Wie gaat er op zoek naar een paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 10:46

Kimberly_83 schreef:
Toch nog een vraag, ik heb een verkoper die RX heeft laten keuren op kliniek de Postbaan en is goed gekeurd. Zouden jullie dan alleen zelf klinisch keuren of toch zelf alles overdoen? Lijkt mij toch niet het nog steeds gebeurd dat een kliniek goedkeurt omdat het een grote klant is? Of ben ik te goed gelovig ☺️

Ligt eraan of de RX keuring heel recent is gedaan. Ik houd altijd zo'n beetje aan wat de verzekering ook doet, dus een RX keuring mag dan 3 maanden oud zijn. Foto's zou ik dan wel altijd laten bekijken door mijn eigen veearts en mochten er onduidelijke bij zitten, die laten overdoen.

c_alsemgeest

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 12:27

Als de foto's binnen 3 maanden zijn door een bij mij bekende en goed aangeschreven veearts doe ik klinisch en laat ik mijn eigen VA er naar kijken.

Alles langer dan die periode laat ik volledig her-keuren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 12:38

Toch is het lastig.
Mijn merrie had heel slechte foto's en zou ingeslapen worden. Dat was het advies van de kliniek. 1,5 jaar later waren de foto's perfect ondanks haar oude peesblessure en hoefonsteking. Het is dat ik zelf weet dat die zwakke plek er is. Want je gaat er altijd rekening mee houden. Mensen die echt goed willen voor hun paard zetten er eerlijk bij als er iets mee is. Heel raar is het ook niet als een paard iets mankeerd met de tijd. Iedereen heeft wel ergens een zwakke plek en zo is het ook met dieren.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 12:41

Evamarie schreef:
Toch is het lastig.
Mijn merrie had heel slechte foto's en zou ingeslapen worden. Dat was het advies van de kliniek. 1,5 jaar later waren de foto's perfect ondanks haar oude peesblessure en hoefonsteking. Het is dat ik zelf weet dat die zwakke plek er is. Want je gaat er altijd rekening mee houden. Mensen die echt goed willen voor hun paard zetten er eerlijk bij als er iets mee is. Heel raar is het ook niet als een paard iets mankeerd met de tijd. Iedereen heeft wel ergens een zwakke plek en zo is het ook met dieren.

Helemaal waar! Maar wel moet de prijs aangepast zijn aan de beperkingen van het paard.Met die luxe fantasieprijzen van tegenwoordig snap ik wel dat er wordt gekeurd en hergekeurd!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 17:18

En daarbij weet de helft niet of hun paard iets mankeerd maar verwachten ze wel de hoofdprijs ervoor.

Eén jong paard wat niet goed bekapt wordt nu al kan ook problemen geven in de toekomst en daar wordt niet altijd goed bij stil gestaan.

Aatrox

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 21:18

Tibeella schreef:
Wij laten volgende week keuren :j . Is een 11-jarige ruin geworden. Braaf en werkwillig paard. Moet wel terug wat opgenomen worden maar de basis zit goed. Mijn dochter was er meteen wild van. Wel geen kleintje 1m76 en nu duimen. Nog een weekje stress. Ze wou deze middag al meteen gaan shoppen, nog even geduld

Ik vind het een heerlijke hoogte!

Ik duim voor je mee.

Wij zijn toevallig gisteravond in België wezen kijken bij een GVR en deze wordt maandag gekeurd voor ons, ook weer duimen :-D

Django_Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 21:35

Heel spannend! Succes iedereen!

Dinsdag ga ik als second opinion mee met een vriendinnetje naar Friesland om naar een paard te kijken! Heel benieuwd :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 23:24

Leuk. Paarden kijken is altijd leuk en leerzaam. Momenteel zit ik in de onderhandelfase omdat ik verliefd geworden ben op het paard dat ik gezien heb... Wie weet..

Kalea

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 23:29

Toch een aantal die dan misschien wel een heel leuk kerstcadeau gaan krijgen ;)

Tibeella

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 07:40

Spannend en hopelijk bij iedereen een positieve uitkomst!
Wij zijn behoorlijk zeker dat hij zal slagen. 2 jaar terug gekeurd zonder enige bemerking☺️Staat bij die mensen aan huis, is niet overbelast geweest, stond altijd alleen op de wei dus een trap heeft hij ook niet gekregen,…zou dus in principe enkel iets kunnen opgelopen hebben door een val of zo… Gelukkig zijn er die feestdagen en moet ik daartussen ook nog werken want ik hou het niet uit van de spanning. Eindelijk na al die jaren terug een eigen paardje

lovelymirrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 10:48

Op de valreep van 2021 heb ik besloten om eindelijk een eigen paard aan te schaffen.

Korte uitleg: vroeger Penny meisje en altijd op de manege te vinden. Hierna vanaf mijn 18e verzorgpaarden gehad: western en dressuur (nooit wedstrijd gereden). Vanaf mijn 23e tot mijn 28e eruit geweest vanwege moederschap. Toen mijn middelste 1 jaar was weer begonnen met verzorgen en kreeg ook pittig les. Werd toen zwanger van mijn 3e en met 22 weken zwangerschap gestopt omdat het paard té groot en sterk was en misbruik maakte van mijn situatie. Schattige etterbak.

Vanaf 10 jaar geleden buitenritten gaan maken en eigenlijk nooit meer aan mijn jeugddroom gedacht. Oh wat fantaseerde ik vroeger over een eigen paardje hebben.

Tot mijn jongste dochter (nu 11 jaar) ook op paardrijden mocht van mij. Die was niet meer tegen te houden! En daar op de manege bereikte de geur mijn paarden deurtje in mijn herinneringen. Ik genoot zo van die beestjes en de warmte! Tot ik bedacht: ik wil niet gaan verzorgen. Nee! Ik wil er nu eentje voor mezelf!
En zo het geschiedde: Mijn zoektocht. Het zou een tinker worden. Op bezoek bij een fokker in de buurt. Vragen stellen. Stalling zoeken. Vragen stellen..... Stalling gevonden!

En toen kwam er een Haflinger op mijn pad. Smoorverliefd geworden. Op bezoek geweest. Nog verliefder. De keuring afwachten. Heeft hij verhoging dus dat wordt pas na kerst.....

Zo, heel verhaal. Kan jullie niet meer inhalen qua groep maar ik heb stukjes gelezen. Wilde toch graag mijn ei kwijt omdat ik het echt super spannend vind. Het is ook zo'n verantwoording!! Hoe gaan jullie met deze gevoelens om als je die hebt?

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-21 10:52

Ik heb gezorgd dat alle basiszaken in mijn ogen goed geregeld waren. Goede stalling met een fijn beleid, spaarrekening gespekt en erop gerekend dat alles nieuw gekocht moest worden..

En zorgen dat je pas echt verliefd wordt als de keuring goed is haha.. :P

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 11:47

lovelymirrie schreef:
Op de valreep van 2021 heb ik besloten om eindelijk een eigen paard aan te schaffen.

Korte uitleg: vroeger Penny meisje en altijd op de manege te vinden. Hierna vanaf mijn 18e verzorgpaarden gehad: western en dressuur (nooit wedstrijd gereden). Vanaf mijn 23e tot mijn 28e eruit geweest vanwege moederschap. Toen mijn middelste 1 jaar was weer begonnen met verzorgen en kreeg ook pittig les. Werd toen zwanger van mijn 3e en met 22 weken zwangerschap gestopt omdat het paard té groot en sterk was en misbruik maakte van mijn situatie. Schattige etterbak.

Vanaf 10 jaar geleden buitenritten gaan maken en eigenlijk nooit meer aan mijn jeugddroom gedacht. Oh wat fantaseerde ik vroeger over een eigen paardje hebben.

Tot mijn jongste dochter (nu 11 jaar) ook op paardrijden mocht van mij. Die was niet meer tegen te houden! En daar op de manege bereikte de geur mijn paarden deurtje in mijn herinneringen. Ik genoot zo van die beestjes en de warmte! Tot ik bedacht: ik wil niet gaan verzorgen. Nee! Ik wil er nu eentje voor mezelf!
En zo het geschiedde: Mijn zoektocht. Het zou een tinker worden. Op bezoek bij een fokker in de buurt. Vragen stellen. Stalling zoeken. Vragen stellen..... Stalling gevonden!

En toen kwam er een Haflinger op mijn pad. Smoorverliefd geworden. Op bezoek geweest. Nog verliefder. De keuring afwachten. Heeft hij verhoging dus dat wordt pas na kerst.....

Zo, heel verhaal. Kan jullie niet meer inhalen qua groep maar ik heb stukjes gelezen. Wilde toch graag mijn ei kwijt omdat ik het echt super spannend vind. Het is ook zo'n verantwoording!! Hoe gaan jullie met deze gevoelens om als je die hebt?

Leuk hoor! Ik wens je veel plezier. Haflingers zijn ook erg leuk (vind ik!).Ik ben benieuwd hoe het verder gaat. Trouwens,ik dank dat de bedoeling is dat je dochter ook op jullie paard gaat rijden?Denk er wel aan dat Haflingers zeer eigenwijs kunnen zijn.En sterk. Maar daarbij ook heel lief en eerlijk.

Tibeella

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 12:03

lovelymirrie schreef:

Oh hier een gelijkaardig verhaal. Vroeger een paard gehad, door job ( als
verpleegkundige),zwangerschappen moeten verkopen met heel veel pijn in het hart. Nog een tijdje paarden bij gereden maar uiteindelijk gestopt en nooit nog echt veel aan gedacht tot hier ook dochterlief van 10jr niet meer te houden was en op paardrijlessen mocht. En ja ik was ook weer vertrokken. Wat had ook ik dit zo hard gemist☺️.

Ik heb na heel veel nadenken en overwegen toch beslist om er terug voor te gaan. Nu laten we woensdag keuren en slaat de angst wel wat toe. Want het is toch een grote verantwoordelijkheid en je hecht je zo snel, want wat als het toch ooit ergens verkeerd gaat. En aan de andere kant zoveel liefde en genot van deze prachtige dieren. Eigenlijk mag je daar allemaal niet te veel bij stilstaan want dan moet nergens komen☺️

Alvast heel veel succes!

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 13:21

Hier totaal de andere kant...
Ik ga mijn droompaard verkopen door gezin en werk...
Zal dan voor het eerst sinds m’n 7de zonder rijpaard zijn, ben nu 40 :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 13:57

Nou wat een leuke verhalen en wat spannend allemaal! Ja, een haflinger is geweldig maar ze kunnen ook behoorlijk de grenzen op zoeken. Ben je daar eenmaal voorbij heb je er echt een toppaard aan. Leuk, duim voor je mee! Zelf zoek ik een fijn gevoelig type en die heb ik dus gevonden. Helaas ben ik voor de keuring uit dus wel al verliefd geworden. Hij plaagde mij gewoon in mijn droom, zo oneerlijk! Maar mijn verstand wint gelukkig met de jaren. Ik trap er niet weer in een paard te kopen waar ikzelf te weinig mee kan omdat het dier nog goed ingereden moet worden en ik daar niet zeker genoeg voor ben. In mijn omgeving roept iedereen meestal dat ik het wel kan omdat ze dat ook van mij verwachten. De kennis en rust is er zeker, ook de ervaring. Maar niemand ervaard wat ik van binnen voel behalve het paard zelf en daar gaat het nou juist zo om. Dus ik druk mijn verliefdheid weg en accepteer mijn verlies en teleurstelling.

lovelymirrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 14:16

Nee het is niet de bedoeling dat mijn dochter erop gaat rijden. Als dat zo is dan zijn we alweer 4 jaar verder want dan wordt hij ingereden.

Zonde Alja, gezin gaat toch echt voor! Ik ben nu ook 40 en mijn kinderen zijn al groter. Nu gaat het mijn tijd weer worden! Eigen bedrijf dus bepaal zelf de tijden.

Ik wil samen met mijn paard groeien. Ik heb zoveel geleerd over mezelf. Heb een flinke burnout gehad en dan ga je echt wel over het leven nadenken! Ik zie dit niet als een zwakte maar juist positief!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 14:54

Dus je gaat voor een veulen. Leuk, zo ben ik ook begonnen. Mijn veulen is inmiddels 23 en heb ik nog steeds. Dat samen groeien is ook heel bijzonder.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 16:05

Zal mezelf nooit opofferen voor gezin en werk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 16:36

Nee.. Jij gaat gewoon lekker in een hoekje zitten..

Je kind, man en werk op 1 zetten vind ik normaal. En dat is prima te combineren met goed zorgen voor je paard. Je moet hierin wel soms andere keuzes maken dan dat je zou doen zonder baan en gezin.

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 16:38

tita schreef:

Wat een nutteloze reactie. Even tegen de steen schoppen of niet?

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 16:40

tita schreef:

Hoezo opofferen? Maak jij geen deel uit van dat gezin dan?

Kalea

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 17:02

Snap goed dat het niet hebben van een paard voor meer tijd en minder verantwoordelijkheid zorgt :) Als dat is wat je momenteel zoekt / nodig hebt, is dat toch prima.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 17:16

verkeerde topic :D
Laatst bijgewerkt door SteffiiY op 24-12-21 17:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 17:23

tita schreef:

Bedankt tita

Gelukkig staat iedereen anders in het leven en maakt een ieder z’n eigen keuzes..

Ik zeg toch ook mijn mening niet over het feit dat jij jaren stalgeld betaald voor een paard waar je niks mee kunt of durft?