De -ellendige- verkoopverhalen... Paarden advertenties

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 17:26

Seltje schreef:
Ja dat heb ik toen wel geleerd. Mijn budget is gelukkig nu een stuk hoger, dus ik hoop gemakkelijker een braaf maar degelijk paard te vinden...

Ik weet dan niet waar jij bent gaan kijken en opgestapt bent zeg...waren vast allemaal probleempaarden die vanwege hun gedrag voor een bodemprijs weg mochten? Ik ben echt geen topruiter maar ben in mijn zoektocht nooit ergens afgevallen of bang geweest. Maar ik las ook wel goed de advertentie, belde voor meer informatie en liet idd altijd eerst voorrijden.

Ik vond de zoektocht best leuk eigenlijk!

Braaf en ook nog fijn te rijden is helaas echt niet heel makkelijk voor weinig geld te vinden. Ik ben dus wel beetje nieuwsgierig waarnaar je op zoek bent en wat je budget nu is?

anjali

Re: De -ellendige- verkoopverhalen... Paarden advertenties

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 17:36

Dat wilde ik inderdaad ook zeggen,eerst laten voorrijden voor je er zelf opkruipt! Tenzij het natuurlijk een paard is wat niet bereden is.

_Ilsee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 17:45

Ik kom hier even binnen vallen haha, maar ik heb het ook eens meegemaakt.
We waren naar de andere kant van het land gereden en onze eigen pony mee want inruilen kon wel. Nu ben in helemaal niet bang aangelegd en houd ik ook wel van een uitdaging maar dit was gewoon niet leuk.
Eerst dat meisje er zelf op en toen liep die pony al wat te draaien maar ze kon wel opstappen, onder het zadel echt een prima pony dus ik zou erop. Maar hij liet het gewoon niet toe, ik mocht niet dicht bij hem in de buurt komen en als ik dan in de buurt was was het prima maar ik mocht er niet op. Meerdere keren geprobeerd maar elke keer als ik met één voet in de beugel stond begon hij toch te rennen/bokken en te happen. Toen zeiden ze ook doodleuk, ach dat heeft ie nog nooit gedaan. Ontzettend eenkennig.

En een andere keer dat ik bij een pony was wezen kijken, ontzettend lief ding. Alleen de eigenaren waren er niet bij want die waren op vakantie.Kon zo opstappen en wegrijden maar ik wou graag de springkant op dus ook maar een kruisje neergezet. Over het kruisje heen en bokken dat ie deed! Bleek dat het arme diertje ene plekje had op de schoft wat bij het springen dus zeer deed.

Moet zeggen dat toen we bij mijn huidige pony zijn wezen kijken en ze ook begon te draaien toen ik op wou stappen dat ik wel even weer dacht dat het weer zo'n ramp zou worden. Gelukkig gebeurde dat niet haha.

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 23:00

Seltje ik ben ook wel benieuwd naar je zoektocht en je budget
Echt brave paarden betaal je gewoon voor. Heel simpel Als wij een echte braverd, dus voor ieder geschikt, verkopen dan weten we ook echt zeker dat iedereen er mee weg komt. En ja die zijn iets duurder dan de paarden die wel braaf zij maar toch met een gebruiksaanwijzing

Caroline52

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 22:06

Oke ik heb er 2

1 was op een stal hartstike aardige mensen ja wij verkopen alleen in de buurt en houden een paard altijd vast voor de eerste kijker tot die zegt nee het word hem niet

Nou klinkt super wij helemaal enthousiast was een leuk paard. Spreken wij af voor een tweede keer de dag voor de afspraak nog een bevestiging gekregen worden we in de avond gebeld ja sorry maar hij is naar China verkocht... Ehh wat?! :n

2
Komen ergens aan voor een paard zoizo al geen prettige sfeer de eigenaar zei vooral ja morgen komt er een concour ruiter die heel veel paarden bij ons koopt dus misschien is die dan al verkocht... Nou oke prima aanbetaling had van ons best gemogen als die leuk is... Ja heel erg braaf paard ook laten voor rijden deed het goed nu ik er op:
Stap het ging
Draf onrustig
Galop schiet weg niet meer terug te nemen ben meerdere rondjes zo door de baan gegaan

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik was gelukkig niet gevallen stapte er vrij snel af nee dit is hem niet die eigenaar ja jij hebt de verkeerde commando's gegeven en hij is super braaf jij deed het verkeerd we hebben wel (dit paard was 4 mijn eigen 3) zijn moeder staan daar zou je goed op kunnen maar die is dan ook 18 (nee jij kan alleen op oudere paarden rijden was letterlijk op opmerking) en is niet te koop.... Bleek later dat de gene die hem voor reed de enige was die hem reed plus hem heeft ingereden en van veuelen af aan kent 8)7

Toevallig had ik diezelfde dag ook bij een ander paard wezen kijken die sinds vorige week zaterdag van mij is :D

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 22:22

Ik lees al een tijdje mee in dit topic en ineens schoot mij weer een voorval te binnen met een stalgenoot die een pony te koop had staan. Pony was te koop vanwege "geen klik".

De pony in kwestie stond niet bij de andere paarden van de pensionstal (daar had 'ie namelijk ook al geen klik mee) maar met een shet in een weitje, wel op het terrein van die stal. Weitje in kwestie lag aan de linkerkant van het toegangshek, parkeerplaats lag aan de rechterkant van het toegangshek.

Iedereen was op de hoogte dat er mensen zouden komen kijken naar die pony. Alle aanwezigen die dag snapten ook dat ze niet alleen kwamen KIJKEN maar dat ze 'm ook in de omgang wilden zien, wilden zien lopen enz. Alleen dat laatste zou nog even gaan duren. Een stalgenoot had namelijk zijn auto precies voor het hek van dat weitje geparkeerd zodat het hek niet meer open kon. Verkopende stalgenoot natuurlijk woest. Eigenaar van auto vond dat ze best even kon wachten, hij zou de auto wel weer weghalen als hij terug kwam maar ging eerst nog even met een rit van de staleigenaar mee (huifkarritten voor evenementen enzo). De conversatie die volgde staat me nog goed bij maar zal ik hier nu maar niet herhalen.

Moest er net aan denken en ben weer helemaal blij dat ik niet meer in pension sta :')

CharxHebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 22:24

Nou is dat natuurlijk ook wel heel banketstaaf ook...

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 22:27

Dat vonden wij dus allemaal ook. Was ook niet onze favoriete stalgenoot. Nogal driftig mannetje was het. Meisje van die pony was een goedgebekte tante dus voila, drama was geboren.

CharxHebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 22:29

En werd de pony verkocht :') ?

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 22:30

Uiteindelijk wel maar ik weet niet meer of 'ie ook naar deze mensen is gegaan. Ze hebben wel heel lang gewacht toen dus blijkbaar vonden ze 'm leuk.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 00:19

anjali schreef:
Een Bokker had toch aangeboden om hem over te nemen.

Als dit zo was, was ik het paardje al kwijt geweest toch? inmiddels staat ze nog steeds in de wei apart van de rest om haar in de gaten te houden.

En harteloos tja ieder zijn ding toch? er gaan dagelijks allerlei gezonde beesten naar de slacht dus ik zie het punt niet zo.

Er kwam iemand met andere bodembedekking? als je vorige berichten leest zie je dat onze paarden niet op stal staan maar altijd buiten (wel schuilmogelijkheden)

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 08:08

Moderatoropmerking:
Hierbij het verzoek om deze discussie niet in dit topic voort te zetten maar via de PB. Alvast bedankt!

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 11:44

en om zeker geen discussie aan te voeren maar een weetje Dora komt officieel van de slachter af :D haar half zus een jaar jonger staat er nog.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 12:32

StalNollie schreef:
anjali schreef:
Een Bokker had toch aangeboden om hem over te nemen.

Als dit zo was, was ik het paardje al kwijt geweest toch? inmiddels staat ze nog steeds in de wei apart van de rest om haar in de gaten te houden.

En harteloos tja ieder zijn ding toch? er gaan dagelijks allerlei gezonde beesten naar de slacht dus ik zie het punt niet zo.

Er kwam iemand met andere bodembedekking? als je vorige berichten leest zie je dat onze paarden niet op stal staan maar altijd buiten (wel schuilmogelijkheden)

Om even een andere factor hier bij te halen, in hoeverre zou het verkopen ook problematisch worden ivm nieuwe consumentenwetgeving als zo'n dier, waarvan de verkoper weet dat er een gezondheidsprobleem mee is, verkocht wordt en daar weer last krijgt (wat te verwachten is door de stress van verhuizing, ander voer, etc.) ?

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 12:36

Ik geloof dat de discussie ten einde was gebracht?

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 12:46

Caroline52
Ik vind het niet heeeeel raar dat een 3 of 4 jarige soms onverwachtse dingen doet hoor..Braaf is een rekbaar begrip natuurlijk. Als je 15 bent en voor we eerst eigen paard gaat kijken lijkt me zo'n jong dier niet de allerbeste keus, eerlijk gezegd. Vind de reactie van de verkoper niet heel raar.

Esprit4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 15:48

tamary schreef:
StalNollie schreef:

Om even een andere factor hier bij te halen, in hoeverre zou het verkopen ook problematisch worden ivm nieuwe consumentenwetgeving als zo'n dier, waarvan de verkoper weet dat er een gezondheidsprobleem mee is, verkocht wordt en daar weer last krijgt (wat te verwachten is door de stress van verhuizing, ander voer, etc.) ?

Volgens mij was het nu klaar??

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 19:02

Gaan jullie nou echt heel puberaal de hulk van de Mod negeren?
Laat StalNollie lekker zelf beslissen wat ze met die pony doet, als het je niet aanstaat stuur je een pb om dat beest over te kopen.

Kunnen we hier in dit topic verder met de vreemde verkoopverhalen.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 19:32

Froukje schreef:
Laat StalNollie lekker zelf beslissen wat ze met die pony doet, als het je niet aanstaat stuur je een pb om dat beest over te kopen.

Nee, mij gaat het (sorry dan dat ik dit voorbeeld pak aangezien het langs komt) om hoe en wat qua juridische ellende ivm bedrijfsmatige verkoop en gezondheid. Je hoort nog wel eens wat van kopers die meteen dreigen met advocaten als iets ze niet zint/mis gaat na aankoop, in hoeverre is dat nu problematischer met nieuwe wetgeving? Uit de rashonden en katten fokkerij hoor je nl nog wel eens wat in dit kader. Vraag mij dus af hoe de ervaringen zijn in de paardenhandel op dit punt met meer bescherming van de consument en het steeds mondiger worden ervan.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 19:55

tamary schreef:
Froukje schreef:

Nee, mij gaat het (sorry dan dat ik dit voorbeeld pak aangezien het langs komt) om hoe en wat qua juridische ellende ivm bedrijfsmatige verkoop en gezondheid. Je hoort nog wel eens wat van kopers die meteen dreigen met advocaten als iets ze niet zint/mis gaat na aankoop, in hoeverre is dat nu problematischer met nieuwe wetgeving? Uit de rashonden en katten fokkerij hoor je nl nog wel eens wat in dit kader. Vraag mij dus af hoe de ervaringen zijn in de paardenhandel op dit punt met meer bescherming van de consument en het steeds mondiger worden ervan.

Dan kan ik dat nog snappen. :j Lijkt me idd wel iets om over na te denken als je een paard koopt.

Reageerde meer op de berichten na jou.

Kletskousz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 21:32

Goed on topic dames

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 22:01

Ik kreeg vandaag een WhatsApp bericht van een verkoper, dat mijn aangekochte paard zojuist was verkocht aan iemand anders. Ook best bijzonder toch?

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 22:05

Huh? Konden zeker 100€ meer verdienen.. Lef hebben ze iig wel.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 22:09

Dat denk ik ook. En dan maar roepen dat "we het beste willen voor het paard". Dat je überhaupt mensen laat komen nadat ze al verkocht was.. Ik vind het echt onbeschoft.

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 22:14

Had je het paard al helemaal betaald?