Angsthazen verzamel u!!!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MarjaG

Re: Angsthazen verzamel u!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 16:08

Deze angsthaas heeft zowel gisteren als vandaag gereden. Vanochtend om half 10 les gereden. Wat was het kkkkkoud. Niet leuk meer. Gisteren net na de sneeuwbui naar huis gereden .... en ja in de auto ben ik dan ook een angsthaas, maar daar nog nooit serieus brokken gehad (afkloppen).
Inoterry, voor jou natuurlijk extra vervelend die sneeuw. Sterkte met met de kniebanden.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 16:38

Stoer MarjaG, ondanks de kou toch gereden +:)+ .

Ach, eigenlijk ben ik nu 1 van de weinige die geen last heeft van de sneeuw, ik mag eigenlijk niet eens lopen tot maandag en heb ook geen eigen paard om me druk over te maken :D . Al baal ik nu wel dat ik Goldz zijn sneeuwbeslag er niet terug onder heb laten leggen :=

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 16:39

Nou inderdaad.. Al HAD ik kunnen rijden dan had ik met deze kou niet gereden hoor. :o :=

binky

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 16:41

Somebitch schreef:
Nou inderdaad.. Al HAD ik kunnen rijden dan had ik met deze kou niet gereden hoor. :o :=

Ik ook niet hoor ik ben een mooi weer rijder :o

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 16:43

Als de bodem goed is, ga ik ook met dit weer rijden hoor :j .
Maar ik ga dan nu ook een megabraaf paard kopen wat zich daar niks van aantrekt :Y)

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 16:46

Ik niet hoor.. Als het een beetje vriest oke.. Maar nu vind ik het wel erggg koud. :P
Zembla maakt het gelukkig ook niet uit of het koud is of stormt, die loopt gewoon zoals hij altijd doet. :)

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 16:46

Inoterry schreef:
Maar ik ga dan nu ook een megabraaf paard kopen wat zich daar niks van aantrekt :Y)

Dat zei ik ook, maar nu puntje bij paaltje komt...

Korte termijn voornemen: Vanavond rijden!

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 16:47

Vanavond is het nog kouder. :')

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 16:54

Ach, als ik eenmaal aan het rijden ben krijg ik het doorgaans vanzelf warm. En als het niet door de inspanning komt, is het wel van het angstzweet _O- _O-

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 16:55

:')

Somebitch

Maar je handen en je voeten sterven af. :') Tenminste bij mij wel. :=

BeeMed

Deze angsthaas heeft zich vandaag weer ingeschreven voor een les aanstaande dinsdag :=

Ik heb in het verleden lessen gehad en was altijd al een schijterd 1e klas. De afgelopen jaren heb ik les gehad op een pittig paard en reed ik ook nog een bomproef paard van iemand anders lekker buiten.

Een poos geleden ben ik op de western overgestapt. Vind dat best leuk. Maar vanwege werk en een hoop lichamelijke klachten heb ik een pauze genomen van 3 maanden. Maar nu durf ik niet meer..... Het slaat echt helemaal nergens op. Mn laatste les was niet echt heel lekker verlopen, paard bokte veel. Maar dat was eigenlijk mijn eigen schuld, want doordat ik bang werd ging ik gigantisch vasthouden en gooide hij heel terecht zn kont de lucht in. Maar goed, ben blijven zitten dus verder niks aan de hand.
Daarna 2 weken ziek geweest en dat heeft me mentaal een beetje genekt. Doordat ik niet gelijk door ben gegaan met lessen zijn mn oude angsten erger dan ooit.

Ik haat dit gewoon echt, maar het is sterker dan mezelf. Vandaag bij de les wezen kijken en werd al helemaal gestrest bij het idee dat ik ook weer zou 'moeten'. Maar ik weet dat als ik doorzet dat ik het echt wel weer leuk vind. Dus ik heb de kronkel in mn kop een flinke schop onder zn hol verkocht. Het is nu klaar met mn gemiep en gezeur, ik ga dinsdag weer. ( en nu maar hopen dat ik op het enige echt hele brave paard mag := )

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 16:58

Komt goed! :) Gewoon gaan en genieten, en anders stap je toch gewoon lekker af?

binky

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 17:01

Inoterry schreef:

Dat ligt bij mij anders he,ik moet de straat op.
En dat is nu even te gevaarlijk met al die sneeuw die van de stoepen is geveegd en auto's die daarvoor moeten uitwijken........en mijn oude lijf kan het ook niet meer aan een uur zitten met die kou :o
Ik hoop dat je dat mega brave paard gaat vinden Inoterry,en anders kom je de mijne maar een x lenen voor een buitenritje hier :j

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 17:03

Gewoon rustig aan, en genieten van elke ronde die goed gaat. De lat niet hoger leggen dan dat je je zelf er prettig bij voelt dus ;).

Dan word het inderdaad een ander verhaal Binky :) . Ik zou met dit weer ook de straat niet opgaan.

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 17:15

Ik zit nu het topic ff vanaf het begin af aan door te lezen, en ik moet zeggen het geeft me een goed gevoel: ik ben gelukkig niet de enige gek op deze aardkloot.

Het gaat bij mij echt om het stukje controle. Mijn vorige bijrijpaard was een draver die gekoerst had. Als we naar buiten gingen kon die echt gruwelijk hard. Dat vond ik echt heerlijk en het was echt genieten. Maar ik wist ook als ik wil dat ie stopt dan stopt ie. En hij zal nooit onverwachts opzij springen. In de draf ben ik niet bang, maar galop......
Maar goed we gaan het dinsdag mee maken. En als ik eenmaal zit zal het wel weer gaan. Tis alleen wel jammer dat ondanks dat ik een prive les heb, er wel andere mensen in de bak rijden. Want daar word ik dus ook echt heeeel erg nerveus van.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 17:18

Dan kan je dat juist gelijk aanpakken met je les. :)

MarjaG

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 11:58

He knuffeldier, jij dus ook op een "uitgekoerste draver" reed. Leuk om te horen. Wij zijn nu druk bezig om hem te leren zijn rug beter te gebruiken, want die drukt hij nog steeds teveel weg. Wordt wel kwestie van lange adem.
Bij ons is het ook zo dat andere mensen ook in de bak mogen rijden als je een priveles hebt. Je kunt natuurlijk ook de bak afhuren, dan mag het weer niet. Maar inderdaad goede kans om dat ook aan te pakken tijdens de les.

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-12 12:07

Jeetje MarjaG wat stoer!! Chapeau..harstikke goed zeg! :)

En Mallootje? hoe ging het gisteren?

@knuffeldier - nee hoor, volgens mij zijn wij "gekken" stiekem in de meerderheid ;)

Wij doen momenteel niet veel anders dan dit: [ITP] Over onderbuiken en te veel benen in de sneeuw .....en verzinnen er dan zelf maar wat spannends bij :')

lisselotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 16:58

ellenpepper schreef:
Hallooo allemaal, kunnen jullie me even helpen met een probleem? Ik heb namelijk een pony en die durft niet in de trailer alleen maar voormijn wedstrijden heb ik geen andere keus en ik ben bang dat ik het risico oploop dat mijn pony zich bezeert.Hij moet best lang wachten in de trailer, dus dat is niet bepaalt makkelijk voor me. Heeft iemand een oplossing voor me (het gaat ook moeilijk om haar op de trailer te krijgen :( ) Dankjewel allemaal groetjes Ellen

iets wat je waarschijnlijk niet wilt horen, maar verdi kreeg ik op een gegeven moment ook niet in de trailer, en ik heb hem weggebracht om het hem weer te leren. dat was de beste beslissing die ik ooit genomen heb. ik had ook zo'n avond bijgewoond, over hoe je het moet aanpakken maar je bent vaak al op zo'n punt dat je het persoonlijk gaat opvatten van je paard en dat je boos wordt en ongeduldig.

Als je het uit handen geeft hebben die mensen dat niet, zal hun een worst wezen of het paard erin gaat of niet. ze hebben alle tijd. zij hoeven niet op wedstrijd, naar een DA etc.

nu loopt verdi er zo weer in. ik kan hem zelfs alleen laden. het beste geld wat ik ooit heb uitgegeven.

lisselotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 17:07

knuffeldier schreef:
Doordat ik niet gelijk door ben gegaan met lessen zijn mn oude angsten erger dan ooit.

Dat is het idd hoor, zodra je even pauze neemt van het rijden, om wat voor reden dan ook, dan wordt je angst alleen maar groter. vaak zolang je nog in de rij flow zit, gaat het nog wel. de eerste stap is dan idd weer het moeilijkst.

ze zeggen wel eens spreekwoordelijk, direct weer in het zadel kruipen, maar het is idd waar.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 17:59

Vandaag definitief de beslissing genomen om Keet uit handen te gaan geven....
Vandaag geprobeerd te sleeen, wat ze vaker gedaan heeft, complete blinde paniek....

xBontfire

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 18:36

Kan ik me aanmelden? :')
Herken mezelf hier heel erg in,
En dat als 13 jarige..
Heb heel wat tranen gelaten op verschillende paarden, ik wilde altijd op mijn trouwe paard.
Toen mijn eigenpony me begon uit te proberen ben ik heel vaak met knikkende knieën opgestapt in de hoop dat het allemaal goed ging... :=

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-12 18:38

Evelli schreef:
Vandaag definitief de beslissing genomen om Keet uit handen te gaan geven....
Vandaag geprobeerd te sleeen, wat ze vaker gedaan heeft, complete blinde paniek....

waarschijnlijk helemaal niet onverstandig Sanne, zo kun je ook zelf even afstand nemen... :(:)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 19:01

Als het weer wat beter is en alles op een.rijtje staat, ga ik opzoek naar iemand aan wie ik haar toe kan vertrouwen.
Tot die tijd maar vakantie met hooguit een wandeling her of der. Verder lekker met Blossom bezig :)