[VOLG] Het tij keren, kan dat?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Otti1977

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 22:15

Met een goed apparaat met goede messen kom je overal doorheen. Ook ongewassen vieze paarden. Ik scheer momenteel 3 paarden/pony's per week. Ik kom veel verschillende vachten tegen. Antiklit nog nooit meegemaakt.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-22 12:07

Hi all, Ik ga even in het algemeen op jullie opmerkingen in.

Poupette is het schoonste paardje allertijden. Waar Callas een echt varken is, is zij een keurig dametje.
Ook het feit dat ik de ene kant helemaal heb kunnen doen, zonder enig probleem en de andere kant niet, zegt mij dat het aan het apparaat ligt. Oliën en schoonmaken doen we telkens, zeker zodra hij stopt, maar ook dat is niet de oorzaak. Ik heb een filmpje van gisteren, dat was weer eens nadat het ding helemaal schoongeblazen was, uit elkaar geweest was en olie gehad had. hetgaat best lekker en op 20sec doe ik een haal bij haar boeg, perfect! En de volgende loopt hij helemaal vast en ben ik aan het epileren.

Maar hij is dus niet bot. Want als ik manen of staart voor het ding houdt, bam meteen erdoorheen. Dus ik weet niet waar het aan ligt. Hij lijkt vast te lopen in het bont onder haar dekhaar. Ook bij Quarbonne trouwens zelfde probleem. Ik heb in ieder geval nu messen van 6mm gekocht, ik had 3mm. Ze moeten vandaag komen, ik hoop dat het daarmee lukt.

Gaat dat nog niet, dan ga ik met spoed een hondentrimster o.i.d. laten komen. Dan maar geld er tegenaan, als ik maar twee pony's kaal heb om te wassen, de twee grote ook wassen (Callas' boeg ga ik wel ook scheren, maar omdat ze enorm transpireert (we hebben 25 graden op dit moment) ) en dan de stallen behandelen.

Gezien het verwachtte weer moet ik door, dus in afwachting van het mes ben ik daarstraks gaan knippen. Het is nu elf uur en ik ben op en kapot in mijn rug. Neem daarbij dat het gevaarlijk is, want ik heb een paar keer in haar vel staan knippen! Eerst vindt ze het dan lekker en dan ineens au stapt ze weg, arm ding. Gelukkig niet open. Voor haar benen is het wel fijner om te knippen, dat trillen op haar benen vindt ze niets.

Afijn, het is K*, ik ben zwaar in de mineur. Sobby.

EDIT FILMPJE SCHEREN https://youtu.be/_sXzK66b9jc

fardoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 13:36

Sterkte Monique, ik heb het filmpje gezien. Hopelijk heb je snel de andere mesjes. Altijd balen als het niet lekker loopt .

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-22 19:59

Nieuw mes kwam idd vandaag. Waanzinnig snel! gelukkig maar. Ik kon om 3 uur verder met scheren. Dus eerst verder gegaan met Poup en tot net zo rond 18u Quarbonne helemaal gedaan. De geknipte putjes bij Poup krijg ik er niet meer uitgeschoren, jammer, ziet er niet uit, maar goed. Ook Q was megalief. Hij sputterde alleen wat tegen met tegen de haren inscheren op zijn achterhand maar verder vond hij het heerlijk. Ik vond bij hem het 'schaamhaar' hahaha, weghalen wel eng. Zo'n ding met 5 mm is toch wel erg puntig. Maar het ging goed. Itt P had hij overal schilfers, zeg maar zoals roos. Ik herkende er geen vervellingen in van luizen. Maar goed, ik zie niet zo goed en mijn leesbril is niet ideaal.

Hij heeft itt P geen wondjes op zijn gezicht en eigenlijk nergens wondjes alleen een snee bij zijn oor die er recent uitzag. Hij liet ook zijn oren scheren. En ook bij hem de manen eraf. Dramatisch, ze waren zo prachtig lang. Afijn.

Nu morgen wassen. Ik heb dit schema van ontsmetten en wassen in gedachten, dusdanig dat ze niet meer op een plek komen en weer opnieuw kunnen besmetten.

Ik zet de paarden bij het hooi naast de stal.
Ik doe eerst de halsters en halstertouwen in een emmer met ontsmettingsmiddel. En de pad en zadel behandelen met de ook de hoofdstellen.
Dan begin ik met het ontsmetten schuurplekken aan roerend goed, dus eerst ontsmet ik in het 2ha-land, de stenen van de waterput, en de twee wielhekken.
Dan gaan de paarden in hun boxen en ga ik ze om beurten allemaal wassen op het plateau voor de boxen.
Ik begin met Quarbonne omdat hij niet opgesloten kan staan.
Dan Poupette.
Dan Prisca.
Als laatste Callas.
Iedereen die klaar is, gaat in het ontsmette land.
Dan ga ik het plateau en de boxen ontsmetten en de hooiklok want daar schuren ze ook aan.
Als laatste dan de schuilstal, hek en oude omgevallen boom in het Nederland.
Dan kleed ik me uit in de bijkeuken, kleren allemaal gelijk in de was en ik ga me douchen met Marie-Rose. Nee, geen dame in mijn douche maar een luizenshampoo.

Maar hopen dat ik het red op 1 dag. Het moet.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 22:19

Pff, dat wordt wel een dag buffelen als je het echt in één dag wil doen. Ik duim voor je dat het lukt, sterkte en succes hoor!

bribro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 22:30

Inderdaad een pittig schema. Misschien kan Erwin je helpen met alles wat niet paard is?? Dat maakt het misschien iets makkelijker haalbaar... Of gaat ie dat al doen? In ieder geval succes!

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-22 19:52

Hi Jet en Bribo en allemaal,

Ja het is gelukt in 1 dag. Zeker enorm buffelen. Erwin had geen tijd om er veel tijd in te steken er komt regen aan, hoera, maar dan moeten andere klussen af. Hij heeft wel even vastgehouden wanneer het echt niet ging.

Heel vroeg voor dag en dauw al aan het ontsmetten. Toen begonnen met poupette te wassen. Die vind water heel vervelend en daar heeft Erwin bijgestaan. Daarna Quarbonne, zo lief als hij was met scheren, zo irritant vond hij wassen. Grootste deel kon ik zelf, uiteindelijk even een handje hulp bij het gezicht. Toen Prisca. In het verleden heeft ze niet vast kunnen staan, ging ze hangen, heeft de vorige eigenaar eruitgekregen. Maar het leek met beter haar niet vast te zetten, maar op het plateau te houden. Ging op zich best goed, tot het gezicht. Erwin erbij. Ze wilde steigeren, maar dat hielden haar achterbenen niet, zakte ze door haar gestel. Ik dacht ik dat ik een hartaanval kreeg. Maar goed, ze stond snel weer op. Uiteindelijk Callassie. Wat een heerlijk paard. Gewoon lekker vinden wat ik doe, lekker wassen, who cares, hoofd iets minder leuk, maar als jij het wilt vrouwtje dan mag het wel. Lekkere tietjeswasje, genieten en ze stond uiteindelijk te dutten.

Dus dat was wel geslaagd. Alles spullen gewassen, ook vliegenkappen en borstels.

En dat je dan met een zucht van verlichting je wijntje aan het einde van de dag in het laatste zonnetje neemt en dat je dan tevreden het weiland inkijkt naar je kudde en dat dan... Quarbonne aan zijn achterbeen ligt te knagen!!!!! K* luizen. Hopen maar dat ze in hun doodstrijd extra spartelden en dat ik morgen NIEMAND meer zie jeuken. Anders word ik echt gek.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 22:30

Zo, dat was inderdaad buffelen zo te lezen! Ga je nu over 3-4 dagen weer allemaal wassen? Volgens mij moet dat wel om alles echt weg te krijgen. En geef je ook iets qua voer dat de weerstand verhoogt? Want mijn ervaring met luizen is dat ze meestal de paarden met de laagste weerstand pakken.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-22 11:04

Nou, het heeft dus geen ruk geholpen. Ik baal enorm. Kon vanmorgen echt wel janken. Heb ik twee pony's een koude winter bezorgd, twee jaar lang geen lekkere manen om vliegen weg te wapperen, bescherming weg, ook bescherming bij de kootholtes weg, het ziet er voor ons niet uit, twee dagen naar de kl* en gisteren al lag Quarbonne zijn voet te bijten en vanmorgen staat Poupette gewoon alles te jeuken, hoofd, hakken, ze gaat liggen om haar buik te schuren, ze bijt tussen haar voorbenen, niet dat er 1 plekje is dat jeukt, nee gewoon alles. En ik heb haar dus een dubbele dosis gegeven, uit voorzorg. Dat zou betekenen dat de kriebelbeesten resistent zijn.

@Jet, Herhalen zou met 5 dagen moeten zijn, maar ik moet overwegen of dat wel zin heeft als de beestjes resistent zijn. Dus ik ga de d.a. om raad vragen.

EDIT ik ga nu toch maar de twee kleintjes inpoederen met die diatomee-aarde die ik heb. Ik heb 50 kilo, dus ik heb zat.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-22 11:23

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 11:23

Dat is balen.
Ik zou zelf niet meer dokteren, maar de dierenarts zsm laten komen.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-22 11:27

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 11:29

senna21 schreef:
Dat is balen.
Ik zou zelf niet meer dokteren, maar de dierenarts zsm laten komen.

Ik sluit mij hierbij aan. Je hebt zo je best gedaan...

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-22 12:16

Ik heb nu eerst nog de diatomee aarde zojuist in Poupette ingewreven. Ook weer drama, wil ze natuurlijk weer niet. Ja wel onder haar buikje, daar jeukt het het ergst, dan wil ze teruggroomen, maar die poeder blijft daar niet in hangen natuurlijk.

Het is raar spul. Ik had zelf ook kriebels, ondanks de luizenshampoo gisteren, en ik maak het mezelf maar wijs natuurlijk, maar goed, ik had kriebel, heb wat in mijn haar gepoederd, nu weet ik hoe ik eruit zie als ik grijs ben, en eh, jeuk is weg?

Ik ga dit een paar dagen aankijken, want als het waar is dat sebacil een paar dagen, dus zeg tot en met morgen nodig heeft om zijn werk te doen, dan zou ik misschien te snel de d.a. erbij halen. Behalve geld is d.a. erg veel stress voor Poupette. De anderen malen er niet zo om, behalve Callas met haar rv-been. Maar poupette vind andere mensen, smid, d.a. niet zo leuk. Ze vindt mij ook niet leuk, behalve als ik lekkers heb. Heck, ze vindt ook andere paarden niet leuk, hahaha, alleen als ze haar groomen, en het is zo'n schatje.
Dus even door het weekend heen kijken hoe het gaat. Quarbonne stond aan zijn rv te knagen, gelijk daar ook diatomee op gedaan, kijken of dit gaat werken.

Maar over raar spul gesproken, het is akelig ruw die aarde. Als je een handje pakt is het zo zacht als meel. Maar wrijf je het uit over je huid, dan is het net schelpenzand, heel scherp en ruw.

Fleuribelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 13:09

Monique1963 schreef:
P.s. Iemand ervaring met Finecto+ ? Dit is een franse tekst. Maar op de sticker staat het in het Nederlands. https://www.agradi.fr/finecto-horse-600 ... 2wQAvD_BwE

Ik heb het een tijd gevoerd aan mijn fries. Ik heb geen verschil gemerkt. Het is een duur product en voor mijn merrie deed het niets. Ik was haar nu af en toe met sebacil.
Van de Finecto zeggen ze ook dat je het aan alle paarden op het bedrijf moet geven anders werkt het niet.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 16:31

Heb je gister gewassen met Imaveral of Sebacil? Imaveral is tegen schimmels voor zover ik weet, van schimmels krijgen ze vaak kale plekjes/plekken, het begint bij het hoofd. Sebacil is tegen luizen en mijten.
De werkzame stof van Sebacil is Foxim: https://www.uu.nl/sites/default/files/B ... 0v-011.pdf , van de Universiteit van Utrecht.
Wel balen dat het niet lijkt te helpen.

Zijn er bij jullie nog mugjes omdat het zo warm is? Zou ze misschien zomereczeem hebben ontwikkeld?

Misschien zijn het deze wel: https://nl.wikipedia.org/wiki/Vogel-luismijt en worden ze steeds opnieuw besmet met die ondingen, doordat er ergens een vogelnest zit oid. Ligt er bijvoorbeeld stro op de zolder boven de paarden?

En voel je absoluut niet schuldig tegenover de pony's, je hebt gedaan wat jij dacht dat het beste was en dan moeten ze straks maar een dekentje op hoor.
Ik hoop toch dat het je lukt om ze van de jeuk af te helpen!

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 18:37

Als het luizen zijn zou ik butox gaan gebruiken.

Sterkte :(

Love_Mirra

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 18:56

Monique1963 schreef:
IK lees hier dat het een paar???? dagen duurt eer Sebacil aanslaat? [MD] Hoe snel werkt sebacil?

Ja die ervaring heb ik ook. Het duurt altijd wel eventjes. Ook de dierenarts gaf hier altijd aan dat het enkele dagen duurt voor de eerste lading dood is. En dat je de behandeling moet herhalen, een keer extra wassen bij matige besmetting en zelfs twee keer extra wassen (dus drie keer in totaal) bij erge besmetting. En echt het héle paard, alle hoekjes en kantjes elke centimeter. Ook de spullen. Omdat sebacil de eitjes niet kan doden moet je herhalen. Ik weet niet vanbuiten om de hoeveel tijd, ik geloof dat ik ze na een week weer moest behandelen

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 19:13

Het is de pest dat je niet weet wat het is...
Trouwens :Schimmel zelf jeukt idd meestal niet (kan wel) maar in de open wondjes kan je ook weer secundaire infecties krijgen die wel jeuken :+ en dat komt best regelmatig voor. En dat kan een parasiet zijn, of bacterie, of whatever

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 21:08

Sebacyl moet je normaal gesproken na 10 dagen herhalen omdat dan de eitjes van de luizen weer uitkomen. Halsters en borstels ed ook in de emmer sebacyl gooien, die je daarna gebuikt voor de paarden. De paarden goed nat maken met een spons gedoopt in de verdunde sebacyl.

Flower033

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 00:18

Dat deden wij op stal ook de eerste paar keer. Niet te doen. En elke keer als je uit het bos terug kwam, was het na een paar dagen weer raak. Bij alle paarden wel alleen op de onderbenen. Ik heb geen bewijs, maar denk echt dat mijt in het gras kan zitten.
Na een paar keer het hele paard te hebben gewassen, deden we alleen nog de benen.
Moet inderdaad om de 10 dagen. Het doodt de eitjes niet.
En het duurt even voor alles dood is.
Sta nu op een andere stal met een ander bos. Nooit meer last van mijt gehad

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 00:56

Zit idd ook op gras, altijd. Maar paarden krijgen alleen last bij weerstand problemen

Flower033

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 09:30

Ik betwijfel of het altijd aan weerstandsproblemen ligt. Maar laten we dat buiten dit topic houden.

Ik wil alleen maar zeggen dat alles elke keer helemaal schoonmaken zonde van de tijd is, als je de bron (gras of bos) niet weg kunt nemen.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-22 09:51

Hi all! Wat veel reacties. Dank. Ik ga even algemeen in op al jullie hints, tips en opmerkingen.

Toen Quarbonne kwam en aan zijn voeten beet, heb ik hem apart gehouden en ben ik meteen die eerste week hem gaan behandelen, met Butox 50ml dus wassen. De jeuk van Poupette was er toen al wel, maar deed pas achteraf een belletje bij me rinkelen. Ik heb daarna Quarbonne nog 2x met Butox pooron behandeld.

Toen kwam de zomer, met naar wat ik dacht kriebelmugjes. Dus heb ik behandeld met een Franse poor on, waarvan ik de naam nu even niet weet, oeh puntje tong... JAAAAAAAAAAA Versatrine. Ondertussen uiteraard blijven behandelen op de aangegeven tijdstippen met dit product.

Uiteraard iedere dag ook gesprayed met een gewone vliegenspray en butox iedere maand zo ongeveer. Ondertussen heb ik ook gewoon een paar maanden geleden ontwormd. Kleine mugjes niet zo veel last van gehad dit jaar, het was te heet.

Toen werd het almaar erger en heb ik met de oppas iedereen weer gewassen met Sebacil voor het eerst. Dat hielp bij Poupette dus helemaal niet en toen kwam ik via hier op bokt op het idee dat het mogelijk schimmel zou kunnen zijn en heb ik haar hoofd nog eens gewassen met imaverol. Ik heb ondertussen haar gezicht telkens behandeld met anti-itch en helemaal in de zinkzalf gezet.

Poupette krijgt al vanaf begin dit jaar mee ik, (toen Tamara me belde met dat ze de diagnose van Shadows overlijden wist, luchtzakmycose) een poedertje van landmuhle voor haar immuunsysteem. Omdat LZM alleen een kans heeft bij zwakke dieren. Dus ongeveer vanaf het moment dat ook zij een bloedneus had en de d.a. kwam en ik bang was dat ook zij luchtzakmycose had, krijgt ze aanvulling voor haar immuunsysteem en ook voor haar hoest. Een siroop en poeder van Landmuhle ook. En ze heeft nauwelijks gehoest deze zomer terwijl het zo droog en heet was. Dus daar erg blij mee. Ze is natuurlijk wel 22 jaar dus ze blijft het zwakste popje van de kudde.

Ook staat ze het kortst bij het gras, dus beestjes die aan het einde van een graspriet wachten, zoals teken en (herfst)mijt die zitten bij haar ook al snel op haar buik. Dus ja, ik weet zeker dat kriebelbeestjes in de natuur in het gras op hun slachtoffers wachten.

Ondertussen veel gelezen over schimmel, schurft, ringworm, mijten en luizen. Geconstateerd dat alle vier mijn paardjes onderhaarse korstjes hadden op hun gezicht en hals. Ze hebben geen kale plekken op hun lichaam of benen. Dat sluit ringworm en schurft en schimmel uit. Dan blijven creepy crawlers over. Ik las zelfs ergens dat er luizenfamilies zijn die zich concentreren op het gezicht.

Het onderscheid tussen mijten en luizen kan ik moeilijk maken. Bij het scheren viel wel op dat de manenkam van Quarbonne helemaal onder de witte schilfers zat. Ik heb goed gekeken maar ik zag geen luizen of neten. Ja ik had mijn leesbril op. Maar misschien zijn mijn ogen niet goed genoeg. Ik herkende ook geen witte vervellinkjes van neten. Dus waarschijnlijker zijn het mijten, maar goed. In ieder geval moest ik een insecticide hebben, dus vandaar dan toch weer behandeld met sebacil.

Want die imaverol dat heb ik dan een week geleden gedaan en dat hielp ook niet. En dat klopte dan met mijn constatering dat toen ik olie op Poupettes hoofdje inmasseerde, ze de dag erna minder jeuk had. Insecten kunnen niet tegen olie, schimmel wel.

Dus toen ben ik gaan scheren. Echt tot zo kort mogelijk op de huid, daarmee haal je ook veel neten weg. En ook luizen uiteraard want zo hard kunnen ze ook niet rennen dat ze mijn scheerapparaat voorblijven. Toen nieuwe messen voor het scheerapparaat en toen kon ik weer verder en dan eergisteren gewassen met iedereen met sebacil.

Ook alle halsters, vliegenmaskers, halstertouwen, zadel, zadelpad, borstels in de sebacil gezet. (Dekens niet want die heb ik al een jaar niet gebruikt en ik heb gelezen dat kriebelbeestjes niet een jaar zonder gastheer kunnen.) De hele dag laten intrekken.

Ook al is het hier onmogelijk, gezien dat er op zoveel land altijd wel beestjes overal zitten, in boomschors, kiertjes bij palen, etc etc, toch alle roerend-goed-schuurplekken ontsmet met een Frans product en sproeispuit zodat het ook in de naden kan trekken. Bomen hebben we inmiddels allemaal afgezet met schrikdraad.

De dag erna, gisteren dus, jeukte Poupette dan weer en heb ik haar helemaal in de diatomeeaarde gezet. En vanmorgen vond ik haar rustig. Haar gezicht had geen open wondjes en ze stond niet te schuren... Zou het dan eindelijk...

Ik kreeg van Bribo meen ik de tip om ze te laten injecteren tegen kriebelbeestjes, maar dat durf ik niet omdat ik daar ook negatieve dingen over gehoord heb en omdat die spuiten in frankrijk geen MMA hebben gekregen, goedkeuring voor de franse markt. Net als butox op de franse markt geen MMA krijgt voor paarden. Wel bovins en ovins maar geen equides.

Afijn, weet je wat ik nu wel eens zou willen maken, misschien met hulp van jullie, misschien voor wiki-bokt, een stroomschema met vragen met ja en nee, dat je dan kunt elimineren en detecteren wat je paard voor kriebel heeft en dat je dan uitkomt met wat voor ingrediënten je moet behandelen. Dus geen merknamen, maar inhoudsstoffen.

Dus bijv (ik moet rare punten en streepjes ertussen zetten, anders verbouwt bokt het, maar het zou natuurlijk een mooi schema worden)

Jeukt het (stampen, bijten, schuren)?
Ja.............................................................nee
zie je beestjes............................................Ronde kale plekken?
ja...........nee ||||||||||||||||||||||||||||||||||| ja ...................nee

etc.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-22 10:15

Ik weet niet of ik al jullie vragen nu heb beantwoord, zo niet:

@Senna en @Muga, dokter wacht ik even mee tot na het weekend, even kijken of de goede trent zich nu doorzet.
@Fleuribel, dank voor het delen van je ervaring, dus dat koop ik dan maar niet, ik twijfelde zelf ook al over de werking, net als met knoflook, dat hielp ook niet echt tegen vliegen, ben ik mee gestopt, want knof is toch niet natuurlijk voor paarden en kan zelfs slecht zijn.
@Jet, zie verhaal hierboven en nee geen zomereczeem, geen manenschuren, waren weinig vliegjes dit jaar en goede tip van die vogelnesten, gelukkig zit dat niet boven haar box en niet boven de andere boxen.
@Hannanas, voor de herhaling van de behandeling voordat de nieuwe neten uitkomen, ga ik idd weer butox gebruiken, dat heb ik nog staan.
@Love_Mirra, blij dat je kunt bevestigen dat het een paar dagen duurt. Jammer dat dat niet op de verpakking staat.
@Sintara, dat vermoedde ik bij haar gezicht ook, dat het na de luizen, iets met een jeukende infectie was geworden, maar dat is gelukkig genezen.
@Tinka, 10 dagen, dacht ik ook ja, zie verder het verhaal hierboven.
@Flower, we zitten te denken aan een doorwaadbare plaats van beton te maken, waar ze verplicht door heen moeten, waar ik dan regelmatig gif in kan blijven doen.
@Sintara, ja op gras, zie mijn verhaal hierboven en ook over weerstand zie hierboven.
@Flower, weerstand heb ik sowieso aangepakt, maar toch komen ze, dus idd misschien heeft het minder met weerstand te maken en ja het gras kunnen we niet weghalen ;-)