Wolf, Nl, Be, Du

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Sanet

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 09:02

Die wolf hoort ook helemaal niet thuis in de bebouwde kom… had blijkbaar geen bordjes gelezen.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 09:39

Ik vind dat van die wolven consulent wel komisch. Hij lag vorig jaar onder vuur omdat hij de schuld vd aanvallen bij de veehouders legde. Hij zei op omrop Fryslan : De veehouders maken geen gebruik van de subsidies omdat ze het probleem ontkennen en denken dat het hun niet gaat gebeuren. Ze doen geen enkele moeite en vragen mij niet om advies.
En nu blijkt dat hij zelf het probleem ook ontkent. Hij ging er van uit dat een kudde paarden met daarbij wat Hooglanders met horens de wolf wel aankunnen. In het DFW zijn verschillende Hooglanders gepakt en ook die grote Sayaguesa verliezen hun kalveren. Wat een sukkel, baantje inleveren.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 09:49

En hij ging ook niet dagelijks kijken.
Maar die conclusie had ik al getrokken na de opmerking dat het kadaver er waarschijnlijk al twee dagen lag en de opmerking dat hij foto van het het kadaver van een kennis ontving.
Ik ken het gebied niet, maar het klinkt alsof dat perceel ver weg van de de openbare paden ligt.
Je zou dan immers verwachten dat een wandelaar het al eerder opgemerkt zou hebben.

“Veld onderzoek”

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 09:57

Sanet schreef:
Die wolf hoort ook helemaal niet thuis in de bebouwde kom… had blijkbaar geen bordjes gelezen.

Jij snapt er ook echt niks van he.... Er stond geen wolfwerende omheining om de bebouwde kom heen!
Eigen schuld van de gemeente.

Of eigen schuld van die mensen met dat tuintje. Geen wolfwerende omheining! :+

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 10:05

Nee nee, de wolf was hier eerst. Wij hebben zijn leefomgeving ingepikt.

mce

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 10:17

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 10:22

Skessa_ schreef:
Nee nee, de wolf was hier eerst. Wij hebben zijn leefomgeving ingepikt.

Dus jij zal het ook geen probleem vinden om 1 van jouw paarden zo aan te treffen. Net als de wolvenconsulent uit Drenthe.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 10:24

Sarcasme is niet voor iedereen weggelegd denk.. :+

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 10:25

volgens mij mis je een hele lading sarcasme...

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 10:26

Cer schreef:
Sarcasme is niet voor iedereen weggelegd denk.. :+

Ik had de rest van de context niet gelezen.

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 10:33

Dat was sarcastisch inderdaad :=

1 van de vele opmerkingen die steeds onder artikelen staan bij bv nu.nl.... Wij hebben zijn leef omgeving ingepikt..... we moeten ons vereerd voelen dat zo'n machtig dier hier wil leven..... de wolf kiest zijn eigen leef omgeving, daar mogen wij ons niet mee bemoeien etc etc.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 10:36

Dat is een grappig argument.
Als wij ons nu weg zouden laten zetten door grote roofdieren kunnen we over 100 jaar zeggen: maar hier woonden eerst mensen dus hebben we het recht om deze grond in te nemen.
Er wordt totaal geen rekening gehouden met de ontwikkeling van gebieden. Je kunt niet terug naar een punt in de geschiedenis waarop het zogenaamd perfect zou zijn want die situatie bestaat niet meer en zal ook nooit terugkomen. Je moet vooruit kijken, niet terug.

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 10:39

Nee precies, en die "natuurgebieden" die nog over zijn worden alleen maar kleiner, want huizen te kort enz enz. En dan zijn de mensen toch weer ineens belangrijker.

Hier wordt zo'n beetje elke grasspriet die nog over is omgezet naar woning bouw 8)7

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 10:41

En in die tijd dat de wolf er nog was woonden er 5 miljoen mensen in Nederland.
Met uiteraard heeeeeel wat minder beton.
En toen waren ze al een probleem, met wel zoveel natuur. Zoveel wild.

Echt hoe kan iemand dan bedenken dat ze nu wel passen?
Echt ik snap de gedachtegang gewoon niet.
Hoe kunnen mensen zo dom zijn, want is er een ander woord voor dan dom? Naïef misschien? Ver van de natuur af staand?

vergeet de zonnevelden niet
Dat mag wel, vaak door een zelfde clubje mensen bedacht

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 10:50

er zijn gewoon landen waar de wolf veel beter past. Waar de wolf ook gelijk als die te dicht bij komt weer schuw gemaakt wordt en waar de wolf dan ook alles doet om mensen te vermijden. En ook in die landen is het van belang dat er af en toe beheert wordt. In zulke landen werken wolfwerende rasters wellicht beter dan in het volgebouwde Nederland.

Het is bizar hoe een groot aandeel Nederlanders hebben in de rewilding lobby. Uitgerekend een land dat totaal niet geschikt is voor dergelijke projecten. Frans Vera heeft als Nederlander een enorm aandeel gehad in het verbreiden van de ideologie. Maar ook de organisatie Rewilding Europa is gevestigd in Nijmegen.

https://rewildingeurope.com/contact/

Deze mensen hebben zeer goed lobbywerk verricht in Brussel. En verdienen er nu een hele dikke boterham mee.

AnnoNiemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 11:10

Wat een bullshit antwoord van hem. Dat die pony's nu beter beschermd zijn omdat ze er van leren. _O- Ze kunnen niks tegen wolven inbrengen, zo simpel is dat. Daar heeft leren niks mee te maken. En dat gemengde kuddes bescherming bieden is ook bullshit. Alsof die beesten het besef hebben 'het tegen elkaar op te nemen'. Die raken gewoon in paniek en vluchten om hun eigen hachje te redden.

Ik hoop -niet voor de beesten maar wel zodat gezien wordt wat een klinkklare onzin er vermeld wordt door hem- dat nog vele van zijn beesten worden opgevreten. Dan zal hij zelf bewijs zien van zijn kulargument over 'dat ze er van leren'. Belachelijk om zo te experimenteren met levende wezens tegen beter weten in.

En btw, íeder paard kan zowel voor- als achteruit trappen/slaan. En dat biedt hoe dan ook niet genoeg bescherming tegen een wolf.
Laatst bijgewerkt door AnnoNiemand op 18-04-23 11:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 11:21

Yes, dan kunnen ze vluchten namelijk, dat hebben ze geleerd. Dwars door de omheining heen of gewoon rondjes rennen.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 11:25

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 12:19

Ik geloof dat pvdd al enige tijd terug wilde dat mensen verplicht worden om hun dieren te beschermen. Dat voorstel werd gelukkig afgeketst anders zou je nou een boete bovenop je dode pony krijgen.

Maar in deze context is het dan wel weer grappig. Wie weet krijgen ze binnen dezelfde lobby nog wel onenigheid. }:)

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 12:24

In groep wolf heeft Rick van Malssen er een post aan gewijd dat het verhaal van de media waarin de wolf rustig lag te slapen niet klopt. Hij probeert zijn eigen waarheid te verkondigen als absolute waarheid. Maar was hij er bij dan? Er waren buurtbewoners, politie en een dierenarts bij. Maar stond onze grote vriend Rick van Malssen er dan zelf ook bij?

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 12:25

Wat is zijn versie van het verhaal dan?

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 12:29

Mac schreef:
Wat is zijn versie van het verhaal dan?

Aangezien het een "gesloten" groep is mag ik zijn post niet kopieren.
Maar hij beweert dat de wolf naar alle waarschijnlijkhied uitgeput in elkaar is gezakt.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 12:34

Ik heb ook al gehoord dat ie niet sliep maar zch verschool achter een struik. Wie moet je nou geloven? Ik blijf het bijzonder vinden dat hij verdoofd is. En meegenomen.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 12:37

SusanH schreef:
Ik heb ook al gehoord dat ie niet sliep maar zch verschool achter een struik. Wie moet je nou geloven? Ik blijf het bijzonder vinden dat hij verdoofd is. En meegenomen.

Wat de waarheid is weet niemand. Maar iemand als Rick van Malssen wil natuurlijk wat graag dat de versie van de wolf die uitgeput is wordt aangenomen als waarheid.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 12:49

Wie is rick Malssen?

Dat de poort niet open werd gezet is natuurlijk raar.
Of toch bang voor een bijtincident?

Daarnaast, wat als de vrouw die er woont het niet had gezien, haar eigen kind/hond/kat in de tuin had gelaten, wat was er dan gebeurt?

Wolf valt toch geen mensen aan? waarom dan verdoven..???