Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
paardje87 schreef:Ik zet mijn zoektocht naar een nieuw paard trouwens even tijdelijk op pauze, vooral vanwege het verlies van mijn eigen paard. Maar ik was toch benieuwd naar iets anders en dacht, ik vraag het hier even.
Hoe doen jullie dat bij de aankoop van een jong paard, zeg maar een veulen of max rond de 1 jaar? Waar check je dan op? Je kunt ze op die leeftijd natuurlijk nog niet echt röntgenologisch laten keuren, alles is nog in ontwikkeling.
Waar letten jullie zelf op bij zo’n jonge aankoop?
Cioccolato schreef:Is die gekeurd bij koop?
Change3x schreef:Is de belasting op dit moment te zwaar oid voor het paard? Veulen er net af, opeens weer aan het werk.. Hopelijk valt het mee.
Evercreek schreef:Change3x schreef:Is de belasting op dit moment te zwaar oid voor het paard? Veulen er net af, opeens weer aan het werk.. Hopelijk valt het mee.
Misschien? Kan het me eigenlijk bijna niet voorstellen. Eerste twee a drie weken heeft ze vooral in het land gestaan, beetje grondwerken. Toen het zadel kwam ben ik begonnen met rijden, maar gezien ze 24/7 buiten staat wil ik haar niet in het zweet jagen, dus voornamelijk stappen, beetje draven en meestal zijn we binnen een halfuur alweer klaar. Ik heb 6/7 keer gereden in die 14 dagen dat ik heb zadel heb; lang niet iedere dag dus. Misschien dat het wel teveel is voor haar, zou dan verwachten dat dit zich uit in de omgang, niet alleen ohz?
Lieser schreef:Wij gaan morgen voor de 2e keer bij een paard kijken. Maar ik kom er net achter dat het paard niet sinds begin oktober (MP) maar al sinds eind april (SH) te koop staat. Ik vraag me nu toch af waarom een gezond braaf paard met een normale vraagprijs na 6 maanden nog steeds niet verkocht is
Lieser schreef:Wij gaan morgen voor de 2e keer bij een paard kijken. Maar ik kom er net achter dat het paard niet sinds begin oktober (MP) maar al sinds eind april (SH) te koop staat. Ik vraag me nu toch af waarom een gezond braaf paard met een normale vraagprijs na 6 maanden nog steeds niet verkocht is