Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

JumpingRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 08:34

Haha Isabel die laatste foto! Ik snap wel dat je snebjes leuk vind! Ik weet niet waarom, maar op de een of andere manier vind ik dat ook zo schattig! <3

Zelf ben ik juist helemaal weg van schimmels, maar heb ook een “saaie” bruine met weinig wit. Maar wel met een heel schattig hoofdje dat heel veel goed maakt :D .

Isabel_k

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 08:40

Ik ook! Zo onschuldig :+ Helaas komt hij daar in de zomer niet mee weg *-:)

Ooit wil ik nog een keer een schimmel arabier. Én een grijze fjord. Ik heb nu een brun (gewoon de normale fjord dus) maar dat grijs blijft me aanspreken. En het ras natuurlijk ook :+

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 08:53

Ooit ze ik: ik wil liever geen schimmel..Op een gegeven moment had ik twee schimmels staan :+
Nu dus nog maar eentje maar duurt, hopelijk, nog even voor ze echt wit is.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 08:58

Bijna iedereeen heeft gewoon het zelfde. Thuis komen met iets anders _O-

Mijn verder doorrij proces ligtook nog steeds stil. Eerst veulen eruit en dan weer erop

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 09:08

Wij hebben een arabieren-fokkerij en hebben vanalles staan. Al zou ik ook nog wel graag een zwarte willen <3 We hebben vooral veel schimmels, maar ook een vos en een bruine :)

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 09:46

Ik heb wel exact gevonden wat ik zocht qua kleur en aftekening :D
En toen ik voor een tweede ging moest die zo veel mogelijk op de eerste lijken voor dubbelspan, ook at lijkt me aardig gelukt :=

Afbeelding

Heb ik geluk dat ik qua karakter met het ras al niet echt mis kon gaan en de kleur ook geen uitzondering is :+

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 09:52

Ik heb een besluit gemaakt wbt beleren van mijn pony.
Ik had Fflur dit voorjaar graag willen laten beleren. Echter na wat rondkijken zie ik dat ik dit nog lang niet kan betalen (en de betaalbare zijn ver uit de buurt). Dit jaar ga ik dus nog maar niets doen met haar. Ik vind het ontzettend jammer. Of we zien tegen de lente pas. Ik moet nl beleerkosten, tuig en wagen uit eigen zak betalen. Geen financiele hulp vanuit mijn ouders, begrijpelijk. Mijn potje is al behoorlijk, maar niet genoeg.

Daarom eerst een veulen fokken. Dan zal ze pas op haar 6e (met 5 veulen aan de voet) écht beleerd worden.

Ze blijft wel gewoon aan de longe lopen, ga haar nu niet stilzetten. Dus in principe ga ik 2019 nog door, alleen komt ze gewoon niet voor de kar dit jaar.

Retjethorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 10:15

Wat jammer KittyDylan. :( Maar een veulen zijn ook leuke vooruitzichten! :D Heb je al een hengst op het oog?

Grappig al die verhalen met jullie eisen en waar je effectief mee naar huis komt! :D
Ik ben ook niet helemaal naar huis gekomen met wat ik in gedachten had. :P Zelf dacht ik aan een mooie chocolate Rocky mountain horse of eentje met champagne kleur. En ik hou van veel wit. Kom ik met een Akhal Teke naar huis (oke die stond stiekem ook op het verlanglijstje) die zwart is. En enkel 2 kleine witte voetjes. :') Die witte voeten had ik zelfs niet gezien want die waren ook zwart de eerste keer dat ik haar zag. :P
Zo'n goudvalk of gouden palomino Teke met veek wit was mijn droom. <3
Het enige wat wel klopt is dat het een merrie geworden is. :D
Afbeelding

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 10:20

Ik vind je merrie wel prachtig :j

@Kitty, wat jammer, maar begrijpelijk. Het is een dure hobby. Maar misschien wel fijn voor je merrie. Dan kan ze lekker groot en volwassen worden. En een veulen, veel leuker dan een karretje ;-)

Wings_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 10:36

Kittydylan, begrijpelijk hoor! En ach, zo'n veulen is ook wel weer heel erg leuk :)

Wat heerlijk die verhalen over wat iedereen wilde.. Wij hadden het ook. Absoluut geen merrie en al helemaal geen vos... Dus kwamen we thuis met een vosmerrie. Toen een veulen erbij gefokt. We hoopten op een zwarte hengst, iets groter dan moeders. Zie hier onze grote zwarte hengst in de opfok..
Afbeelding
Juist.. Kleine vosmerrie :o
Maar gelukkig heeft ze een fantastisch karakter en eerlijk is eerlijk.. Ik wil nu eigenlijk alleen nog maar vosmerries :) dus je zult zien dat een volgend paard vooral geen vos merrie is.

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 10:56

Chestnut mare, be aware <<)

Retjethorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 11:36

Wedden dat je volgende paard een zwarte hengst is? }>

Wings_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 11:44

Retjethorse schreef:
Wedden dat je volgende paard een zwarte hengst is? }>

Hahah nou ja, Wings is weer drachtig en het kan eigenlijk geen vos worden.. Dus wie weet :')

MariskaFally

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 12:48

Nou dan pas ik niet in het plaatje, wou heel graag een vos met 4 hoge witte benen en een brede bles, en raad eens wat ik toendertijd heb gekocht, en waar ik inmiddels al een keer of 4 op heb rondgestapt.
Hier als "Naarling"
Afbeelding

Afbeelding

Ik stap altijd voor de eerste keer op in de vertrouwde omgeving van de stalgang (na een niet al te lange longeersessie) dit doe ik eigenlijk met alle paarden die ik zadelmak maak zowel voor mezelf als voor de klant.
Afbeelding

Dunkeedoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 13:16

Heel herkbaar van die kleuren :')
Mijn droompaard is een koperkleurige vos met veel wit en stoer van bouw. Mijn laatste vosmerrie (moeder van Kenna) was dat bijna. Koperkleurig, witte achterbenen en een brede bles.
Gedekt met een zwarte hengst, en een zwarte merrie gekregen haha. Jaar erop nog een poging gedaan voor een vos veel wit met high five, héél donkerbruin hengstje. Wel met voldoende wit, maar had toch gehoopt op die vos haha...

En halfbroer Mansour van 2017 (helaas afgelopen december overleden)
Afbeelding

Kenna is een bolletje wol op het moment, laatst even opgemeten en kwam rond de 163/164 uit. Allang blij dat het geen E-pony is gebleven en dat mijn 18inch zadel past :Y)

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-19 13:22

Ik weet zeker dat als ik ooit met Joy ga fokken er een bay veulen uitrolt. Gewoon omdat het kan. >;) :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 14:33

Mariskafally, mooi paard maar ik noem dat niet echt een brede bles. Maar in ieder geval heel dicht bij je droom gekomen.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 15:08

Smalle bles idd :j

Mooi jullie verhalen. Behalve dat op de stal gang op stappen voor 't eerst. Zoveel mensen doen het, maar ik krijg er de rillingen van _O-
Ergens begrijpelijk en ergens niet. 't is dat ik een lage stal heb, dus het gewoon niet kan. Ben ik blij mee _O-

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 15:12

Nou ja kijk.....

tot mijn grote schande moet ik toegeven dat mijn droom paard (ooit he) ofwel een fries was of een Gelderse merrie vos met een bles en hoge witte benen. Dus het is niet helemaal gelukt :+
Gelderse merries vind ik nog steeds erg mooi :j

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 15:17

Beetje anders maar. _O-
Ik heb niks met Gelderse paarden, maar ze hebben wel vaak toffe aftekeningen -O-

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 15:40

Klein subtiel verschilletje, als je niet goed kijkt valt 't niet eens op.
Mijn oudere merrie is een volbloed, en zo ben ik er in verzeild geraakt, en nu vind ik ze ontzettend leuk. Al zijn ze wel erg eigenwijs, eenkennig, super sensibel en belachelijk heet. Ik moet altijd een beetje lachen om 'hete' KWPN-ers.

Ik ben nog wel benieuwd naar de afstamming van die van jou Cioccolato :j

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 15:45

Oef wat een prachtige kleur heeft je vos. Die wil ik er wel bij hoor.
Wings_love schreef:
Kittydylan, begrijpelijk hoor! En ach, zo'n veulen is ook wel weer heel erg leuk :)

Wat heerlijk die verhalen over wat iedereen wilde.. Wij hadden het ook. Absoluut geen merrie en al helemaal geen vos... Dus kwamen we thuis met een vosmerrie. Toen een veulen erbij gefokt. We hoopten op een zwarte hengst, iets groter dan moeders. Zie hier onze grote zwarte hengst in de opfok..
[ [url=m/4Tb07g.jpg]Afbeelding[/url] ]
Juist.. Kleine vosmerrie :o
Maar gelukkig heeft ze een fantastisch karakter en eerlijk is eerlijk.. Ik wil nu eigenlijk alleen nog maar vosmerries :) dus je zult zien dat een volgend paard vooral geen vos merrie is.

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 15:58

Ik wilde graag een bruin merrietje fokken en het liefste wat groter dan de moeder.
Prima gelukt!

Afbeelding

Dat in de stalgang opstappen doen er meer.Ik durf dan wel te hangen, gewoon alleen zonder hulp, maar verder doe ik het liever in de roundpen.
Hoewel ik met mijn eigen dieren nog nooit problemen heb gehad met mak maken.
Ik ga morgen of zaterdag weer eens met haar fietsen of zo.

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 17:02

Ik was eigenlijk van plan een goed doorgereden nuchter paard te kopen. Kleur etc geen voorkeur
Werd verliefd op een 4 jarige dravermerrie

Wel heel erg nuchter en ontzettend lief dus tot zover een lot uitbreiding loterij

En 4 bijna gelijke sokjes <3
Afbeelding

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 17:07

Duplo schreef:
Ik was eigenlijk van plan een goed doorgereden nuchter paard te kopen. Kleur etc geen voorkeur
Werd verliefd op een 4 jarige dravermerrie

Wel heel erg nuchter en ontzettend lief dus tot zover een lot uitbreiding loterij

En 4 bijna gelijke sokjes <3
[ [url=m/hsuKW8.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mooie merrie! Volgens mij volg ik je op Instagram. Kan dat kloppen?