Ja, ik heb wel wanden, maar hij is vrij breed, dus om hem langs 3 kant wand te laten lopen moet ik ook een flink stuk meelopen, en dat schiet niet erg op. Beter eerst wat meer bevestigen in de gewone longeerbak (en dan nu even een paar dagen niks), dan straks weer van voor af aan moeten beginnen. En hij wordt in maart ook pas 3 he, dus het hoeft allemaal niet snel.
goldenarrow
Geplaatst: 05-02-20 13:07
Onze 3-jarige merrie Valetta kan het water gelukkig wel waarderen
Eerste les met Quick zit erop. Conclusie: Ik heb de neiging om grote hulpen te geven tijdens het longeren, Quick zoekt veel steun, is nog onstabiel en is snel afgeleid. Maar wat hij kent doet hij wel netjes en hij is wel opgevoed met een goede basis. Enig nadeel, typisch Rocky, hij heeft de neiging om te kleven.
MirandaMalik
Geplaatst: 05-02-20 14:42
Valetta houdt het nog beschaafd, ze gaat niet liggen. Malik kan ik ook niet makkelijk longeren in een grote ruimte, stap en draf wel maar galop niet. Dat zou ik wel vraag willen want dan kan ik hem bij het strand van het Zuidlaardermeer longeren. Maar dat komt nog wel!
Svrl, ja dat is super, want het is heel belangrijk om op één lijn te zitten. Leuk dat je les hebt gehad, zo steek je weer wat op!
Mrs Midnight, de opstapchallenge gaat over het inparkeren bij een opstap, dus je hoeft er niet op te gaan zitten, ik zie het als een leuke en leerzame oefening. Bij mij is de shet altijd heel stout bij de hoefsmid, als hij zelf aan de beurt is, is hij braaf, maar zodra hij bezig is met de andere paarden gaat hij hem proberen te bijten en trappen. Hij wordt nijdig als ze zonder zijn toestemming aan zijn kudde komen.
Gelukkig gaat het goed met Pindaatje!
S1993 bij mij zijn het vooral fietsers die te dicht langsgaan en mountainbikers en racers, dat vind ik niet prettig want een stapje opzij van Malik en er gebeuren ongelukken. Ik heb ook zoiets, als je dan zo nodig als een gek voorbij moet, had je in ieder geval kunnen weten dat het gevaarlijk is. Dat hij daarover springt! Maar hij kan ook een aanloop nemen, dat scheelt wel.
Geryon, wat rot.. Wel een beetje dom vind ik, dat ze daar niet op gelet hebben. Mijne van vroeger heeft er eens gestaan, toen hadden ze drinkbakken zo laag en had ik direct gezegd dat ik niet wist hoe hij daarop reageerde, maar ze hielden dat wel al in de gaten, dat verwacht je toch wel dat ze ze goed monitoren, eten en drinken is best een beetje erg belangrijk. Maar gelukkig is het opgelost en knapt hij een beetje op, het is ook vaak dat ze ellendig kunnen zijn van de narcose. Enneh, nu je weet van die bouwvakkers wil je ook gelijk zo'n hesje??
Vientje
Geplaatst: 05-02-20 18:33
Heerlijk zo'n schimmel
Pinda is gelukkig alweer helemaal fit en zelfs alweer aan het werk! En blij me te zien, mevrouw de giraf
Maar ze was zo blij me te zien dat alle andere foto's deze vorm hebben
MirandaMalik
Geplaatst: 05-02-20 20:02
Ahh ik vind het juist een leuke foto, dat blije koppie!
Dit is Malik zijn stal, is misschien wel leuk als iedereen nog fftjes laat zien waar het paard woont!
Hier staat hij het liefst te suffen..
Als hij zijn brokjes krijgt staat hij hier..
En zo staan ze het vaakst.
Vientje
Geplaatst: 05-02-20 20:55
Fijn plekje heeft hij zo!
Ik vind het ook een heerlijke foto met haar blije snuit, na haar afgelopen weekend zo minnetjes te hebben gezien is het zo fijn om haar in haar eigen gezonde blije ei modus te zien weer
Dit is Pinda's tijdelijke onderkomen, haar echte woonsituatie zal ik binnenkort wel eens laten zien als ze weer thuis is
Ja je ziet liever een blije Pinda natuurlijk! Malik heeft ook nog een wei maar dat is niet achter mijn huis maar een stukje verderop.
fransje23
Geplaatst: 05-02-20 23:05
Geryon, hij ziet er zeker sneu uit zo! Het is ook allemaal we ingrijpend eerst koliek en dan de operatie. De wind zal ook niet prettig zijn? Is er nog nieuws vandaag?
S1993, wat een engerd om daar overeen te springen..
Goldenarrow, de merrie is zeker niet bang voor water
SVRL, klinkt als een leerzame les! Kleven doet de mijne ook maar dat is geen Rocky.
Ik vind het een leuke foto van Pinda! Fijn dat ze weer fit is.
Gezellig en fijn zo de stal, MirandaFuego.
fransje23
Geplaatst: 05-02-20 23:13
Vandaag geoefend met het inparkeren bij andere dingen dat het krukje. Dus op zoek naar een bank in het park en nog een ander bank. Moeilijkheid was dat de bankjes op gras stonden dus zodra ik beloonde vond zij dat ze een hap mocht nemen. Daarna in de rijhal weer een tijdje op haar rug rondgestapt. Voelt zo vertrouwd!
Ik ben echt een noob met foto's..... maar stel je voor dat hij (chocolaatje met blonde manen en staart) rondhobbelt in een pp waar afwisselend een zandbakje (met drinkbak), verhard pad, verhard, half overdekt voederplein met 7 voerplekken, stukje wat nu blubber is maar als het droog is is het natuurlijk een soort vertrapt weiland, verhard pad om de schuur heen met daarnaast een strookje bos (nu afgesloten omdat ze aan de bomen begonnen). Daar weer omheen ligt weide, maar dat is in de winter afgesloten ivm zeeuwse klei. De zomerwei ligt een stukje verderop langs de weg en is echt serieus groot. Aansluitend aan het voerplein ligt de overdekte binnenbak, maar hier mogen ze niet onbeperkt lopen omdat de boel dan te nat wordt door plas. (geen goede afwatering). Ik zal eens aan mijn vriendin vragen over dat inparkeren, haar paardje doet dat ook heel netjes. Misschien kan zij wel helpen. SVRL loopt Quick ook zo makkelijk in jouw ruimte? Zeg maar zonder door te hebben dat hij iets 'fout' doet? Tim heeft daar echt moeite mee, want is toch gezellig zo saampjes ...
Anoniem
Geplaatst: 06-02-20 10:32
Yep, Quick heeft dat ook. Schijnt typisch Rocky te zijn. De trainster vindt Quick net niet te opdringerig.
Fransje dan kan ze gelijk haar beloning regelen met wat gras..
Mrs Midnight klinkt als een mooi plekje! Foto's op bokt plaatsen is wel heel makkelijk nu hoor, je kan onder je bericht zo op het knopje 'voeg foto's toe' drukken.
Malik loopt het liefst vlak achter me met zijn hoofd in mijn nek.
Vientje
Geplaatst: 06-02-20 12:41
Pinda woont bij voorkeur in je jaszak, zie bovenstaande neus-foto Persoonlijke ruimte is een erg lastig begrip bij haar, het is net een schoothond...laat zich gelukkig wel netjes corrigeren qua afstand, maar als je haar haar gang laat gaan vormt ze zich als een blije harige sjaal om je nek.
Mrs_Midnight
Geplaatst: 06-02-20 14:07
Hmz. Eens proberen. Ik stond in de office instelling en daar zit die knop dus niet op .....
aha! gelukt!
fransje23
Geplaatst: 06-02-20 14:10
Joya is ook vaak zwaan kleef aan. Ze komt ook altijd naar het hek, vaak zelfs in draf of galop. Heel Penny
kruimellover
Geplaatst: 06-02-20 15:34
Zo, ik heb even bijgelezen! Wat heeft iedereen weer veel meegemaakt. Ook een paar zieke paardjes zag ik. Pinda is gelukkig weer opgeknapt. Nu hopen dat het paard van Geryon ook snel opknapt.
Fransje, ben jij al weer een beetje opgeknapt na je aanrijding?
Voor de rest las ik over allemaal goed verlopen verhuizingen, fijn hoor! En dat stalletje zou ook niet aan die van mij besteed zijn, twee van de drie zouden wel blijven staan denk ik. Maar Guinness, mijn jonkie, springt thuis al de wei uit over de draad van 1.20 m ofzo. Hij kan echt enorm makkelijk springen.
Die opstapchallenge heb ik onbewust ook geoefend, Hihi. Ik dacht ik zadel hem nog maar eens voor hij in training gaat en ben hem toen gaan leren inparkeren naast het krukje. Die sul van mij doet alles voor een brokje, dus hij had het zo in de gaten. Nu nog finetunen hoe hij gaat staan.
Maar ik heb hem afgelopen zaterdag weg gebracht, dus dat komt wel weer als hij weer thuis is. Ook onze verhuizing is goed verlopen. Trailer laden had ik al veel geoefend en hij liep er zo op. Ik probeerde het alleen te doen, maar zodra hij staat en ik terug loop om de stang achter hem te doen, dan loopt ie mee. Dus m’n vriendin heeft hem voorin even afgeleid, waardoor het uiteindelijk makkelijk ging. Hij kwam wel helemaal bibberend en nat van het zweet aan op bestemming (dit keer vooral zijn hoofd en nek, normaal is ie helemaal drijfnat). Zo sneu hoe spannend hij het rijden vindt. Maar hij kwam keurig braaf de trailer af en liep slingerend (z’n benen zijn nogal slungelig, Hihi) met mij mee naar z’n stalletje.
Ik moet zelf nog heel erg wennen, want hij maakt zich heel groot als hij iets spannend vindt. En hij is al 1.70 en ik ben niet zo groot. Bovendien ben ik m’n merrie gewend die dan ook meteen gaat springen/rennen/steigeren of wat dan ook zodra er maar een grasspriet beweegt. Dus ik vind het zelf best spannend als hij zo doet. En dat is eigenlijk nergens voor nodig, want behalve dat hij zich groot maakt, doet hij helemaal niks. Braaf dier.
Inmiddels van de trainster gehoord dat ie braaf en rustig is, maar wel overdonderd overkomt. Dat komt me heel bekend voor en ik hoop dat ze hem daar goed mee kan helpen, want dat is precies een van de redenen geweest om hem weg te brengen.
In z’n stalletje daar. Ik vond het maar zielig, want thuis staat hij 24/7 buiten en kan ie binnen als ie wil. Maar hij mocht vrij snel naar de paddock.
En dit doet hij dus als hij iets spannend vindt (dit was toen ik de eerste keer bij hem ging kijken om hem evt te kopen)
MirandaMalik
Geplaatst: 06-02-20 19:30
Pinda houdt ook van gezelligheid! Malik wil ook nog wel graag met me stoeien dus die moet ik ook regelmatig wegsturen.
Ahh leuk he Fransje als ze blij zijn om je te zien, Malik hinnikt ook altijd.
Mrs Midnight toch gelukt! Mooi paard met die kleur.
Kruimellover, misschien lukt het wel als je door het voorluik eruit gaat? Maar ik snap wel dat het gewoon nog wat wennen is, wel sneu he als ze dingen zo spannend vinden. Mijn vorige paard was ook een dramaqueen dus ik was ook erg gewend geraakt aan toestanden, dus met Malik was dat erg wennen, gelukkig wel ten goede. Maar dat kost gewoon tijd.
Malik had ik een langere singel om, die is wel wat zwaarder want het is een leren, maar de ander pastte maar net want hij is wat dikker geworden. Omdat hij het toch nog lastig vindt wil ik het niet gelijk strak doen. Maar dit ging beter. Ik had een paar fotootjes gemaakt en toen ik ze later bekeek moest ik wel lachen om hoe hij erop stond.
Eerst keek hij blij..
Deze vond ik zo grappig..
Geryon
Geplaatst: 07-02-20 01:14
Wauw die foto hoe kan zo een knapperd nou zo, uhm, 'anders' eruit zien op een bepaalde foto Die van mij vindt de singel ook nog niet zo leuk.
Fijn dat Pinda weer helemaal beter is!!
Mooi beest kruimellover! Zo groot en stoer en dan zo angstig in de trailer, arm ding Die van mij kan ook wel eens een beetje overdonderd zijn. Ik vind het nu soms nog lastig om te zien of hij nou ontspannen is, of zich juist afsluit door stress. Op de trailer camera leek hij echt niet gestresst, maar hij at totaal niet, wat toch op stress duidt. Ze genoeg tijd geven bij elk dingetje wat je vraagt of doet, is in ieder geval altijd goed!
Hier goed nieuws! Ik werd gister ochtend gebeld dat hij eventueel al opgehaald kon worden! Gelukkig kunnen regelen dus meneer staat thuis en is er super blij mee. Hij is mentaal weer een stuk beter en eet ook weer goed wond ziet er nog goed uit.
Hij moet nu langzaam herstellen van de wond en over een maand gaan ze kijken of hij de operatie nodig heeft!
Enige poedersuiker is dat hij sinds utrecht enorm vaak sabbelt op zijn tong, een soort luchtzuigen. Voorheen deed hij dat alleen na het eten. Maargoed ik was toch al van plan zijn maag te behandelen dus daar ben ik mee begonnen en dan hoop ik maar dat het geen gewoonte wordt tijdens dat sabbelen ziet ie je gewoon niet meer en valt er amper te communiceren. Dus super onhandig want hij doet het ook als je met hem bezig bent.. en met oog op eventuele verkoop in de toekomst is het natuurlijk jammer.
Hihi die foto’s van Malik! Op de eerste een heel knap ventje en op de tweede een ezeltje ofzo
Fijn dat ie mee naar huis mocht Geryon! Hopelijk valt het sabbelen/luchtzuigen mee.
Via de voorkant eruit durf ik zelf niet zo goed, heb een twee paards trailer en als ie er dan uit gaat, kan ik hem niet op tijd pakken. Ik heb het al een keer geoefend en toen lukte het op een gegeven moment wel. Maar dat moeten we nog wat meer bevestigen.
Morgen ga ik bij hem kijken, ben heel benieuwd. Ze zijn nu nog op de grond aan het oefenen, omdat ie van spanning dicht slaat en in z’n eigen bubbel gaat. Dan is het paniek als ie daaruit komt. Dus ze is hem nu aan het leren hoe hij daarmee om moet gaan. Zo kwam hij ook bij mij en de paniek was inmiddels vrijwel weg. Maar nu is ie natuurlijk weer op een nieuwe plek met iemand anders. I
MirandaMalik
Geplaatst: 07-02-20 20:04
Malik staat best vaak raar op een foto.. hij is wel grappig altijd.
Lekker Geryon dat hij weer thuis is! Wel vervelend dat hij door de stress op zijn tong zuigt.. Vraag me af of hij vroeg afgespeent is? Bij mensenkinderen is de zuigbehoefte soms ook heel groot, daarom is een speentje gezond, dat worden ze rustig van. Geen idee of dat bij paarden zo kan zijn.
Kruimellover, ja ik snap wel dat je je paard liever in het oog houdt in de trailer. Misschien een lang touw vasthouden? Zo heb ik bij Malik het vaststaan geoefend, met het touw kun je ze dan wel tegenhouden op wat meer afstand maar ze staan niet vast. Wel fijn dat ze de tijd nemen om hem te leren ontspannen, dat is zoowh belangrijk!
Lekker paarden middagje gehad, heerlijk weer! Met Malik aan het oefenen geweest met zijn lichaam mijn kant op te lopen, tegenover gestelde van wijken. Dat ging wel, ene kant wat makkelijker dan de andere en natuurlijk maar een paar stapjes. En even het zeiltje over zijn rug, vooral achterhand want dat vind hij spannend, gaat ook al stukken beter! En met apporteren heb ik nu drie dingen tegelijk die hij moet terugbrengen als ik de naam zeg, hij lijkt het inmiddels aardig te snappen. Soms pakt hij liever iets anders, sommige vindt hij namelijk leuker, maar dan zeg ik neee, dan kiest hij toch degene die ik vraag. Dus kijken hoe dat vordert.