Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 21:46

Balen Esje01 maar wel begrijpelijk.

Ik vind voor rijden ook normaal. Ben bij een paard wezen kijken waar de eigenaar zelf niet meer op durft en de bijrijder het af liet weten. Had aangegeven graag terug te komen wanneer de bijrijder er is. Maar nu kreeg ik bericht dat er morgen andere mensen komen kijken. Denk ook goed. Maar ik ga niet ongezien een paard kopen. Denk zo'n rare vraag stel ik toch helemaal niet? :roll:

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 21:59

esje01 schreef:
Keuring uitgesteld.
Het waaide nog flink en verkoper ging niet met een gerust hart op weg.
Het is ook ruim 2 uur rijden dus snap het wel
Het wordt woensdag.

Niet leuk maar verstandige verkoper.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 22:14

esje01 schreef:
Keuring uitgesteld.
Het waaide nog flink en verkoper ging niet met een gerust hart op weg.
Het is ook ruim 2 uur rijden dus snap het wel
Het wordt woensdag.

Balen :(

Ik ga ook niet meer kijken. Pony is al verkocht (binnen 3 dagen :o )

CalipsoLover

Re: Wie gaat er in 2020 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-20 23:10

Ah wat balen Esje maar wel begrijpelijk!
Ik moet mijn nieuwe aanwinst al missen, ben een week op reis met school. :(

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 00:25

CalipsoLover schreef:
Ah wat balen Esje maar wel begrijpelijk!
Ik moet mijn nieuwe aanwinst al missen, ben een week op reis met school. :(

Stop 'm in een stiekum hoekje van je koffer :D

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 00:37

Ik zou ook echt niet op een paard gaan die niet voor gereden kan worden.
Wil niet verongelukken met een paard van een ander en ook al vreemd dat de eigenaren er zelf niet op durven.
Dan zouden bij mij alle alarmbellen al gaan rinkelen

tyleysmiley

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 10:51

X
Laatst bijgewerkt door tyleysmiley op 03-09-24 12:49, in het totaal 1 keer bewerkt

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 10:57

Alja schreef:
Ik zou ook echt niet op een paard gaan die niet voor gereden kan worden.
Wil niet verongelukken met een paard van een ander en ook al vreemd dat de eigenaren er zelf niet op durven.
Dan zouden bij mij alle alarmbellen al gaan rinkelen

Ik vind het ook heel normaal. Maar omdat men er zo mee om gaat ga je toch twijfelen :+ Ik heb wel filmpjes gezien van vorig jaar en dat zag er heel goed uit. Maar het staakgedrag wat niet te achterhalen is wat hij nu precies doet en het niet meer op durven stappen is wel vreemd. Vervolgens bericht krijgen dat er andere mensen komen kijken. Denk ook prima hij had een leuk koppie maar vond hem wel terughoudend in het contact. Nu heb ik altijd merrie's gehad en gereden misschien maakt dat het verschil ook wel. Morgen ga ik bij een merrie kijken wel iets ouder dan mijn wens is. Maar oogt als een leuk dier. Mits ze niet voor die tijd al verkocht is.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 11:41

Tyleysmiley snap je ongemak wel. Had ik zaterdag ook wel dat het paard in je jaszakken zoekt naar eten. Heel irritant maar durf dat dan niet te corrigeren. Maar ik zou zeker willen rijden. Kijken wat voor gevoel ze je geven als je er op zit. Meestal voel je dat wel snel aan of het goed is.

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 21:37

Afbeelding
Hij is er!
Helemaal goed gekeurd, zowel klinisch als rontgenlogisch.
Helemaal happy

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 23:53

Gefeliciteerd! Veel geluk met hem, hij heeft een leuk koppie.

Ik baal onwijs, zondag een afspraak voor vandaag gemaakt. Gister nog contact gehad, of de afspraak vandaag door zou gaan. Ja hoor wat mij betreft wel, stuurde ze terug. Ze wist dat ik vanuit het noorden moest komen en we dus vlakbij Eindhoven moesten zijn. Komen we bij Utrecht in de file, denk zal even appen dat we wat later zijn. Had ik gemiste oproepen en appjes dat het paard verkocht was. Dat het paard verkocht is, is prima. Maar je had als verkoper ook kunnen zeggen ik krijg dinsdag kijkers we houden wel even contact. *zoekt naar de smiley met middelvinger* Ik vind het vreselijk onbeschoft. Ik had dan gezegd app maar als je de kijkers niet kopen. Dan stap ik alsnog in de auto. Zaterdag kijk je een paard waar de bijrijder niet op komt dagen en de eigenaar niet durft. Nu dit als het zo moet dan heb je er snel genoeg van.

Chichika

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-20 23:57

esje01
mooi paard , wat voor een is dat?

ArcoIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 00:20

Bah, balen Mistral! Je bent niet de enige, maar de lol is er snel af zo ja.

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 01:27

Chichika schreef:
esje01
mooi paard , wat voor een is dat?

Inar C, een jonge Guidam de Revel.
Is helaas al vroeg geruind.

miezelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 07:58

Proficiat Esje01! Veel succes met je knappe paard +:)+ Wat zijn je ambities met hem?

Ook waardeloos Mistral, sommige mensen..... _-:(

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 14:31

Mijn dochter geeft een sgw passie.
Dus daar gaan we hem voor opleiden

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 14:37

esje01 schreef:
Mijn dochter geeft een sgw passie.
Dus daar gaan we hem voor opleiden

Waar letten jullie op bij aankoop? Hier ook sgw passie, maar nog weinig ervaring. Ik weet dus niet goed waar en hoe ik moeten zoeken. Budget reikt niet zover om een ervaren paard te kopen en daarnaast is de wens er voor een jong (4 a 5) paard.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 14:39

MISTRAL94 schreef:

Ik baal onwijs, zondag een afspraak voor vandaag gemaakt. Gister nog contact gehad, of de afspraak vandaag door zou gaan. Ja hoor wat mij betreft wel, stuurde ze terug. Ze wist dat ik vanuit het noorden moest komen en we dus vlakbij Eindhoven moesten zijn. Komen we bij Utrecht in de file, denk zal even appen dat we wat later zijn. Had ik gemiste oproepen en appjes dat het paard verkocht was. Dat het paard verkocht is, is prima. Maar je had als verkoper ook kunnen zeggen ik krijg dinsdag kijkers we houden wel even contact. *zoekt naar de smiley met middelvinger* Ik vind het vreselijk onbeschoft. Ik had dan gezegd app maar als je de kijkers niet kopen. Dan stap ik alsnog in de auto. Zaterdag kijk je een paard waar de bijrijder niet op komt dagen en de eigenaar niet durft. Nu dit als het zo moet dan heb je er snel genoeg van.

Super aso.
Om eerlijk te zijn, had ik me ook verheugd op de zoektocht, maar tot heden voelt het als een soort black friday. Je moet overal gehaast achteraan zitten en alle prijzen zijn exact net als media markt blackfriday. Het wordt gepresenteerd als fantastisch, maar je bent duurder uit :+

Paarden van 15 jaar incl bemerking gaan gerust voor 4500,- weg. %)

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 14:59

Onbeleerd paard vrijspringen en nuchter karakter. Verder is het een gok en als je zeker wil zijn van sgw rijden moet je een ervaren paard kopen. Anders blijft het een gok!

Wat voorn budget heb je? Een 4 a 5 jarig paard is ook erg duur..

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 16:44

Ik kijk altijd naar het vermogen tot schakelen in de galop.
Nieuwsgierig en nuchter.

Marlies1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 22:45

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst, Esje!

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 01:51

Elin_ schreef:
MISTRAL94 schreef:

Super aso.
Om eerlijk te zijn, had ik me ook verheugd op de zoektocht, maar tot heden voelt het als een soort black friday. Je moet overal gehaast achteraan zitten en alle prijzen zijn exact net als media markt blackfriday. Het wordt gepresenteerd als fantastisch, maar je bent duurder uit :+

Paarden van 15 jaar incl bemerking gaan gerust voor 4500,- weg. %)

Hahaha mooie vergelijking en nog passend ook! Maar jammer genoeg krijg je nu geen tijd om na te denken en moet je dus in feite direct beslissen. En wat je in pb al schreef het gaat niet om een goed huis maar om geld..

Tristan4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 14:26

Hoi allemaal, ik (29) en mijn zusje (23) zijn op zoek naar een paard. We hebben best wel specifieke wensen.

Ons budget is maximaal €5000. Omdat we alleen recreatief willen gaan rijden. We willen een Andalusiër tussen de 5-9 jaar oud. We hebben beide van ons 8e tot ons 18de vrijwel dagelijks gereden. Ik heb jarenlang meerdere dressuurlessen per week gehad. Maar de afgelopen jaren hebben we beide absoluut niet meer intensief gereden. Alleen af en toe een buitenritje. Beide willen we weer dressuurlessen gaan nemen. Zeker niet omdat ik wedstrijden wil rijden oid, maar omdat ik wil samenwerken met het paardje. En ik graag feedback krijg op mijn houding, zit, hulpen en het paard goed wil (leren) begrijpen.

We zoeken: een gezond, lief en kalm paard. Ingereden, liefst op L niveau, fijn te rijden (zacht in de mond, gevoelig voor hulpen en voorwaarts, maar geen heethoofd) zonder streken. Bomproof vind ik een stom woord en aangezien paarden vluchtdieren zijn vind ik dat geen realistische verwachting. Maar we zoeken wel een paard dat niet gauw zal schrikken. Ons nichtje van 11 moet ook op hem kunnen rijden, in het begin alleen lessen of met ons erbij. Tot ze ervaren en sterk genoeg is om alleen te rijden. PRE papieren zijn voor ons niet belangrijk.

We kennen wel iemand die regelmatig Andalusiërs/PRE’s verkoopt in onze prijsklasse. Ook zien we er genoeg op Marktplaats staan die qua karakter, uiterlijk en prijs aan onze wensen voldoen. Dus onze zoektocht gaat beginnen. Hebben jullie tips voor ons? Bijvoorbeeld over een goede stal/particulier/handelaar met een lieve Andalusiër?

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 14:57

Ik zou met dit ras wel voorzichtig zijn. Veel paarden die naar Nederland worden gehaald mankeert wat aan, vooral in die prijsklasse. Zou sowieso het paard goed laten keuren!

Tristan4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 14:59

Ketly schreef:
Ik zou met dit ras wel voorzichtig zijn. Veel paarden die naar Nederland worden gehaald mankeert wat aan, vooral in die prijsklasse. Zou sowieso het paard goed laten keuren!

Waarom worden ze eigenlijk uit Spanje gehaald? Weet jij dat? Er zouden toch ook genoeg Nederlandse Andalusiërs moeten rondlopen? :)