Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

robbie88

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-23 15:36

ik wil ook wel meekijken

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-23 15:51

Babootje schreef:
Fly_high schreef:
Dat is ook niet alsof er geen goedkopere stallen bestaan hier hoor.

Maar goedkoop is vaak duurkoop als je alles bij elkaar optelt - extra brandstof want verder bij de stad vandaan, extra voer want er zit geen krachtvoer of slechts beperkt hooi bij, extra kosten voor les op locatie/baanhuur want er is geen goede binnenbak of onvoldoende materiaal, extra DA rekeningen vanwege slechte bodems of rommelig management en noem maar op.

Klopt hier in mijn omgeving zijn het bijna allemaal manegebedrijven, waarbij je je moet richten naar tijden waarop je met zn allen (pensionklanten) de spaarzame uurtjes kunt gebruiken waarin geen les wordt gegeven.
Het hooirantsoen is meestal onvoldoende en te weinig voerbeurten per dag.
Geen wei, beperkt aantal paddocks die allemaal vaak bezet zijn. Wachttijden voor de longeerkraal.
Slechte bodems, met een hoefslag waar je echt uit moet klimmen, etc etc. En daarvoor betaal je ook rustig 450+ per maand. En loop je met je eigen hooi te slepen.

Ruim/onbeperkt hooi, goede bodems en eigen instructie mogen laten komen vind ik echt een must. Daar betaal ik graag wat meer voor en rij met liefde een eindje om.

Ja klopt. Zo betaalde ik 6 jaar geleden 140,- voor een 'kale box'. Met uiteindelijk zelf hooi inkopen, brok, kosten voor buitenzetservice, kosten voor weidehuur op de locatie zelf etc. zat ik ook al ruim boven de 350,- per maand. Dan stond ik zelf te mesten en ik had nog een voerdienst. Die stal zit nu na 6 jaar ook echt een stuk hoger en het is overal een puinbende, omdat iedereen zijn eigen ding doet en niemand zich verantwoordelijk voelt voor de accommodatie. De autist in mij houd toch wel van rust, regelmaat en een schone toko :j

En op een binnenbak ga ik sowieso niet meer inleveren en ik betaal liever meer staling zodat ik met een fulltime baan ook echt ontzorgd kan worden en de kwaliteit van stro en hooi goed zijn. Ik heb geen zin om na te moeten denken of mijn paard wel of niet buiten komt, dat moet gewoon geregeld zijn. En goede rijbanen, zonder hobbels en hoefslagen :o Kortom, verwend :P

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-23 16:03

Lepeltje23 schreef:
Hoi Iedereen,

Zijn er mensen hier die met me mee zouden willen kijken bij een filmpje over een paard waar ik interesse voor heb? Ben onzeker of hij in de stap wel helemaal zuiver loopt namelijk.

Ik wil ook wel meekijken! Stuur maar op. Misschien is het in stap wel moeilijk te zien, in draf zie je beter of hij rad is of niet.

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-23 17:20

Ik verhuis van ZH naar Gelderland en kom voor stalling niet goedkoper uit helaas en ramp om iets passends te vinden

Maaike_Ma

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-23 17:25

Ik vind het ook wel erg dubbel dat je op de meeste pension stallen voor buitenzet service, lijkt me toch een basis behoefte voor een paard?

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-23 17:41

Lente schreef:
Gefeliciteerd Marus!

Wat is jullie mening over keuren? Vanaf welke leeftijd? Afhankelijk van ras/gebruiksdoel?

Een Shetlander veulen laat je bijvoorbeeld niet keuren. Waar ligt die grens voor jullie?

Hier word morgen een 19jaroge kleine shet gekeurd.... ik vind het van de zotte maarja wie ben ik.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-23 22:03

Maaike_Ma schreef:
Ik vind het ook wel erg dubbel dat je op de meeste pension stallen voor buitenzet service, lijkt me toch een basis behoefte voor een paard?

Tuurlijk maar de manuren moeten gewoon betaald worden.

Bielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-23 22:08

Er lijkt in deze regio een beetje een trend te zijn dat ze service schrappen om de prijs gelijk te houden. Ik zou toch echt vele malen liever meer betalen en de service behouden. Voor alle werkende mensen geeft het zoveel stress.... Val ik niet onder maar ik krijg dan medelijden met de paarden en ben dan ineens een halve dag bezig voor anderen :+

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-23 22:34

Barb schreef:
@Marus waarop werden de andere 4 afgekeurd? Neem aan dat dat Friezen waren?

1 beginnende artrose door trauma.
1 zware verbening met breuklijn op 4 jarige leeftijd
1 niet goed in bekken
1 chip in de sprong die al reactie gaf.

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-23 22:39

Yeahhh hier eindelijk een foto!!
Amazone is mijn dochter.

Afbeelding

lies

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-23 22:42

Nou, dat was het wachten waard toch!?
Gefeliciteerd nogmaals. Het is een knap kind (en je dochter ook natuurlijk)! <3

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-23 22:57

Gefeliciteerd Marus!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-23 06:48

Marus gefeliciteerd!

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-23 07:45

Jaa, is je zo gegund! Van harte!

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-23 07:49

Gefeliciteerd *\o/*

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-23 08:10

Gefeliciteerd, knapperd

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-23 08:31

Gefeliciteerd! Super leuk!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-23 08:35

Knappe fries hoor!

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-23 09:30

Gefeliciteerd!!

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-23 09:32

Proficiat !

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-23 09:44

Gaaf dat je eindelijk precies hebt kunnen vinden wat je zocht! Zeker na alle pech bij de vorige keuringen. Veel plezier met je knappe nieuwe aanwinst! :D

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-23 09:45

Marus schreef:
Yeahhh hier eindelijk een foto!!
Amazone is mijn dochter.

[ [url=m/T0npiN.png]Afbeelding[/url] ]

Gefeliciteerd!

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-23 11:02

Balen van de afgekeurde paarden Marus! Heel fijn dat je nu een leukerd hebt gevonden, wat voor afstamming is het? Heb je haar bij een particulier vandaan?

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-23 11:03

Gefeliciteerd Marus!

Ik vind het op zich niet raar dat er voor service als binnen/buiten zetten betaald wordt. Dat geeft keuze. Ik heb een full time baan en sta op een stal op 40 minuten rij afstand, dus ik wil graag dat ze mijn paard overdag in de wei zetten en weer binnen halen. Maar op die stal staan ook zat mensen die dichtbij wonen en part-time werken of niet werken. Die vinden het prima om zelf buiten te zetten, zelf de drollen uit de wei te halen elke dag. De part-timers kunnen dat ook prima in een schemaatje met elkaar afstemmen. Ik niet, want ik kan het nooit terug doen, dus ik betaal graag voor die dienst en ben daarmee van niemand afhankelijk. Dus prima toch dat zei die het zelf kunnen, het zelf doen en dan minder betalen. De service is nou niet zo duur (100 per maand voor 7 x per week buiten/binnen zetten) dat het de moeite loont minder te gaan werken :+

Verder zijn idd de verschillen per locatie in prijs enorm. Niet alleen stalling, maar alles. Toen ik vorig jaar mijn paard liet keuren voor aankoop in Drenthe, was ik ook een heel stuk minder kwijt als mijn paard dat ik 12 jaar geleden liet keuren in de Randstad. Scheelde de helft...terwijl alles in die 12 jaar juist normaal veel duurder is geworden. Vaccinaties toen mijn paard daar nog stond idem dito. Prijs van de vloeistof is vergelijkbaar, maar de visite en voorrijkosten waren fors lager. 75 voor Infl + Tet + Rhino + voorrijkosten + visite...vind ik geen geld.

Maar goed, alles is in die regio goedkoper....alleen blijf ik toch lekker in Utrecht wonen. Ben een echt stadsmens en Randstad mens. Dan maar duurder, maar ik hou van reuring.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-23 11:12

Aan de andere kant loon is ook hoger in het westen..

Ahhgtrr echt hoor |o afgesproken met iemand voor morgen. Ja ik laat vandaag een paard keuren dus weer nog niet of ik kom. Andere heeft nog steeds interesse en wil dr reserveren maar moet eerst loon gestort krijgen >;)

Echt…