Karl66 schreef:Ach, ik rij minstens honderd km per week in een provincie vol met paarden en heb nog nooit last met een paard op het fietspad gehad (als ruiter trouwens ook niet met wielrenners)
Ik als ruiter niet met fietsers*, wel met ruiters.
Ik maak tegenwoordig gewoon ruim baan.
Ga er, nooit vlak en meestal over de greppel gespongen, fluks langs. Draf of verzameld galopje.
Let wel, bij de niet spaanse locals te paard. Met de locals is het dikke lol. Meestal wenken ze dat ik door kan, soms wil er wel eens eentje een lekker ´wedstrijdje´.
Citaat:
Al moet ik zeggen dat ik me vanmorgen toch wel even lichtelijk stoorde aan paardenpoep op het fietspad. Vooral omdat de naastgelegen weg geen 80km weg maar een nauwelijks gebruikte zandweg is.
* dat van die remweg uitgezonderd. Dat is gewoon een gegeven waar ik me bij aangepast heb. Het maakt wel dat ik zelf beduídend minder vlot door (voor mij) stijgende blinde bochten rij dan een aantal jaren terug toen er duidelijk minder ATBs hier waren. Ík rij netjes waar ik hoor en kan wel stoppen binnen de afstand die ik kan overzien doch niet als daar de afstand die de (afdalende) fietser nodig heeft om uit te wijken bijgeteld moet worden.
Dat van kunnen stoppen binnen de afstand die je kan overzien is mijns inziens een punt waar de spórtfietsers echt iets aan moéten doen.
Tot die tijd echter ben ik het aan mijn paard verplicht me bij de huídige situatie aan te passen.
Een onverhoopte botsing is dan wel zijn schuld maar daar heeft mijn paard niets aan.