Paarden die in 2021 beleerd gaan worden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 23:07

_
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 01-08-23 21:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Fillis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 23:21

Nobel01 schreef:
Dank jullie wel allemaal.

Vandaag de dierenarts weer geweest voor penicilline te spuiten.
Paard voelt zich duidelijk beter, had nu mijn handen vol aan haar met stappen.
Dierenarts is erg tevreden. Dit is een andere dierenarts als er eerst bij is geweest , die zei steeds ik weet niet wat het is.

Deze kwam met iets waar ik nog nooit van had gehoord, maar de puzzelstukjes vallen wel op zijn plaats.
Als dit het echt is, is het makkelijk op te lossen.
Allergie voor neopreen!
Iedere keer als wij haar willen oppakken, of los willen gooien, krijgt ze beenbeschermers om, gemaakt van neopreen. Dan begint de ellende.
Ook heeft ze wat afdruk op haar hoofd op de plekken van het halster, onderlegd met neopreen.

Ik hoop echt zo dat dit het is! Maar ik durf er nog niet 100% op in te zetten.

Goh! Je hoort het wel eens, maar toch apart dat die reactie zo heftig is dan blijkbaar. Ik hoop met je mee dat dit de oplossing is!

Bedankt voor de leuke reacties op m'n filmpje iedereen :D

Anoniem

Re: Paarden die in 2021 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 23:28

Oh daar heb ik echt nog nooit van gehoord! Maar wel interessant om eens zonder beschermers of een ander soort beschermers te proberen.

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 23:30

@Nobel1, tjee wat een verrassende wending! Zou een logische verklaring zijn en inderdaad goed op te lossen.. ben benieuwd!

@Dondon wat een knapperd die Don <3 Ik hou van vossen!

De tand zit er nog in, hij steekt alleen een heel eind uit en naar voren. Ik denk dat de nieuwe tand bezig is om deze eruit te duwen. Ik roep ook de hele tijd: ‘Ik wil die tand hebben!!!’ Maar kleine kans dat ik hem ga vinden straks :+

Afbeelding

Afbeelding

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 23:34

Ik vond afgelopen week een kies :D
Afbeelding

Blaze1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 00:07

Nobel01 schreef:
Dank jullie wel allemaal.

Vandaag de dierenarts weer geweest voor penicilline te spuiten.
Paard voelt zich duidelijk beter, had nu mijn handen vol aan haar met stappen.
Dierenarts is erg tevreden. Dit is een andere dierenarts als er eerst bij is geweest , die zei steeds ik weet niet wat het is.

Deze kwam met iets waar ik nog nooit van had gehoord, maar de puzzelstukjes vallen wel op zijn plaats.
Als dit het echt is, is het makkelijk op te lossen.
Allergie voor neopreen!
Iedere keer als wij haar willen oppakken, of los willen gooien, krijgt ze beenbeschermers om, gemaakt van neopreen. Dan begint de ellende.
Ook heeft ze wat afdruk op haar hoofd op de plekken van het halster, onderlegd met neopreen.

Ik hoop echt zo dat dit het is! Maar ik durf er nog niet 100% op in te zetten.

Daar zeg je me iets.. Dan heeft mijn merrie daar misschien ook wel last van in lichte maten.. Haar huid liet los bij d'r halster. Vroeger had ze die max 8 uur per dag om en nu 24/7 (op het moment uiteraard niks om het te laten herstellen). Zou fantastisch zijn als de oplossing zo makkelijk is voor je! Ik duim ervoor

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 07:55

@Debbie oh dan is het een kwestie van afwachten. Idd kleine kans dat je de tand vindt. Grappig gezicht.
Ik heb Don gekocht als veulen toen hij drie maanden was. Mocht natuurlijk nog lang niet weg maar toen was ie al knap. Beide ouders zijn palomino maar er was zoveel procent kans op een vos

@nobel01 als dat het zou zijn, zou het gemakkelijk op te lossen zijn! Laten we het hopen. Gelukkig gaat het beter met de spuit.

@Qimm leuk haha! Ik heb er ook 1 hier liggen.

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 09:10

-

Rensjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 09:30

Ik zie weer leuke dingen voorbij komen. Wat fijn dat sommigen gewoon door konden vorige week.

Hier ligt het al even stil. Met de sneeuw kon ik niet in de bak komen en met de kou wilde ik haar ook niet echt laten zweten. Sinds zondag heb ik corona.. Dus het wordt nog maar even uitgesteld. Opzich ben ik nu vooral heel verkouden en met inspanning war verhoging en hoofdpijn.. Maar ik mag g het huis gewoonweg niet uit haha.

Ik geniet wel extra van jullie stapjes nu.

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 10:13

A

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 11:29

Rensje, beterschap!

Nobel, ik zou inderdaad, indien mogelijk gewoon de zadelmaker laten komen, deze heeft wellicht ook tips betreft singels etc.

Vulina, gefeliciteerd met Nirvana! Gaaf zeg dat hij door mag naar de showdag!

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 12:36

K_nolan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 15:20

Nou Mace is de buigproeven volledig doorgekomen, niets aan te zien :D 8 maart komt voor beide paarden de chiropractor. Vermoedelijk toch een beetje last van het weer en voor de eerste keer in haar leven moet ze daadwerkelijk haar lijf gebruiken dus daar komt ook wat vandaan. Dierenarts heeft gewoon groen licht gegeven voor het doorrijden en ook aangeraden om lekker als ik erop zit balken gelijk maar te doen zodat ze bewuster wordt van haar lijf.

Morgen maar weer op Mace rijden en op Wolf hangen <3

@Nobel01 daar had ik nog nooit van gehoord, lijkt me erg lastig. Maar nu weet je wel wat het eindelijk is!

Blaze1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 15:42

K_nolan schreef:
Nou Mace is de buigproeven volledig doorgekomen, niets aan te zien :D 8 maart komt voor beide paarden de chiropractor. Vermoedelijk toch een beetje last van het weer en voor de eerste keer in haar leven moet ze daadwerkelijk haar lijf gebruiken dus daar komt ook wat vandaan. Dierenarts heeft gewoon groen licht gegeven voor het doorrijden en ook aangeraden om lekker als ik erop zit balken gelijk maar te doen zodat ze bewuster wordt van haar lijf.

Morgen maar weer op Mace rijden en op Wolf hangen <3

@Nobel01 daar had ik nog nooit van gehoord, lijkt me erg lastig. Maar nu weet je wel wat het eindelijk is!

Goed nieuws! Mijn merrie geneest altijd spontaan als er een dierenarts komt :'). Ze liep een keer wat kort rechts voor vanuit de schouder.. Dierenarts laten komen... Niks meer te zien behalve een super fitte pony in goede conditie zeker voor haar leeftijd aldus de dierenarts :')

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 16:27

Dank je Myrthe! Had je het online gevolgd?

Afbeelding
Afbeelding
Ben zo trots op 'm :o

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 16:38

Vulina, jaa heb de tijd om te kijken tijdens mijn werk. Dus heb hem inderdaad voorbij zien komen.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 16:52

Yay gefeliciteerd!

Rensjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 17:37

Gefeliciteerd!

Fillis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 17:54

Vulina schreef:

[ [url=m/au8JfJ.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/5jNpQP.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een knappe kop zit daar op! Heel gaaf, van harte! :)

Zijn jullie jonkies ook zo vervelend op het moment? :o Ik kan de mijne wel achter het behang plakken. Hij is zo druk dat er geen land mee te bezeilen valt. Zou het liefst beginnen met longeren, maar voordat ik dat oppak wil ik de ergste scheefheid er uit hebben... maar aan de hand werken heeft meneertje geen geduld voor }:0

Afbeelding
Hij begint al wel heel mooi uit te groeien. Precies het barokke type waar ik op gehoopt had! Op de foto niet zo goed te zien, maar hij heeft echt een mooie hals ook. Hopelijk wordt hij snel wat handelbaarder, dan kunnen we aan de slag ~~}>

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 19:26

Jullie gaan zo hard! Ik lees een hoop over diverse obstakels. Hopelijk vind iedereen een oplossing en kunnen we allemaal genieten van het goede weer. Vandaag heb ik denk ik wel een goede ingang gevonden om Roos te trainen. Ze vond de paarden snoepjes erg lekker en heeft clicker training snel door. Ik kon vandaag al op haar rug leunen.

Blaze1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 19:51

Heeft hier iemand toevallig ook een paard met verlatingsangst?
Mijn ruin(nog beetje hengst) heeft dus 1 vriendje waar hij naast de stal staat en naast in de paddock. Bij de vorige eigenaar stond hij in een dichte box en zonder vriendjes verder contact. Het laatste sociale contact is dus in de opfok geweest verwacht ik. Hij raakt in blinde paniek als die ruin weg gaat. Zelfs als hij eerder naar buiten gaat dan hij. Hij gaat draven in zn stal, steigeren, slaan met zijn benen. Nu wil ik hier mee oefenen maar weet niet goed hoe je kunt beginnen want hij ontspant gewoon niet.. Als hij andere paarden nog buiten ziet staan en z'n vriendje naar binnen gaat is het wel oké maar vind hij het ook niet leuk

Blaze1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 19:55

Vulina schreef:

[ [url=m/au8JfJ.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/5jNpQP.jpg]Afbeelding[/url] ]

Gefeliciteerd! Snap dat je trots bent

Merriemens

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 20:41

Wow ik heb een hoop gemist hier!

Veel sterkte voor de paardjes met blessures.
Gefeliciteerd aan de mensen die er voor het eerst op zitten en zelfs al rondjes stappen of draven, fantastisch zeg! Dat moet heel goed voelen.

Tanden wisselen kan voor paarden best een intensieve tijd zijn. Caya had er enorm last van en trok regelmatig een gezicht dat ongemak uitstraalde was soms narrig bijterig maar ook aanhankelijk. De dierenarts heeft er toen ook niks aan gedaan. Nu de voortanden gewisseld zijn gaat het al beter.

We zijn deze week op onze weide een paardje verloren helaas, deze pony was oud en op. Caya heeft eind vorig jaar ook haar beste maatje al verloren en heeft haar moeder ook zien overlijden. Voor haar vind ik het best pittig allemaal. Ze is nog zo jong en dan al drie keer afscheid en alerlei zware emoties van mensen. Ze laat ook heel veel puppy gedrag zien de laatste tijd, dus ik heb besloten haar mentaal nog een jaartje extra te geven voordat we echt aan de slag gaan met elkaar. Ik ga wel lekker verder met grondwerk aan de gang en clickeren, wandelen enz.

Wandelen vind ze nog erg spannend en ook als er andere paarden weg gaan voor een wandeling dan vind ze dat heel moeilijk. Ik ben van plan met het betere weertje van komende tijd lekker in hele kleine stapjes te gaan oefenen, dus letterlijk soms steeds één stapje verder en terug en ook met de andere paarden even wat opbouwen zodat ze leert dat ze altijd terug komen samen op de wei.

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 21:41

Blaze1994 schreef:
Heeft hier iemand toevallig ook een paard met verlatingsangst?
Mijn ruin(nog beetje hengst) heeft dus 1 vriendje waar hij naast de stal staat en naast in de paddock. Bij de vorige eigenaar stond hij in een dichte box en zonder vriendjes verder contact. Het laatste sociale contact is dus in de opfok geweest verwacht ik. Hij raakt in blinde paniek als die ruin weg gaat. Zelfs als hij eerder naar buiten gaat dan hij. Hij gaat draven in zn stal, steigeren, slaan met zijn benen. Nu wil ik hier mee oefenen maar weet niet goed hoe je kunt beginnen want hij ontspant gewoon niet.. Als hij andere paarden nog buiten ziet staan en z'n vriendje naar binnen gaat is het wel oké maar vind hij het ook niet leuk

Die 2 jonkies hier hebben daar ook wel wat last van. Wij hebben gelukkig stevige betonnen stallen :') Ik vind het ook wel wat sneu, maar ze zullen er toch aan moeten wennen. Al moet het wel veilig blijven natuurlijk. Ik probeer ze vaak wat af te leiden met worteltjes door de stal te strooien, extra plukje hooi. Die van mij is inmiddels een stuk rustiger en accepteert het ook wel wanneer ze alleen binnen staat.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-21 21:46

De mijne moest als baby al alleen thuis blijven. We krijgen een dramatische hinnik bij vertrek en terugkomst. De rest van de tijd staat ze gelukkig te chillen. Ben blij dat ze het al gewend is. Ze is een behoorlijke dramaqueen. Als ik met haar weg ga is haar moeder wel redelijk over haar toeren :') Dat gaat gelukkig ook steeds beter.

Langzaam opbouwen is een nogal voor de hand liggend advies, en volhouden. Succes!