Leukste veronderstellingen van niet-paardenmensen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

marijepagter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 21:50

mijn opa is boer en ploegt nog steeds met paarden en doet aan ringrijden maar weet echt niks van het rijden af. alleen van de verzorging enz. hij is dus een half-paardenmens

ik ging met hem naar de ruitsersportwinkel omdat hij voer moest kopen en ik wilde nieuwe chaps. vroeg mijn oma wat dat eigenlijk waren,doet mijn opa alsof hij er alles van af weet. "weet je dat niet?, dat zijn peeskappen!!"

man73

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 12:40

Ik ging mijn nichtje helpen met invlechten voor haar wedstrijd. Mijn vriend vroeg: "je gaat morgen helpen met de pony opknopen he"

...hihi :D

Gerjanne_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 12:47

man73 schreef:
Ik ging mijn nichtje helpen met invlechten voor haar wedstrijd. Mijn vriend vroeg: "je gaat morgen helpen met de pony opknopen he"

...hihi :D

haha, grappig

Yellow_Sun

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 13:48

Kennis van op school toen ik haar een foto toonde van mijn opgezadelde pony, met bandages aan : "Haha, zo grappig met die gekleurde kousen aan! " ;)

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 14:30

Ik stond een keer op een manege een pony te poetsen, kwam er een klein meisje aan die beweerde dat Natascha(welsh van 36) Vroeger een grote kwpn was van 1.70! maar omdat ze oud was was ze een kleine welsh geworden! net als opa en oma! GEKROMPEN!:O

ook een keer toen ik aan het werk was( reed shows en grilde vlees voor de gasten) vroeg een gast aan mij "gaan we nog rodeo rijden?' Ik snapte niet dat hij bedoelde of wij samen nog gingen rodeoen.. dus ik zeg heel leuk. Ik zie hier geen stier jij wel? Hij was beledigd x] toen ik klaar was met werken snapte ik pas dat het een slechte versiertruc was! xD

Candeletta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 17:36

Sababber schreef:
ook een keer toen ik aan het werk was( reed shows en grilde vlees voor de gasten) vroeg een gast aan mij "gaan we nog rodeo rijden?' Ik snapte niet dat hij bedoelde of wij samen nog gingen rodeoen.. dus ik zeg heel leuk. Ik zie hier geen stier jij wel? Hij was beledigd x] toen ik klaar was met werken snapte ik pas dat het een slechte versiertruc was! xD

whaa! die vind ik egt super grappig!! _/-\o_

Areana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 20:13

Sababber schreef:
Ik stond een keer op een manege een pony te poetsen, kwam er een klein meisje aan die beweerde dat Natascha(welsh van 36) Vroeger een grote kwpn was van 1.70! maar omdat ze oud was was ze een kleine welsh geworden! net als opa en oma! GEKROMPEN!:O

Ohhh, die is wel heel mooi :P _O-
Wel een beetje een kansloze openingszin, maar wel creatief...

Merileth

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 21:31

Op stage ben ik met drie jongens van 10 bezig met begrijpend lezen. Hadden we een tekst die over het naar Nederland halen van Przewalskipaarden in 1982 ging. Erg leuk, dus had de jongens beloofd om als we klaar waren een foto op te zoeken van een Przewalskipaard. Kwamen natuurlijk merrie en hengst nog langs, dus mocht ook gelijk uitleggen wat een ruin dan is. Probeer dat maar eens...... Vervolgens plaatjes laten zien, moest ook van een hengst, een ruin en een merrie. :j Krijg je een foto waar het 'geval' van een paard goed zichtbaar is. Een van de kids: eeeeh, wat is dat! _/-\o_ Dus ik: nou, het is een mannetje, dus wat denk je? De gezichtjes van die drie waren geweldig, ze wisten niet wat ze er van moesten denken.... :')

Anoniem

Re: Leukste veronderstellingen van niet-paardenmensen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 01:11

de vriend van mijn nicht kwam zo is met mijn pessoatuig uit heht kotje gewandelt en vroeg dus" voor wat is dat?" ik dat even voorgedaan, wel even met zadel aan (wel uitgelegd dat het normaal met singel was) zijn vraag daarna: "Is dat niet vervelend om mee te rijden?' duhu... das wel om te longeren

Sychess

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 01:15

Weet niet of het al genoemd was, maar ik vind het altijd zo dom als ik met niet-paardenmensen praat en het gaat (weer eens) over paarden van mijn kant.. Dat zij dan zeggen: Ah, joh, het paard doet al het werk! Paardrijden is geen sport!

Dan blijf ik rustig en zeg ik: Zullen wij eens met z'n tweeën een dag gaan paardrijden? Wil ik wel eens van jou horen hoe de volgende dag jouw spieren er aan toe zijn... Als het paard al het werk doet.

Zegt het niet-paardenmens: Nee ieee ik kom echt niet in de buurt van een paard...

Houd de domme opmerking dan voor je! :D

Rchell

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 19:57

Sanne135 schreef:
Weet niet of het al genoemd was, maar ik vind het altijd zo dom als ik met niet-paardenmensen praat en het gaat (weer eens) over paarden van mijn kant.. Dat zij dan zeggen: Ah, joh, het paard doet al het werk! Paardrijden is geen sport!

Dan blijf ik rustig en zeg ik: Zullen wij eens met z'n tweeën een dag gaan paardrijden? Wil ik wel eens van jou horen hoe de volgende dag jouw spieren er aan toe zijn... Als het paard al het werk doet.

Zegt het niet-paardenmens: Nee ieee ik kom echt niet in de buurt van een paard...

Houd de domme opmerking dan voor je! :D

Die hoor ik zoooo vaak.. nodig die bijdehand dan ook altijd meteen uit voor een rondje.. bij voorkeur op een extra brede haf die een beetje lui is.. jaa goed zo.. staan zit staan zit.. nee je been eraan kom op.. hij moet doooooorrlopen.. hehehe }>

Wat ook erg grappig is.. ik ging ooit voor stalling kijken.. mn moeder wilde mee.. nou kunnen mijn moeder en ik het ongeveer 10 min netjes tegenover elkaar houden.. dus ik had al niet zo'n zin.. maargoed..
Dus ik aan de praat met die pensionhouder.. zegd mijn moeder: Maarre.. waar komt haar hengst dan te staan?!
Heb 10 min moeten banketstaaf als brugman om de stalhouder ervan te overtuigen dat ik écht een Ruin heb.. en geen Hengst...
" Maarja.. een mannetjes paard is nou eenmaal een hengst.. dat 'ruin' wil er bij mij niet in hoor.. vind het ook een stomme bewoording" Eeeennn Dank je wel moeders.... *zucht*... :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-12 20:00

mijn grootmoeder gister had men botten aan en ging brood brengen en zij woont boven (met trap, woont niemand anders) en ik zei: ik ga het hier zetten, moet nog naar de wei... ze zei: "Hoe moeten die smorgens ook eten hebben"

_/-\o_

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 17:04

Toen ik nog Penny was, heb ik ooit iemand uitgemaakt voor dierenbeul. Omdat het paard knopen in de manen had en niet begreep dat de appel die ik hem voorhield eetbaar was. :x

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-12 21:05

we waren vandaag een aan het 'lol met je knol'en
en er was een vriendinnetje van de verzorgster bij die de hele tijd probeerde zich slim voor te doen (ze kent niets van paarden en rijd niet)
ik zo: past maar op of gij gaat er op'

toen zweet ze :P

iklieftponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 21:19

Wij waren vandaag een paard op gaan halen die hier komt te staan om af te richten enz.
En m'n oom was met ons mee gegaan, heeft niks met paarden en weet er ook bijna niks vanaf.
Dus wij kwamen aan op de manege waar dat paard stond, en daar was net iemand haar paard aan het opzadelen en die ging rijden. Wij moesten even wachten, en zij deed haar chaps om, stapte op en ging rijden (zag er netjes uit overigens maar dat doet er niet toe)
vraagt mijn oom aan mij: waarom doet zij been bescherming om?
dus ik kijk naar het paard, had geen beenbescherming oid gezien, en vraag waar hij dat ziet dan,
zegt hij: ja dat deed ze net om haar benen heen!
Waren dus haar chaps! :))

Rchell

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 19:44

haha.. beenbeschermende chaps? t voorkomt niet dat je van je knol kan lazaren..

Heb erg gelachen van de week.. vertelde aan een vriendin het verhaal dat mijn veulen vroeger beet.. ik wilde dat afleren maar een tikkie was neit voldoende.. Toen hij mij een keer flink in mn schouder greep heb ik hem in zijn neus gebeten en flink ook.. hij heeft nooit meer gebeten.. door haar nogal jeudige paardenvriendinnetje (van die vriendin) werd ik voor dierenbeul uitgemaakt.. toen ik haar vervolgens vroeg of paarden dan ook dierenbeulen zijn als ze elkaar in de kudde bijten kreeg ik geen antwoord :Y) :+

emma525

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 19:49

Inoterry schreef:
Ik kreeg de tip van een collega om, als ik een ander paard koop, een schimmel te kopen want die zijn altijd braaf :D .

Kan je college dat principe ook even aan mijn schimmel uitleggen :+

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 19:50

smaakte het lekker RGB? _O-

maris76

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 22:44

Was eens met m'n merens merrie in het bos aan het rijden, vraagt er een wandelaar of ik niet met dat paard op de Friese hengstenkeuring was het weekend ervoor..."Nee meneer, dit is geen fries en al helemaal geen hengst"...Haha!

Hoewel ook wel-paardenmensen (of wanna-be's) er ook wat van kunnen bakken. Was van de zomer een vrouw op stal aan 't vertellen dat haar ouders altijd friezen hadden gehad en dat ze er zoveel van wist, komt ze aan me vragen terwijl ik m'n merens sta te borstelen hou oud deze fries is. Ja, zak d'r in zeg... :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 23:22

ik weet niet of ik die al eens gezegt heb

was eens met men vorige pony aan het wandelen en na een lange wandeling kreeg ik last van men knie dus dacht: ik kruip er even op (rustige buurt) men vriendin liep er naast, begon er ineens iemand tegen mij te zeggen (die niets van paarden kent) dat het onverantwoord was en zo... ik was die pony gewoon en zij deed echt niets

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 23:28

Wat vond ze er onverantwoord aan dan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 23:32

ze vond het 'onverantwoord' omdat ik er zonder zadel, met een halster en zonder cap mee rondstapte en dan nog dat er iemand naast liep die kon helpen indien nodig (en had nog een andere paard bij ook)

of zo een mens met hond in het bos (waar honden aan de leiband moeten) ik zeg dat hij aan de leiband moet "ja seg, mijn hond is paarden gewend" "ja meneer, maar mijn paard is geen honden gewend"

BRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 23:39

Een van mijn collega's vroeg of mijn paarden met deze kou nou een zeiltje op de rug hadden. :D

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 00:03

'kunnen ze wel lopen met dit weer en die sneeuw'

nee joh ik heb ze op het weiland maar voor de zekerheid vastgebonden aan het hek, moet er niet aan denken dat ze gaan lópen met zoveel sneeuw _O-

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 00:08

Arabesk schreef:
'kunnen ze wel lopen met dit weer en die sneeuw'

nee joh ik heb ze op het weiland maar voor de zekerheid vastgebonden aan het hek, moet er niet aan denken dat ze gaan lópen met zoveel sneeuw _O-

Ow die van mijn hebben paarden schaatsen :+
Die Arabieren van mij draven doodleuk aan de hand over de sneeuw.
Ze vinden het prachtig....Maar ja zal dat russische bloed wel zijn :D

Zo had ik pas een discussie met me schoonouders over het vriezen.
dat je zo weinig kon doen.
Hun zijn helemaal schaats Fan :+

uiteindelijk kwam het tot een punt dat die paarden best een dagje binnen konden staan en er maar aan moesten wennen.

heb gezegt dat zij ook wel binnen konden schaatsen :+