Harmonie in chaos vinden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Kmbrly

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-25 22:51

Goh , het heeft bij ons niet heel lelijk gedaan. (Nrharen)
Maar hier heeft op een gegeven moment wel een zeer harde knal plaats gevonden. Waarbij zowel ik als de hond rechtschoten.
Ik had mijn vriend aan de lijn en die hoorde deze ook door de telefoon uit.

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-25 06:05

In Maasmechelen heeft het 2 keer hard geregend en wat onweer maar verder gelukk8g niets gemerkt van die code geei die ze gaven. Maar het was wel echt heeeeerlijk qua temperatuur erna :D

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-25 10:34

Heerlijk deze temperaturen. Veel beter dan die tropische hitte. Het huis gisteren goed kunnen koelen.
Vooral de bovenverdieping. Goed kunnen slapen vannacht en vanmorgen nog eens de boel open gezet om extra te koelen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-25 15:48

petraaken schreef:
Heerlijk deze temperaturen. Veel beter dan die tropische hitte. Het huis gisteren goed kunnen koelen.
Vooral de bovenverdieping. Goed kunnen slapen vannacht en vanmorgen nog eens de boel open gezet om extra te koelen.

Voor te slapen hebben wij airco :D

Maar het was opgelucht adem halen toen ik de mannen buiten zette vanochtend.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-25 12:11

Joy was gisteren beetje puber. :+ ook aan de hand. Als mijnheer energie over heeft mag ie ook wat harder werken. :+ ik kies er voor om hem in de ‘opzij’ te zetten ook al kan hij dat nog niet correct omdat voorwaarts gewoon in vechten geresulteerd zou hebben en daar heb ik geen zin in. Laat hem maar nadenken over opzij gaan.
De tweede keer dat ie in die ene hoek schrok was omdat Yaico ineens opdook. Daar had ik wel begrip voor. _O- voor de plant iets minder zoals te horen is. := das weer die harmonieuze communicatie die ik altijd heb met mn paarden. :+
hij laat nu IMO wel eindelijk een mooie galop zien. :j nog niet constant maar al stukken dat hij mooi bij elkaar blijft.

Tussendoor mag hij natuurlijk stappen. Ik begin aan de hand en ook onder het zadel te merken dat hij zelf dingen begint te verzinnen (je ziet bv ook die momentjes van even aandraven bv) en das voor mij toch wel een signaal dat hij wat meer kan gaan doen.
Gisteren avond hebben we nog even een gesprekje gehad over hoe de rollen verdeeld zijn kwa leiding. :+ dus hij is echt wel in de fase dat hij beetje de grenzen gaat af tasten.

Vandaag heeft hij nu wel vrij. Morgen is hij hopelijk mentaal nog bezig met gisteren en kan ik hem gewoon lang en laag rijden. Verkijk je ook niet op zijn ‘ik wil omlaag’ halsje. Dat had in de 1e tien minuten echt niks te maken met ontspanning. := :+

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-25 19:46

En zo is Leo technisch gezien zadelmak. :+ eerste keer gedraafd en wat gegaloppeerd aan de longe. Hij ging wat met horten en stoten maar vind het positief dat hij stopt als hij te onzeker wordt. Was de eerste moment even iets te vrolijk met belonen toen schoot ie even weg maar dat was op twee passen gesust en vergeten. :j :+:

Joy was beetje jaloers. :=

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-25 22:45

Met toestemming van Lauren:

Hier liep d buurman tussen de maïs door. :wow: :wow:

Koelen en beetje knuffelen met de flinke man! :+:

Ik houd mijn teugel er met momenten trouwens aan omdat Leo vooral rechtsom echt extreem snel kan draaien… gezien we absoluut niet willen dat hij draait en iedereen in de problemen komt probeer ik hem daar voor te zijn omdat ik het voel voor mijn man het ziet. Als mijn man mij de teugel ziet aan nemen weet die dat Leo aan draaien aan het denken is. En hij draait écht om zijn as. := wat dat betreft wil ik nog steeds een longeer cirkel. Dat ze de 1e keren gewoon kunnen ‘leunen’.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-25 10:17

Zo die is watervlug met draaien!! Onzeker kind nog :(:) Gaat vast goed komen, hij reageert ook op lichaamstaal van je man zo te zien. Als hij voor de schouder stapt vertraagt ie meteen, als ie erachter staat laat ie zich mooi vooruit drijven.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-25 10:35

Ah Leo is nog niet echt fan zo te zien.... :(:)

Heeft hij wel een beetje op staan letten als jullie met Joy bezig waren...?

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-25 10:50

Leo snapt er duidelijk geen biet van. :(:) HIj laat zich wel vooruit drijven dat is positief. :j

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-25 11:20

Mars schreef:
Zo die is watervlug met draaien!! Onzeker kind nog :(:) Gaat vast goed komen, hij reageert ook op lichaamstaal van je man zo te zien. Als hij voor de schouder stapt vertraagt ie meteen, als ie erachter staat laat ie zich mooi vooruit drijven.

Hij reageert eigenlijk al positiever dan ik vreesde. Aan de hand is Leo echt. Traag. :+ Leo zijn gewoonlijke coping is zijn vier voeten in het zand graven. :=

Hij kent alle commando’s normaal maar de 1e keer met ruiter en de buurman die door de mais liep was veel voor de pindanoot. Hij bleef wel op ‘ho’ reageren. :+

Lichaamstaal leren ze hier eigenlijk allemaal. Manlief vergeet soms even dat ze daar zo gevoelig op zijn. :)) ik zag het ook op het filmpje. Denk dat hij dan even te veel naar mij aan het kijken is. _O-

pmarena schreef:
Ah Leo is nog niet echt fan zo te zien.... :(:)

Heeft hij wel een beetje op staan letten als jullie met Joy bezig waren...?

Gelukkig niet. _O- Leo blijft horizontaal. :))

petraaken schreef:
Leo snapt er duidelijk geen biet van. :(:) HIj laat zich wel vooruit drijven dat is positief. :j

Inderdaad en tot hij die rug durft loslaten is da het enige dat ‘moet’ dat ie gewoon voorwaarts gaat en leert begrijpen dat er écht niks gaat gebeuren. :(:)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-25 17:59

Afbeelding
Terror haar eerste baby-buik-shoot. Als het gaar zoals met Joy blijft het hier nog 9 maanden bij dus… _O-

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-25 08:24

Als die buik niet groter wordt dan draagt ze wel heel erg bescheiden.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-25 08:59

Als net net als bij mensen gaat dan kan een tweede toch wel ineens veel meer gaan tonen :=

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-25 11:05

petraaken schreef:
Als die buik niet groter wordt dan draagt ze wel heel erg bescheiden.

Kan de foto’s van vorig jaar op 10 maanden opzoeken. Daar was ze iets dikker maar niet veel. Heb de DA toen nog laten opvoelen of er nog wel wat in zat. := toen die aankwam en haar zag snapte hij waarom ik twijfelde. _O-

pmarena schreef:
Als net net als bij mensen gaat dan kan een tweede toch wel ineens veel meer gaan tonen :=

:j ik hoop ergens wel dat ze íets meer toont over een paar maanden. :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-25 12:55

Dit was Rêve op 25 april. 28 mei is Joy geboren. :+
Afbeelding

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-25 13:13

Bescheiden buikje! Heel benieuwd wat voor moois ze aan het bakken is :j

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-25 15:00

Zeer bescheiden buik mag je wel zeggen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-25 15:08

In verhouding heeft ze nu al meer buik dan de vorige keer want tot 10 maanden ongeveer was ze slank als een jong sportpaard. _O-

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-25 12:39

Heeft iemand van jullie ervaring met siliconen gel voor littekens die pijn doen?

Taucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-25 12:59

Al gel met diclofenac geprobeerd? Bijvoorbeeld voltaren of een versie van bv de plaatselijke drogist?
Werkt bij mij erg goed ook voor oudere wonden die net op een gewricht zitten. Ik smeer het lekker dik in voor ik ga slapen en doe er dan een sok, handschoen of verband overheen, zodat het niet overal gaat plakken.

Lucia88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-25 13:18

Calendula zalf vind ik altijd heel fijn ervoor!

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-25 13:28

Ik heb La Roche posay cicaplast gel gebruikt geloof ik, heeft hier goed geholpen bij meerdere littekens. Maar die zaten niet op bewegende delen zoals vingers

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-25 13:37

Het is vooral omdat er kelloid weefsel gekomen is. Als dat er eenmaal is gaat dat meestal niet meer weg dat weet ik maar dat bloed dus bij het minste dat je iets raakt. :roll: en het is pijnlijk. Dus vroeg me af of er zalf was die dat weefsel wat kon stabiliseren. :=

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-25 13:39

Op 1 van mijn littekens was er ook wat kelliod. Door te smeren is dat wel verbeterd hoor, je ziet het wel maar voel het amper :) Ik heb er ook een tijdje van die siliconen verbanden op gedaan zoals mepitel, maar ik zie dat die fabrikant iets nieuws heeft specifiek voor kelloid/oude littekens: Mepiform