Een nieuw paard kopen deel II

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 21:56

Ja, gewoon plaatsen. :D

Noeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 21:57

Oké, niet boos zijn hé! Het is de eerste keer.. :9

Afbeelding
Hier is ie...

Seasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 21:59

Dat valt toch wel mee! Je hebt mensen die van hier tot tokio niet hun benen onder controle hebben. :D

Rider01

Re: Een nieuw paard kopen deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 22:00

Ik vind het er wel grappig uitzien :+

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-12 22:02

Leuke merrie arabiertje.

Wat betreft paarden die stilstaan. Mijn ruin heeft bijna 2 jaar stilgestaan ivm zwangerschap en bekkeninstabiliteit die tot op vandaag nog niet helemaal genezen is. Dus bellen en vragen, het hoeft niks te betekenen als een paard een jaar niks gedaan heeft.

Seasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 22:07

WinBinChes schreef:
Leuke merrie arabiertje.

Wat betreft paarden die stilstaan. Mijn ruin heeft bijna 2 jaar stilgestaan ivm zwangerschap en bekkeninstabiliteit die tot op vandaag nog niet helemaal genezen is. Dus bellen en vragen, het hoeft niks te betekenen als een paard een jaar niks gedaan heeft.

Precies mijn gedachten!

S_imonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 22:20

@Seasons; Wat spannend dat je gaat kijken bij twee paardjes!
Veel succes en kijkplezier :D

Ik heb gereageerd op een 7 jarige Fjordenruin, echt wel wat ik zoek :D
Heb net een mailtje gestuurd, er stond geen telefoonnummer, dus kon niet bellen..
Ben benieuwd naar de reactie! :D

LisErm94

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 22:23

@seasons: Ik moest even reageren want die eerste merrie is echt superknap :P Ben zelf niet op zoek hoor, maar vind de prijs niet veel voor het paard hoor heeft echt een superuitstraling en al op goed niveau voor leeftijd.
De tweede vind ik ook erg mooi, alleen valt een beetje weg na het zien van de advertentie van de eerste. Toch zou ik gewoon bellen als ik jou was aangezien de foto's minder zijn en de beschrijving van het paard wel is wat je zoekt.

Seasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 22:26

S_imonee schreef:
@Seasons; Wat spannend dat je gaat kijken bij twee paardjes!
Veel succes en kijkplezier :D

Ik heb gereageerd op een 7 jarige Fjordenruin, echt wel wat ik zoek :D
Heb net een mailtje gestuurd, er stond geen telefoonnummer, dus kon niet bellen..
Ben benieuwd naar de reactie! :D

Ohhh, spannend! :D

LisErm94 schreef:
@seasons: Ik moest even reageren want die eerste merrie is echt superknap :P Ben zelf niet op zoek hoor, maar vind de prijs niet veel voor het paard hoor heeft echt een superuitstraling en al op goed niveau voor leeftijd.
De tweede vind ik ook erg mooi, alleen valt een beetje weg na het zien van de advertentie van de eerste. Toch zou ik gewoon bellen als ik jou was aangezien de foto's minder zijn en de beschrijving van het paard wel is wat je zoekt.

Ja, ze is knap hea! Ben echt helemaal voor der gevallen! :D

Ja, ik weet het nog niet. Ik ga eerst bij deze twee kijken... zijn ze niks dan ga ik wel bij die zwarte kijken.

Bon_ita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 22:30

Zoals ik een paar dagen geleden hier had geplaatst staat mijn nieuwe aanwinst sinds woensdag hier op stal. Zondag voor het eerst gereden, ging aardig goed. Vandaag weer gereden... ging niet zo goed :roll: . Na 10 minuten rijden, waarvan 5 minuten in stap waren. Dacht mevrouw dikke :wave: , gaat stilstaan en is niet meer vooruit te krijgen. Zweep interesseert haar geen drol, blijft gewoon staan of geeft een rare bok /3 . Ik ben niet meer zo'n held in het aanpakken van paarden, dus ik heb meteen een bericht gestuurd naar mijn instructrice om zaterdag les van haar te krijgen, zodat ik mevrouwtje wijsneus even op haar plaats kan zetten. Of zij mij :)) :))

Rider01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 22:33

oei, dat is niet zo fijn... ik hoop dat je instructrice jullie kan helpen.
Ik ben zelf ook niet zo'n held in aanpakken tijdens het rijden.

Bon_ita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 22:53

Ik durfde vroeger alles aan, maar tegenwoordig... En zodra er iemand in de bak staat die me aanwijzingen geeft die ik eigenlijk zelf al had kunnen bedenken maar uit mezelf niet durf te doen, durf ik het ineens wel. :+ . Dus ik ga er vanuit dat het zaterdag wel enigszins opgelost word. Ook al wil ik er voor de zekerheid nog wel even een fysio naar laten kijken. Wie weet zit haar rug vast. Paard is namelijk een enorme goedzak, beetje vreemd dat ze ineens onder het zadel dit gedrag vertoond .

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 23:02

Bon_ita, ja dan is het vreemd dat ze dit gedrag vertoond! Weet je ook hoe ze hiervoor gereden is?
Ze kan natuurlijk je ook even uittesten omdat ze toch op een nieuwe stal staat/nieuwe omgeving etc.

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-12 23:08

Past het zadel wel?

jolanda20

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 23:10

een stakend paard is meestal geen leuk teken.
Misschien zit je verkeerd.. of ben je net te laat om haar te corrigeren.

Niet meteen het ergste denken.
Die van mij deed het bij de 3de keer rijden. Schrok.. Sprong opzij.. En ging in haar achteruit.
Ik was niet snel genoeg om na het opzij springen haar naar voren te drijven.
Dit heeft ze tot nu toe 2x gedaan.. En er zullen nog vele dingen komen.

die van mij is jong en daar moet je op bedacht zijn.
Laatst bijgewerkt door jolanda20 op 09-01-12 23:13, in het totaal 2 keer bewerkt

Bon_ita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 23:12

Nouja ze heeft een halfjaar vrij weinig gedaan ( 1 a 2 keer in de week gereden), is vrij dun en door het weinige rijden onbespierd. Daarom vraag ik ook helemaal niet veel van haar en draaf ik nog maar korte stukken, maar na 2 rondjes door de baan hield ze het al voor gezien. Dus ik denk inderdaad dat het uitproberen is. Daarbij staat ze nu op een pensionstal met +- 40 paarden ofzo? En stond ze daar aan huis met 1 ander paard.

Zadel heb ik laten passen, ligt perfect.

@ hierboven, die van mij is 11. Dus ik ga niet uit van pubergedrag hahaha.

jolanda20

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 23:14

Dan zal het wel uittesten zijn

Rider01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 23:16

hou dit gedrag wel in de gaten, het moet niet erger worden.

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 23:16

Toen ik die van mij net gekocht had in september probeerde hij mij ook uit. Terwijl er een kindje van 7 op heeft gereden en die kon hem zo in galop krijgen! :')

Wat vinden jullie van dit paard? http://link.marktplaats.nl/505244244

XladyX

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 23:18

@Interessant paard Mayflower. Zit mooi in zijn spieren (als dit recente foto's zijn tenminste).

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 23:19

:j zijn recente foto's. Paard is van een stalgenootje van mij. :D

Bon_ita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 23:26

Rider01 schreef:
hou dit gedrag wel in de gaten, het moet niet erger worden.

Absoluut niet. Maar ik denk dat ik gewoon voorbarig al in de stress zit. Bij oude eigenaar konden er kleine kindjes zo mee wegrijden.

Maar goed, morgen word ze gekeurd en word ze geënt. Ga dus tot zaterdag niet rijden maar grondwerken. Misschien is ze dan nog meer gewend en is het probleem al opgelost.

Adin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 23:44

staat echt al heel erg lang te koop. Vraag me dan ook het addertje af :)
ik haakte af op de tekst (misschien niet braaf genoeg voor mij) en had hem liever ietsje groter. Ik vind hem wel mooi!

Nellekeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 23:48

Seasons schreef:
Mayflower_ schreef:
Ga je er kijken Seasons?

Ik ga zo nog een keer bellen om te vragen of de prijs onderhandelbaar is en wat er allemaal bij komt. Als de prijs niet onderhandelbaar is... ga ik niet kijken (hoop zo dat het onderhandelbaar is, ze is echt helemaal mijn type!).

Jij ook al zo verliefd! Ik zag de advertentie en was gelijk verkocht. Had al gemaild, helaas is het voor mij een stuk verder rijden dan voor jou. Wil je laten weten hoe het was zaterdag? Dan weet ik of het nog zin heeft om te gaan. (Dat niet of jij haar gekocht hebt, of ze toch nietzo leuk is zoals het lijkt)

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 00:00

WinBinChes schreef:
Leuke merrie arabiertje.

Tjezes, ik wist niet dat ruinen ook zwangerschap en bekkeninstabiliteit konden krijgen! :+