijl hij langs ons reed, veranderde Nicky van de linker, maar de rechterkant van mij. Ik zag haar al steigerend tussen mij en de vrachtwagen staan.
Het scheelde echt maar een haartje of ze was aangereden
Gelijk omgedraaid en terug naar stal gelopen en Nicky in de paddock gezet.
Ik baal hier wel ontzettend hard van, want het wandelen ging juist enorm goed, en dan heb je zulke idioten op de weg