Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
DuoPenotti schreef:Uitgezet weet ik nog steeds niet.
Die wolf die hier zit loopt ook vrolijk van Duistland op en neer en maakt overal slachtoffers.
Of een otter dat ook kan?
DuoPenotti schreef:Wilde katten, waarvoor?
En die zijn er toch al veel?
anjali schreef:Sandra_H schreef:Ik heb het gezien, en me ook dood geërgerd aan weer de vergelijking met slachterijen en vlees eten, en vooral ook aan die "deskundige". Nou geloof ik best dat hij er veel vanaf weet hoor, maar er zijn ook anderen, die iets heel anders vertellen. Het zou mooi zijn als zo iemand ook eens in de spotlights gezet wordt. Liefst nog 2 (of meer) deskundige elk met een andere visie bij elkaar.
Ook ik ben geen complotdenker, nooit geweest en ga het niet worden. Het verhaal van de uitgezette wolf (of hybriden) geloofde ik niet zo, tot ik laatst dit las https://www.rtlnieuws.nl/editienl/artikel/5404569/vrouwelijke-otter-uitgezet-biesbosch-staatsbosbeheer-boos#:~:text=Natuurorganisatie%20Natuur%2D%20en%20Vogelwacht%20Biesbosch,te%20spreken%20over%20de%20actie.
of iets dergelijks ook met de wolf is gebeurd weet ik niet, maar ik geloof ook zeker niet meer dat dat NIET is gebeurd.
Linksom of rechtsom word ik inmiddels echt kotsmisselijk van de manier waarop de "pro-club" ,zowel op social als in de gewone media, de angst van zoveel mensen lacherig afdoet als roodkapje syndroom etc. waarna vervolgens met het vingertje wordt gewezen naar de niet wolfwerende afrasteringen. Oftewel eigen schuld dikke bult.
Volgens mij zijn ze uitgezet. Alles wordt hier stiekem gedaan. Ik postte eerder iets over vergelijkbare problemen in India (waar ik een connectie mee heb) met luipaarden die uit het buitenland (Namibie) zijn ingevlogen en uitgezet voor zog. natuurherstel omdat die in de glorieuze bloeitijd van India (toen het nog vol wouden was) daar voorkwamen. Ik schreef toen dat er al 5 mensen gedood waren maar ik vergiste me, er zijn in 5 maanden tijd 13 mensen gedood. En nog steeds hebben ze beschermde status al worden ze door regeringsteams wel gevangen en overgeplaatst als het ergens te gek wordt zoals in de omgeving van Bangalore. Een grote stad die zich steeds uitbreidt zodat de natuur eromheen steeds meer onder druk komt. De slachtoffers zijn de dorpsbewoners die in hutjes wonen die vrijwel niet afgesloten kunnen worden en hun dieren die ook geen afgesloten stallen hebben maar vanuit traditie vrij rondlopen.
Popstra schreef:Hier op de heuvelrug heeft (hoe toevallig) zich een 2e wolf bij de eerste gevoegd en wel uit Duitsland vandaan.
Hoe ze aan die wijsheid komen is mij een raadsel. Kijken ze hun poep na op dna ofzo??
Ze worden iig nauwkeurig opgevolgd door personen. Dat is wel duidelijk.
rien10 schreef:SusanH schreef:Ik vind het vreselijk dat kinderen in Elspeet en omgeving het bos niet meer in durven, niet op de fiets meer naar school durven. Daar moet meer aandacht voor komen ook in de media.
Dit heeft weinig met "niet meer durven" te maken. Niet meer durven is al veranderd in "niet meer kunnen".
Het kan gewoon niet meer. Het risico is te groot.
Popstra schreef:Hier op de heuvelrug heeft (hoe toevallig) zich een 2e wolf bij de eerste gevoegd en wel uit Duitsland vandaan.
Hoe ze aan die wijsheid komen is mij een raadsel. Kijken ze hun poep na op dna ofzo??
anjali schreef:Ineens valt er bij mij een kwartje. De stad Bangalore wil uitbreiden en heeft grond nodig. Daaromheen wonen dorpsbewoners die akkertjes in eigendom hebben. Boeren dus en die krijg je niet gemakkelijk zomaar weg ,ook niet met uitkopen, want het is voor hen een manier van leven en de grond geerfd van hun voorouders. Nu wordt het leven hen onmogelijk gemaakt door die loslopende luipaarden daar. Ik zie toch overeenkomsten met de situatie in Nederland met boeren en wolven.
rien10 schreef:DuoPenotti schreef:Wilde katten, waarvoor?
En die zijn er toch al veel?
Echte wilde katten, de soort dus, niet volgens mij. Wel verwilderde huiskatten.
Maar, men wil de wilde kat zuiver houden. Ze paren echter wel met verwilderde huiskatten. Dan zal je eerst alle verwilderde huiskatten moeten vangen en castreren of vangen en zorgen dat ze nooit meer in ht wild komen of doden. Anders heb je nog steeds geen zuivere wilde katten.
tienus63 schreef:Ik vind dit geen dier die in de stress raakt van een auto.
Half uur geleden op de Drents-Friese grens.
https://fb.watch/nmSNxppSqw/