Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
meisje2000 schreef:Mandy b dat probeer ik pok hoor maar hij is zo ontzettend gevoelig dat als ik een mm verplaats hij al een meter opschuift. Hetzelfde als ik te ver naar voren of achteren leun dan is hij er gelijk helemaal van af en word hij onzeker. Ik moet hem echt rijden en vertellen wat hij moet doen en dat botst wel eens met sturen. Niet dat hij gemeen is maar dan geef ik net een te grootte hulp of net niet duidelijk genoeg. We zijn er mee bezig en het gaat steeds beter maar het duurt gewoon wat langer.
Mandy_B schreef:meisje2000 schreef:Mandy b dat probeer ik pok hoor maar hij is zo ontzettend gevoelig dat als ik een mm verplaats hij al een meter opschuift. Hetzelfde als ik te ver naar voren of achteren leun dan is hij er gelijk helemaal van af en word hij onzeker. Ik moet hem echt rijden en vertellen wat hij moet doen en dat botst wel eens met sturen. Niet dat hij gemeen is maar dan geef ik net een te grootte hulp of net niet duidelijk genoeg. We zijn er mee bezig en het gaat steeds beter maar het duurt gewoon wat langer.
poeh dat is wel lastig ook heel fijn zo gevoelig paard. Maar dat vergt wel veel tijd en handigheid denk ik?! Komt vast goed met de tijd
Dus het is altijd weer even peilen hoe de je moet doen die dag 

YamaSaki schreef:Welkom Jodi!
Leuke merrie
Te dik? waar?Ik zie op die stand foto toch wel de rib aanzet...die moet niet dunner hoor
Gewoon wat bespiering erbij
de dierenarts was bij de keuring heel duidelijk. Te dik op de schouders en billen haha. Maar nu ze wat meer beweging krijgt valt ze geleidelijk af. Ze word niet geminderd in voer.

LuffB schreef:Buten; filmpje ziet er ontspannen uit. Wel wat zoekende maar ze reageert heel goed op je hulpen. Geef je ook al been bij het geven van het stap commando?
En als je al vind dst jij veel praat, haha moet je mij horen.
Yama; wat fijn dat de verhuizing goed verlopen is. Nu even lekker wennen aan de nieuwe plek en dan weer verder met de paardjes. Veel plezier ermee!
Meisje; klinkt alsof je heel goed weet dat je hem voor jezelf moet behoeden, knap hoor. Mag ik vragen hoe oud hij is en waarom je kiest voor 3 dagen "werk"
Jodi; leuk paardje aansprekend koppie. Lijkt qua bouw iets stevig maar niet qua vetjes. Ben benieuwd wat daar uit gaat komen. Heb je een idee met welke stappen je met haar door gaat lopen?
Hier een foto van 4. Ze is wat gevoelig met het opstap gedeelte voor het hangen, reageert op het been dat tegen haar aankomt en het gewicht dat verschuift.
[ Afbeelding ]
meisje2000 schreef:Luffb ik kies voor drie keer per week omdat hij aanleg heeft om dik te worden. Heb het geprobreerd met 1 keer rijden en 1 keer longeren maar dat is te weinig om hem op geqicht te houden. 2 keer longeren lukt het wel mee. Hij staat de hele dag in het land en zijn buik groeit ala kool zonder deze beweging. Ik vind het belangrijk om hem niet te dik te laten qorden omdat hij dat extra gewicht allemaal mee moet zeulen en het extra belasting is tijdens het rijden. Ik doe alles in overleg met mijn instructrise waar hij ook op stal staat en tot nu toe gaat dit schema super. Mocht er iets veranderd moeten wordenn in zijn voordeel dan gebeurt dit ook gelijk maar dit schema past tot nu toe het beste bij hem. Ben ook bang om te zien hoe hij er na 2,5 week zonder traini g straks uit ziet hahahhaha waarschijnlijk als een tonnetje. Ik merknhetnnameijk gelijk als ik hem bij een of twee weken een keer minder kon longeren en nu heeft hij twee weken helemaal niets gedaan
butengeweun schreef:meisje2000 rustig aan dan komt het wel goed hier dus precies andersom ik kan alle kanten op maar paard gaat dan gewoon stilstaan![]()
Jodi, mooi paard op de eerste stand is ze mooi alleen wat vet boven op de kont. Maar met wat training worden dat vanzelf spieren.
Luftb, ik geef wel been maar als ik niets met stem doe gebeurt er niets, eigenlijk alleen het stuur (voordeel van uren lange lijnen) en de rem werkt al zonder stem. Al gebruik ik nu gewoon stem overal voor.
Je 4 gaat toch netjes opstappen is ook spannend de eerste keren.

Dat is fijner dan dat je per ongeluk op de teugels gaat steunen.