Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-23 12:35

Uitgezet weet ik nog steeds niet.
Die wolf die hier zit loopt ook vrolijk van Duistland op en neer en maakt overal slachtoffers.

Of een otter dat ook kan?

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-23 12:39

Dat zou mij ook niet verbazen hoor. Ze zijn in ieder geval wel geholpen.
Een fokker van F1 kruisingen die tot een paar jaar geleden gewoon op marktplaats pups aanbood.
Locatie De Hoeve, Friesland. Pal naast DFW.
Park Oikos in Ruinen wat gestopt is, wolvencentrum in de buurt van Kleve Duitsland.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-23 12:43

DuoPenotti schreef:
Uitgezet weet ik nog steeds niet.
Die wolf die hier zit loopt ook vrolijk van Duistland op en neer en maakt overal slachtoffers.

Of een otter dat ook kan?

Ze zijn toch van plan om wilde katten te gaan uitzetten? Dat las ik maar verder doet men er het zwijgen toe. Stond ook iets over op Bokt.

DuoPenotti

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-23 12:44

Wilde katten, waarvoor?
En die zijn er toch al veel?

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-23 12:46

DuoPenotti schreef:
Wilde katten, waarvoor?

Echte wilde katten, de soort dus, niet volgens mij. Wel verwilderde huiskatten.
Maar, men wil de wilde kat zuiver houden. Ze paren echter wel met verwilderde huiskatten. Dan zal je eerst alle verwilderde huiskatten moeten vangen en castreren of vangen en zorgen dat ze nooit meer in ht wild komen of doden. Anders heb je nog steeds geen zuivere wilde katten.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-23 12:47

oh ja kom ik even mee in de war :o?

Ja dat gaat nooit werken natuurlijk. Dat paart met elke loslopende kat.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-23 12:48

Volgens mij heeft iedere wilde kat huiskatten bloed in zich. Er bestaan geen 100% wilde katte meer. Zonde, een hele soort naar de vaantjes.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-23 12:52

DuoPenotti schreef:
oh ja kom ik even mee in de war :o?

Ja dat gaat nooit werken natuurlijk. Dat paart met elke loslopende kat.

De bedoeling is natuurlijk dat onze huisdierkatten niet meer buiten mogen. En de rest van onze huisdieren ook niet. Want die passen niet in het rewilderingsplan. :(

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-23 12:54

Hier op de heuvelrug heeft (hoe toevallig) zich een 2e wolf bij de eerste gevoegd en wel uit Duitsland vandaan.
Hoe ze aan die wijsheid komen is mij een raadsel. Kijken ze hun poep na op dna ofzo??

Ze worden iig nauwkeurig opgevolgd door personen. Dat is wel duidelijk.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-23 13:04

anjali schreef:
Sandra_H schreef:
Ik heb het gezien, en me ook dood geërgerd aan weer de vergelijking met slachterijen en vlees eten, en vooral ook aan die "deskundige". Nou geloof ik best dat hij er veel vanaf weet hoor, maar er zijn ook anderen, die iets heel anders vertellen. Het zou mooi zijn als zo iemand ook eens in de spotlights gezet wordt. Liefst nog 2 (of meer) deskundige elk met een andere visie bij elkaar.

Ook ik ben geen complotdenker, nooit geweest en ga het niet worden. Het verhaal van de uitgezette wolf (of hybriden) geloofde ik niet zo, tot ik laatst dit las https://www.rtlnieuws.nl/editienl/artikel/5404569/vrouwelijke-otter-uitgezet-biesbosch-staatsbosbeheer-boos#:~:text=Natuurorganisatie%20Natuur%2D%20en%20Vogelwacht%20Biesbosch,te%20spreken%20over%20de%20actie.
of iets dergelijks ook met de wolf is gebeurd weet ik niet, maar ik geloof ook zeker niet meer dat dat NIET is gebeurd.

Linksom of rechtsom word ik inmiddels echt kotsmisselijk van de manier waarop de "pro-club" ,zowel op social als in de gewone media, de angst van zoveel mensen lacherig afdoet als roodkapje syndroom etc. waarna vervolgens met het vingertje wordt gewezen naar de niet wolfwerende afrasteringen. Oftewel eigen schuld dikke bult.

Volgens mij zijn ze uitgezet. Alles wordt hier stiekem gedaan. Ik postte eerder iets over vergelijkbare problemen in India (waar ik een connectie mee heb) met luipaarden die uit het buitenland (Namibie) zijn ingevlogen en uitgezet voor zog. natuurherstel omdat die in de glorieuze bloeitijd van India (toen het nog vol wouden was) daar voorkwamen. Ik schreef toen dat er al 5 mensen gedood waren maar ik vergiste me, er zijn in 5 maanden tijd 13 mensen gedood. En nog steeds hebben ze beschermde status al worden ze door regeringsteams wel gevangen en overgeplaatst als het ergens te gek wordt zoals in de omgeving van Bangalore. Een grote stad die zich steeds uitbreidt zodat de natuur eromheen steeds meer onder druk komt. De slachtoffers zijn de dorpsbewoners die in hutjes wonen die vrijwel niet afgesloten kunnen worden en hun dieren die ook geen afgesloten stallen hebben maar vanuit traditie vrij rondlopen.

Ineens valt er bij mij een kwartje. De stad Bangalore wil uitbreiden en heeft grond nodig. Daaromheen wonen dorpsbewoners die akkertjes in eigendom hebben. Boeren dus en die krijg je niet gemakkelijk zomaar weg ,ook niet met uitkopen, want het is voor hen een manier van leven en de grond geerfd van hun voorouders. Nu wordt het leven hen onmogelijk gemaakt door die loslopende luipaarden daar. Ik zie toch overeenkomsten met de situatie in Nederland met boeren en wolven.

Sandra_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-23 13:14

Popstra schreef:
Hier op de heuvelrug heeft (hoe toevallig) zich een 2e wolf bij de eerste gevoegd en wel uit Duitsland vandaan.
Hoe ze aan die wijsheid komen is mij een raadsel. Kijken ze hun poep na op dna ofzo??

nouja ik weet wel dat ze bij mensen aan het DNA profiel o.a. ook kunnen zien uit welk deel van Europa je bijvoorbeeld komt. Geen idee hoe en wat, maar als dat kan zal dat bij een dier niet veel anders zijn lijkt me.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-23 15:02

rien10 schreef:
SusanH schreef:
Ik vind het vreselijk dat kinderen in Elspeet en omgeving het bos niet meer in durven, niet op de fiets meer naar school durven. Daar moet meer aandacht voor komen ook in de media.

Dit heeft weinig met "niet meer durven" te maken. Niet meer durven is al veranderd in "niet meer kunnen".
Het kan gewoon niet meer. Het risico is te groot.

Maar kinderen van wolvenlovers kunnen dat toch wel.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-23 15:14

Mijn huis-tuin-en keuken hond, of beter voormalig straathond, begon net te huilen als een wolf! Echt waar! Nooit eerder horen doen. Ook helemaal geen wolfachtig type hond. Wie weet doen 'ze' iets in het hondenvoer. :j

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-23 15:15

De mijne doet dat elke 1e maandag van de maand.

Sandra_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-23 15:41

de mijne doet dat als hij samen met mijn man op youtube naar wolven(huil)filmpjes kijkt..... :')

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-23 16:12

Popstra schreef:

Idd, staat in wolvenplan, als er een wolf ' gevestigd ' is in een gebied dan zijn er vrijwilligers die drollen gaan verzamelen, zo weten ze de afkomst (dna onderzoek) dus bv ook of er pups zijn uiteindelijk.
Vreemd genoeg weigeren sbb en WUR om deze dna uitslagen vrij te geven aan Annemieke. Het zou natuurlijk moeilijk uit te leggen zijn als er plots een Poolse of Russische wolf in Drenthe opduikt....

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-23 16:22

anjali schreef:
Ineens valt er bij mij een kwartje. De stad Bangalore wil uitbreiden en heeft grond nodig. Daaromheen wonen dorpsbewoners die akkertjes in eigendom hebben. Boeren dus en die krijg je niet gemakkelijk zomaar weg ,ook niet met uitkopen, want het is voor hen een manier van leven en de grond geerfd van hun voorouders. Nu wordt het leven hen onmogelijk gemaakt door die loslopende luipaarden daar. Ik zie toch overeenkomsten met de situatie in Nederland met boeren en wolven.

Precies, echter zijn sommige mensen nog niet zover qua denkwijze.
Boeren worden dwars gezeten, mens en dier uit de natuur geweerd en alles onder het mom van…!
Hier is 1 en 1 gewoon 2. Dierenrechtenorganisaties doen alsof ze gek zijn, lezen een standaard riedel op en kappen daarna elk gesprek af. Steekpenningen of niet, het zaakje stinkt aan alle kanten. Geen enkele dierenbescherming laat dit zomaar gebeuren…

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-23 16:37

Popstra schreef:

Ik heb gelezen dat het wel twee mannetjes zijn dus hopelijk voorlopig geen nestjes.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-23 17:11

rien10 schreef:
DuoPenotti schreef:
Wilde katten, waarvoor?

Echte wilde katten, de soort dus, niet volgens mij. Wel verwilderde huiskatten.
Maar, men wil de wilde kat zuiver houden. Ze paren echter wel met verwilderde huiskatten. Dan zal je eerst alle verwilderde huiskatten moeten vangen en castreren of vangen en zorgen dat ze nooit meer in ht wild komen of doden. Anders heb je nog steeds geen zuivere wilde katten.

Het gaat alleen maar om subsidiegelden.
Nu zijn er al grote problemen mbt het behoud van kwetsbare soorten zoals de weidevogels.
En dan gaat men de predatiedruk nog verder opvoeren.

Echt, wie gelooft er nu nog dat deze lui de natuur willen beschermen?

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-23 17:24

Hazen en vooral konijnen worden ook steeds zeldzamer. In mijn regio zie ik ze bijna niet meer. Een enkel keer nog wel een haas, maar geen konijntjes meer.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-23 17:28

Hier staan ze al een poosje op de rode lijst.

Konijntjes zag ik een jaar of 6-7 geleden enorm veel.
Toen vond ik ineens kort na elkaar zomaar midden in de wei dode konijnen.
Dus een ziekte. En sindsdien zijn er niet meer veel bij gekomen.

Maar met wolf werende omheiningem krijgen die uiteindelijk ook minder plaats.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-23 19:49

Mahnfeuer2023
Afbeelding

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-23 21:13

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-23 21:18

tienus63 schreef:
Ik vind dit geen dier die in de stress raakt van een auto.
Half uur geleden op de Drents-Friese grens.

https://fb.watch/nmSNxppSqw/

Ik reed daar rond 20.00 langs vanavond, gelukkig niet gezien.

Denk dat ze autos niet zo eng vinden. Dieren laten zich beter benaderen door autos dan mensen, stap je eenmaal uit zijn ze weg.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-23 16:17