Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 09:34

DubbelFun schreef:
Citaat:
Op elke locatie houdt een 1e omheining de schapen volkomen veilig tijdens de hele duur van de test", verzekert het INBO. "Daaromheen wordt de 2e testomheining gebouwd, zodat we de reactie van verschillende wolvenroedels kunnen volgen." De testomheining bestaat uit verschillende combinaties, van heel eenvoudig tot meer beveiligd.

En dát is nog maar de vraag }>
Verder krijgen ze ook vast een pilletje tegen de stress 8-)

Tenzij ze de schaapjes in een ijzeren kooi zetten… maar dat zal wel niet. En dat vind ik overigens ook sneu…

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 09:56

Sanet schreef:
Als lokaas :( arme beestjes…

Precies. Ik vind deze aanhoudende dierproeven schandalig.

Wintu

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 09:59

Dit is toch om beroerd van te worden, alles maar voor de wolf, ik snap het werkelijk niet meer.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 10:16

Zoiets kunnen toch alleen maar een stel krankzinnige verzinnen?!

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 10:29

Vanmiddag 12 uur aandacht in het radio programma Cassata op Radio Drenthe voor de exmoor pony’s Aekingerveld.

Vandaag om 12.00 uur.
Lammert Tel en Harm Jan Veenstra in het programma Cassata op radio en TV van RTVDrenthe over de exmoorpony's in wolvengebied op het Aekingerzand.

Staatsbosbeheer is verhinderd.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 10:31

De link van de proef met omheiningen en lokdieren er in, heb ik al paar weken geleden geplaatst.
Ben blij dat er aandacht aan wordt besteedt door een omroep.
Hopelijk dringt de absurde werkelijkheid ook bij de goedgelovige burger door die denkt dat de wolf een verrijking van de biodiversiteit is.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 11:25

tienus63 schreef:
Vanmiddag 12 uur aandacht in het radio programma Cassata op Radio Drenthe voor de exmoor pony’s Aekingerveld.

Vandaag om 12.00 uur.
Lammert Tel en Harm Jan Veenstra in het programma Cassata op radio en TV van RTVDrenthe over de exmoorpony's in wolvengebied op het Aekingerzand.

Staatsbosbeheer is verhinderd.

Lafbekken dat Staatsbosbeheer, ze negeren alles compleet.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 11:55

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 11:56

vilheide schreef:
Zondagavond is er op tv een documentaire over de wolf in Nederland. Kan heel Nederland waarschijnlijk weer zien hoe geweldig het is om de wolf weer terug te hebben!
Sarcasme aan!

[ [url=m/vzFvmD.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik heb hier een trailer van gezien. Het was voornamelijk iets met het tonen van schattige spelende wolvenwelpjes. Tja jonge diertjes zien er altijd hartveroverend uit. Die verscheurde lammetjes en veulens zullen ze waarschijnlijk niet tonen. Ik ga deze documentaire niet kijken. Ik hoor het verslag wel van degenen die het wel gaan zien.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 11:58

Is er nu zo een beperkte groep die zich zorgen maakt over de gehele situatie waarbij zij dit uitermate dramatiseren? Waarom is er maar zo een beperkte groep die opstaat tegen dit soort wreedheden? Spelen er andere belangen? Welke wetenschapper heeft aan de EU wetenschappelijk bewezen dat wolven dé oplossing zijn om klimaatverandering tegen te gaan? Welke feiten mist de gemiddelde burger waardoor deze gruwelijkheden maatschappelijk geaccepteerd worden? Wat speelt er waardoor de overheid deze koers blijft volgen, zonder ook maar enigszins toe te geven en de kaken op elkaar houden?

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 11:59

Mist schreef:
DuoPenotti schreef:
Zoiets kunnen toch alleen maar een stel krankzinnige verzinnen?!

Doet me denken aan deze scène uit Jurassic Park
https://youtube.com/shorts/sGLvO0cMTt0? ... 3t2s9dUyiV
De film heeft trouwens veel overeenkomsten met wat ze in NL met de wolf proberen :x -:(-

Dat vond ik ook altijd al!!

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 12:02

Kaja schreef:
Is er nu zo een beperkte groep die zich zorgen maakt over de gehele situatie waarbij zij dit uitermate dramatiseren? Waarom is er maar zo een beperkte groep die opstaat tegen dit soort wreedheden? Spelen er andere belangen? Welke wetenschapper heeft aan de EU wetenschappelijk bewezen dat wolven dé oplossing zijn om klimaatverandering tegen te gaan? Welke feiten mist de gemiddelde burger waardoor deze gruwelijkheden maatschappelijk geaccepteerd worden? Wat speelt er waardoor de overheid deze koers blijft volgen, zonder ook maar enigszins toe te geven en de kaken op elkaar houden?

Het wegwerken van boeren en dierenhouders die weidegronden bezet houden, zodat ze dat land in bezit kunnen gaan nemen om vol te bouwen?

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 12:04

Dat!

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 12:32

De man die het hele beleid in het OVP heeft georganiseerd, zit nu dus in het DFW. Daar zijn we mooi klaar mee.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 12:49

Kaja schreef:

Goede vraag, want de meneer die via begrazing de boel wil oplossen in siberie wil absoluut geen wolven binnen dat stuk.
https://www.youtube.com/watch?v=t0NBuQ_EmGs
of wat langer :
https://www.youtube.com/watch?v=nEzskUGJ_1I
Er is ergens op yt nog een 2 uur lange docu over deze meneer, maar die kan ik even niet terugvinden.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 12:56

anjali schreef:
Het wegwerken van boeren en dierenhouders die weidegronden bezet houden, zodat ze dat land in bezit kunnen gaan nemen om vol te bouwen?

Dat bouwen hoeft ook niet, want als de boeren en de beesten weg zijn zijn de mensen aan de beurt. En dat lost deels de woningtekorten dan weer op.

josien_m_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 13:02

Dit gaat wel weer richting complotdenken hoor. Wat is het belang van volbouwen? Wie heeft daar baat bij? Wij, bewoners toch?

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 13:08

josien_m_ schreef:
Dit gaat wel weer richting complotdenken hoor. Wat is het belang van volbouwen? Wie heeft daar baat bij? Wij, bewoners toch?

Zoek maar eens op landschapsvisie zw Drenthe.

Welk belang hebben we bij het volbouwen van Nederland. Een grote stedelijke omgeving, verschrikkelijk. Ik was afgelopen week in de buurt van Dordrecht, Rotterdam, verschrikkelijk, als heel Nederland zo volgestampt moet worden.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 13:19

Wij bewoners? Ik niet....
Maak maar hoogbouw, beton is er al genoeg, dan komt er tenminste in de oppervlakte niks bij.

Ik woon in plattelandsdorp.
Maar ben helemaal blij met het plan van hoogbouw dat ze hebben.
Dit is een gedeeltje met oude panden die leeg staan.
En dat willen ze nu slopen en 2 torens neer zetten van 9 verdiepingen.
Zou je eerder in de stad verwachten, maar echt vind het geniaal.
Ook de plaats daarvan is echt perfect.

Hier sta ik echt achter :j

https://www.nederweert24.nl/2024/05/21/ ... ederweert/

Boerenland moet boerenland blijven.
geen zonnevelden, geen huizen of blokkendozen, maar plek voor voedsel voor mens en dier.
En die zevert over boeren velden zijn geen natuur zijn er duidelijk nog nooit geweest....
En altijd meer dan beton

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 13:25

josien_m_ schreef:

als een wolven roedel zich vestigd dan word het toch uitgeroepen tot natura 2000 gebied!? dan mag je dus niks meer als je daar toevallig je hectares bezit.
je mag het complot denken noemen....

josien_m_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 14:04

Ja heus vreselijk alles volbouwen.... Maar toch, mensen moeten ergens wonen. Natuurlijk ben ik ook veel gelukkiger met (natuur)land en bossen. Daar gaat het niet om, maar mensen moeten ergens wonen en zeggen dat er te veel mensen zijn helpt natuurlijk niet. Ze zijn er en zullen ergens moeten wonen en leven.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 14:12

josien_m_ schreef:
Ja heus vreselijk alles volbouwen.... Maar toch, mensen moeten ergens wonen. Natuurlijk ben ik ook veel gelukkiger met (natuur)land en bossen. Daar gaat het niet om, maar mensen moeten ergens wonen en zeggen dat er te veel mensen zijn helpt natuurlijk niet. Ze zijn er en zullen ergens moeten wonen en leven.

Mee eens, maar dat moet niet gaan op zo'n valse manier als nu, door een wolvenleger de weidegronden te laten leegplunderen zodat de eigenaren van weidedieren uit ellende wel moeten opgeven.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 16:11

josien_m_ schreef:

Misschien dat ze dat toch eens moeten doen, de wortel van het probleem benoemen, want de mens fokt maar door en dat helpt de wereld naar de kloten. Evenals klimaat, je kunt vanalles er tegen ondernemen, maar zolang men zich op deze schaal blijft voort planten, helpt het allemaal geen ene malle moer.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 16:23

Wintu schreef:
josien_m_ schreef:

Misschien dat ze dat toch eens moeten doen, de wortel van het probleem benoemen, want de mens fokt maar door en dat helpt de wereld naar de kloten. Evenals klimaat, je kunt vanalles er tegen ondernemen, maar zolang men zich op deze schaal blijft voort planten, helpt het allemaal geen ene malle moer.

Gemiddelde aantal kinderen per vrouw wereldwijd is 2.5 en nog steeds zakkende. We hebben met goede gezondheidszorg en genoeg voedsel zeker talent om mensen langer in leven te houden, maar zoveel geboortes zijn er niet (meer).
Ja er zijn er hier nogal veel en daar meer bij laten ivm nodige arbeidskrachten wegens vergrijzing van de eigen bevolking heeft forse nadelen die niet met haal maar meer binnen kunnen worden opgelost. Juist waar de uitstoot het grootst is, zakt het geboortecijfer het snelst.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-24 17:35

tamary schreef:
Wintu schreef:

Gemiddelde aantal kinderen per vrouw wereldwijd is 2.5 en nog steeds zakkende. We hebben met goede gezondheidszorg en genoeg voedsel zeker talent om mensen langer in leven te houden, maar zoveel geboortes zijn er niet (meer).
Ja er zijn er hier nogal veel en daar meer bij laten ivm nodige arbeidskrachten wegens vergrijzing van de eigen bevolking heeft forse nadelen die niet met haal maar meer binnen kunnen worden opgelost. Juist waar de uitstoot het grootst is, zakt het geboortecijfer het snelst.

De wereldbevolking groeit jaarlijks met zo een 83 miljoen mensen.