Wolf, Nl, Be, Du

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 12:51

DuoPenotti schreef:
Wie is rick Malssen?

Beheerder van de fecebookgroep "Groep wolf" Is ook iemand die verdiend aan de wolven door o.a wolf fencing.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 12:54

ah oke, dank je wel

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 12:55

Bewijst dan toch te meer dat het hier niet geschikt is voor de wolf als hij dat zo verkondigd?

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 13:08

Mellow schreef:
Bewijst dan toch te meer dat het hier niet geschikt is voor de wolf als hij dat zo verkondigd?

Eens

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 13:11

het klinkt ook te idioot voor woorden, een wolf die in een tuin een dutje komt doen

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 13:47

Hij is uitgeput en wel toch maar mooi over een schutting van 2 meter (ingeschat vanaf de foto'd) geklauterd.

Mirranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 13:48

Citaat:
het klinkt ook te idioot voor woorden, een wolf die in een tuin een dutje komt doen

Absoluut! Maar wat als dit nu gewoon wel klopt. En Rick graag een ander verhaal de wereld in helpt als in: de opgejaagde wolf (door wie? Krijgen mensen weer de schuld?) die normaal gezien helemaal niet in de bebouwde kom zou komen. We weten allemaal inmiddels wel dat wolven (of hybride wolven) dus echt zo schuw niet (meer) zijn >;)

Allemaal onderdeel van framing en propaganda.

Mirranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 13:49

Citaat:

Absoluut! Maar wat als dit nu gewoon wel klopt. En Rick graag een ander verhaal de wereld in helpt als in: de opgejaagde wolf (door wie? Krijgen mensen weer de schuld?) die normaal gezien helemaal niet in de bebouwde kom zou komen. We weten allemaal inmiddels wel dat wolven (of hybride wolven) dus echt zo schuw niet (meer) zijn >;)

Allemaal onderdeel van framing en propaganda.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 14:00

SusanH schreef:
Ik heb ook al gehoord dat ie niet sliep maar zch verschool achter een struik. Wie moet je nou geloven? Ik blijf het bijzonder vinden dat hij verdoofd is. En meegenomen.

Wat hadden ze dan moeten doen? Ongeacht of het dier lag te slapen, al dan niet door uitputting omdat het dier al even onrustig leek rond te hebben gerend, of gewond was door een aanrijding; Hij zat op een plek waar ze hem niet konden laten lopen; zowel voor de inwoners als voor de wolf zelf. Dan hadden ze hem moeten opjagen weer de stad uit, maar dat werkt ook niet denk ik. Dan snap ik wel waarom hij is verdoofd en is meegenomen, want daar laten was sowieso geen optie.

Al begrijp ik uit veel reacties hier dat de meeste hem liever doodgeschoten hadden zien worden.

Het is gewoon sneu, en naast de aanrijdingen ook wel een mooi voorbeeld van welke problemen er kunnen ontstaan van wolven in dichtbevolkt gebied... Ook voor de soort zelf.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 14:38

Tancreda4 schreef:
Het is gewoon sneu, en naast de aanrijdingen ook wel een mooi voorbeeld van welke problemen er kunnen ontstaan van wolven in dichtbevolkt gebied... Ook voor de soort zelf.

Het is voor niemand goed. enkel voor een enkeling die hier veel geld aan verdiend ten koste van dieren.
Ze zijn zogenaamd zo begaan met dieren en natuur. Maar ze vallen nu keihard door de mand.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 14:53

Tancreda4 schreef:
SusanH schreef:
Ik heb ook al gehoord dat ie niet sliep maar zch verschool achter een struik. Wie moet je nou geloven? Ik blijf het bijzonder vinden dat hij verdoofd is. En meegenomen.

Wat hadden ze dan moeten doen? Ongeacht of het dier lag te slapen, al dan niet door uitputting omdat het dier al even onrustig leek rond te hebben gerend, of gewond was door een aanrijding; Hij zat op een plek waar ze hem niet konden laten lopen; zowel voor de inwoners als voor de wolf zelf. Dan hadden ze hem moeten opjagen weer de stad uit, maar dat werkt ook niet denk ik. Dan snap ik wel waarom hij is verdoofd en is meegenomen, want daar laten was sowieso geen optie.

Al begrijp ik uit veel reacties hier dat de meeste hem liever doodgeschoten hadden zien worden.

Nee ze hadden de poort open moeten zetten en hem weg jagen.
Had lelieveld dat maar laten doen.
Want de wolf is schuw en bijt niet.
Niemand is in gevaar.

Denk dat zijn broekje vol had gezeten daarna...

Hij weet zelf ook wel dat hij uit zijn nek kletst.

Dus ja snap het verdoven. Nee ben het er niet mee eens.
En had hem tijdens die verdoving maar een spuitje gegeven.
Beestje is niet schuw genoeg. Reden genoeg.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 15:03

Uitgeput is heel goed mogelijk. Het dier heeft als een gek door de stad gerend. Maar hij is daar toch zelf naar toe gekomen en paniekerig gaan rennen. Is daar dan iemand schuldig aan. En maakt het het feit dat hij daar lag dan anders dan?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 15:16

Ze hadden de poort open moeten zetten en wachten tot hij zelf weer weg zou gaan. Of ze moeten nu zeggen dat dit voortaan standaard beleid wordt als een wolf in bewoond gebied opduikt. Want blijkbaar mag je dus wel met verdovingspijltjes schieten en de wolf verplaatsten. Terwijl je er eerst niet eens naar mocht wijzen bij wijze van spreken.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 15:16

Citaat:
Als Drentse wolvenconsulent geeft Mekel advies aan Drentse dierhouders over hoe ze hun schapen, geiten, pony's en paarden kunnen beschermen tegen de wolf. Hij informeert dierhouders over de Drentse subsidieregeling die er is voor wolfwerende rasters.

:= die kwam bij mij het erf niet meer op. Wat een flater. Ik ben wel benieuwd komende jaren hoe het " met het leerproces zal gaan van zijn kudde". :=

AnnoNiemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 15:17

pien_2010 schreef:
Citaat:
Als Drentse wolvenconsulent geeft Mekel advies aan Drentse dierhouders over hoe ze hun schapen, geiten, pony's en paarden kunnen beschermen tegen de wolf. Hij informeert dierhouders over de Drentse subsidieregeling die er is voor wolfwerende rasters.

:= die kwam bij mij het erf niet meer op. Wat een flater. Ik ben wel benieuwd komende jaren hoe het " met het leerproces zal gaan van zijn kudde". :=

Die kudde is al lang uitgeroeid binnenkort.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 15:19

Daar ben ik dus echt benieuwd naar of dat zo is. Volgens mij heeft dat soort vee weinig kans. Maar ik heb me er nooit echt in verdiept eerlijk gezegd.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 15:19

pien_2010 schreef:
Citaat:

Hier de link met wat hij over andere zegt

DuoPenotti schreef:
Skessa_ schreef:
Sjonge jonge ben je zelf "wolf consulent" maar je hebt je eigen beesten niet eens achter een wolfwerend hek, want het zal wel niet zo'n vaart lopen...... :roll: 8)7 8)7

Dit...

Wijzen naar andere als het geen perfecte omheining is. . Maar zelf het niet plaatsen. Ja hij weet zelf ook wel dat het onbetaalbaar is en toch niet werkt.

De boeren zijn in ontkenning zegt hij.
Sukkel

https://www.omropfryslan.nl/amp/fy/nijs ... f-te-weren

Erg he.
Maar wel die boeren zo neer halen.

Die zou toch ook direct zijn baan neer moeten leggen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 15:25

Ik denk zelf dat je zo'n wolf niet tegen kunt houden en met name zo'n roedel. Dat baseer ik op Schotland waar wij waren waar de grote boerderijen volledig omheind waren (het landgoed) met echt hoge muren ,vaak nog een gracht met water en op de oprijlaan was een wildrooster met echt weide ruimtes ertussen en diep eronder van paar meter lang. Niets kan eruit maar ook niet erin. Daar hebben ze al langer last van de wolven en ik denk zo maar, dat die leercurve tegen gaat vallen.
Dus ik wacht dat eens rustig af. Die Schotten zijn echt niet gek.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 15:41

Er komen toch geen wolven voor in de UK? Google zegt van niet iig.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 16:00

SusanH schreef:
Er komen toch geen wolven voor in de UK? Google zegt van niet iig.

Ik dacht al dat ik gek werd, ik kan ook alleen maar verhalen vinden van een rijke snuiter die dat wil doen.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 16:12

pien_2010 schreef:
Ik denk zelf dat je zo'n wolf niet tegen kunt houden en met name zo'n roedel. Dat baseer ik op Schotland waar wij waren waar de grote boerderijen volledig omheind waren (het landgoed) met echt hoge muren ,vaak nog een gracht met water en op de oprijlaan was een wildrooster met echt weide ruimtes ertussen en diep eronder van paar meter lang. Niets kan eruit maar ook niet erin. Daar hebben ze al langer last van de wolven en ik denk zo maar, dat die leercurve tegen gaat vallen.

Dat klinkt meer als een complete vesting inplaats van vijf stroomdraadjes op slechts 1.20 cm hoog.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 16:14

In de Facebookgroep "groep wolf" Is nu zelfs een mafkees die een tattoo van een wolf heeft laten zetten. Moet nog gekker worden.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 16:32

Loretta schreef:
In de Facebookgroep "groep wolf" Is nu zelfs een mafkees die een tattoo van een wolf heeft laten zetten. Moet nog gekker worden.

er zijn ergere :D

https://www.gewoonvoorhem.nl/domste-tattoos

Nee een tattoo van een wolf kan ik best begrijpen. Het zijn prachtige dieren :j

In de dierentuin....

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 16:36

Een goede vriend van mij is bij de politie en was bij het neerschieten van de aangereden wolf. Hij is meermaals thuis opgebeld en bedreigd omdat hij er bij was. Nu wordt hij daar niet warm of koud van, maar het is toch van de zotte?

Een ernstig gewon dier uit zijn lijden verlossen en dan bedreigd worden? Een van de bellers was het met hem eens dat laten lijden geen optie was. Maar toch weer beginnen over dat het niet neergeschoten had mogen worden en toch weer dreigen. |o :') Er valt met dit soort mensen niet te praten.... hoe moet het in godsnaam verder. -O-

martichr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 16:37

pien_2010 schreef:

Er zijn geen wolven in Schotland Pien.. bedoel je een ander land/streek ?