Het lief en leed wat een zorgenkind heet.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nummus

Re: Het lief en leed wat een zorgenkind heet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 14:59

Ik ken via-via wel iemand die haar hengsten heeft laten afkeuren bij de dekdienst etc. zodat ze ze naar de slacht kon brengen (het waarom laat ik maar even in het midden... :( ) maar ik neem aan dan ook bij de verzekering?

Alleen heeft zij gewoon net zo lang gezeurd tot er een dierenarts was die het wou doen. :=

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 19:18

x_Katja_x schreef:
Zijn hier ook bokkers die hun paard hebben laten afkeuren bij de verzekering??

Hoe ging dit in z'n werk??

wat wil je,welk probleem en welke verzekering?

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 19:44

Nou, heb vandaag toch maar de DA gebeld over Romy's lipje, het zag er niet uit vandaag! Leek haast wel helemaal ontstoken, ze had er ook last van, mocht er absoluut niet aanzitten.

Heb nu een zalfje gekregen voor de infectie en meteen om de huid te helpen herstellen, ben benieuwd of het werkt zeg.

Gelukkig gaat het verder super met haar, ze loopt zo onwijs goed. Je ziet het nog wel, ze zet haar been nog licht verkort neer. Maar het is echt wel flink aan het verbeteren! :D

Hoe gaat het met de rest hier allemaal?

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 19:55

mwah ... kon beter hier.
Na zaterdag stukje wandelen samen met Yoblin (en dus wat steviger doorstappen), ging het ietsje minder. Toen nog een misstap zonder de schoenen aan en nu lijkt het erop dat ze linksvoor echt een probleem heeft. Ze belast de voet nauwelijks, met hoefschoen aan een beetje. Ze kan er wel mee draven, maar echt lekker ziet het er niet uit; zeker niet zoals net na het aandoen van de schoenen. Dus beetje balen doe ik wel; zal toch eerder in overleg met de smid moeten vrees ik dan tot de volgende bekapbeurt.

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 20:11

He, wat balen zeg! Het ging net weer beter met haar, toch?

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 20:28

Ja; en nu ben ik bang toch weer teveel gedaan. :o
Die hoef kan weinig hebben en mogelijk nu of kneuzing, of toch weer iets van een ontsteking.
Ik week de voet nu iedere dag en kijk het even tot na het weekend aan. Anders toch maar keus voor definitief 'inpakken' met beslag en zolen.

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 11:01

Isapaard: wat balen! Het ging net beter met der ;(
maar je moet jezelf geen verwijten maken hoor, zo gaat het gewoon met onze zorgenkindjes, op en af.

Leonniej: super dat het zo goed blijft gaan he! Der lip is dus van een infectie? Ik had het echt nog nooit gezien :n

Met Friuli gaat het ook redelijk goed :j
Gisteren kwam er een club in onze binnenpiste oefenen, dus alles vol trailers en vrachtwagens, Friuli helemaal niet blij.
Zo blazen, dansen en springen dat ze deed, het was precies een hengst :')
(Friuli manwijf :D)
Maar eens in de piste heb ik der vrij snel kunnen kalmeren en heeft ze super der best gedaan aan de longe <3
Top paard!

Nadien met mijn jaarling hengst tussen al dat volk en drukte gegaan, en die vond er weinig aan, hij vond alleen al die paarden wel erg leuk, hij moest hem toch even showen *D
Het is echt een verademing om te zien hoe jong en hoe slim hij al is, tegenover Friuli :j
Dus ik ben echt helemaal blij met hem <3

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 11:26

blij dat het beter gaat met je paard lonniejj

isapaardje,echt balen.
het zit je ook niet mee he?

renatavb,klinkt goed!

hier gaat alles nog steeds zijn gangetje en ik heb dus niets te melden.
geen veranderingen hier dus ook geen slecht nieuws. :D

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 15:07

Ja, we weten eigenlijk niet zo goed wat het nu is met haar lip, we hebben er een zalf voor gekregen en dan gaan we kijken of die werkt, werkt dat niet, proberen we weer wat anders etc. Maar ik hoop dat het met dit zalfje weg gaat trekken! :)

Friuli gaat ook goed dus zo te horen! Super! :D

Ja, Romy blijft echt wonderbaarlijk goed de laatste tijd. Ze heeft ook nog een periode gehad met veel hoesten, maar dat is ook weer weggetrokken! Geniet er echt van, dat het zo onwijs goed met haar gaat!

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 13:49

Nou, dat paard waar ik het over had zijn inmiddels foto's van gemaakt hoorde ik gisteren. Ze wordt geopereerd (waaraan weet ik echt niet maar aan de voetjes neem ik aan) en daarna krijgt ze speciaal beslag.

Misschien dat we haar voor een weekendje Veluwe (zachte ondergrond) nog wel mogen gaan gebruiken maar ze is zo goed als menpaard-af. Helaas!
Nou ja, ze vond het eigenlijk toch nooit leuk. Ze vindt werken helemaal niet leuk. :+

spiritgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 00:41

hoihoi

ik lees hier zoveel verhalen van mensen wat eigenlijk ook allemaal een zorgen paard (kindje) hebben
ik zelf heb er ook eentje
ik heb haar nu net 1,5 jaar en drie weken een goed paardje gehad en daarna alleen elende ofterwijl veel zorgen en hopen en nog steeds
we hebben haar gekocht destijd samen met haar toen al 3,5 jarige veulen
waren nooit uit elkaar geweest die stal waar ik toen stond bestond uit een kudde en alles natuurlijk mogelijk naa een paar weken apart te hebben gestaan van de kudde gingen moeder en zoon dus de kudde in opzich ging het goed tot de volgende ochtend de stal eigenaar mij vroeg belde en zei dat spirit op drie benen stond ik vloog als een gek ernaar toe en ja dik voor been van onder tot boven en verder geen wondje te zien ....nou direct gespoelt da gebeld laten komen woonde er gelukkig naast ja zij had schijnbaar of ergens tegenaan gelopen of wat ....maar direct spuiten gehad en anibiotica flink maseren dat de vocht weg kwam nou goed midden op de week kwam die da weer ja fotos gemaakt was niks gebroken of met de pezen kon hij zo allemaal zien zei die
4/6 keer op de dag ging ik haar maseren en stukjes lopen want ze mocht niet stil blijven staan wel rustig lopen zo bleef ik lang aan de gang ik had een stuk land afgezet voor haar alleen dat ze rustig kon doen want ja als de kudde gaat lopen doet ze automatiche mee was mijn redenatie de natuur is dat ook zo dus vandaar maar goed in middels menig maal dierenarts gehad en nu opheden nog aan het sukkelen
nu bleek begin dit jaar dat ze traumatische artrose in haar carpus heeft (voorknie) een da zei ik moest haar laten inslapen ivm dat het een duur grapje zou worden sorry maar toen was ik best boos en ben naar een andere da gegaan mijn paard is verder gezond heeft die bult aan haar voorknie en soms heeft ze een wat mindere dag maar ze doet nog zoveel als je haar ziet (nu inmiddels mijn eigenland met nog 2 paarden erbij)zij is de baas en ja als het echt erg wordt kan ik nog een poging doen van een tildren infuus enof evt een soort operatie /kijkoperatie schrappen ze iets weg ofzo in belgie bij jean smits
ik heb van het laatste nog niet alle info maar ik zei als het zover mocht zijn kunnen we altijd nog overleggen ......ja en als dat niet is ja dan zou die keus moeten komen maar ik hoop nog ef van niet ze is zolief en aanhankelijk en nog maar 8jaar .....ik wil en ben nog elke dag opzoek naar iets of wat er nog te doen is zolang ze nog redelijk bij is en niet veel last heeft probeer ik het toch egaal wat het kost

ps als er nog mensen hebben met ideeen van probeer dit nog is ofzo ik hoor het graag mijn paarden zijn mijn alles (mijn gezin natuurlijk helemaal zo is het ook niet maar naar dat er komt niemand aan mijn paardjes egaal)

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 00:42

Ik zou je graag helpen maar ik vind je verhaal een beetje onleesbaar zo zonder hoofdletters en komma's en punten.
Dus vergeef me mijn vermoeide oogjes als ik het niet allemaal ga lezen nu. :+

spiritgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 00:45

Nemurin schreef:
Ik zou je graag helpen maar ik vind je verhaal een beetje onleesbaar zo zonder hoofdletters en komma's en punten.
Dus vergeef me mijn vermoeide oogjes als ik het niet allemaal ga lezen nu. :+

sorry ik snap wat je bedoeld denk erg snel geschreven
zonder te kijken haha nogmaals sorry

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 01:29

Nemurin schreef:
Nou, dat paard waar ik het over had zijn inmiddels foto's van gemaakt hoorde ik gisteren. Ze wordt geopereerd (waaraan weet ik echt niet maar aan de voetjes neem ik aan) en daarna krijgt ze speciaal beslag.

Misschien dat we haar voor een weekendje Veluwe (zachte ondergrond) nog wel mogen gaan gebruiken maar ze is zo goed als menpaard-af. Helaas!
Nou ja, ze vond het eigenlijk toch nooit leuk. Ze vindt werken helemaal niet leuk. :+

Waarschijnlijk vanwege haar pijn in de voetjes. Kan best een heel ander paard worden nadat ze geholpen is. Pijn verandert een dier echt :(:)

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 01:35

Spiritgirl, ik zou, als ik jou was, eens met het paard naar Kliniek De Bosdreef in Moerbeke gaan. Hele kundige mensen en ze zeggen het je ook eerlijk als haar kansen minimaal zijn. Als er nog iets aan te doen is dan zou ik zsm actie ondernemen. Want wanneer er iets niet goed zit in die knie dan gaat ze die ontlasten door anders te lopen en haar lijf anders te belasten. Wanneer ze dat te lang doet dan komt van het een het ander, dan beschadigt ze haar lijf alleen maar meer. Snel actie ondernemen dus. Aan je schrijven te beoordelen kom je van Belgie. Ik weet niet hoe ver je van Moerbeke af zit, maar die kliniek heeft de beste apparatuur en hele goede artsen.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 11:25

Maikeltje, ze kreeg die pijn ook pas afgelopen half jaar... :+ Daarvoor was het ook al geen werkbeest. Maar misschien heb je gelijk. Alleen zal ze dan waarschijnlijk nog steeds alleen op het zachte mogen en dan nemen we haar alsnog alleen mee naar de Veluwe.

Jammer. Vond het zo'n schat!

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 20:12

mariska32 schreef:
isapaardje,echt balen.
het zit je ook niet mee he?

Het zijn van die momenten dat je weer even met de handen in het haar zit. Heb andere schoenen aan gedaan, en daar is ze eigenlijk weer best goed mee aan het lopen gegaan; iets wat Yoob gelijk merkt dat zijn maatje weer actiever wordt :D

Afbeelding

Helaas wat wazige foto's, vooral die laatste van die knal die Yoob kon krijgen van Isa (haar hoofd zit links).

@Spiritgirl; ja een goede kliniek, of anders een fysiotherapeut oid erbij halen om eens goed na te laten kijken, met röntgenfoto's en zo, zou ik ook willen aanraden.

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 23:20

Spiritgirl, ik raad eigenlijk hetzelfde aan als mijn voorgangers, laat een goed aangeschreven kliniek erna kijken en laat ze ook foto's maken. Misschien krijg je dan meer duidelijkheid. :)

Wat een leuke foto's om te zien van Isabella! Zo te zien gaat het weer een stuk beter? :D

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 00:03

nou daar ben ik weer. We hebben weer een zorgenkindje. Pas 8 weken bij ons op stal. maar een echte pechvogel. Struikelen in een hele slechte bak, kootholte stuk. Kreupel. 2 dagen later met andere voet op een steen, kneuzing van de zool. Twee voorbenen kreupel, en nu het lijkt wel of er nu overal pijntjes tevoorschijn komen. Ik heb zo'n medelijden, 17 jaar oud, nieuwe omgeving, alles wennen en dan zoveel pech, wat hangt er nog meer boven ons hoofd. En je dan te bedenken dat ie al een zwaar leven heeft gehad, altijd onder druk gestaan, zwaar moeten presteren met het "nodige"ruk pluk schop en trekwerk, altijd alleen gestaan en nou mag ie bij anderen en begon er een tijd vol liefde, rust en is ie al geblesseerd. Ben bang dat ons opknapproject hetzelfde pad gaat als Manilla (zie eerder bericht), en hou mijn hart vast.
Duimen jullie met me mee dat hij opknapt, morgen komt de DA weer en de smid en hopelijk zien zij wel vooruitgang.

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 12:03

dat is balen,ik zal straks het andere verhaal nog even opzoeken.
soms lijkt het idd wel of je als een magneet de zorgenkindjes aantrekt. -O-
blijf moed houden hoor!

hier nog steeds alles goed.
gisteren heb ik van de heren een hele show gekregen.
ze hadden even last van hun dolle half uurtje en hebben echt lopen rennen springen bokken en spelen op de wei.
bob was zelfs de grote aanstichter.
aan de ene kant hou je je hart vast en aan de andere kant geniet je er echt van.
super gewoon. :D

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 13:31

Goed om te horen Maikeltje! :j

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 14:05

Nou de smid is geweest. Zooltje eronder en siliconen. Helaas teveel druk in de teen, siliconen er weer onderuit, teen vrijgelegd. Stappen, andere voet toch ook gevoelig...Ook zooltje, stappen. Menrer nog steeds pijn, vearts pijnstillers want waarschijnlijk door de pijn, verkeerd belast wat zich nu uit op andere plekken. Drie keer per dag stappen, maandag komen ze wer terug.....

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-11 14:06

In ieder geval fijn dat ze samen kijken zeg, vaak hoor je dat hoefsmid en veearts wat langs elkaar heen werken of in ieder geval niet tegelijk komen. ;)

Hopelijk verbetert het van het weekend nog een beetje.

spiritgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 00:59

hallo beste mensen
fotos etc zijn allemaal al gemaakt van spirit ........het is niet meer te verhelpen in die zin weten we wel wie of wat een goeie kliniek heb ik ook contact mee gehad met jean smits maasmechelen die staat toch vrij hoog zoals dierenarts horstman uit duitsland vertelde ......(ok ieder natuurlijk het zijne ).....die jean heeft ook de fotos gezien heb ik via mail gestuurdt fotos heb ik op dvd ...volgens hem kon hij misschien wel iets doen via een kijk operatie maar 100%kan hij niet garanderen .....er zit nog een arts in canada die schijnbaar wel erg veel kan doen maar ja dat is wel heeeeeel ver .....had ik via google gezien .....het zit op een rot plek eigenlijk ik zei al als je nu dat bot weefsel weg schraapt wat nieuw is aan gegroeidt gaat dat niet (want artrosse is tenslotte weefsel wat zich omzet in bot weefsel maar dan op verschillende plaatsen )nee dat ging dus niet ......
maar goed maandag komt mijn eigendierenarts weer en kijken we evt eerst voor tildreninfuus ...ja zon operatie is echt kiele kiele en ik wil haar echt nog niet missen......

spiritgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 01:06

er was iemand die iets zei over recht richten dat doe ik zowieso al met de paarden ......
bij spirit is het echt die artrosse wat haar in de weg zit verder lijdt ze er toch niet veel onder hoor .....
heb nu de winter maanden een soort knie beschermer om ivm de kou en sorry maar ze liep wel weer soepeler .....
niet echt 100% (zal echt nooit meer gebeuren) maar toch ...
de warmte die doet het goed hoor ben er wel van overtuigt .....
omdat iemand dat tegen me zei probeer dat is ......maandag dan de dierenarts dan kijken wie of wat ....

ps ik wil toch ieder bedanken voor een reactie het is niet alleen het zorgenpaardje zijn maar ook voor ons als eigenaar erg fijn het te kunnen delen en elkaar te kunnen helpen etc