Voor alle aanstaande paardeneigenaren!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Inney

Re: Voor alle aanstaande paardeneigenaren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 15:44

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 15:47

Die is groot :wow:

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 15:52

Ja gaaf he :D
Had ik het geld maar ....

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 15:58

xJasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 16:50

Ik heb veel leuke fjorden gezien,alleen jammer dat ze vaak ouder zijn dan 15.. :(

Toogfilosoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 17:05

Inney schreef:
Miss_Malfoy:
Iets voor jou?
http://dieren.marktplaats.nl/pony-s/426 ... ind=5&fs=1

Edit:
MAar als ik het geld had... zou deze nu bij mij op stal staan
http://sporthorses.nl/advertentie/pony/id/21243
Mijn ventje <3

Wow wat een prachtig paard die bonte(onderste)! Sorry dat ik zo binnenval maar ik ben nu ook aan het sparen voor een paard. Het liefst koop ik een veulen maar ik weet niet of ik genoeg ervaring heb om hem in te rijden.. En natuurlijk weet je niet direct hoe hij onder het zadel is... Maar toch de band die je zo vanaf het begin kunt opbouwen.. lastig...

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 17:08

de bonte is mijn verzorgpony. Maar helaas word hij verkocht. Echt een topper. Pff. Had ik het geld maar. Won paps de lotto maar :+

Jessicajoann

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 17:19

Ik had die 27,5 miljoen wel willen winnen. Iemand in het dorp hiernaast heeft het gewonnen. Helas mag ik nog geen loten kopen hahaha :P

Topic gaat echt hard en gezellig! Ik ga ook maar weer paarden kijken.
Op dit moment denk ik weer 'ik kan het toch niet' maar dat komt door de vreselijke examenstress. Dan denk ik dat ik geen tijd heb, maarja nu heb ik de examens, anders dan school natuurlijk. En dan denk ik weer oja! Even kijken hoe het op het mbo gaat :P

kunamosity

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 17:20

Hey iedereen!

Mijn zoektocht gaat weer verder. Wat vinden jullie van deze voor mij:
http://dieren.marktplaats.nl/paarden/43 ... uiter.html

Let wel op, ik heb mijn rug gebroken en ben dus inderdaad een onzekere ruiter (geworden). Moet echt een lief, braaf paardje hebben. Ik ga geen hoge wedstrijden rijden, want ik kan niet lang doorzitten. Wel wil ik onderlinge wedstrijdjes doen (springen + dressuur), maar vooral veel buitenrijden, maar wel met een dressuurmatige insteek.
Weet trouwens niet veel van de afstamming van deze af. Wat houdt ES eigenlijk in?

Jessicajoann

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 17:25

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 17:27

Wat een mooierd!!
Vind hem mooier dan Tuesday vosje2..

kunamosity

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 17:31

Niene87 schreef:
Wat een mooierd!!
Vind hem mooier dan Tuesday vosje2..

Ja ik ook, en tuesday vosje2 moet nog allerlei dingetjes opnieuw leren en nog spieren opbouwen. Deze niet. Tis wel een end weg;) Maar dat moet niet uitmaken.
Vind hem ook wel mooi jong nog! kan als het goed is nog een hele tijd mee! :)
Ik weet niet, ik schijn iets met vosjes te hebben }>

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 18:14

kunamosity schreef:
Hey iedereen!

Mijn zoektocht gaat weer verder. Wat vinden jullie van deze voor mij:
http://dieren.marktplaats.nl/paarden/43 ... uiter.html

Let wel op, ik heb mijn rug gebroken en ben dus inderdaad een onzekere ruiter (geworden). Moet echt een lief, braaf paardje hebben. Ik ga geen hoge wedstrijden rijden, want ik kan niet lang doorzitten. Wel wil ik onderlinge wedstrijdjes doen (springen + dressuur), maar vooral veel buitenrijden, maar wel met een dressuurmatige insteek.
Weet trouwens niet veel van de afstamming van deze af. Wat houdt ES eigenlijk in?

Heel erg leuk paard! :j Ik zou gaan kijken als ik jou was! Ben wel benieuwd waarom zij denken dat hij niet meer geschikt is voor de sport!

kunamosity

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 18:19

Lioony schreef:
Heel erg leuk paard! :j Ik zou gaan kijken als ik jou was! Ben wel benieuwd waarom zij denken dat hij niet meer geschikt is voor de sport!

Omdat hij een litteken heeft op zijn rechter achterbeen, maar ik wil toch alleen recreatieve wedstrijdjes doen, buitenrijden en verder dressuurmatig lessen.

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 18:24

Mijn bijrijdpaard heeft ook een litteken op haar achterbeen, maar heeft daar nog nooit problemen aan ondervonden (in 14 jaar). Heeft dan wel alleen thuis L2 niveau gelopen alleen, maar kon prima hoger werk doen.

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 18:29

Hoi hoi ik kan jullie niet meer bij houden hoor!

Kuna ik vind deze vos ook heel mooi. Maar dat wist je al. Weet je al waar ES voor staat?

Lioony ik denk dat ze meer bedoelen dat zwaarder en intensiever werk wel problemen zou kunnen opleveren en dat ze dus wat voorzichtiger zijn. Mijn Epony ook als "recreatie" paard weggedaan ivm lage rug en heup problematiek. Niks ernstigs (ook niks op foto's) maar door spanning kon hij last krijgen. Zolang je dus niet vaker dan 4 x of niet te intensief reed was er niks aan de hand!

Ik heb ook weer wat moois gezien een hele mooie merrie van 7, Kuna stuurde hem door! MAAR STAAT IN BELGIE!!!
http://www.laurinahoeve.nl/zynia.html Net gemaild voor de vraagprijs. Dit weekend maar eens in overleg. Mijn vader heeft de adv. van 3500 laten zien aan een kenner en die vond hem helemaal mooi! Exacte worden waren "bloedmooie knol!"

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 18:29

zoooo, zie hier enkele leukerds voorbijkomen :D

Vraag me af waar jullie op afknappen bij advertenties?
Bij mij zijn dat wazige/onduidelijke foto's, korte tekst met weinig informatie, foto's waar de paarden op een onvriendelijke manier gereden worden etc..
Ook ben ik op zoek naar een braaf betrouwbaar paard dat niet vaak schrikt. Bij de woorden 'voorwaarts' of 'kijkerig' klik ik ook vaak weg :)

kunamosity

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 18:35

@joycebunny. Ik knap af op advertenties waar bij staat dat het paard M of Z dressuur rijdt en er dan alleen slome weidefoto's bij staan.
Paarden waar bij staat dat ze geen beginnerspaard zijn (ik ben geen beginner, maar heb wel het vertrouwen in vreemde paarden verloren) klik ik ook weg.

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 18:44

Ik heb niet veel tekst nodig, maar wel goede tekst! iets wat meteen het karakter beschrijft van het paard. Waardeloos om te weten welke afstamming het paard heeft. Als je verder niks verteld over het karakter en of rijstijl/ervaring.
Ree liet mij dat paardje zien, ook niet veel tekst maar na mijn idee precies wat ik zoek.
Voorwaarts is iets wat ik juist heel belangrijk vind. (de fries die ik rij is niet vooruit te branden)
Slechte foto's zoals kuna en joycebunne zeggen vind ik echt heel slecht.
Door slecht rij gedrag kijk ik bij een jong paard heen ik denk dat daar nog wel aan te werken is.

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 18:51

Waar ik op afknap:
Slechte foto's
Overbouwde paarden (als ze nog erg jong zijn niet)
Paarden die langelijnd zijn
Paarden met een ramshoofd :+
Paarden die qua verhoudingen van hun lijf niet helemaal kloppen
Paarden die op de foto's op de voorhand vallen bij het rijden
Paarden die naar mijn mening niet correct gereden worden (ik heb geen zin om dat recht te zetten)
Advertenties zonder rijfoto's.
Tja dat was het wel zo'n beetje geloof ik. Het spreekt me meestal gewoon wel of niet aan.

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 18:53

Voor mij zo'n beetje het zelfde, mooi opgesomd Lioony! Had je nog goed/slecht nieuws van de DA, die had je toch gebeld?

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 19:03

Slecht.. Hij zei dat er niets aan te doen was en dat hij binnen 5 jaar grote problemen verwachtte.. Maar nu heb ik het wel helemaal kunnen afsluiten. :)
Heb mail contact gehad over dit paardje: http://www.sporthorses.nl/advertentie/p ... zoek/oscar
Vind hem echt leuk! :j
Hij is 1.68 en de ruiter op de foto 1.75. Dus dat lukt denk ik wel met m'n 1.78. Braaf en eerlijk ohz, wil graag voor je werken. :)

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 19:12

Ja dat hij wil werken is te zien!
Mooi hoor! gaaf beest om te zien. Zou je hem hengst laten?

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 19:13

Nee haha := Kan hem dan niet hier op stal kwijt en dan kan ik niet starten.

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 19:29