[VOLG] Ons gelders geweld het jaar door

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mer1980

Re: [VOLG] Ons gelders geweld het jaar door

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-24 15:24

Ik had al wat gelezen op facebook, altijd rot als ze niet willen laden, ik heb een vermogen uitgegeven aan Esther de Vries (Google maar ;) ), maar paard gaat nu overal op en alleen te laden, centen dus allemaal waard geweest.

Gefeliciteerd met de eerste premies, jammerdatje je niet kon vinden in de plaatsing. Er mocht er toch ook 1 x naar de NVK?

Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-24 19:27

Bijrijdster had haar aardig ver, maar op de veulenkeuring terug was dus ineens een dikke error, ze sloot zich compleet af en dan is ze ook echt niet te bereiken meer.
Uiteindelijk dus met een lijn erachter en flink trekken gelukkig gelukt,

Vanochtend heeft de bijrijdster weer geoefend en dat ging gelukkig redelijk goed, dus ze heeft er niet teveel van overgehouden.

Ze doen bij het kwpn niet meer met premies, en nee geen Nvk voor ons. Ik denk dat je me verward met een andere Bokker die inderdaad met haar hengstveulen naar de Nvk mag.

Hoogheid was laatste van zijn groep, Ursa was 5e van de 7 :j

7 september gaan we hopelijk naar de veulenkeuring van het Kgps, met 2 of 3 dames. Wie weet kunnen die onze fokproducten wel waarderen :o

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-24 20:31

Jemig laatst en 5e is niet heel best, maar goed wel een positieve beoordeling verder. Jammer van de plaatsing. Nou ja het gaat erom wat ze na hun 3e gaan doen he :D En inderdaad ander stamboek nieuwe kansen :D

Fijn dat ze nu wel weer de trailer op liep! Het is ook gewoon blijven oefenen.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-24 17:38

Ze vond het gewoon te gezellig daar.
Hoe dan ook, je hebt prachtige veulens en inderdaad… over drie jaar nog maar eens kijken. Zo’n dag is en blijft ook nog steeds een momentopname.

Cheytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-24 12:37

Ach, ik heb over de jaren ook wel geleerd dat de keuringen inderdaad een momentopname zijn, belangrijker vind ik dat eventuele nieuwe eigenaren tevreden zijn met hun aankoop en onze fokproducten.

Heb van Theo nog 2 mooie foto's van de heren mogen ontvangen

Afbeelding
Uwe Hoogheid

Afbeelding
Ursa Major

Hoogheid heeft de galop niet genoeg laten zien, onder andere daarom ook laatste werd aangegeven. Ik met mn duffe hoofd uit de nachtdienst was het ook helemaal vergeten dat ze dat inderdaad ook een stukje moeten laten zien :+

Vanochtend Kaelynn en Ralph naar de tandarts geweest, de tanden weer goed en Ralph zag er ook netjes uit. Dus die kan ik na de vakantie ook rustigaan verder oppakken met bit in het werk. Hij begint steeds meer uit te zwaren, en wordt echt knap. Dan rustigaan naar de hengstenkeuring kgps toe trainen volgend jaar :j

Gisteren was het zo warm, na het uitmesten even naar mijn grote vriendin gelopen en heerlijk geknuffeld. Ik blijf deze momenten zo koesteren, soms is het nog onwerkelijk dat we dit elke dag gewoon heerlijk mogen doen samen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mede mogelijk gemaakt door mensen van hier en alle anderen die ons hoe dan ook ondersteund hebben :j Vanuit het diepste van mijn hart : dank jullie wel, ook namens Uk <3

Gisteren Romy haar groep ook verplaatst naar land met meer gras, ze is 3 maar is een enorme buffel ook aan het worden.
Afbeelding

Ook Princessa is eindelijk helemaal bijgetrokken, deze winter gaan we met beide dames rustig aan beginnen ook. Hopelijk vinden we dan als ze beleerd zijn geschikte ruiters die lekker met ze verder gaan

Ureka wordt gelukkig ook mensgerichter, die heeft een hele periode gehad dat ze echt niets van me wilde weten :+ Ik heb het maar even zo gelaten, want forceren werd hem al helemaal niet en werkte vooral averechts. Inmiddels kan ik lekker knuffelen met haar en ben ik niet meer het meest enge spook op deze planeet. Dametje :+

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Genieten van onze kudde :j

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-24 20:51

Prachtige paarden heb je, mooie fotos van de keuring ook plaatjes.

En dat knuffelen daar doe je het ook voor he! <3

Cheytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-24 01:47

Nou dat knuffelen maakt in ieder geval veel stress weer goed ja, aankomende zaterdag hebben we een shoot gepland met haar en haar moeder, ben nu al benieuwd naar de foto's !

Dan moet ze niet van deze capriolen uit gaan halen though

De dames hadden heerlijk een modderbad genomen in de sloot in de weide :+ Echt waar, draken :') Altijd leuk om zulke video's te krijgen van stalgenootjes

Na Ukkie is Winston onze aandachtsfreak, hij is al een enorme buffel, dat wordt weer een joekel
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Lekker knuffelen met mijn broertje en Ukkie moet weer gekke bekken trekken erachter :+

Afbeelding
Winston en Ukkie samen <3 hij is de enige waar ze af en toe mee speelt. Maar als het dan om mij gaat en de knuffels, dan mag hij weer weg vindt ze :+

19 augustus wordt hij opgehaald door zijn nieuwe eigenaren, ik hoop dat ze er net zo van genieten als wij elke dag doen :j

Verder ook nog even de link naar de FundMe voor Ukkie weer in mijn onderschrift gezet, hopelijk kunnen we voor augustus het laatste restant (€2800) afbetalen, dan zijn we er eindelijk vanaf. Het is elke cent meer dan waard geweest, maar na 6 maanden buffelen hoop ik het af te kunnen sluiten.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-24 13:49

Cheytjuh schreef:
Verder ook nog even de link naar de FundMe voor Ukkie weer in mijn onderschrift gezet, hopelijk kunnen we voor augustus het laatste restant (€2800) afbetalen, dan zijn we er eindelijk vanaf. Het is elke cent meer dan waard geweest, maar na 6 maanden buffelen hoop ik het af te kunnen sluiten.

Ik zal me ongetwijfeld niet heel populair maken met dit bericht :o maar als vaste meelezer begrijp ik dat je inmiddels wel liefst 7 merries hebt laten dekken. Dat is dan zo uit mijn hoofd 5x dekgeld van Matiz en 7x inseminatiekosten dus waarschijnlijk best vergelijkbaar als wat er open blijft staan - waardoor komt het eigenlijk dat dat geld er niet geweest is om de rekening van de kliniek af te lossen?

Jullie fokken gave veulens, daar niet van! maar elke dracht kan ook weer flinke medische kosten betekenen dus vraag me oprecht af of jullie hier al over nagedacht hebben? Als er op dit moment blijkbaar niet genoeg over is om 2800 op te vangen zeg maar.

Kun je anders misschien toch beter enkele paarden verkopen om zo een buffer op te bouwen? :o

Cheytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-24 14:33

Dat mag je uiteraard zeggen, ik zal hier vanavond even uitgebreider op reageren , maar wij hebben er zelf geen 7 drachtig, maar 2. Waarvoor we geen dekgeld betalen, aangezien dat verrekend is met de verkoop van Ursa met de hengstenhouder.

De rest die drachtig is is van mijn moeder, stiefvader en broertje.

Dus wij zelf hebben bewust al gekozen voor niet meer te dekken dit jaar.
Daarnaast staan er meerdere jonge paarden en veulens in de verkoop, wederom: die zijn niet van mij. Dus nee, daar vang ik niets voor.

Verder komt het qua betalen uiteindelijk ook wel goed, voel je vooral niet verplicht om iets te doneren hoor. Maar ik wil even aangeven dat de situatie echt niet zo is dat we lukraak maar weer 7 merries dekken en de hand ophouden.

Ik weet als geen ander wat fokken financieel kan kosten, je hebt meevallers en tegenvallers, en die buffer komt straks weer met de verkoop van de veulens.

Maar goed, zelf vind ik het niet helemaal fair om te zeggen dat je zomaar ‘eventjes’ die 12k moet kunnen betalen zonder het even moeilijk te mogen hebben. Maar dat is mijn eigen mening hoor, ken zelf namelijk in mijn omgeving geen mensen met paarden die dat geld zo even hebben liggen zegmaar
We hadden een aardige buffer, maar na meer dan €30.000 dierenarts kosten in 3 jaar tijd en verlies van de veulens dan ga je aardig hard achteruit en snel door de bufffer heen zeg maar gerust

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-24 18:47

Zo ukkie is Ukkie niet meer, zeg.

Cheytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-24 19:03

karijn schreef:
Zo ukkie is Ukkie niet meer, zeg.

Nee he <3 ze doet het ook zo onwijs goed <3 erg blij mee!

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-24 20:31

Ach, lekker die link in je onderschrift laten staan. Het is helemaal niet raar dat het even moeilijk is/was en al helemaal niet raar dat je er graag vanaf wilt. Vind ook dat je je niet hoeft te verantwoorden eigenlijk. Het is niet alsof je mensen verplicht te doneren. Kijk er dan overheen en door. :D

Ukkie. <3 <3 <3 Winston is ook super knap zeg, de nieuwe eigenaren gaan vast blij zijn.

Cheytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-24 03:51

nevica schreef:
Ach, lekker die link in je onderschrift laten staan. Het is helemaal niet raar dat het even moeilijk is/was en al helemaal niet raar dat je er graag vanaf wilt. Vind ook dat je je niet hoeft te verantwoorden eigenlijk. Het is niet alsof je mensen verplicht te doneren. Kijk er dan overheen en door. :D

Ukkie. <3 <3 <3 Winston is ook super knap zeg, de nieuwe eigenaren gaan vast blij zijn.

Dank je voor je begrip :j

Winston wordt inderdaad echt een knappe buffel, dat weet ik zeker. Ukkie gaat hem nog wel missen straks :j

Vandaag wordt het waarm! Straks na de nachtdienst direct de paarden lekker naar buiten, gisteren werden ze gek van de vliegen, dus dan kunnen ze met de ergste hitte weer naar binnen {:} {:}

Cheytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-24 06:07

Gisteren mocht Davina 16 kaarsjes uitblazen, ik had de bijrijdster van Kaelynn gevraagd of ze een mooie shoot wilde doen en heb alvast een paar mooie voorproefjes gekregen

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Onze trotse statige dame, het is gewoon niet te beseffen dat we haar binnenkort moeten laten gaan. Het lijkt nog heel wat, maar zodra ze gaat draven zie je duidelijk dat het pijnlijk is en ze het liever niet doet. Nog een weekje genieten samen met de queen. Knuffelen is niet haar favoriete bezigheid, eten des te meer, dus we gaan haar lekker verwennen :j

Lalladidoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 08:54

Heel veel sterkte! Het is zo'n statige mooie merrie <3

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 09:34

Sterkte TS… de altijd moeilijke kant van dierenliefde.

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 09:49

Mooie dame! Geniet nog even van de momenten.. straks zijn het herinneringen.. Sterkte

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 10:19

Heel heftig hoor, dat je haar moet laten gaan. Knappe merrie.

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 11:07

Ts wat een mooie foto’s.
Geniet vooral nog samen.

Mirjam79

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 09:30

Hele mooie dierbare foto's. Heel veel sterkte!

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 10:36

Ik vind het zo erg voor jullie. En die arme Ukkie die dan zonder moeder staat. Speen je haar van tevoren af zodat Ukkie het niet hoeft mee te maken? Of hoe gaat dat?
Veel sterkte in elk geval de komende tijd.

Cheytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-24 12:49

Dank jullie wel voor jullie lieve reacties, het is nog steeds een beetje onwerkelijk, maar ik vind het wel fijn dat we ernaar toe kunnen leven zegmaar. Dat het niet acuut of ineens besloten moest worden. Hoe raar het misschien ook klinkt.
Tegelijkertijd zie ik wel ook echt dat het bijna met week minder wordt, dus het is goed zo. Ze geniet nog enorm van het moederen, ook over de andere veulens, dus ik denk dat het fijn is zo we het nu doen

Ik wil Ukkie deze week in de nacht alleen gaan zetten alvast ter voorbereiding. Dan kan ze overdag gewoon de groep nog in en kan Daf nog lekker moederen. Het inslapen zelf wil ik haar niet bij hebben, ik denk wel dat ik haar en Funny afscheid laat nemen als het gebeurd is. Vooral Funny en Daf zijn ontzettende vriendinnen, ik denk dat het goed is om dat wel te doen. :j

Ik heb meer foto's binnen gekregen, wat staan ze er prachtig op. Ze maakten het de fotograaf niet altijd makkelijk want ze hadden er helemaal geen zin in met de hitte, maar ik vind het mooie dierbare platen <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Tja, Ukkie blijft Ukkie :+

Afbeelding

Bernadth99

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 13:51

Prachtige foto's! Heel veel sterkte als jullie haar moeten laten gaan.

Lalladidoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 14:12

Heel veel sterkte. Zoiets is nooit leuk. Mooie foto's!

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 14:57

Wauw die foto’s zijn echt mooi.