Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 12:42

Fly_high schreef:
Dilan93 schreef:

Het is net in welk clubje je zit, bij ons op stal hebben meeste mensen ook niet meer dan 5K voor hun paarden neergelegd ;) dan is 10-15K al spannend hoog. Terwijl op een luxe dressuurstal mensen waarschijnlijk kruiwagens hebben staan die duurder zijn geweest dan onze kromme ezels :=

:')

Ja, veel mensen die ik ken hebben een zadel op hun paard liggen dat meer kostte dan mijn paarden :))

*quote verkloot

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 12:49

Dilan93 schreef:
Ja, veel mensen die ik ken hebben een zadel op hun paard liggen dat meer kostte dan mijn paarden :))

Of meer kostte dan het paard zelf. :D
Een goed zadel kan een paard "maken" of "breken" en hoe goed dat moet zijn kom je vaak pas achter als je het paard hebt. En goede zadels zijn gewoon duur. Ook 2e hands.
Op dit moment is er weer veel vraag naar 2e hands omdat de prijs van nieuwe zadels enorm zijn gestegen en de levertijden ook enorm zijn toegenomen.

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 13:08

CalipsoLover schreef:
Nee inderdaad, ik loop gewoon ontzettend tegen de vraagprijs van mijn merrie aan. Weet gewoon echt niet wat ik ga vragen...

We hebben het er natuurlijk al eerder over gehad, maar ik denk dat er een hele grote markt is voor zo'n knap dier als die van jou!

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 13:11

StalNollie schreef:
Linda gewoon invoeren krijg je niks van te horen. Hier 1 in januari aangemeld en niks van gehoord dat het niet klopte

Thanks, jij had dus ook geen gezondheidsverklaring

StalNollie

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 13:19

Nee. Pony was ook al jaar van mijn en dus al jaar in Nl.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 13:56

Goedkope prijsklasse vind ik tot 5k, normaal 5-10k en alles daarboven duur maar goed, ik zoek ook maar een recreatie paardje. Als je een sport paard zoekt is dat natuurlijk heel anders.

Mensen ik heb een dilemma. Ik sta momenteel op een super fijne stal waar ik nooit meer weg wil. Ik heb een geweldige merrie gezien die op papier 99% matcht (ben dus nog niet gaan kijken). Maar nu heeft mijn stal houder besloten om geen merries meer aan te nemen.

Wat ga ik doen?!

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 13:56

xSCWx schreef:
Goedkope prijsklasse vind ik tot 5k, normaal 5-10k en alles daarboven duur maar goed, ik zoek ook maar een recreatie paardje. Als je een sport paard zoekt is dat natuurlijk heel anders.

Mensen ik heb een dilemma. Ik sta momenteel op een super fijne stal waar ik nooit meer weg wil. Ik heb een geweldige merrie gezien die op papier 99% matcht (ben dus nog niet gaan kijken). Maar nu heeft mijn stal houder besloten om geen merries meer aan te nemen.

Wat ga ik doen?!

Het niet af laten hangen van je stal maar gaan kijken. :)

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 14:22

xSCWx schreef:

Wat ga ik doen?!

Gewoon gaan kijken mocht het wat zijn kan je misschien een deal maken met de stalhouder aangezien je een bestaande klant bent.

Bij mij op stal geldt dat voor nieuwe klanten met hengsten. Mocht ik er met 1 terugkomen is het niet meteen een probleem.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 14:46

xSCWx schreef:

Wat ga ik doen?!

Waarom niet?

Spaansepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 14:47

xSCWx schreef:

Wat ga ik doen?!

Hoe leuk je stal ook is, zeker in de randstad is je stal nooit zeker.
Of er gebeurt wat of jou wensen veranderen toch wat stalling betreft een keer en dan heb je je droom pony laten staan omdat het een merrie is.
Ik zou gewoon eerst de merrie bezichtigen ook deze kan tegenvallen in het echt en dan is er niks aan de hand. :D

_coquette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 15:16

CalipsoLover schreef:
Even een vraagje, vanaf wat is voor jullie normale prijsklasse en vanaf wanneer hogere prijsklasse?

Ga je de 4jarige verkopen? Als je nog even een jaartje wacht kom ik bij je kijken! <3 <3

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 15:42

Babootje schreef:
Goed dat ze dat paard nog even buiten hebben uitgeprobeerd en daar eerlijk over zijn. Ik zie wel eens anders

Hoe bedoel je? De verkoper rijdt al drie jaar buitenritten met het paard ...

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 15:45

Fly_high schreef:
Bedoel je die Irish Draught? Wat balen zeg, maar je kunt het ook zo zien dat het je heel veel toekomstige ellende bespaart :o

Nee, het ging om een Irish Sport Horse. Die Draught uit Moergestel zou ik best willen hebben, maar die kost 17 en een half worteltje :)

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 15:45

Charmaine schreef:
Hier gelukkig een positief bericht over de verkoop van mijn merrie. Fijn adres en koper gevonden. Morgen is de overdracht. Pas daarna kan ik het echt loslaten en is het definitief natuurlijk, maar ik ga er van uit dat er geen kink meer in de kabel komt.

Fijn!

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 15:58

Lieser schreef:
Fly_high schreef:
Bedoel je die Irish Draught? Wat balen zeg, maar je kunt het ook zo zien dat het je heel veel toekomstige ellende bespaart :o

Nee, het ging om een Irish Sport Horse. Die Draught uit Moergestel zou ik best willen hebben, maar die kost 17 en een half worteltje :)

Excuus, ik ben een beetje verdwaald in het verhaal blijkbaar :o? Maar wat betreft die ish is het heel opmerkelijk dat die ineens uit het niets ongeschikt blijkt voor buitenritten... Dan is het waarschijnlijk alleen maar beter dat jullie er niet aan beginnen.

Ik heb trouwens een draught gekeken (niet die uit Moergestel, om verwarring te voorkomen :p) en op basis van dat exemplaar snap ik de hype niet zo. Doe mij maar een saai warmbloed :)

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 15:59

Een Irish Sport Horse is meestal gewoon een Engelse Volbloed, alleen door er de naam ISH aan te geven, kunnen ze er meer voor vragen.

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 16:06

_coquette_ schreef:
CalipsoLover schreef:
Even een vraagje, vanaf wat is voor jullie normale prijsklasse en vanaf wanneer hogere prijsklasse?

Ga je de 4jarige verkopen? Als je nog even een jaartje wacht kom ik bij je kijken! <3 <3

Ja -O- Helaas kan ik geen jaartje meer wachten, ze staat niet in de weg maar heb echt geen tijd meer voor haar...

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 16:12

Avalanche schreef:
Een Irish Sport Horse is meestal gewoon een Engelse Volbloed, alleen door er de naam ISH aan te geven, kunnen ze er meer voor vragen.

Nee. Een ISH is van oorsprong een kruising tussen een ID en een Engels volbloed.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 16:13

Fly_high schreef:
Ik heb trouwens een draught gekeken (niet die uit Moergestel, om verwarring te voorkomen :p) en op basis van dat exemplaar snap ik de hype niet zo. Doe mij maar een saai warmbloed :)

Ik wil ook een saaie. Warmbloed, koudbloed, kruising, boeit niet :)

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 16:16

Lieser schreef:
Avalanche schreef:

Nee. Een ISH is van oorsprong een kruising tussen een ID en een Engels volbloed.

Wat het van oorsprong is, maakt hiervoor niet uit.

Engelse Volbloeden worden vaak geadverteerd als Irish Sport Horse omdat dat veel beter verkoopt.

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 16:21

Calipsolover, ik zou voor je de advertentie plaatst echt eerst goed uitzoeken wat je er voor wilt hebben en dan gewoon de prijs in de advertentie noemen. Je hebt een leuk aansprekend paard, dus hoe dan ook ga je op het moment dat je die advertentie plaatst overlopen worden met mails/belletjes over de vraagprijs. Die moet je op dat moment paraat hebben, Hogere/gemiddeld/lager is echt zo verschillend per persoon en per doelgroep. Daar wek je alleen maar verkeerde verwachtingen mee of een storm aan mails.

Wat ik zou doen is gewoon met een paar goede foto's, stamboom, filmpje en niveau eens bij een paar nette handelaren waar je vertrouwen in hebt en die dit soort paarden in hun portefeuille hebben vragen wat zij denken dat zo'n dier waard is in de huidige markt. Dan kijken hoe dat in jou plaatje past (is het weg=weg, zijn de omstandigheden van de koper belangrijk, wil je er snel vanaf omdat stalling en training veel geld kosten etc etc) en dan afhankelijk daarvan wat er bovenop of eraf van die "advies prijs".

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 16:23

Ja wel een prijs erbij inderdaad... de notk of op aanvraag sla ik zelfs vaak over :+
Of het moet er ècht een zijn die op valt in alles...
Maar dan blijkt ma bellen meestal dat ik een erg dure smaak heb :')

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 16:35

Avalanche schreef:

Engelse Volbloeden worden vaak geadverteerd als Irish Sport Horse omdat dat veel beter verkoopt.

Ja duh. Maar daarmee ís het nog geen ISH. Ik kan mijn Suzuki ook als Porsche adverteren, maar dat zie je toch meteen als je de papieren bekijkt?!?!
Laatst bijgewerkt door Lieser op 05-04-22 16:36, in het totaal 2 keer bewerkt

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 16:35

Avalanche schreef:

Ja duh. Maar daarmee ís het nog geen ISH. Ik kan mijn Suzuki ook als Porsche adverteren, maar dat zie je toch meteen als je de papieren bekijkt?!?!

CalipsoLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-22 16:49

Prijs ga ik er sowieso niet bij zetten, want een goede thuis is voor mij sowieso belangrijker, en dan is de prijs nog wel wat te bespreken, maar het is natuurlijk geen super goedkoop paard en de meeste mensen in de sport weten denk ik ook wel dat een paard met deze bloedlijn geen koopje is. Ik heb een prijsrange in mijn hoofd zitten, maar weet nog steeds niet hoeveel ik precies ga vragen. Ik plan haar eind deze maand/begin mei online te zetten, maar ook eerst gewoon op facebook en dan misschien nog op sporthorses. Hoop ze ergens nog binnen mijn eigen kringen te kunnen verkopen. Het enige nadeel aan haar is dat ze nog wat groen is en helaas wat aan de kleine kant. Maar verder loopt ze heel goed, is braaf, heeft potentie en is gezond.

Ik heb nog nooit een paard verkocht, ik ken dus ook geen echte handelaren. Goede foto's hebben we gelukkig al.