Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Babootje schreef:Fly_high schreef:Dat is ook niet alsof er geen goedkopere stallen bestaan hier hoor.
Maar goedkoop is vaak duurkoop als je alles bij elkaar optelt - extra brandstof want verder bij de stad vandaan, extra voer want er zit geen krachtvoer of slechts beperkt hooi bij, extra kosten voor les op locatie/baanhuur want er is geen goede binnenbak of onvoldoende materiaal, extra DA rekeningen vanwege slechte bodems of rommelig management en noem maar op.
Klopt hier in mijn omgeving zijn het bijna allemaal manegebedrijven, waarbij je je moet richten naar tijden waarop je met zn allen (pensionklanten) de spaarzame uurtjes kunt gebruiken waarin geen les wordt gegeven.
Het hooirantsoen is meestal onvoldoende en te weinig voerbeurten per dag.
Geen wei, beperkt aantal paddocks die allemaal vaak bezet zijn. Wachttijden voor de longeerkraal.
Slechte bodems, met een hoefslag waar je echt uit moet klimmen, etc etc. En daarvoor betaal je ook rustig 450+ per maand. En loop je met je eigen hooi te slepen.
Ruim/onbeperkt hooi, goede bodems en eigen instructie mogen laten komen vind ik echt een must. Daar betaal ik graag wat meer voor en rij met liefde een eindje om.
Lepeltje23 schreef:Hoi Iedereen,
Zijn er mensen hier die met me mee zouden willen kijken bij een filmpje over een paard waar ik interesse voor heb? Ben onzeker of hij in de stap wel helemaal zuiver loopt namelijk.
Lente schreef:Gefeliciteerd Marus!
Wat is jullie mening over keuren? Vanaf welke leeftijd? Afhankelijk van ras/gebruiksdoel?
Een Shetlander veulen laat je bijvoorbeeld niet keuren. Waar ligt die grens voor jullie?