mupjekarel @ [PP] Af laten maken of.......
Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
moonvw schreef:[moonvw schreef:Ik niet, en ik hoop eigenlijk ook dat moment voor te zijn, omdat je anders vaak (niet altijd) te laat bent geweest. Echt vredig inslapen gebeurt maar weiig, het is toch vaak een kwestie van echt op zijn door leeftijd of ziekte.
Bovenstaande is niet door moonvw maar door Lielle!
JoycexLynn12 schreef:Ik weet niet of het in de vorige 36 blz gevraagd is maar anders sorry daarvoor..
Vorig jaar is mijn merrie ingeslapen.. Ze had heftige koliek en na een tijd vechten moesten we toch de strijd opgeven..
Ze is opgehaald door Rendac maar nu is mijn vraag :
Nunique zat onder de medicijnen, ze kon dus niet voor kattenvoer gebruikt worden of weet ik veel..
Wat gebeurt er dan met die kadavers? Worden ze verbrand of..
Renske_ schreef:JoycexLynn12 schreef:Ik weet niet of het in de vorige 36 blz gevraagd is maar anders sorry daarvoor..
Vorig jaar is mijn merrie ingeslapen.. Ze had heftige koliek en na een tijd vechten moesten we toch de strijd opgeven..
Ze is opgehaald door Rendac maar nu is mijn vraag :
Nunique zat onder de medicijnen, ze kon dus niet voor kattenvoer gebruikt worden of weet ik veel..
Wat gebeurt er dan met die kadavers? Worden ze verbrand of..
rendac verbrandt de kadavers en dan wordt het oa in de lijm verwerkt...
Tsja het blijft nooit leuk om te weten wat ze met je maatje doen na zijn dood, maar gelukkig beseft je paard er zelf niets meer van.
Die van mij gaan naar de slacht, erg fijne nette slager maar het blijft zo moeilijk!!
ma_rie_tje schreef:Grappig, ik kom nu net dit topic tegen en zie dat de excursies die CM en ik georganiseerd hebben worden aangehaald.
Samen met de door ons gemaakte flimpjes en foto's.
De OP is hier erg belangrijk, goed lezen dus.
Zowel inslapen als slachten hebben voordelen. Als ik de keuze heb wordt mijn paard geslacht, en dan wel in Nijkerk bij het slachthuis waar wij deze fimpjes hebben mogen maken.
Heb ik de keuze niet (gebroken been, niet meer in de trailer kunnen, dood en doodziek) dan wordt mijn paard ingeslapen.
Hij is niet geschikt voor consumptie, dus daar hoef ik ook niet aan te denken. Hij wordt dan verwerkt bij de Rendac