De paarden van 2013

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Sabrinaa

Re: De paarden van 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 21:46

Dat is waar. Ik heb de dekens al wel groter besteld, die ze nu op heeft is ook nog maat jurk bij haar haha!

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 21:48

Ik heb ook al een deken voor hem in maat 205, die was zo goedkoop dat ik hem niet kon laten liggen, maar is natuurlijk maar de vraag of dat gaat passen. De dekens van mijn fjord zijn 185. Ken ook wel paarden die als 3-jarige 195 droegen en uiteindelijk een 215 nodig hebben dus we zullen zien. Zal die 205 wel eens een keer opdoen, ben eigenlijk wel benieuwd hoe dat er uit ziet :') Ik heb dezelfde deken in 185 dus kan ik mooi vergelijken ook nog :+
Laatst bijgewerkt door Nies_ op 30-12-15 21:49, in het totaal 1 keer bewerkt

_Sabrinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 21:49

Haha idd! Dan moet die van mij maar niet meer te veel groeien haha, ik heb 195.

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 21:52

Dekens heb ik wel maar heeft chameur nog biet nodig. Ik had nog een stuk of 8 dekens liggen van mijn vorige paard en chameur zit nu in de zelfde maat dua komt mooi uit. Hij pakt teouwens ook alles hoor, boratels dekjes de waterslang. Afapuiten is bij hem heel moeilijk omdat hij gek op water is en dus steeds zijn neus in de water straal duwt. Het liefst pakt hij de slang nog in zijn momd en spuit hij alles en iedereen in de buurt nat. Dan heeft hij de grootste lol.... Water maak je hem echt blij mee dus spuit zijn benen ook met grote regelmaat even af. Meneer kan zelf de slang ook aanzetten en daar ben ik dan weer iets minder blij mee hahahaa

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 21:55

Ik ben juist doodsbang als ik dekens op ga doen dat ze zonder de dekens gaan zweten of het juist snachts koud krijgen. Nog niet te spreken over wat er gebeurt als ze hem verliezen. Nadeel van je paardjes zo achteraf hebben staan misschien. Van de andere kant heb ik alle vertrouwen in de natuurlijke deken, al wil ik nog wel een regendekentje voor als ze eens ziekig zijn.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 22:21

nouja harley staat bij erg slecht weer wel op stal. (op de wei is er geen schuilstal namelijk). Maar als het licht sneeuwt of gewoon droog is maar met vriestemperaturen en ijzige wind zal hij wel buiten blijven staan vermoed ik (stalbaas beslist of de ponies buiten blijven overdag of niet).

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 22:46

Artificious als hij nu 's avonds op stal staat heeft hij langer licht dan vorig jaar en is dat dus ook de reden voor minder vacht.
Zeker omdat hij 's nachts op stal staat zou ik mij geen zorgen maken, neem aan dat het niet tocht op stal. De temperatuur in de stal zal sowieso hoger zijn dan buiten de stal met toch wat wind etc.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 23:05

lindamusters schreef:
No_No schreef:
Leuk! Laat je het weten?

91 cm... :') hij is inderdaad de 170 al voorbij, maar als dit klopt wordt het serieus klimmen (1,82 m)

Dat wordt sparen voor een laddertje _O- <<)

Chrlooott

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 00:50

Ivy ook gewoon zonder deken, 24/7 buiten. Haar okseltjes zijn altijd een grote klit dus af en toe was ik dat eens uit. En dan leg ik het zweetdekentje van Whinny op (maat 215) en dat past gewoon netjes. Heb voor haar 2 jaar een leuk halster gekocht van bij hypostore, zo'n premiera. Heb maat full gekocht en dat halster is nu echt te klein.. De neusriem van Whinny is ook 10cm te kort dus ze mag nu echt wel stoppen met groeien!

Donja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 01:00

Iris stond vandaag in het zonnetje met haar moeder te krauwelen. .. ze wordt in juni 3, maar is dus al bijna net zo groot als mams (die is 1.67m)Afbeelding

Ze is nog wel veel smaller, mams is ook weer drachtig, maar dat mag ook
Afbeelding

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 11:08

In de stalgangen zijn de lampen zelden aan. Enkel om ze 'S avonds te voeren en smorgens om hooi te geven.
Daarna gaan ze meteen weer uit. Ook als iemand de piste gebruikt worden de lampen uitgedaan. En in Harley zijn nieuwe gang heb ik nog geen lampen gezien eigenlijk.

PinkPrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 12:41

Leuke foto's Donja!!

Mijn vriendje heeft maat 205 en zal vast nog wel wat groeien.
Tot nog toe past hij deze dekens prima :)

Sorry ik een tijdje offline geweest ben alles was hier echt een chaos.
Heeft iedereen een fijne kerst gehad??

En ik wens jullie natuurlijk ook vast een fijne jaarwisseling toe

JustLizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 13:53

Ik heb de mijne een week een deken opgehad toen hij vanuit de kliniek kwam en het advies was om hem een dekentje op te doen zodat alle energie naar het aansterken kon en niet naar zichzelf warm houden.

Na een goede week was er wat onrust in de kudde en hebben ze zijn deken gesloopt en is hij via achter af gegleden maar daarbij wel heel zijn benen verwond door de bil en buik sluitingen. Voor mij dus geen deken meer voorlopig.. zeker niet in de groep waarin hij nu staat. Die paarden spelen allemaal graag en ik wil de mijne daar niet met deken meer in hebben.

Naast dat hij moest aansterken had hij dus ook ineens toen nog 2 kapotte achterbenen vol wonden wat ons ontzettend veel tijd en energie heeft gekost om dat weer goed te krijgen ;).
Toen besloten dat het maar wat langer zou duren voor hij weer op gewicht was maar die deken durfde ik niet meer aan.

Hij is nu inderdaad ook al flink aan het verharen en hoop dat het niet ineens TE koud wordt, maar ga ervan uit dat ze dan wel weer wat vacht gaan aanmaken? Mijne staat s nachts op stal.

en inderdaad, nu dekens kopen vind ik nog vrij zonde. Vooral bij Saeby weet ik zeker dat hij eruit groeit. Hij was zo veel afgevallen toen hij ziek was, toen had ik maat 175 nodig. Dus regendekentje en een fleece voor hem gehaald.. die fleece van 175 van de week eens opgelegd om te checken hoe hij bijgekomen is na 2 maanden herstel en hij paste hem al bijna niet meer omdat hij al weer zo veel aan is gekomen *\o/*

lindamusters

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 17:22

Vandaag naar epplejeck geweest en kon het weer niet laten.. Onder het excuus "als ie straks onder het zadel is" twee dekjes gekocht

Afbeelding

Afbeelding

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 21:21

Mooi!!
Die scapa past mij ook wel <3

Hoe staan jullie paardjes er bij met het vuurwerk geknal?

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 21:23

No_No schreef:
Mooi!!
Die scapa past mij ook wel <3

Hoe staan jullie paardjes er bij met het vuurwerk geknal?

Zo als altijd, zal Kim haar eerste jaar zijn maar de wei is groot en achteraf. Ben ook niet gaan kijken vandaag want ik ben zelf bang :')

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 21:37

Impala staat eigenlijk best rustig, die kijkt alleen een beetje. Mijn 11-jarige fjord is een ander verhaal :') :=

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 23:22

Chameur is op stal de rust zelf maar wou hem vanmiddag even longeren in de longeerbak maar menner het meer oor voor het carbitschieten dan voor mij. Hij was niet bang maar vond het geluid heel interessant. Genoeg om zijn aandacht daar op te vestigen in plaats van op mij

lindamusters

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 23:23

Vanmiddag de dekjes en spulen afgegooid op stal, ze stonden binnen en ook de paarden in de schuilstal stonden rustig, woonwagenkamp is t enige wat "dichtbij" de stal is en vuurwerk af steekt en ze gaven er niks om, twijfel of ik vannacht nog moet gaan, ben bang dat ik ze juist onrustig maak omdat ze bijvoorbeeld al slapen

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 23:25

lindamusters schreef:
Vanmiddag de dekjes en spulen afgegooid op stal, ze stonden binnen en ook de paarden in de schuilstal stonden rustig, woonwagenkamp is t enige wat "dichtbij" de stal is en vuurwerk af steekt en ze gaven er niks om, twijfel of ik vannacht nog moet gaan, ben bang dat ik ze juist onrustig maak omdat ze bijvoorbeeld al slapen

Je weet dat paarden snachts eigenlijk niet slapen toch? :o

lindamusters

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 23:28

Azmay schreef:
lindamusters schreef:

Je weet dat paarden snachts eigenlijk niet slapen toch? :o

Misschien kan ik het beter "ruststand" noemen :D

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-15 23:33

Nou, als onze paarden 's nachts niet slapen dan zijn ze wel heel knap :D Stelletje insomniacs zijn het dan, dan slapen ze nooit :+

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 00:16

Tjonge vanmiddag toch even langs Harley gegaan. Had een gevoel dat ik moest gaan kijken.
Ja hoor meneer was erg onrustig in zijn stal, als ik zijn buik wou aaien draaide hij zich van me weg. Ook het paard links van hem is niet erg lief. Steeds oren in de nek en beukte met haar lichaam tegen de stalwand die ook bewoog daardoor :=
De stal gauw uitgemest en gaan werken.
Na het Werken weer gaan kijken, geen mest (na 4u) en nog steeds onrustig. Dus even aan de longe genomen en gelongeerd tot hij ging mesten (wat 10min duurde). Ik wou zekerheid op mest. Heb hem terug op stal staan nu maar ben er nog niet heel gerust op omdat in deze gemeente wel vuurwerk afgeschoten mag worden en ik niet weet hoe Harley reageert.

Over slapen gesproken; heb op stal de enige tinker eens in een diepe slaap gezien. Best zng, hij bewoog met zijn benen en zijn ogen gingen open en dicht en draaiden soms alsof die me wel aankeek.
Reageren deed hij ook niet meteen.

lindamusters

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 00:43

Ik een keer op manege laaang geleden, we hadden spooktocht en liepen door de stalgang, een paard had zn kop uit zn stal dus ik dacht oh aaien leuk, beestje schrok zich rot terwijl hij me toch echt aankeek voor mn gevoel

suzysuz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-16 07:37

Gelukkig nieuw jaar iedereen!
Veel plezier en succes met alle 2013 paardjes in 2016!