[centraal] Een nieuw paard kopen Deel XII

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

rover_

Re: [centraal] Een nieuw paard kopen Deel XII

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 20:15

Nicole, mag het ook een merrie in de e maat zijn? Weet nog een mooie zwarte met 4 witte voeten. 3 jarige groene apache...uit goede merriestam. Laat t even weten, ga er morgen heen.

Gefeliciteerd symphi!

urobi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 21:12

ralphtdw schreef:
wij gaan ook op zoek naar een paard.
een leuke onbeleerde of net zadelmakke
maar wat is het moeilijk om voor een leuke prijs een leuk paard te kunnen kopen.
dus mochten mensen wat weten:P) hahaha

Wat heb je zelf in gedachten kun je een globaal lijstje maken met wat voor iets je zoekt?

covergirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 21:27

Nicole schreef:
coroosje schreef:
Wat een prachtige pony had je Nicole!

bleaahhhhh |( Ik wou dat ik hem nog had, pff nog steeds elke dag mis ik die jonge, en slaat soms nog wel eens in als huil buien.. Misschien daarom 1 van de redenen dat ik toch beetje te snel wil kwa vinden van een nieuw paardje...

Luca had in mijn ogen gewoon het hele pakket, uitstraling, karakter, doetje, beweging, kleur, hoofdje, foto geil 1ste klas en de perfecte afmeting eigenlijk..

Waarom is die verkocht dan? ( of stel ik nu te nieuwsgierige vragen?)

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 21:29

Dees schreef:
Gefeliciteerd Sympie!

Nicole, je staat inderdaad heel mooi op een kleiner dier.
Zit er straks na de NRPS keuring niet wat voor je tussen? Daar komen toch de betere beesten in beeld en lang niet allemaal worden ze goedgekeurd voor dekdienst.

Ik ga idd naar het NRPS hengstenkeuring :D

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 21:29

Covergirl hoe PB ik je morgen even over :)

urobi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 21:35

ik weet niet of er nog iemand een PRE ruin zoekt heb er hier 1 gevonden bij ons in de buurt.
Hij is 1.59m

Afbeelding
Afbeelding
Voor deze vragen ze 5900euro en zo als ik het zo kan zien hebben ze er nog meer te koop staan.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 21:41

zo snel als dat ik mijn jaarling had, staat hij weer te koop.. Na veel meten, nadenken en navraag en ervaringen, blijft hij helaas blijkbaar veel te klein. Hierdoor zet ik hem nu al te koop, nu ik nog geen band heb. Zodra hij verkocht is, gaat de zoektocht weer verder....

Ik zoek nog niks, maar mijn 'lijstje':
-spring paard, hoeft niet per se spring gefokt te zijn...
-minimaal 1,60 max 1,68
- prijs, tja ik weet niet, hoelang het duurt voor ik een paard heb hoe groter het budget. Voor nu is dat 2000, maar ik denk dat ik pas na de winter een nieuw paard koop. Genoeg tijd om dan extra te sparen en dus een groter budget kan hebben..
- Leeftijd: Minimaal 2, maximaal 4 of 5

Cath

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 21:42

Die is gaaf! Ik ben al voorzien van ook een P.R.E. haha. Maar misschien voor iemand anders inderdaad?
urobi schreef:
ik weet niet of er nog iemand een PRE ruin zoekt heb er hier 1 gevonden bij ons in de buurt.
Hij is 1.59m

[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Voor deze vragen ze 5900euro en zo als ik het zo kan zien hebben ze er nog meer te koop staan.

urobi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 21:46

er staan ook nog een mooie PRE hengst schimmel bij die mensen te koop ook 1.58m daar vragen ze 4900 euro voor omdat hij nog niet zo ver is kwa rijden dan de andere.Deze paarden zijn beide 4 jaar.Ze hebben zie ik net 13 PRE paarden te koop waarvan de duurste een hengst van 16.900euro

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 21:56

Batlow schreef:
zo snel als dat ik mijn jaarling had, staat hij weer te koop.. Na veel meten, nadenken en navraag en ervaringen, blijft hij helaas blijkbaar veel te klein. Hierdoor zet ik hem nu al te koop, nu ik nog geen band heb. Zodra hij verkocht is, gaat de zoektocht weer verder....

-minimaal 1,60 max 1,68
- prijs, tja ik weet niet, hoelang het duurt voor ik een paard heb hoe groter het budget. Voor nu is dat 2000, maar ik denk dat ik pas na de winter een nieuw paard koop. Genoeg tijd om dan extra te sparen en dus een groter budget kan hebben..

Als dat je eisen zijn, snap ik eerlijk gezegd niet dat je deze jaarling überhaubt gekocht hebt?
Hopelijk vind hij gauw een leuk baasje!

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 22:00

Nee, maar hij zou groter worden is mij gezegd, had helaas geen verstand van hoe paarden uitgroeien dus ik geloofde dat. Na dus uitzoeken etc. blijkt dat niet zo te zijn. Was ook niet op zoek naar een jaarling toen, kwam hem gewoon tegen en voldeed. Maar de lengte werkt helaas niet mee, dat is het enige aan hem. Als hij is verkocht, stel ik toch een eis aan mezelf dat de volgende minimaal 2 moet zijn en al een flinke lengte moet hebben zodat het niet meer fout kan gaan...

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 22:05

Batlow schreef:
Nee, maar hij zou groter worden is mij gezegd, had helaas geen verstand van hoe paarden uitgroeien dus ik geloofde dat. Na dus uitzoeken etc. blijkt dat niet zo te zijn. Was ook niet op zoek naar een jaarling toen, kwam hem gewoon tegen en voldeed. Maar de lengte werkt helaas niet mee, dat is het enige aan hem. Als hij is verkocht, stel ik toch een eis aan mezelf dat de volgende minimaal 2 moet zijn en al een flinke lengte moet hebben zodat het niet meer fout kan gaan...

Alhoewel hoogte indicatie slechts natte vinger werk is, ben ik wel erg benieuwd hoe groot je jaarling is, hoe groot hij volgens de voorspellingen van de verkopers zou worden en hoe groot je nu verwacht dat hij gaat worden na uitzoeken etc. :D

Want ik krijg nu het idee dat je een D pony(maat) hebt gekocht en de verkopers je hebben gezegd dat het een paardenmaat zal krijgen :+

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 22:07

Kaja schreef:
Batlow schreef:

Alhoewel hoogte indicatie slechts natte vinger werk is, ben ik wel erg benieuwd hoe groot je jaarling is, hoe groot hij volgens de voorspellingen van de verkopers zou worden en hoe groot je nu verwacht dat hij gaat worden na uitzoeken etc. :D

Want ik krijg nu het idee dat je een D pony(maat) hebt gekocht en de verkopers je hebben gezegd dat het een paardenmaat zal krijgen :+

Dat klopt ja haha, dat hij tussen de 1,55 en 1,60 zou liggen. Nou helemaal prima. Hij blijkt nu pas 1,34 te zijn na goed meten en zou moeten uitkomen op 1,48. Met een pony tussen de paarden starten bij springen is denk ik niet zo'n goed idee..

urobi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 22:09

Kaja schreef:
Batlow schreef:

Ze heeft haar jaarling te koop gezet op bokt en het is een pony jaarling als je hem zo ziet al lijkt hij op de derde foto niet heel klein.Misschien is het voortaan beter om met ervaren mensen te gaan kijken voordat je je iets laat aansmeren en zelf opmeten als je het niet vertrouwd of ze groot genoeg worden.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 22:15

Lijkt niet zo, maar dat is helaas wel het geval. Tja, ik heb mijn les geleerd. Was ook mijn 1e paard dat ik zelf kocht, heb er nog een, die kende ik al 5 jaar en ik kocht hem over, daar was niks nieuws aan...

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 22:57

Ik ga rustig aan op zoek naar een nieuw paard. Zeer moeilijke beslissing gemaakt de overstap te maken naar een paard, mijn droompony staat nu te koop.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 23:15

SSmonamiSS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 23:18

Nessie schreef:
Ik ga rustig aan op zoek naar een nieuw paard. Zeer moeilijke beslissing gemaakt de overstap te maken naar een paard, mijn droompony staat nu te koop.

Ik vind Wolder een hele mooi haflinger!! Die zal niet lang te koop staan!!

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 23:45

Volgens mij ga ik vrijdag 3,5 uur reizen om bij een mogelijk koop paardje te gaan kijken :O
Volgens mij ben ik niet goed in mn hoofd...
En dat dan ook nog aan het eind van de middag, en moet dan 's avonds weer terug..
Maar ze lijkt zo leuk, dat ik het er echt voor over heb!

Evelien_1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 00:30

die pre...zonde dat ze zijn manen kort houden.
En het lijkt wel alsof hij voeten heeft. Zakt hij door de kogels of lijkt dat alleen zo?

Ik zou ook lekker een klein paardje of pony nemen Nicole. Het is veel moeilijker om een paard verzameld te houden of de juiste hulpen te geven bij grote paarden als je kleine benen hebt.

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 08:20

Batlow schreef:

-minimaal 1,60 max 1,68

Als je nog even kunt sparen, dan weet ik wel wat voor je. Ik heb er nu 2 te rijden, 1 gebruik ik voor de Orun 3, die is 5 en daar vragen ze 5000 euro voor, de andere is 4, maar die moet nog mee op oefenspringen. Zit prachtig mooi in elkaar, kan erg goed springen, maar is wat aan de kleine kant gebleven (1.57 nu) dus zal ook niet hoog in de prijs zitten.

Komen we allen uit internationaal springende merries en zijn zeer goede hengsten opgegaan.

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 08:22

urobi schreef:
er staan ook nog een mooie PRE hengst schimmel bij die mensen te koop ook 1.58m daar vragen ze 4900 euro voor omdat hij nog niet zo ver is kwa rijden dan de andere.Deze paarden zijn beide 4 jaar.Ze hebben zie ik net 13 PRE paarden te koop waarvan de duurste een hengst van 16.900euro

Dat is niet duur, als ze daadwerkelijk vanuit spanje zijn gekomen. De importkosten zijn al minimaal rond de 900 euro.

Malou9

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 09:45

Nicole mijn vorige paardje zou je denk ik ook wel stoer hebben gevonden!

Merrie, 5 jaar, KWPN gefokt 1,56

Afbeelding

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 09:46

Damn die wil ik!! :D