Dit is toch een zadelafdruk op de rug?

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
The_Cat

Berichten: 7296
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Re: Dit is toch een zadelafdruk op de rug?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 09:13

Ja, maar je verzorgers en bijrijders zijn allemaal ingeschreven in Nederland en hebben een ziekteverzekering waar je kan op terug vallen. Die persoon zit hier zonder zoiets bedoel ik maar

Achterom
Berichten: 23114
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 09:29

The_Cat schreef:
Ja, maar je verzorgers en bijrijders zijn allemaal ingeschreven in Nederland en hebben een ziekteverzekering waar je kan op terug vallen. Die persoon zit hier zonder zoiets bedoel ik maar

Maar die ziektekostenverzekering gaat de kosten verhalen op de eigenaar van het paard... Dus dat maakt weinig uit.
Als eigenaar ben en blijf je gewoon aansprakelijk.

The_Cat

Berichten: 7296
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Re: Dit is toch een zadelafdruk op de rug?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 09:38

Ah zo, my point is invalid then :D

Mioux

Berichten: 10077
Geregistreerd: 06-07-10
Woonplaats: Midden Nederland

Re: Dit is toch een zadelafdruk op de rug?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 09:42

Ik zou het gewoon uitleggen van er is pas wat gebeurd en er mogen geen onbekende bij de paarden komen. Dat je dat dus ook niet wilt. Zou hem eventueel een adres geven van een manage of dergelijke wie weet kan hij daar helpen, maar zou hem zelf ook niet zomaar over de vloer of weilanden hebben. Hij schijnt dingen te weten van paarden, dus rijden mogelijk ook... zou me er zelf niet prettig bij voelen. Straks denkt hij te mogen komen en gaan en staan waar hij wilt? En nee bedoel ik niet omdat het een "buitenlander" is, zou zelf op dit moment ook niemand vertrouwen na wat er gebeurd is, op de vaste verzorgers na...

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Re: Dit is toch een zadelafdruk op de rug?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-16 09:55

Uhm w.b.t. aansprakelijk voor de verzorgsters ben ik dus niet,ze doen alles vrijwillig zei mijn verzekering.Zolang ik geen opdracht geef of ervoor betaal,zijn ze zelf verantwoordelijk.
Maar deze jongen is idd. niet verzekerd,dus zouden ze dat idd. op mij kunnen verhalen.
En ja,ik denk ook: geef ze een vinger en ze nemen je hele hand.
Ik zal het idd. zeggen over de manege's hier,dat hij daar kan vragen om te helpen.

Achterom
Berichten: 23114
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 09:59

gohya schreef:
Uhm w.b.t. aansprakelijk voor de verzorgsters ben ik dus niet,ze doen alles vrijwillig zei mijn verzekering.Zolang ik geen opdracht geef of ervoor betaal,zijn ze zelf verantwoordelijk.

Dan ben ik heel benieuwd wat er gebeurt op het moment dat er iets mis gaat. Ik hoop dat degene die je dat heeft verteld verstand van zaken heeft, want uit eigen ervaring weet ik dat je als eigenaar áltijd aansprakelijk bent voor de schade die jouw dier veroorzaakt. Ongeacht of de persoon zelf nalatig was en of je het had kunnen voorkomen.
Alleen als mensen vanuit hun professie iets doen, dan ligt dat anders.

zonnebloem18

Berichten: 24888
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Dit is toch een zadelafdruk op de rug?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 10:09

Asielzoekers zijn gewoon verzekerd door de overheid, maar hun verzekering zal wel de kosten op jou verhalen.

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-16 10:19

Wendy schreef:
gohya schreef:
Uhm w.b.t. aansprakelijk voor de verzorgsters ben ik dus niet,ze doen alles vrijwillig zei mijn verzekering.Zolang ik geen opdracht geef of ervoor betaal,zijn ze zelf verantwoordelijk.

Dan ben ik heel benieuwd wat er gebeurt op het moment dat er iets mis gaat. Ik hoop dat degene die je dat heeft verteld verstand van zaken heeft, want uit eigen ervaring weet ik dat je als eigenaar áltijd aansprakelijk bent voor de schade die jouw dier veroorzaakt. Ongeacht of de persoon zelf nalatig was en of je het had kunnen voorkomen.
Alleen als mensen vanuit hun professie iets doen, dan ligt dat anders.


Er is 2 x schade veroorzaakt door een verzorgster.De ene had schade gemaakt aan een auto met buiten rijden,geen probleem gehad,haar verzekering betaalde alles.
De 2de keer flinke schade aan een paard van mij,D.A. kosten zijn betaald door haar verzekering.
Zolang ze alles vrijwillig deden waren ze zelf aansprakelijk.Is echt zo gebeurd.
Het zou toch te gek voor woorden zijn,iemand komt jou weiland ongevraagd in,gaat lopen kloten en loopt letsel op.Dan zou ik aansprakelijk zijn? dat kan toch helemaal niet.Dan zou je een omheining moeten hebben met 220 volt erop,en dat mag dus niet,lijkt me ook niet verstandig nee.

Rocamor

Berichten: 11047
Geregistreerd: 21-11-02

Re: Dit is toch een zadelafdruk op de rug?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 10:23

Dan heb je geluk gehad, ik weet ook niet beter dan dat je als eigenaar in heel veel gevallen gewoon aansprakelijk bent voor de handelingen van je dier.

conejo

Berichten: 1413
Geregistreerd: 07-03-06
Woonplaats: Bennekom

Re: Dit is toch een zadelafdruk op de rug?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 10:25


Achterom
Berichten: 23114
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 10:27

In mijn geval: iemand bood aan om te helpen mijn paard op de trailer te laden. Zij brak daarbij haar vinger. Hiervoor was ik aansprakelijk.

@ts: in het eerste geval: wist haar verzekering wel dat het jouw paard was? Het tweede geval is heel iets anders, zij veroorzaakt schade aan jouw eigendom. Dus dat klopt helemaal :j

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-16 10:29

Wendy schreef:
In mijn geval: iemand bood aan om te helpen mijn paard op de trailer te laden. Zij brak daarbij haar vinger. Hiervoor was ik aansprakelijk.

@ts: in het eerste geval: wist haar verzekering wel dat het jouw paard was? Het tweede geval is heel iets anders, zij veroorzaakt schade aan jouw eigendom. Dus dat klopt helemaal :j


Dat topic heb ik idd. gelezen,vind het ook heel vreemd dat het zo gaat.Miss. omdat zij Belgische is,ondanks dat de paarden in Nederland staan?

Ja de verzekering wist zeker dat het mijn paard was.

Mondy

Berichten: 11896
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 20:16

Ts Hoe gaat ondertussen?

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Re: Dit is toch een zadelafdruk op de rug?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-16 22:02

Geen vreemden meer gehad op de wei.Komt vast door de camera die er hangt.Asielzoeker ook niet meer gezien.

ierusju

Berichten: 2274
Geregistreerd: 23-04-14
Woonplaats: Aan de kust :)

Re: Dit is toch een zadelafdruk op de rug?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 22:41

Heel fijn nieuws!

FrNo

Berichten: 3686
Geregistreerd: 14-08-13
Woonplaats: Noord Oost Brabant

Re: Dit is toch een zadelafdruk op de rug?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-16 09:22

Fijn nieuws inderdaad.
Hopelijk blijft het zo en kun je lekker genieten van je paarden.