Paarden die in 2024 beleerd worden.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Zertab

Re: Paarden die in 2024 beleerd worden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 15:27

Bedankt voor de lieve berichten! :). Klopt mijn ouders zijn nog niet eens wezen kijken... Terwijl paard op vijf minuten loopafstand staat...
Ik heb wel twee paarden vriendinnen maar eentje heeft altijd een excuus om niet te kunnen, dus die wil gewoon niet. En de ander nog nooit gevraagd maar zij is zelf ook erg druk.

Ik vind het vooral lastig dat ik dan lees dat de tandarts komt, de zadelpasser. En dat wil ik ook. Maar dat wordt niet geregeld, verder wil ik daar openbaar niet over in detail treden. Dus dan zou ik dat zelf moeten betalen, en paard is dus niet van mij dus waar ligt de grens?
Nu heb ik mezelf wat verdiept in zadels en het zadel wat er nu op ligt past gewoon niet. Van het weekend een dressuur zadel passen.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 16:38

Ik meld me ook maar weer even. Tussen de blubber en de ijsbaan in wou ik ook even weer iets met Elonia doen, dus ik heb er voor het eerst eens een singeltje om geknupt. Geen probleem, ze gaf er niks om. Mooi zo, tot nu toe is ze super-koel met alles. Over een paar weekjes nog maar eens en hopelijk is de bak dan weer droger.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik heb haar ook even onder de meetstok gezet. Nog precies 3 maanden, dan is ze 3 :oo
Afbeelding

Zertab gewoon roeien met de riemen die je hebt. Wat kan dat kan en wat niet kan, niet. Ik heb nog nooit een zadelpasser hier gehad. Ik bekijk zelf wat past en dat hoeft geen zadel van duizenden euro's te zijn. Ik heb liever een wat oudere, goede tweedehands dan een jong b-merk.

nick_en_ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 17:20

Hier ging het niet zo best -O-
Overmorgen komt de bekapper, en met het natte weer gok ik zo dat we weer binnen moeten bekappen. Dus ik wou even oefenen met binnen staan en bezig gaan met de hoeven.
Dat ging in het begin heel goed *\o/*
Helaas zien de hoefjes er niet zo goed uit, maar daar kan de bekapper overmorgen dan even beter naar kijken. En helaas ging het behandelen van de hoefjes; druppels erop doen, in sprayen en klei erop, minder goed. Wou misschien toch iets te veel aan haar hoeven prutsen. Ik wou er eigenlijk wel klei op, heeft ze wel nodig, maar met dit natte weer blijft dat ook niet fantastisch zitten.
Daarna besloten om even een stukje te wandelen, eigenlijk wou ik haar al terug op de paddock zetten maar ze liep met zulke stevige passen en oortjes voorop, dat ik dacht, stukje wandelen kan geen kwaad. We genoten er beide weer ontzettend van <3
Ik dacht, dat is een fijne afsluiter na het gedoe met de hoefjes.
Maar helaas mocht dat niet zo zijn.
Eerst gingen we langs de buren, die twee Rottweiler-achtige honden hebben, en die stormen met een noodvaart al blaffend op je af. Gelukkig kunnen ze niet het erf af, maar je schrikt je rot.
Vervolgens zag ik een kleine vrachtwagen aankomen, en ik dacht gelijk, “als dit maar goed gaat :n
Deze vrachtwagen minderde geen vaart, ging geen centimeter opzij terwijl ik dat wel duidelijk seinde.
Ik loop al standaard aan de linkerkant van de weg, met Nicky links van me, zodat Nicky het tegemoetkomende verkeer ziet, en het verkeer van achteren gaat dan standaard over de andere kant van de weg langs wat minder eng is.
Het meeste tegemoetkomende verkeer gaat dan in een bocht om me heen, maar deze vrachtwagen deed dit niet :x
Terwijl hij langs ons reed, veranderde Nicky van de linker, maar de rechterkant van mij. Ik zag haar al steigerend tussen mij en de vrachtwagen staan.
Het scheelde echt maar een haartje of ze was aangereden -:(-
Gelijk omgedraaid en terug naar stal gelopen en Nicky in de paddock gezet.
Ik baal hier wel ontzettend hard van, want het wandelen ging juist enorm goed, en dan heb je zulke idioten op de weg ;(

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 17:27

Er liggen gelukkig voldoende zadels. Nu een paar keer een wintec veelzijdigheid geprobeerd maar die komt achter omhoog in draf. Dressuur zadel maar eens proberen.

Ik lees boeken van Lisanne Thomas. Heb die van "beleren geen kunst", "training aan de hand" en net "biomechanica van het paard" binnen. Super makkelijke en overzichtelijke boeken. En hierdoor vergroot ik mijn eigen kennis enorm :)
In beleren geen kunst stond een stuk over zadel passen.

Ook heb ik mijn eigen document gemaakt met vergaande Kennis tot nu toe. Over het uitzoeken van een goed bit, tot aan opbouwen grondwerk tot nu. Zijn nu dus bezig met volgen, achterwaarts, halt houden en ook blijven staan en mij niet volgen. De grootste uitdaging voor Pharon. Die nog altijd niets liever wil dan mij volgen :')

En verder longeerspullen via marktplaats gekocht. Dubbele lijnen, Pessoa, longeerhulp en een singel. Die zijn nooit weggegooid, en gewoon lekker van mij.
Pessoa ga ik nog niet mee werken, pas als de rijbak droog is en onder begeleiding van de buurvrouw heb ik me voorgenomen.

JoellaLoves

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 18:50

Muronia schreef:
Ik meld me ook maar weer even. Tussen de blubber en de ijsbaan in wou ik ook even weer iets met Elonia doen, dus ik heb er voor het eerst eens een singeltje om geknupt. Geen probleem, ze gaf er niks om. Mooi zo, tot nu toe is ze super-koel met alles. Over een paar weekjes nog maar eens en hopelijk is de bak dan weer droger.
[ [url=m/M1uEL4.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/pH0Q7S.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/K9DNxy.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik heb haar ook even onder de meetstok gezet. Nog precies 3 maanden, dan is ze 3 :oo
[ [url=m/H2bxIm.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zertab gewoon roeien met de riemen die je hebt. Wat kan dat kan en wat niet kan, niet. Ik heb nog nooit een zadelpasser hier gehad. Ik bekijk zelf wat past en dat hoeft geen zadel van duizenden euro's te zijn. Ik heb liever een wat oudere, goede tweedehands dan een jong b-merk.

Geef jij je paard pokon?!! :')
Wat doet ze het toch super knap, leuk om te zien!

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 18:57

Muronia, jeeetje wat een joekel heb je :oo

Nick-en-ik, ahhh wat zonde! Ja, zulke idioten verpesten het echt voor mensen met paarden. :(

DA is net weer geweest. Verbandwissel en wondcontrole. Gezien hoe het er vorige week uit zag, hield ik rekening met wildvlees wegsnijden. Maar het zag er goed uit, veel rustiger dan vorige week. *\o/*

Nog wel nieuw verband erom, maar we zijn al van 2x per week naar 1x in de week gegaan. En het lijkt bijna gedaan te zijn. :D

JoellaLoves

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 18:58

Zertab schreef:
Er liggen gelukkig voldoende zadels. Nu een paar keer een wintec veelzijdigheid geprobeerd maar die komt achter omhoog in draf. Dressuur zadel maar eens proberen.

Ik lees boeken van Lisanne Thomas. Heb die van "beleren geen kunst", "training aan de hand" en net "biomechanica van het paard" binnen. Super makkelijke en overzichtelijke boeken. En hierdoor vergroot ik mijn eigen kennis enorm :)

Ook heb ik mijn eigen document gemaakt met vergaande Kennis tot nu toe. Over het uitzoeken van een goed bit, tot aan opbouwen grondwerk tot nu. Zijn nu dus bezig met volgen, achterwaarts, halt houden en ook blijven staan en mij niet volgen. De grootste uitdaging voor Pharon. Die nog altijd niets liever wil dan mij volgen :')

En verder longeerspullen via marktplaats gekocht. Dubbele lijnen, Pessoa, longeerhulp en een singel. Die zijn nooit weggegooid, en gewoon lekker van mij.
Pessoa ga ik nog niet mee werken, pas als de rijbak droog is en onder begeleiding van de buurvrouw heb ik me voorgenomen.

Ik ga eens kijken naar die boeken, ik vind het ook altijd interessant om hierover te lezen!

Wat betreft het bit, vind ik het ook lastig. Ik gebruik momenteel een smalle enkelgebroken D-trens voor Koda. Hier lijkt hij het rustigst mee in zijn mond te zijn. Maar zijn menbit daarentegen is een beetje een drama. Daar moet ik ook nog nader onderzoek naar doen.

Het blijft altijd een zoektocht. :)

JoellaLoves

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 19:01

Sherivey schreef:

Nick-en-ik, ahhh wat zonde! Ja, zulke idioten verpesten het echt voor mensen met paarden. :(

DA is net weer geweest. Verbandwissel en wondcontrole. Gezien hoe het er vorige week uit zag, hield ik rekening met wildvlees wegsnijden. Maar het zag er goed uit, veel rustiger dan vorige week. *\o/*

Nog wel nieuw verband erom, maar we zijn al van 2x per week naar 1x in de week gegaan. En het lijkt bijna gedaan te zijn. :D

Wat goed nieuws! Hopelijk blijven de vorderingen op deze manier doorgaan!

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 19:02

JoellaLoves schreef:
Zertab schreef:

Ik ga eens kijken naar die boeken, ik vind het ook altijd interessant om hierover te lezen!

Wat betreft het bit, vind ik het ook lastig. Ik gebruik momenteel een smalle enkelgebroken D-trens voor Koda. Hier lijkt hij het rustigst mee in zijn mond te zijn. Maar zijn menbit daarentegen is een beetje een drama. Daar moet ik ook nog nader onderzoek naar doen.

Het blijft altijd een zoektocht. :)

Bit lijkt voor nu prima. Ik heb een dubbel gebroken Bustrens. Maar onder het zadel kan het weer anders zijn...

Heb ook een kaptoom besteld. Wil daar meer mee gaan longeren sinds ik me wat heb in gelezen over de voordelen ervan.

JoellaLoves

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 19:07

Zertab schreef:
Bit lijkt voor nu prima. Ik heb een dubbel gebroken Bustrens. Maar onder het zadel kan het weer anders zijn...

Heb ook een kaptoom besteld. Wil daar meer mee gaan longeren sinds ik me wat heb in gelezen over de voordelen ervan.

Ik persoonlijk vind de kaptoom erg fijn, ik ben benieuwd naar jou ervaring als je er mee gaat werken.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 19:13

JoellaLoves schreef:
Zertab schreef:

Ik persoonlijk vind de kaptoom erg fijn, ik ben benieuwd naar jou ervaring als je er mee gaat werken.

Ga hem zaterdag proberen!
Longeer nu met bit en dan wel zo'n tussenstukje.

Vragen jullie stelling op de cirkel door lichte druk op de longe te zetten en te releasen als paard zakt met de hals?

nick_en_ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 19:16

Sherivey schreef:

Ja, echt verschrikkelijk zonde! Ik weet nu ook niet zo goed wat ik de komende tijd ga doen… Toch proberen te wandelen, of eventjes niet meer de weg op. Lastig, lastig. We hebben allebei wel plezier in het wandelen opzich, wandelen maakt Nicky duidelijk zichtbaar vrolijk, maar op deze manier hebben we er ook geen lol meer in :n
Ik ga in ieder geval wel fluoriserend spul halen en Nicky helemaal optuigen als we besluiten een stukje te wandelen, misschien dat dat helpt. En m’n longeerzweep mee om auto’s op afstand te houden, dat heeft in het verleden wel geholpen ~~}>

DDDara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 20:13

nick en ik.

Ik haat het altijd zulke mensen. Ik durf ook echt we weg niet op zo veel mensen die domme dingen doen......
En sommige ook echt expres en dan nog toeteren ook.

Ik denk dat ik in jou heval wel weer de weg op zou gaan maar weer even korte stukjes. al passeer je masr 2 auto's en dan weer terug.... maar dat je niet stopt na zo een slechte ervaring. Dat wil je niet als laatste herinnering.

nick_en_ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 20:45

DDDara schreef:
nick en ik.

Ik haat het altijd zulke mensen. Ik durf ook echt we weg niet op zo veel mensen die domme dingen doen......
En sommige ook echt expres en dan nog toeteren ook.

Ik denk dat ik in jou heval wel weer de weg op zou gaan maar weer even korte stukjes. al passeer je masr 2 auto's en dan weer terug.... maar dat je niet stopt na zo een slechte ervaring. Dat wil je niet als laatste herinnering.

Oh, verschrikkelijk zeg! Gelukkig nog niet meegemaakt dat mensen gingen toeteren. Weleens dat jochies expres iets, ik weet niet wat, naar Nicky gooide, ook belachelijk gedrag. Gelukkig reageerde Nicky daar toen niet zo op.

Het stomme is dat het vandaag ook weer een kort stukje was, hooguit 100 meter, dus totaal 200 meter heen en terug.
Dus gewoon echt flinke pech dat er al gelijk zo’n vrachtwagen aan kwam denderen :\

Gemiddeld maken we wandelingetjes van ongeveer 1 kilometer (500 meter heen en terug), en soms met uitschieters naar 2 kilometer als het echt goed gaat.
Dus het zijn niet verschrikkelijk lange afstanden die we wandelen.
Het is een stukje weg dat tussen twee n-wegen (die wegen lopen ongeveer parallel en dan zit het stukje waar wij wandelen ertussen) waardoor mensen die dat stukje binnendoor moeten algauw sneller rijden dan mag.

Als we weer gaan wandelen ga ik eerst weer een rondje op het erf oefenen denk ik, en dan een paar stappen het erf af en weer het erf op. Dus echt inieminie stapjes, net zoals een paar maanden terug. We blijven wel lekker bezig zo |o

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-24 21:02

Ik vind dat soort mensen dus ook het gevaarlijkste buiten.
Ook met mijn bijrijdpaard, die echt heel braaf is. Als ze zo vlak langs komen scheuren, ben ik er niet heel gerust op

DDDara

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 08:36

Ik woon in het bos en de enige weg die hier omheen loop is een super drukke N weg waar ze 80 mogen rijden en ik denk dat er maar zelden iemand is die maar 80 rijdt. Verder is het bos een gebied dat verboden is voor loslopende honden maar uiteraard loopt alles hier gewoon los, en het is verboden voor brommers en ander verkeer, maar crossmotoren vinden het hier geweldig maar omdat ze weten dat ze een probleem hebben als ze worden betrapt rijden ze echt BLOEDHARD. En ik ben echt zo bang dat als ik een crossmotor of een niet luisterende loslopende hond tegen kom ik me paard kwijtraak en hij de weg op loopt.....
En dan denk je dat je in heb bos veilig zit maar toch blijft het spannend.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 10:42

Hm hier in het 'bos' houden de mensen hun hond gelukkig meestal wel aan de lijn. Maar ik moet helaas een paar kilometer door de polder om in 10 minuten over het ruiterpad in het bos te zijn. We hebben niet zoveel ruitetpaden hier helaas.

We hebben wel strand, een stukje verder. Maar daar mogen honden dus wel los. Nou zijn ze natuurlijk niet allemaal ongeleide projectielen die achter paarden aan vliegen, maar ze zitten er wel tussen.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 11:21

nick_en_ik schreef:
Hier ging het niet zo best -O-
Overmorgen komt de bekapper, en met het natte weer gok ik zo dat we weer binnen moeten bekappen. Dus ik wou even oefenen met binnen staan en bezig gaan met de hoeven.
Dat ging in het begin heel goed *\o/*
Helaas zien de hoefjes er niet zo goed uit, maar daar kan de bekapper overmorgen dan even beter naar kijken. En helaas ging het behandelen van de hoefjes; druppels erop doen, in sprayen en klei erop, minder goed. Wou misschien toch iets te veel aan haar hoeven prutsen. Ik wou er eigenlijk wel klei op, heeft ze wel nodig, maar met dit natte weer blijft dat ook niet fantastisch zitten.
Daarna besloten om even een stukje te wandelen, eigenlijk wou ik haar al terug op de paddock zetten maar ze liep met zulke stevige passen en oortjes voorop, dat ik dacht, stukje wandelen kan geen kwaad. We genoten er beide weer ontzettend van <3
Ik dacht, dat is een fijne afsluiter na het gedoe met de hoefjes.
Maar helaas mocht dat niet zo zijn.
Eerst gingen we langs de buren, die twee Rottweiler-achtige honden hebben, en die stormen met een noodvaart al blaffend op je af. Gelukkig kunnen ze niet het erf af, maar je schrikt je rot.
Vervolgens zag ik een kleine vrachtwagen aankomen, en ik dacht gelijk, “als dit maar goed gaat :n
Deze vrachtwagen minderde geen vaart, ging geen centimeter opzij terwijl ik dat wel duidelijk seinde.
Ik loop al standaard aan de linkerkant van de weg, met Nicky links van me, zodat Nicky het tegemoetkomende verkeer ziet, en het verkeer van achteren gaat dan standaard over de andere kant van de weg langs wat minder eng is.
Het meeste tegemoetkomende verkeer gaat dan in een bocht om me heen, maar deze vrachtwagen deed dit niet :x
Terwijl hij langs ons reed, veranderde Nicky van de linker, maar de rechterkant van mij. Ik zag haar al steigerend tussen mij en de vrachtwagen staan.
Het scheelde echt maar een haartje of ze was aangereden -:(-
Gelijk omgedraaid en terug naar stal gelopen en Nicky in de paddock gezet.
Ik baal hier wel ontzettend hard van, want het wandelen ging juist enorm goed, en dan heb je zulke idioten op de weg ;(

Jeetje wat een nare ervaring! En echt sommige mensen... -:(-

Hoe is het nu met Nicky? Is ze wat rustiger? Ik zou denk ik ook weer een stukje de weg op gaan voordat ze misschien wat angst ontwikkeld?

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 14:15

Nickenik, ja sommige mensen snappen het echt niet. Soms doen ze het expres lijkt het en soms ook uit onwetendheid. Zo toeterde laatst een auto naar een ander nadat hij mij gepasseerd was. Die automobilist was mij natuurlijk allang weer vergeten maar paard schrok er wel even van.

Ik rijd (of loop) altijd midden op de weg en ga pas aan de kant als ze afgeremd hebben. Seinen doe ik inderdaad ook duidelijk. Met hele jonge paarden ga ik aan de wandel en iemand anders op de fiets mee. Zo zijn we extra breed en moeten ze wel voldoende ruimte nemen om in te halen. Als paard dan schrikt heeft deze de ruimte ook.

Hier Fier vanochtend opgetuigd met springset van halfbroer en ermee gelongeerd. Ook nu geen pas verkeerd gezet. Geen bokje, niet eens een hupsje. Ook niet in galop, bijna een beetje saai haha. Maar heel blij mee dat hij alles zo makkelijk doet <3
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Staart was af gegeten in de opfok maar mag wel iets sneller groeien haha

Overigens rijd ik vrij weinig op de weg en ga ik met trailer naar het bos. De weg bij ons op stal vind ik ook niet prettig. Smal en auto's rijden veel te hard.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 16:30

Wat knap al! :D

nick_en_ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 17:25

Zertab schreef:

Hoe is het nu met Nicky? Is ze wat rustiger? Ik zou denk ik ook weer een stukje de weg op gaan voordat ze misschien wat angst ontwikkeld?

Nicky was nog wel flink onder de indruk.
Gisteren zocht Nicky gelijk de kudde op toen ik haar weer in de paddock had gezet, dus superfijn dat ze daar duidelijk steun uit kan halen <3
Vandaag gelijk maar naar de ruitersportzaak geweest, en heb daar wat reflectie zooi gehaald; een halstertje, een kleine uitrijdeken en een hesje voor mezelf.
Ook vandaag even langs Nicky geweest, met het plan om te kijken of het halster en deken zouden passen.
Nicky leek gelukkig een stuk rustiger, nog wel een beetje onder de indruk had ik het idee, maar da’s natuurlijk niet gek. We waren ons beide natuurlijk echt helemaal rot geschrokken.
Wel besloten om toch even het halster om te doen en de deken erop te leggen. Nicky heeft nog nooit eerder een deken opgehad, dus was heel benieuwd wat ze ervan zou vinden!
Eerst haar even aan de felgekleurde deken laten snuffelen, en toen erop gelegd.
Eigenlijk is het een uitrijdeken, dus ietswat aan de grote kant voor Nicky :')
Daarom de flappen over haar rug en met een singeltje de deken vastgemaakt.
Halster was even spannend of maat pony wel zou passen, maar past precies!
Zelf hesje aangetrokken, en voila! Als we nu niet meer zichtbaar zijn weet ik het niet meer :+

Afbeelding

@StalMelyn, wat fijn dat er iemand meefietst! Hier heeft een stalgenoot aangeboden om eventueel mee te wandelen als dat nodig is. Misschien inderdaad handig om met twee personen op pad te gaan :)

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 17:46

Staat haar wel super stoer! :D

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-24 19:20

nick_en_ik schreef:
Zertab schreef:

Nicky was nog wel flink onder de indruk.
Gisteren zocht Nicky gelijk de kudde op toen ik haar weer in de paddock had gezet, dus superfijn dat ze daar duidelijk steun uit kan halen <3
Vandaag gelijk maar naar de ruitersportzaak geweest, en heb daar wat reflectie zooi gehaald; een halstertje, een kleine uitrijdeken en een hesje voor mezelf.
Ook vandaag even langs Nicky geweest, met het plan om te kijken of het halster en deken zouden passen.
Nicky leek gelukkig een stuk rustiger, nog wel een beetje onder de indruk had ik het idee, maar da’s natuurlijk niet gek. We waren ons beide natuurlijk echt helemaal rot geschrokken.
Wel besloten om toch even het halster om te doen en de deken erop te leggen. Nicky heeft nog nooit eerder een deken opgehad, dus was heel benieuwd wat ze ervan zou vinden!
Eerst haar even aan de felgekleurde deken laten snuffelen, en toen erop gelegd.
Eigenlijk is het een uitrijdeken, dus ietswat aan de grote kant voor Nicky :')
Daarom de flappen over haar rug en met een singeltje de deken vastgemaakt.
Halster was even spannend of maat pony wel zou passen, maar past precies!
Zelf hesje aangetrokken, en voila! Als we nu niet meer zichtbaar zijn weet ik het niet meer :+

[ [url=m/rHsx8K.jpg]Afbeelding[/url] ]

@StalMelyn, wat fijn dat er iemand meefietst! Hier heeft een stalgenoot aangeboden om eventueel mee te wandelen als dat nodig is. Misschien inderdaad handig om met twee personen op pad te gaan :)

En even langs de action van die hardloop banden halen voor om je arm ( knipperende zijn deze week in aanbieding) dannloop je ook gelijk veilig in de schemer of laagstaande zon

DDDara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-24 12:33

Nick en ik : Ik zou hem voor je met je nieuwe uitrusting gaat lopen wel even laten rennen met zijn nieuwe deken op zodat hij weet hoe het ding flappert en doet. Dat die niets straks van een auto schrikt en opspringt en vervolgens van zijn eigen geflapper er nog een hartverzakking boven op heeft.

nick_en_ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-24 12:51

Zertab schreef:
Staat haar wel super stoer! :D

Jaaa, staat haar best stoer inderdaad :D

@snorkel, goeie tip, dankjewel!

@Dara, ja precies! Daarom even gepast en ermee door de bak gewandeld, een paar minuutjes. Dit deed ze super braaf <3
Ik ga sowieso nog wat rondjes in de bak en op het erf oefenen voordat we weer de weg opgaan!