Art_Ificious schreef:Limo ben ik ook nog niet op geweest. Wordt in mei 4
Aangezien hij het grondwerk goed opneemt denk ik in het voorjaar erop te kunnen gaan onder begeleiding.
Máár daar gaan ook eerst stappen aan vooraf:
Zadeldek opleggen zonder spanning, longeersingel idem, zadel idem, dan vastsingelen, longeren en steigbeugels eraan, weer longeren, dan hangen etc.
Eer al die stappen gepasseerd zijn is het al voorjaar denk ik.
Op harley kreeg ik kritiek omdat ik er al op zat 2 weken vóór hij werkelijk 3 was. Maar als ik dan zie dat vele er al met 2,5 even op gaan vraag ik me sterk af waarom die mensen er niet op bekritiseerd werden. Bokt moet áltijd een zondebok hebben.
Maar ik ben wel blij dat ik het met Limo anders aanpak en ook wacht tot hij sterk genoeg is.
Ja maar bokt heeft áltijd wat te zeuren. Maakt niet uit wat je doet of hoe je het doet dus ik zou je dat allemaal niet zoveel aantrekken. Je kunt nooit iedereen tevreden houden en waarom zou je. Je kent je paard zelf het beste en het is jouw paard.. Je mag ermee doen wat je wilt
Natuurlijk kunnen mensen advies geven maar het is aan jou wat je ermee doet. De ene 3 jarige kan prima beleerd worden, de andere is echt nog te smal/iel/onbespierd/onzeker enz.