Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Padoertje schreef:Oh ik zou zo kunnen verhuizen naar Drenthe hoor! Maar mijn ouders zijn al achter in de 70 en wonen nu op 5 min afstand. Om die nu achter te laten, dat wil ik niet. Dan zit ik op bijna 2u reistijd. En ik gok dat het salaris hier ook wel wat hoger ligt en om nu minimaal 2x pw naar de randstad te rijden, dat trekt me ook niet. Al kan ik prima vanuit huis werken, of voor mezelf beginnen. Maar dat gaat weer ten koste van quality time met de paardjes hahaha. Wie weet ooit, als beide kinderen zelfstandig zijn en we minder verplichtingen hebben. Zeg nooit nooit
Lente schreef:Gefeliciteerd Marus!
Wat is jullie mening over keuren? Vanaf welke leeftijd? Afhankelijk van ras/gebruiksdoel?
Een Shetlander veulen laat je bijvoorbeeld niet keuren. Waar ligt die grens voor jullie?
Babootje schreef:Bielsje schreef:Ik stond begin dit jaar voor 525 euro, geen buitenzetservice, ik kocht mijn eigen hooi en krachtvoer in en er was geen avondvoerronde![]()
Mijn vader heeft een tijd terug het huis verkocht incl meer dan genoeg stallen, trainingsmolen, een binnenbaan, 2 buitenbanen, zandpaddocks en weiland... Voor weinig in OV. Hadden we niet vastgezeten aan de randstad door een eigen zaak, was ik per direct teruggegaan!
Erg he? En dan rijden wij nog 40 min heen en 40 min terug. Die kosten heb ik er nog niet eens bij geteld. Er is echt niks fatsoenlijks in de buurt aan stalling. Manege’s zonder wei of paddocks betaal je hier al 450 voor. Moet je zelf ook nog je ruwvoer kopen. Want ze voeren caviaplukjes. We zijn nog even aan de Randstad gebonden een paar jaar, maar dan….
Lente schreef:Gefeliciteerd Marus!
Wat is jullie mening over keuren? Vanaf welke leeftijd? Afhankelijk van ras/gebruiksdoel?
Een Shetlander veulen laat je bijvoorbeeld niet keuren. Waar ligt die grens voor jullie?
Fly_high schreef:Dat is ook niet alsof er geen goedkopere stallen bestaan hier hoor.
Maar goedkoop is vaak duurkoop als je alles bij elkaar optelt - extra brandstof want verder bij de stad vandaan, extra voer want er zit geen krachtvoer of slechts beperkt hooi bij, extra kosten voor les op locatie/baanhuur want er is geen goede binnenbak of onvoldoende materiaal, extra DA rekeningen vanwege slechte bodems of rommelig management en noem maar op.