Wie gaat er op zoek naar een paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kiwiaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 18:26

Ik kreeg net een berichtje uit Portugal: een foto van mijn paard met kerstslingers rond :') Dat vind ik wel heel lief! Een echt kerstcadeautje zo {:) [&] En nu aftellen tot hij thuis is!

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 18:30

Kiwiaa schreef:
Ik kreeg net een berichtje uit Portugal: een foto van mijn paard met kerstslingers rond :') Dat vind ik wel heel lief! Een echt kerstcadeautje zo {:) [&] En nu aftellen tot hij thuis is!

Ah dat is echt super lief! Ben zo benieuwd naar je nieuwe aanwinst :j

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 18:47

Alja schreef:
tita schreef:
Zal mezelf nooit opofferen voor gezin en werk

Bedankt tita

Gelukkig staat iedereen anders in het leven en maakt een ieder z’n eigen keuzes..

Ik zeg toch ook mijn mening niet over het feit dat jij jaren stalgeld betaald voor een paard waar je niks mee kunt of durft?

Ik heb het toch over mezelf, hoef je niet gelijk persoonlijke aanval op mij gaan doen.

Anoniem

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 20:53

Waarschijnlijk is het voor iedereen tijdelijk even een kerststop nu met paarden kijken. Of zijn er mensen die ook met kerst gaan kijken?

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 21:17

Ik wilde wel, maar mijn dochter moet werken. Dus kunnen we pas woensdag. Zegt de verkoper dat we dan tegen die tijd nog maar even moeten bellen of het paard er nog is ...

Aatrox

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 21:26

Ja wie eerst komt wie eerst maalt in deze tijd..

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 21:29

Lieser schreef:
Ik wilde wel, maar mijn dochter moet werken. Dus kunnen we pas woensdag. Zegt de verkoper dat we dan tegen die tijd nog maar even moeten bellen of het paard er nog is ...

Logisch toch? Waarom iets vasthouden terwijl het onzeker is? Dan had je wellicht eerst alleen moeten gaan kijken zonder je dochter en dan zij wellicht ook alleen of met een vriendin. Dan was het sneller gegaab.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 21:40

Kiwiaa schreef:

Wat superleuk zeg!!

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 21:42

Lieser schreef:

Lijkt mij ook logisch...
Je bent er nog niet geweest dus er is geen garantie dat ze hem aan je kwijt kan.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 21:56

Romeo2007 schreef:
Lieser schreef:

Logisch toch? Waarom iets vasthouden terwijl het onzeker is? Dan had je wellicht eerst alleen moeten gaan kijken zonder je dochter en dan zij wellicht ook alleen of met een vriendin. Dan was het sneller gegaab.

Omdat het paard vanmiddag pas te koop gezet is. Ik kan moeilijk gaan kijken als er nog geen advertentie geplaatst is.
Ik had morgen gekund, maar dat wilde de verkoper niet want kerst.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 22:04

Ben wel benieuwd hoe jullie dat dan doen, als je een leuk paard ziet en een baan hebt. 'S nachts proefrijden?

3heathcliff5

Kiwiaa schreef:

Wat een leuke verrassing zeg! Volgende kerst hang je hem zelf een krans om voor de foto

myk_en_shant

Wij gaan maandag een paard bekijken, wordt wel een opknap projectje, ze heeft iets ondergewicht, maar lijkt mij met onbeperkt ruwvoer wel op te lossen.
Braaf onder de man, maar moet nog wel dressuurmatig veel leren.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 22:11

Lieser schreef:
Ben wel benieuwd hoe jullie dat dan doen, als je een leuk paard ziet en een baan hebt. 'S nachts proefrijden?

Na je werk
Ik ging ook dinsdag 15:00 rijden 77km verderop.
Was wel 19:00 thuis kon gelijk verder met de kinderen.

Zie nu niks staan maar ik zou gewoon 2e kerstdag gaan kijken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 22:12

Lieser schreef:

Ja klopt... :D haha, ja ik doe het dus op mijn (enige) vrije dag. En als je wil onderhandelen of nog een keer wil kijken maak je gewoon minder kans.

Kalea

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 22:44

myk_en_shant schreef:
Wij gaan maandag een paard bekijken, wordt wel een opknap projectje, ze heeft iets ondergewicht, maar lijkt mij met onbeperkt ruwvoer wel op te lossen.

Let wel een beetje op met een braaf paard en mindere conditie, kan zomaar een stuk pittiger zijn als hij zich beter voelt. Geen probleem als je dat niet erg vindt natuurlijk :)

Kalea

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 22:49

Lieser schreef:

Het gaat echt snel voor bepaalde paarden. Ik reageerde op twee advertenties op de dag dat ze geplaatst werden en was niet de eerste. Wel de eerste die tijd maakte om te gaan kijken, dan heb je ook eerste keuze..

Bij degene die ik uiteindelijk kocht was er zelfs iemand die zonder kijken de vraagprijs wou overmaken. Gelukkig voor mij zag de verkoper het op die manier niet zitten :j

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 23:05

Lieser schreef:

Sorry baas, even een belangrijke privé-zaak te regelen.

Met een beetje mazzel combineer ik het.
Tante Taart stond te koop in een tijd dat je nog gewoon iets af kon spreken en stond vlak bij een kantoor van m'n toenmalige werkgever. Gewoon een uurtje eerder gegaan. Compensatie-uren genoeg....

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 23:07

Lieser schreef:

Ik werk fulltime, heb er tijdens mijn vorige zoektocht geen last van gehad.
Op een vrije dag (niet veel mensen werken 7 dagen per week?), na mijn werk of ik neem er een dag voor vrij.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 23:44

c_alsemgeest schreef:
Lieser schreef:

Ik werk fulltime, heb er tijdens mijn vorige zoektocht geen last van gehad.
Op een vrije dag (niet veel mensen werken 7 dagen per week?), na mijn werk of ik neem er een dag voor vrij.

Ik las trouwens dat jij binnenkort weer op zoek gaat, of kijk je met een schuin oog al op de markt?

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 23:46

Kalea schreef:
myk_en_shant schreef:

Let wel een beetje op met een braaf paard en mindere conditie, kan zomaar een stuk pittiger zijn als hij zich beter voelt. Geen probleem als je dat niet erg vindt natuurlijk :)

Er mist voornamelijk spier en wat vetjes, dus hopelijk is het voornamelijk verkeerd voerbeleid geweest, staat bij een handelaar.
Maar uiteraard gaan we uitgebreid testen.
En probeer 2 weken proeftijd erbij te krijgen.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 23:49

Earth schreef:
Ik las trouwens dat jij binnenkort weer op zoek gaat, of kijk je met een schuin oog al op de markt?

Klopt, al ligt het wel aan een mri uitslag wanneer dat gaat zijn :') had een vrij gecompliceerde luxatie van mijn elleboog. Dus even afhankelijk of dit genoeg hersteld is ga ik op zoek. Dus zal ergens in het voorjaar zijn.

Ik kijk al wel af en toe, maar meer om te bepalen wat ik wil en wat ik er voor in mijn spaarpot moet hebben :Y)

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 23:52

c_alsemgeest schreef:
Earth schreef:

Klopt, al ligt het wel aan een mri uitslag wanneer dat gaat zijn :') had een vrij gecompliceerde luxatie van mijn elleboog. Dus even afhankelijk of dit genoeg hersteld is ga ik op zoek. Dus zal ergens in het voorjaar zijn.

Ik kijk al wel af en toe, maar meer om te bepalen wat ik wil en wat ik er voor in mijn spaarpot moet hebben :Y)

Haha ok. Ik vond die vos van jou zo leuk, dus ik snap dat de zoektocht een lastige is om eentje te vinden met zo'n uitstraling :P
Ik hoop voor je dat het meevalt met je schouder!

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 23:54

Klopt... een tweede van die ga ik ook niet meer vinden. :D
Die combi van talent en karakter ligt niet voor het oprapen.

Maar ga wel mijn best doen om een waardige vervanger te vinden. En ik heb de tijd... het duurde ook bijna een jaar voordat ik Jam had gevonden nadat Uni was overleden, dus heb gelukkig wel geduld :')

Zijn halfbroer uit dezelfde merrie is wel te koop, maar 150k vind ik nèt te gek _O-

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-21 00:03

c_alsemgeest schreef:
Klopt... een tweede van die ga ik ook niet meer vinden. :D
Die combi van talent en karakter ligt niet voor het oprapen.

Maar ga wel mijn best doen om een waardige vervanger te vinden. En ik heb de tijd... het duurde ook bijna een jaar voordat ik Jam had gevonden nadat Uni was overleden, dus heb gelukkig wel geduld :')

Nou ik vind het knap dat je geduld hebt, ik zou dat minder hebben. Maar goed, ik ben nogal een impulsief type ook :')
Ik ben trouwens benieuwd of ik ooit voor mezelf aan het zoeken kan gaan, of mijn gezondheid dat ooit gaat toelaten. Nu kan ik niet eens rijden, of eigenlijk niet eens 100 mtr fatsoenlijk lopen, laat staan een paard onderhouden :=