Paardenrusthuis van der Kruis

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Minnie24

Re: Paardenrusthuis van der Kruis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-24 14:59

Wij staan bij Petra en Peter. Mijn ijslandertje staat 24 7 in de wei. Geen brokken, geen schuilstal.Al 5 jaar prima. Alleen deze winter voel hij te veel af.Of dat deze winter oke is hou ik in de gaten!

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-24 21:03

MRIIIS schreef:
Hi, mag ik hier iets vragen over de groepsstalling bij Maria? Is dit een gemengde groep en is er ook een voermoment voor brok?

Ja een gemengde groep! Nee ze krijgen geen brok. Is ook echt niet te doen in zo'n groep.

MRIIIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-24 21:28

Dankjewel!

MRIIIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-24 19:47

Ik overweeg de obesitasgroep bij Hans en Maria, maar twijfel omdat mijn KWPN merrie met haar kippenvachtje ongetwijfeld wat gaat inleveren als ze ineens 24/7 buiten staat zonder deken. En ik vond de schuilmogelijkheid in de wei minimaal, maar misschien bieden die bomen voldoende bescherming. Hoe hebben jullie dat ervaren?
De groepsstalling vind ik dan weer te massaal voor haar.

LisaBoogie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-24 20:10

MRIIIS schreef:
Ik overweeg de obesitasgroep bij Hans en Maria, maar twijfel omdat mijn KWPN merrie met haar kippenvachtje ongetwijfeld wat gaat inleveren als ze ineens 24/7 buiten staat zonder deken. En ik vond de schuilmogelijkheid in de wei minimaal, maar misschien bieden die bomen voldoende bescherming. Hoe hebben jullie dat ervaren?
De groepsstalling vind ik dan weer te massaal voor haar.

Ik sta nu bijna een jaar in de groepsstalling in Soerendonk. Hier hebben ze veel land, hooiruifen op beton en een inloopstal met stro. Ondanks dat er nu denk 70 paarden staan is het absoluut niet massaal. Er worden in de kudde kleine groepjes gevormd waardoor het ook altijd lekker rustig is. Mijn pony was altijd wat aan de dikke kant en was in de winter minimaal afgevallen en was deze zomer echt in top vorm.

salamaleque

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-24 16:16

Mijn ruin staat sinds eind april in de Groepsstalling bij Hans en Maria. Toen ik er een paar weken geleden was vond ik hem aan de schrale kant en hij had ook veel (gelukkig kleine) beschadigingen. Het verbaasde mij een beetje omdat hij in de zomer altijd echt lekker rond werd van de wei. Er was verder niemand dus ik heb Hans later ge-appt om te vragen hoe hij vond dat het ging. Hij was tevreden maar mijn paard was wel een druktemaker vandaar de wat mindere kilo’s/wondjes. Dit gedrag herken ik echt helemaal niet bij hem, hij was altijd de sukkel van de kudde en alleen maar bezig met eten. Hij heeft wel altijd alleen maar met ruinen gestaan en ik heb het vermoeden dat daar de schoen wringt want met merries erbij, worden het “zijn” merries en moeten andere ruinen wegwezen :( . Ik vraag me af of dit gedrag nog wat beter gaat worden of dat hij zo druk blijft want dat zou ik heel vervelend vinden. Zijn er eigenaren die dit gedrag een beetje herkennen?

Minnie24

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-24 18:48

Mijn Ijslandertje van 27 zit regelmatig onder de wondjes...denkt dattie de dekhengst vd kudde is met zn 138 m. Of van het kroelen, ik weer het niet. Zie dat gedrag niet als ik er ben. Zolang hij rustig uit zn ogen kijkt is het oke voor mij.je ziet aan je paard wel hoe het met hem gaat! Ze leven hier natuurlijk bijna echt natuurlijk...

LisaBoogie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-24 18:53

Mijne was thuis heel dominant. Heeft nu echt zijn plekje gevonden in de kudde. Hier en daar wat wondjes maar nooit ernstig en inderdaad zolang hij chill uit zijn ogen kijkt zijn wij oké

LizetteR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-24 17:05

Hoi,

Afgelopen vrijdag heb ik mijn ruin verhuisd naar de groepsstalling in Soerendonk.
Ik ben erg benieuwd hoe hij het gaat doen daar!
Helaas is het voor mij 2 uur rijden om hem te bezoeken, dus het lijkt me leuk om in contact te komen met anderen die hun paard daar hebben staan zodat we elkaar een beetje op de hoogte kunnen houden :)

Minnie24

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-24 15:14

Ik krijg bericht dat de kosten 30 euro per maand omhoog gaan bij de natuurweidestalling. Naar 220 euro per maand. Geldt dat ook voor de andere stallingsvormen?

LisaBoogie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-24 15:15

Minnie24 schreef:
Ik krijg bericht dat de kosten 30 euro per maand omhoog gaan bij de natuurweidestalling. Naar 220 euro per maand. Geldt dat ook voor de andere stallingsvormen?

De groepsstalling in Soerendonk gaat €20 omhoog van €205 naar €225

Eilandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-24 15:33

De individuele stalling in Leende wordt inderdaad ook 30 € / maand duurder, vanaf 2025. Het was me mondeling al verteld een paar weken terug, en deze week werd dat per mail bevestigd. Onvermijdelijk lijkt me.

Minnie24

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 15:27

Afbeelding
Mijn Ijslandertje is voor de zomer van natuurweide 3 naar natuurweide 6 verhuisd vw te slechte conditie. Voor onze Tinker en zijn vriendin al 21 jaar, kwam dat te laat. Ze heeft hier maar kort mogen leven. Sinds kort staat in deze kudde ook een Haflingertje die ook broodmager binnenkwam en behoorlijk bij is getrokken gelukkig. Ze zijn dikke vriendjes. Mijn vraag is, is dit zn vrindje uit natuurweide 3? Ik heb hier ooit een berichtje over gezien wat nu onvindbaar is. Leuk om, samen met MJ-, onze paardjes in de gaten te houden.

Alnaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-24 22:13

Hoi allemaal. Mijn paarden staan sinds twee maanden bij de groepsstalling in Leende. Is er iets van een app groep om elkaar een beetje op de hoogte te houden en evt foto’s te delen? Zo niet is er belangstelling voor?
Ik probeer regelmatig te gaan en vind het wel leuk om dan ook foto’s te delen.

Afbeelding

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-24 23:12

Ik denk het niet Minnie. Er staat iig nog steeds een haf in natuurweide 3 op dit moment.

Ik trof de mijne gister gelukkig weer goed aan. Eerder te dik, maar dat vind ik niet zo erg nu we de winter ingaan. Blijft toch altijd spannend als je ze een poosje niet gezien hebt. Ze had wel in een klit/plak struik gezeten en haar voorpluk zag er daardoor uit als een dreadlock :D

Alnaro, mijn paard staat in Heeze dus daar kan ik je niet aan helpen helaas.

Minnie24

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-24 00:55

Dank je Ladyson voor je reactie. Dan zal het een nieuw vrindje zijn. Alnaro staat in Leende bedoel je?
T zou zo leuk zijn als de bestaande FB pagina actief werd gebruikt. Dat was zo voor mijn tijd lijkt het. Over wisseling van weides, samenstelling en verwisselen van kuddes, aankondiging hoefsmid en tandarts, introductie nieuwe paardjes, overlijden....maar zal wel veel werk zijn

dlientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-24 15:01

Mijn haflinger staat er ook. Maar ik herken hem niet in de foto hierboven. Dus dat zal een andere zijn.

Ja of een beetje actieve instagram pagina zou ook leuk zijn. Maar inderdaad veel werk

Minnie24

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-24 15:17

Welke kudde? Mijn ijslandertje in natuurweide 6. Nu heeeel ver van de stallen. Huijsvenseweg echt heel end inrijden voorbij de stallen. Bij een natuurpoort naar rechts. Dan behoorlijk ver een zandpad inlopen langs bosrand..

salamaleque

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-24 17:12

Alnaro schreef:
Hoi allemaal. Mijn paarden staan sinds twee maanden bij de groepsstalling in Leende. Is er iets van een app groep om elkaar een beetje op de hoogte te houden en evt foto’s te delen? Zo niet is er belangstelling voor?
Ik probeer regelmatig te gaan en vind het wel leuk om dan ook foto’s te delen.

[ Afbeelding ]

Ik zou dat wel leuk vinden. Mijn ruin staat er sinds eind april. Ik heb wel contact met de eigenaresse van een schimmeltje (merrie) waar mijn paard veel mee optrekt, maar zij gaat ook niet zo vaak.

Maik79

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-24 17:54

Wij waren de 27e nog bij natuurweide 4 in Heeze, ze stonden er prima bij!

Afbeelding

Afbeelding

dlientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 00:36

Minnie24 schreef:
Welke kudde? Mijn ijslandertje in natuurweide 6. Nu heeeel ver van de stallen. Huijsvenseweg echt heel end inrijden voorbij de stallen. Bij een natuurpoort naar rechts. Dan behoorlijk ver een zandpad inlopen langs bosrand..

Die van mij staat in natuurweide 3

November108

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-24 14:09

Maik79 schreef:

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Omg een foto van mn paard!!! Hahaha, hoe blij je daarvan kan worden. De voorste witte is de mijne :D

Maik79

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-24 15:12

November108 schreef:
Maik79 schreef:

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Omg een foto van mn paard!!! Hahaha, hoe blij je daarvan kan worden. De voorste witte is de mijne :D

Hihi wit-niet-zo-wit {:} Heerlijk toch, blij worden van zo'n foto

November108

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-24 15:16

Ja, wit is ze sinds ze met pensioen is gegaan al niet meer :')... Ik heb volgens mij een paar maanden terug staan praten met je schoonouders haha!

Maik79

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-24 15:22

November108 schreef:
Ja, wit is ze sinds ze met pensioen is gegaan al niet meer :')... Ik heb volgens mij een paar maanden terug staan praten met je schoonouders haha!

Dat zou zomaar kunnen, zij wonen daar in de buurt, brengen onze pensionado regelmatig een worteltje en sturen dan wat foto's <3