Harmonie in chaos vinden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-25 14:24

Ik vind druk erg fijn, heb dat met mepiform gedaan. Erg fijn silicone verband is dat.

Daarnaast verschillende zalven en alhydran en een echte doorzichtige silicone gel zoals Kelo-cote. Dat waren de drie producten die ik het fijnst vind tegen pijn. Liefst heb je iets zoals de siliconegel of silicone pleister dat het een laagje legt. Niet iets wat intrekt, want zodra het ingetrokken is begon bij mij weer de pijn.

Had toen een hoop geprobeerd zoals staudt crème enzo maar sommige bevielen mij helemaal niet.

Hopelijk geneest je vinger nog een beetje, lijkt me echt zo’n rot plek. Bah.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-25 14:30

Farjen schreef:
Op 1 van mijn littekens was er ook wat kelliod. Door te smeren is dat wel verbeterd hoor, je ziet het wel maar voel het amper :) Ik heb er ook een tijdje van die siliconen verbanden op gedaan zoals mepitel, maar ik zie dat die fabrikant iets nieuws heeft specifiek voor kelloid/oude littekens: Mepiform

Het probleem is dat die gewikkeld wordt zie ik. Ik moet bewegelijkheid houden als ik wil dat het vanbinnen ín functioneel geneest. (Om het simpel te houden. :+ ) daarom overwoog ik de gel..

Hannanas: de mepitel deed echt goed maar die maakt beweging moeilijk en omdat er littekenweefsel ‘rond’ het gewricht zit moet ik zoveel mogelijk kunnen blijven bewegen.
Zou de gel gelijkaardig werken?

Op zich is het echt stukken beter dan een maand geleden, heb denk ik zo’n 80% van de mobiliteit terug. Maar zowel oppervlakkig als dieper doet het wel pijn. := gisteren kwam ik tegen het randje van een dopje van mijn shampoo en was het aan het bloeden. :roll: het is dan heel oppervlakkig want vandaag zie je geen wondje maar op het moment doet het meer pijn dan het hoort en sowieso… tis een dopje!! >;)

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-25 14:47

Yavanna

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-25 00:49

Sjiek buikje hoor, bij Reve. Spannend Leo zadelmak maken,maar dat gaat ook de goede kant op.
En voor je vinger, aloe vera gel, wel 99% aloe vera. Wij gebruiken het voor alle wondjes. Werkelijk, het geneest er supersnel mee. Of mesistran?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-25 09:57

Vandaag nog eens er op. Gisteren wat met dubbele longe gewerkt en dat deed hem vooral mentaal wel heel goed. :j ik ben er niet goed in maar naar het einde toe ging hij dat bit accepteren. Hij draaide rustig links en rechts nu. :j zo heeft ie toch weer iets om op terug te vallen straks.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-25 16:37

Joy gisteren. Hele video’s uploaden duurt vreselijk lang. :+

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-25 18:49

Hij loopt er netjes bij!
En wat heb je gezellig publiek met paard aan de ene kant en honden aan de andere :D Joy vind t wel prima zo te zien.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-25 20:43

Mars schreef:
Hij loopt er netjes bij!
En wat heb je gezellig publiek met paard aan de ene kant en honden aan de andere :D Joy vind t wel prima zo te zien.

Hij leert iig geluid negeren. _O-

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-25 00:37

Drukke dag vandaag. Leo 2e keer onder het zadel gehad en na zo’n 13 minuten is Lauren op gestapt. :j en dat ging gewoon fijn! super trots op hen allebei! :+: Denk dat die twee sneller los door de bak rijden dan Lauren durft dromen. :+:

Leo is wel diep aan het nadenken over waar het mis gegaan is met zijn vreten-schijten-slapen leven. _O-

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-25 23:00

En zo draaft Leo de 3e keer los door de bak. :+ ik mag filmpjes online zetten van Lauren maar neem er natuurlijk enkel van mij. Ik ga er eerst even op om verrassingen op te vangen zoals vandaag. :+
Daarna Lauren. Los was Lauren even onzeker dus ben ik terug op gestapt.
Ik heb even los met hem gedraafd en dat was heel zoet dus Lauren kon met vertrouwen terug op stappen om hem ook even los te rijden. :j

Vlak na het op stappen zie je zijn verrassingsmove. Nouja verrassing. Zodra hij niet meteen rechtsom ging verwachtte ik wel wat maar hij sprong naar mijn man toe. Dat vond ik niet leuk. :+
Ik: ‘zijt gij oké?’
Man: ‘ja tuurlijk gij zit op die stuiterbal!’
Ik: ‘Ja ja ma hij sprong zo naar u toe.’
:+ _O-

Voorgaande keren stapte ie gewoon weg. :+

Lauren is onze communicatie gewend gelukkig.
Ohja de gil van mijn man was om Lauren te plagen omdat ik zei dat hij op ‘ruuuuustig’ vertraagd/stopt ook als ik het vanop afstand zeg waarop mijn man ‘da hoort die nie want dan doet Lauren ‘aaaah’ _O- beutje plagen kan wel onder ons en Leo wordt er mooi bomproof van. _O-

En even los met mij. Zeker zijn dat ie stuurde en remde. :+

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-25 23:12

Ach Leo toch, wat is er ineens een hoop om over na te denken :(:) Die eerste stukjes draf zie je hem gewoon puzzelen waar die voeten nu ook alweer neergezet moeten worden :P
Fijn zo rechtoe rechtaan zonder gefrut aan zijn hoofd en hem tijd geven om die balans te zoeken. Hij heeft vlugge acties maar t is geen kwaadheid zo te zien. Gaat vast een tof paard worden als ie wat verder is.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-25 23:36

Mars schreef:
Ach Leo toch, wat is er ineens een hoop om over na te denken :(:) Die eerste stukjes draf zie je hem gewoon puzzelen waar die voeten nu ook alweer neergezet moeten worden :P
Fijn zo rechtoe rechtaan zonder gefrut aan zijn hoofd en hem tijd geven om die balans te zoeken. Hij heeft vlugge acties maar t is geen kwaadheid zo te zien. Gaat vast een tof paard worden als ie wat verder is.

Nee zit echt geen kwaad in. Hij is gewoon snel en tis een tonnetje zonder nek zeg maar. :+

Ik rijd zelf liefst los. Ik ervaar veel storing van de longe ook met Joy. Ze reageren dan toch deels ook op de persoon met de longe. :+ maar ik snap de ‘noodzaak’ ook. We proberen het simpel te houden. Zodra hij niet meer naar mijn man toe trekt moet ie gewoon voorwaarts en zijn balans vinden. Het eerste rondje moet ik hem vooralsnog altijd even ‘naar buiten halen’. Zonder ruiter snapt ie het nogthans. :+

Hij doet enorm zijn best en als we hem koelen en na verzorgen zie je hem ook staan nadenken. :D

Joy moedigt aan van op afstand. _O-

Oh ja het naar voren leunen ergens na een paar minuten was om Lauren iets uit te leggen. _O-

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-25 09:47

ZE doen het beide goed. :j

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 21:13

petraaken schreef:
ZE doen het beide goed. :j

Een dezer dagen eens kijken of ik gewoon los kan rijden zonder eerst aan de longe te hangen met ‘m. Dan moet mijn man er niet meer steeds bij zijn en pland het wat makkelijker.

Joy neemt het werk ook fijn op. We spelen een beetje met oefeningen. Geeft ie de juiste reactie wordt ie beloont is ie in de war wordt ie gerust gesteld en hij wordt een stuk vrolijker ondanks dat ie allerhande dingen moet doen. :+ Het is wel een hele beer aan het worden nu. := en hij moet nog tot een jaar of 7/8 uit zwaren. :oo hij is Rêve in topvorm voorbij inmiddels kwa spieren. :oo