Verhaal uit de penny van 25/30 jr geleden gezocht....

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kazim

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:45

Lusitana schreef:
maessie schreef:
Het verhaal was zeker van voor 2000 :j Onze eerste Haflinger kwam rond '95 en het was daarvoor nog. Zal eens kijken of ik het terug kan vinden, dat is het enige nummer die ik persé wilde bewaren, dus die moet nog in 1 van m'n vroeger bakken zitten :j
Weet trouwens niet of het specifiek endurance was, maar in elk geval een rit op snelheid door de bergen. Was ook ergens een stukje over een bevroren meer, waar tegenstanders overheen wilden gaan, maar wat niet vertrouwd was.

Amadeus was mijn eerste stripverhaal van begin jaren tachtig. Dus ik denk toch dat het een later verhaal is van een Haflinger die ze ook Amadeus genoemd hebben. Als je het verhaal kunt vinden is de belangrijkste clue de naam van de eigenaar die ik dus naar de acteur vernoemd had.
Overigens heb ik zelf ook een nummer met een Amadeus gehad later die ik niet terugherkende en nu klopt dat dan ook wel. Ik had het idee dat het na 8 paginas een andere wending heeft genomen, wat kan kloppen met een remake om het 24 paginas te maken. Ik vrees dat ik hem heb weggegooid omdat de muizen het hadden aangevreten, of hij zit in 1 van de lades die vast zitten. Nu ga ik eens kijken of ik die toch niet open kan wrikken. :+ Het mysterie moet opgelost. :D

*Edit, niet gevonden wel de Penny Plus uit 2002 waar het verhaal in staat dat ik schreef over mijn eerste paard hier in Portugal, Florita. Ook leuk, daar heb ik ook het originele uitgeschreven script van en de engelse stripversie voordat ik het weer vertaalde naar het Nederlands. (Moest in het Engels voor de Spaanse tekenaar). En ik vond een Penny Plus uit 2001 waarin een artikel van mij stond over de Lusitano. Ik ben in 1998 afgekeurd en ben toen minder gaan schrijven en in 1999 naar Portugal vertrokken en toen is het langzaam nog minder geworden tot ik ben gestopt. De Penny´s en PennyPlussen etcdie ik hier heb zijn allemaal opgestuurd door de uitgever ik heb niks meer van voordat ik naar Portugal kwam, helaas. Dus geen bladen waar mijn eigen ponies in stonden. Dat is bij mijn ex gebleven.

Hoi Lusitana,

Wat leuk dat je verhalen hebt geschreven voor Penny. Heb jij enig idee waarom de meeste tekenaars in Spanje (rondom Barcelona heb ik begrepen) gevestigd waren? Velen leken elkaar een beetje te kopiëren qua tekenstijl, alsof ze op dezelfde tekenschool hebben gezeten. Heb ooit eens mailcontact gehad met de Spaanse illustratrice Trini Tinturé, die tekende ook veel voor Tina en deed ook de Penny miniserie Liefde in de Lucht. Waren er bijvoorbeeld ook tekenaars uit Engeland, en misschien interessanter: van Nederlandse bodem, weet jij dat? Vond de verhaallijnen van de vroegere Penny’s ook veel ‘volwassener’ dan nu, er zat hier en daar ook wat meer diepgang in.

Heb het altijd erg jammer gevonden dat Penny nooit credits gaf aan de auteurs en tekenaars op de beginpagina. Dus was het soms zoeken naar een subtiele handtekening van de illustrator in een frame, als je geluk had…

Overigens, in de Ponyclub werden de credits wel gewoon vermeld.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:44

Ik vond de Ponyclub altijd mooier, sowieso qua tekenstijl maar ook de verhalen waren wat mooier / dieper / origineler.

Penny en Debbie en Tina of weet ik wat leken allemaal erg op elkaar :j

Rocamor

Re: Verhaal uit de penny van 25/30 jr geleden gezocht....

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:16

Ik had het idee dat er ook wel redelijk wat verhalen uit Engeland kwamen. Gezien de manier van ponys houden, trailers, wedstrijden en stuur van auto aan de rechterkant

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:00

Rocamor schreef:
Ik had het idee dat er ook wel redelijk wat verhalen uit Engeland kwamen. Gezien de manier van ponys houden, trailers, wedstrijden en stuur van auto aan de rechterkant

Klopt, en ze droegen vaak jophurs en deden wedstrijden gymkhana enzo. Dat hadden wij hier niet. Wij droegen ook allemaal laarzen en geen korte laarsjes.