Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Monique1963 schreef:Haha, de zondagavondserie. Waarom niet?
Humpiedumpie schreef:Monique1963 schreef:Haha, de zondagavondserie. Waarom niet?
Deal. Hoelang duurt een serie gemiddeld? Half uurtje
?
Hoe gaat dat nou in z'n werk, je haalt elke keer je camera/telefoon als er zich een situatie voor doet? "Oh trekker slepen, wacht", *haalt telefoon*. Wel echt heel leuk om op deze manier een inkijkje in jullie leven te krijgen!
En jeetje wat een storm. Wel eng soms die natuurlijke krachten, vind je niet? Ook heel gaaf natuurlijk.
balance schreef:Wat een openhartig schrijfsel Monique. Dank voor het delen. Als ze straks los mee kunnen is dat zò leuk. Nog verder denkend, als ze Prisca zouden volgen kunnen ze allemaal mee als je op pad gaat.
Kaatastrof schreef:Wat een fijn bericht Mo. Het is zoals je zegt. Eigenlijk raar toch dat we als mens niet gewoon openhartig kunnen zijn over dingen. We maken allemaal gelijkaardige zaken mee in het leven. Moest iedereen openhartiger en aardiger zijn, ik denk dat de wereld er dan heel anders uit zag.
JudithO schreef:Eens hoor Monique en anderen. Openhartig zou in veel gevallen misverstanden voorkomen. Het is denk ik vaak ook de angst voor het oordeel wat kan komen. Mensen moeten altijd ergens wat van vinden en dat uiten.
Ik heb gelukkig een tijdje geleden geleerd dat los te laten, maar dat gaat niet vanzelf en je doet zoiets ook niet in 5 minuten. Het leven wordt er echter wel een stuk leuker van!
Ik ben ook groot fan dan de filmpjes, zowel die van jou als die van Erwin. En k heb een wederhelft die ook smult van jullie filmpjes. Plus dat we enkele dingen van Erwin ook goed kunnen gebruiken in de toekomst!
Heerlijk dat het met het viertal paarden zo goed gaat. Fijn dat Prisca nu dan toch echt een positieve reactie geeft op Callas. Daar was het natuurlijk ook deels om te doen.
Geniet lekker van je veestapel, je wederhelft en jullie super mooie plekje. Jullie hebben het dubbel en dwars verdiend.
Muga schreef:Nou ik dit weet, ga ik zeker duimpjes geven. Ik kijk de filmpjes trouw en ben oprecht jaloers op wat jullie daar samen bouwen. Jullie zijn een team op meerdere vlakken!
lukka63 schreef:Eigenlijk ben ik een stille meelezer maar wil nu toch even reageren.
Ik geniet van de filmpjes,van de beestjes maar ook het vele werk wat jullie samen verzetten,chapeau hoor!
Vooral doorgaan Erwin!
fardoe schreef:Ik ben het helemaal met je eens Monique dat het maken van filmpjes erg leuk is. Vooral als naslagwerk voor jezelf en als bijkomend voordeel dat anderen het leuk vinden.
Het is ongelofelijk hoeveel werk je verzet als je oude filmpjes en foto’s terugkijkt.
Precies wat je zegt , familie die in mijn geval in Nederland wonen , krijgen zo een veel beter beeld dan via foto’s.
fardoe schreef:Goed dat je het zo benoemd Monique, “vaste factor” De opvatting van dominante merrie , leidmerrie is allang achterhaald, maar mensen blijven hier maar aan vasthouden.
Horses in Company van Lucy Rees is een goed boek waarin kuddegedrag staat beschreven
Monique1963 schreef:Ben ik in het land, ben ik een koekje vergeten. Ze krijgen altijd een koekje als ze braaf zijn meegelopen, netjes ho hebben gedaan bij halsters afdoen. Poupette kijkt me verwijtend aan en loopt weg. Quabonne duwt tegen me en als ik hem wegduw gaat hij weg. Prisca snuffelt en druipt af.
Callas ondertussen heeft me van boven tot onder, over de andere heen, onder de andere door, van achter naar voren besnuffeld, gravend maaiend, waar ik toch die koekjes verstopt heb. Ik laat zien dat mijn handen leeg zijn, maar ze is niet overtuigd. Ik ga het weiland uit en ze blijft volgen. Ze krijgt een knuffel en vindt dat ze nog wel recht heeft op meer knuffels, die krijgt ze, verwend nest.
JudithO schreef:Heerlijk je verhalen. Callas heeft ook echt een heeeerlijk karakter (lijkt nog steeds op mijn Miracle). We zullen maar eens elkaar face to face moeten gaan ontmoeten. Eens bij jou en eens bij mij. Dat lijkt me echt geweldig!