[VOLG] Fiëgo in training.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

horsii

Re: Fiëgo in training.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 08:47

Super zeg

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 08:57

Ziet er goed uit

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 10:13

Leuk Dreamy, wat komen jullie van ver en wat doet hij het goed. Leuk dat Cor je blijft begeleiden en gelijk kwam om thuis verder op te pikken.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-14 12:36

Ja, ben er heel blij mee. Niet alleen met Cor hoor, ook met zijn vrouw die alles netjes inplande en de nodige zorg heeft geleverd!
Topservice, ben er erg over te spreken :)

Ik weet trouwens dat z'n neus er meer uit mag, daar waren we eergisteren met Cor een beetje mee bezig. Maar had gister zo'n spanning, eerste keer zonder begeleiding, dat ik hem op gewoon contact heb gehouden op deze lengte. Was allang blij dat het goed ging :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 12:43

Wat super zeg !
En dat neusje komt vanzelf wel !

Axivoca123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 22:52

Ziet er goed uit hoor!!

Nonnetje18

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 23:00

netjes hoor!

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-14 04:47

Heb gisteren ook weer heerlijk gereden! Hij had tussendoor twee daagjes vrij (wel gespeeld in de longeerbak, verder lekker weer voor het eerst in de kudde gestaan) gehad, maar ik kon zo weer opstappen! Weer Cor erbij gehad, die heeft uitleg gegeven aan m'n vriend. Dus die kan me nu ook helpen vanaf de grond! Cor zei zelfs dat ie trots op me was (ook op Fiëgo), en dat is in mijn ogen echt een compliment :):)
Zal vandaag proberen nieuwe foto's te maken, wellicht voor een heuse RITP topic!

Ka_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 09:05

wauw dat gaat echt goed met jullie 2! je mag trots zijn op jezelf en Fiëgo natuurlijk ;)

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 09:19

Zou geen RITP topic maken Dreamy, want dan krijg je misschien kritiek van mensen die de hele riedel hebben gemist en dan moet je jezelf gaan verdedigen. Zou zo zonde zijn want het gaat zo goed. Gewoon nu lekker rijden, neusje eruit en op vier benen laten lopen en de rest komt met de maanden en jaren. Die van jou moet je niet te veel gaan overhaasten.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-14 22:09

[ITP] Fiëgo, van grijs naar..

:D

Bedankt voor de waarschuwing pien_2010, een RITP is het niet geworden (al heb ik hier 2 "rijfoto's" in gezet), wel een gewone ITP.
Er was vandaag een zadelmaker op stal, voor een andere stalgenoot, en ik vroeg tussen neus en lippen door of hij nog een 18 inch dressuurzadel had liggen. Deze had hij bij zich en hebben hem gepast en heb ermee gereden. Leek goed te liggen en zat erg lekker, maar voor mijn gevoel achteraf is hij toch ook te klein voor m'n billen. (wie ernaar wil "kijken", voor zover dat kan met de fotos die ik heb, voor me wil ik eventueel wel even PB doen) Veel groter kan ie niet, want dan komt 't zadel op z'n lendenen te liggen.
Fiëgo deed het erg fijn onder dit zadel wel, zakte fijn en reed heerlijk. Maar toch..
Ik laat John Kool komende week ook langskomen met wat zadels, dus ben er iig wel mee bezig om een goed passend zadel voor beide partijen te vinden :j

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 08:13

Wat een knapperd! Mbt het zadel: je moet een hand achter je billen kunnen leggen. Op basis van deze foto is het zadel dus te klein. Per merk scheelt de inchmaat ook heel erg, bij Wintec kon er bij mij max 16,5 inch op en bij MSFC 17,5 inch. Laat inderdaad een goede zadelmaker komen, veel zadelmakers adviseren zadels die te lang zijn voor de paardenrug helaas.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-14 08:28

Ladyson schreef:
Wat een knapperd! Mbt het zadel: je moet een hand achter je billen kunnen leggen. Op basis van deze foto is het zadel dus te klein. Per merk scheelt de inchmaat ook heel erg, bij Wintec kon er bij mij max 16,5 inch op en bij MSFC 17,5 inch. Laat inderdaad een goede zadelmaker komen, veel zadelmakers adviseren zadels die te lang zijn voor de paardenrug helaas.

Oke! Ja deze heeft een (voor mijn gevoel) best diepe zit, waardoor het volgensmij nog kleiner valt ook. Kan dat?

Nouja, benieuwd of John een zadel voor me heeft.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-14 10:46

Als je met een korte rug t.o.v. de voor de ruiter benodigde zadellengte te maken hebt, kan je inderdaad het beste kijken naar een zadel met een vlakke zit omdat je daar effectief meer ruimte in hebt en minder snel achterop de lepel zit met je gewicht :j

Dan zit je zelf ook fijn. Vrij veel mensen zitten met hun zitbeenknobbels op de al schuin omhoog lopende lepel aan de achterkant van het zadel, en dan krijg je een rare houding omdat je bekken verkeerd gekanteld wordt.

Hopelijk kan JK je helpen :)

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-14 14:16

Even een update..

Gisteren is de tandarts geweest, bleek vanalles aan de hand te zijn met z'n tanden.... :\
De vorige tandarts zei dat hij pas over een jaar weer hoefde, maar echt niet dus! Ben blij dat ik naar mijn eigen gevoel heb geluisterd. Nu is het weer allemaal netjes gemaakt, maar arm dier..

Verder ligt mijn leenzadel toch echt niet lekker, want zijn rug begon al weer harder aan te voelen. Of ik zit er niet goed in (die kans is heeeel groot), of hij past niet goed. Maar maandag komt de zadelmaker (een andere) om wat andere zadels te passen. We komen er wel uit!
Tot die tijd vanaf de grond gewoon bezig.

Heb vandaag dit plaatje geschoten van hem, die wilde ik ook even showen!
Afbeelding

miezelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 14:28

Dat is dus echt zo 'n mooi paard he.... *zucht* Ziet er zo 'n lieve, goedaardige lobbes uit. Koester hem maar, je "once in a lifetime"-beest!
(bruine schijn zit er nog altijd wat op he)
Laatst bijgewerkt door miezelke op 17-07-14 14:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Ka_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 14:28

Goed dat je naar je eigen gevoel hebt geluisterd! Veel succes met het zadel! Kan soms erg lastig zijn om iets goed te vinden! Gelukkig kan de zadelmaker zo snel al komen!
Ik vind Fiëgo erg fotogeniek!! Echt een prachtige foto!! Die lucht is erg mooi en past super bij de kleuren van zijn vacht!!!

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-14 14:45

Heb nog heel veel gave foto's van vandaag met z'n vriendje, zal zo een topic aanmaken! :D
Leenzadel gaat maandag of dinsdag terug, en John (die ik dus had afgezegd wegens de tandarts) werkt blijkbaar ook samen met mijn osteopaat dus dat voelt toch net wat beter ook..

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 15:08

Hij is mooi geworden! :oo Was me nog helemaal niet opgevallen, dat ie zo bruin is geworden :+

Fijn dat je zo hard naar een zadel zoekt en dat je de tandarts hebt laten komen!

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-14 15:11

Nu alleen nog de osteopaat voor de zekerheid en als dat allemaal oké is gaan we weer eens verder!
Ja, hij is echt bruin geworden :=

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-14 15:34

Mjelle_G

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-14 21:55

Mooie foto's zeg. Is echt goed te zien dat het maatjes zijn ;-)

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-14 22:51

Leuk he :+:

Axivoca123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 17:18

Hoi! Hoe gaat het met de training? :D

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-14 19:51

Hallo! Paardlief heeft helaas last van z'n rug. Dierenarts vermoed de nieren en we zijn er mee bezig, ze komen woensdag weer!
Verder heb ik sinds kort grondwerklessen, zodat ik hem wel blijf gymnastiseren!