DuoPenotti schreef:Wie is rick Malssen?
Beheerder van de fecebookgroep "Groep wolf" Is ook iemand die verdiend aan de wolven door o.a wolf fencing.
Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Citaat:het klinkt ook te idioot voor woorden, een wolf die in een tuin een dutje komt doen
Citaat:het klinkt ook te idioot voor woorden, een wolf die in een tuin een dutje komt doen
SusanH schreef:Ik heb ook al gehoord dat ie niet sliep maar zch verschool achter een struik. Wie moet je nou geloven? Ik blijf het bijzonder vinden dat hij verdoofd is. En meegenomen.
Tancreda4 schreef:Het is gewoon sneu, en naast de aanrijdingen ook wel een mooi voorbeeld van welke problemen er kunnen ontstaan van wolven in dichtbevolkt gebied... Ook voor de soort zelf.
Tancreda4 schreef:SusanH schreef:Ik heb ook al gehoord dat ie niet sliep maar zch verschool achter een struik. Wie moet je nou geloven? Ik blijf het bijzonder vinden dat hij verdoofd is. En meegenomen.
Wat hadden ze dan moeten doen? Ongeacht of het dier lag te slapen, al dan niet door uitputting omdat het dier al even onrustig leek rond te hebben gerend, of gewond was door een aanrijding; Hij zat op een plek waar ze hem niet konden laten lopen; zowel voor de inwoners als voor de wolf zelf. Dan hadden ze hem moeten opjagen weer de stad uit, maar dat werkt ook niet denk ik. Dan snap ik wel waarom hij is verdoofd en is meegenomen, want daar laten was sowieso geen optie.
Al begrijp ik uit veel reacties hier dat de meeste hem liever doodgeschoten hadden zien worden.
Het is gewoon sneu, en naast de aanrijdingen ook wel een mooi voorbeeld van welke problemen er kunnen ontstaan van wolven in dichtbevolkt gebied... Ook voor de soort zelf.
Citaat:Als Drentse wolvenconsulent geeft Mekel advies aan Drentse dierhouders over hoe ze hun schapen, geiten, pony's en paarden kunnen beschermen tegen de wolf. Hij informeert dierhouders over de Drentse subsidieregeling die er is voor wolfwerende rasters.
pien_2010 schreef:Citaat:Als Drentse wolvenconsulent geeft Mekel advies aan Drentse dierhouders over hoe ze hun schapen, geiten, pony's en paarden kunnen beschermen tegen de wolf. Hij informeert dierhouders over de Drentse subsidieregeling die er is voor wolfwerende rasters.
die kwam bij mij het erf niet meer op. Wat een flater. Ik ben wel benieuwd komende jaren hoe het " met het leerproces zal gaan van zijn kudde".
pien_2010 schreef:Citaat:Als Drentse wolvenconsulent geeft Mekel advies aan Drentse dierhouders over hoe ze hun schapen, geiten, pony's en paarden kunnen beschermen tegen de wolf. Hij informeert dierhouders over de Drentse subsidieregeling die er is voor wolfwerende rasters.
die kwam bij mij het erf niet meer op. Wat een flater. Ik ben wel benieuwd komende jaren hoe het " met het leerproces zal gaan van zijn kudde".
DuoPenotti schreef:Skessa_ schreef:Sjonge jonge ben je zelf "wolf consulent" maar je hebt je eigen beesten niet eens achter een wolfwerend hek, want het zal wel niet zo'n vaart lopen......![]()
![]()
Dit...
Wijzen naar andere als het geen perfecte omheining is. . Maar zelf het niet plaatsen. Ja hij weet zelf ook wel dat het onbetaalbaar is en toch niet werkt.
De boeren zijn in ontkenning zegt hij.
Sukkel
https://www.omropfryslan.nl/amp/fy/nijs ... f-te-weren
pien_2010 schreef:Ik denk zelf dat je zo'n wolf niet tegen kunt houden en met name zo'n roedel. Dat baseer ik op Schotland waar wij waren waar de grote boerderijen volledig omheind waren (het landgoed) met echt hoge muren ,vaak nog een gracht met water en op de oprijlaan was een wildrooster met echt weide ruimtes ertussen en diep eronder van paar meter lang. Niets kan eruit maar ook niet erin. Daar hebben ze al langer last van de wolven en ik denk zo maar, dat die leercurve tegen gaat vallen.
Dus ik wacht dat eens rustig af. Die Schotten zijn echt niet gek.
Loretta schreef:In de Facebookgroep "groep wolf" Is nu zelfs een mafkees die een tattoo van een wolf heeft laten zetten. Moet nog gekker worden.
pien_2010 schreef:Ik denk zelf dat je zo'n wolf niet tegen kunt houden en met name zo'n roedel. Dat baseer ik op Schotland waar wij waren waar de grote boerderijen volledig omheind waren (het landgoed) met echt hoge muren ,vaak nog een gracht met water en op de oprijlaan was een wildrooster met echt weide ruimtes ertussen en diep eronder van paar meter lang. Niets kan eruit maar ook niet erin. Daar hebben ze al langer last van de wolven en ik denk zo maar, dat die leercurve tegen gaat vallen.
Dus ik wacht dat eens rustig af. Die Schotten zijn echt niet gek.