Wielrenners die geen rekening houden met paarden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 18:55

quera schreef:
nikilover schreef:
Zij zegt, mij werd mij verteld dat dit paard zn streken verleerd was dus ik gig er in goed vertrouwen op, helaas bleek dit niet zo te zijn.

Of iets in die geest.

Dus?

Dan geeft ze Jamie nog niet de schuld :)

Nee diegene die haar verteld heeft dat het paard braaf zou zijn, en het is jamie's paard.. Dan is 1 en 1 wel 2 he ;)[/quote]
Ik weet dat het Jamie dr paard is.

Maar stel ik ga rijden en diegene zegt ja hij is braaf. En ik kletter dr af. Geef ik dan de eigenaar de schuld. Nee.[/quote]

Wel als je dan opebaar
Gaat klagen,, ik viel eraf omdat
Iemand zei dattie braaf was

Sorry zit op me mobiel

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 18:57

Ik heb de pb gelezen dus maak me niets wijs. Het onderwerp is buiten en niet bak dus nog steeds heeft het geen verband met dit topic. En nu ga ik van mijn avonds genieten.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 18:57

Weet je ik ben er een beetje klaar mee. Dit soort discussies had ik vroeger ben daar nu een beetje te oud voor geworden. Je kan me pb-en en anders is het voor mij klaar.

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 18:58

Gister bij mij ook. Haal m'n vp van de wei, moet 't hek sluiten omdat er nog een shet bij staat die anders ontsnapt. Dus vriendlief heeft 't paardje even vast, komt er een wielrenner nog geen 20 centimeter achter m'n paard langs, terwijl er nog een meter over was. Paardje springt van schrik naar voren, niet gek natuurlijk. Vriend laat 'm van schrik los. Gelukkig ging het paard paar meter verderop grazen. Die vrouw hoef ik alleen niet meer tegen te komen hoor, dan ga ik ook gewoon 20cm langs haar met m'n paard..
Vreselijk. Een beetje uitwijken moet toch ook kunnen S:

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 18:59

Okee bye bye, zwaai zwaai.

Opgeruimd staat netjes :D

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 18:59

:wave:

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 19:00

Wat grappig want ik vind nog steeds dat ik eraf viel omdat ik hem niet uit kon zitten wat volgens mij alleen rodeo rijders zou lukken. We, ik en Jamie, hadden dit niet zien aankomen.

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 19:01

verography schreef:
Wat grappig want ik vind nog steeds dat ik eraf viel omdat ik hem niet uit kon zitten wat volgens mij alleen rodeo rijders zou lukken. We, ik en Jamie, hadden dit niet zien aankomen.

Je ging toch van je avond genieten?
Of wil je er echt op door blijven gaan, dan blijf ik ook nog wel even zitten hoor.

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 19:02

Wtf ik was gewoon nog niet weg...

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 19:03

En nog niet...

daphnijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 19:04

aghh hou gewoon allemaal op ! volgensmij zijn jullie tog wel volwassen genoeg om deze dicussie te stoppen? of iig via pbs te doen? waar je zo goed in bent ;)
Dit is ook niet leuk voor ts.

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 19:06

daphnijntje schreef:
aghh hou gewoon allemaal op ! volgensmij zijn jullie tog wel volwassen genoeg om deze dicussie te stoppen? of iig via pbs te doen? waar je zo goed in bent ;)
Dit is ook niet leuk voor ts.

Om TS hoef je je geen zorgen te maken, zij en ik zijn het meer dan eens en gaan best een discussie aan indien nodig.

Maargoed, verder heb je gelijk, ik ben dr klaar mee. :)

daphnijntje

Re: Wielrenners die geen rekening houden met paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 19:11

okee als ts het niet erg vind... Het wordt vanzelf wel gesloten dit topic ;)

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 19:13

Kom op zeg, zelfs het niveau van een kleuterschoolruzie is nog hoger dan de "discussie" die jullie nu voeren. Ik wil jullie dus ook vriendelijk verzoeken (en ik denk dat ik namens het gros van de meelezers spreek) of te zorgen dat het op z'n minst leuk leesvoer wordt, of anders deze discussie ergens anders te voeren.

daphnijntje

Re: Wielrenners die geen rekening houden met paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 19:35

Karl66 , idd daar ben ik het mee eens,

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 19:54

Karl66 schreef:
@urielle, in Belgie is het wettelijk gezien zo dat je met een groep wielrenners op de weg ipv op het fietspad mag rijden. In Nederland denkt de wetgever er op dit moment over na om dat ook te veranderen. Dus waar jij woont staat een groep wielrenners gewoon in hun recht als ze op de weg rijden. Dit in tegenstelling tot ruiters op een fietspad, die daar niet thuishoren en waar de wetgever er ook niet over denkt om dat te veranderen.

Dat geldt pas vanaf een peloton van 15 renners. ;)
En dan netjes 2 aan 2, in een gesloten groep blijvend (dus lint formeren) EN er horen 2 volgauto's bij, 1 voorop en 1 achterop bij grote groepen.
Dus beslist niet elke solocoureur mag ff lekker vrijuit over de baan gaan scheuren ;)
De discussie in Nederland gaat ook wijselijk over binnen de bebouwde kom, wat zeer verstandig van ze is :D

*gaat nu even verder lezen*

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 20:13

Karl66 schreef:
De berm van de weg is deel van de weg en daar mag je als ruiter dus rijden. De berm van een fietspad is onderdeel van dat fietspad en daar mag je als ruiter dus eigenlijk ook niet rijden.

..en worden ruiters gedoogd; dienen ze zich als gast te gedragen.

Daarbij; voor vrijwel alle fietsers is die ruiterij ongenode gast :)*

Als klap op de vuurpijl roept die ruiterij vanuit die bem dat hun 500 kilo zware rijdier een vluchtdier is wat ze nu eenmaal niet betrouwbaar onder controle kúnnen hebben.

Je zou verdorie voor heel wat minder bedreigende situaties al een bus peperspray meenemen.
Laatst bijgewerkt door Huertecilla op 03-08-12 20:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 20:18

Ach, ik rij minstens honderd km per week in een provincie vol met paarden en heb nog nooit last met een paard op het fietspad gehad (als ruiter trouwens ook niet met wielrenners) Al moet ik zeggen dat ik me vanmorgen toch wel even lichtelijk stoorde aan paardenpoep op het fietspad. Vooral omdat de naastgelegen weg geen 80km weg maar een nauwelijks gebruikte zandweg is.

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 20:19

HC: In de berm van een autoweg mogen ruiters dus tegenwoordig wél rijden. Eerder werd dit alleen gedoogd. Hier hoeven zij zich dus ook niet als gast te gedragen. In ieder geval niet meer als gast dan de rest van de weggebruikers.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 20:20

Peppertree schreef:
HC: In de berm van een autoweg mogen ruiters dus tegenwoordig wél rijden. Eerder werd dit alleen gedoogd. Hier hoeven zij zich dus ook niet als gast te gedragen. In ieder geval niet meer als gast dan de rest van de weggebruikers.

Heb je hier een website van? Want ik ben andere antwoorden tegen gekomen

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 20:30

Uiteindelijk gaat het helemaal niet om de vraag of je wel of niet in de berm mag rijden en of je wel of niet op een fietspad thuishoort. Ik heb tien keer liever dat iemand bewust de wet overtreedt en het fietspad gebruikt, dan dat iemand gevaar oplevert op een 80km weg. Maar realiseer je dan ook dat jij daar de gast bent, dat jij je aan de fietsers aan moet passen wat dit topic betreft, realiseer je dan ook dat als het mis gaat dat jij verantwoordelijk bent, die verantwoordelijkheid ook neemt en dat het bijzonder onrespectvol is om je eigen fout op het geschrokken "slachtoffer" af te reageren, zelfs als die in haar schrik dingen zegt die jij liever niet hoort.

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 20:35

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 20:36

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 20:41

Karl66 schreef:
Ach, ik rij minstens honderd km per week in een provincie vol met paarden en heb nog nooit last met een paard op het fietspad gehad (als ruiter trouwens ook niet met wielrenners)

Ik als ruiter niet met fietsers*, wel met ruiters.
Ik maak tegenwoordig gewoon ruim baan.
Ga er, nooit vlak en meestal over de greppel gespongen, fluks langs. Draf of verzameld galopje.
Let wel, bij de niet spaanse locals te paard. Met de locals is het dikke lol. Meestal wenken ze dat ik door kan, soms wil er wel eens eentje een lekker ´wedstrijdje´.

Citaat:
Al moet ik zeggen dat ik me vanmorgen toch wel even lichtelijk stoorde aan paardenpoep op het fietspad. Vooral omdat de naastgelegen weg geen 80km weg maar een nauwelijks gebruikte zandweg is.

|o

* dat van die remweg uitgezonderd. Dat is gewoon een gegeven waar ik me bij aangepast heb. Het maakt wel dat ik zelf beduídend minder vlot door (voor mij) stijgende blinde bochten rij dan een aantal jaren terug toen er duidelijk minder ATBs hier waren. Ík rij netjes waar ik hoor en kan wel stoppen binnen de afstand die ik kan overzien doch niet als daar de afstand die de (afdalende) fietser nodig heeft om uit te wijken bijgeteld moet worden.
Dat van kunnen stoppen binnen de afstand die je kan overzien is mijns inziens een punt waar de spórtfietsers echt iets aan moéten doen.
Tot die tijd echter ben ik het aan mijn paard verplicht me bij de huídige situatie aan te passen.
Een onverhoopte botsing is dan wel zijn schuld maar daar heeft mijn paard niets aan.

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 20:42

Waar komt de regel eigenlijk vandaan dat ruiters op de rijbaan horen? Echt logisch is dat niet toch, op wegen waar 50 of meer gereden mag worden? Zelfs in de berm is dat niet echt veilig. Met mijn haf reed ik wel eens een stuk over een vrij smalle 50 km weg met aan weerskanten sloten, omdat er toen nog geen andere paden of ruiterpaden waren. Zowel onder het zadel als aangespannen.. maar had daar toch meer getoeter en het idee dat ik overlast gaf dan op fietspaden. Overlast dus niet in de zin dat het paard gek deed of de weg blokkeerde, maar eerder door het tempo.

En hoe verwacht men dat je bij de ruiterpaden komt? Meestal moet je dan toch een stukje over fietspad of de berm naast dat fietspad, hier wel in ieder geval.