Wie gaat er op zoek naar een paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Fly_high

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 16:52

@Aatrox positieve buigproef bedoel je zeker?

Was het een van die Poolse paarden of eentje uit Nederland?

Aatrox

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 17:00

Ja sorry _O-

Polen, maar dat maakt niks uit toch?

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 17:23

Gefeliciteerd Kiwiaa! Nu aftellen tot hij er is!

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 18:47

Gefeliciteer Kiwiaa.

@Aatrox op 3 benen slecht zou ik voor bedanken :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 20:12

Is er iemand die verstand heeft van paints en de panel test die privé met mij mee wil kijken naar een advertentie, die mij tips kan geven? Wat quarters en reining betreft ben ik een leek.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 20:17

Aatrox schreef:
Ja sorry _O-

Polen, maar dat maakt niks uit toch?

Geen idee, Is hij in Polen gekeurd? En de foto's en filmpje vd keuring in NL beoordeeld.
Ik vind het heel wat hoor. Ik zou t niet durven.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 20:38

Aatrox schreef:
Ze zien beginnende artrose in het spronggewricht waar hij binnenkort wel behandeld voor zou moeten gaan worden en beide voorbenen op de buigproeven negatief. Niet een klein puntje al zeg ik het zelf.

Oh wat waardeloos zeg!!! Goed dat je er nu achter bent gekomen, maar wel enorm balen!

Bij mij staat de keuring voor donderdag.

Aatrox

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 20:45

Ik bedoelde het sarcastisch jongens.. :}

Het maakt toch niet uit waar het paard staat? Keuring is in Polen gedaan en daar al negatief beoordeeld. Dan ga ik mijn eigen veearts geen eens de moeite laten doen.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 21:14

Aatrox schreef:
Ik bedoelde het sarcastisch jongens.. :}

Het maakt toch niet uit waar het paard staat? Keuring is in Polen gedaan en daar al negatief beoordeeld. Dan ga ik mijn eigen veearts geen eens de moeite laten doen.

Beter

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 21:04

Vandaag ben ik bij een paard gaan kijken. De verkoop ging niet via de eigenaar zelf wat het lastig maakte goed te communiceren. Helaas was het paard nog niet voldoende bevestigd voor wat ik zoek.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 21:04

jammer evamarie!

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 21:05

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 21:31

Moest ik nog zoekend zijn, ik had interesse !

Kalea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 21:39

Leuke advertentie en tof paard :) Hopelijk vind je een gouden huisje voor haar!

Tibeella

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 21:50

Wij laten volgende week keuren :j . Is een 11-jarige ruin geworden. Braaf en werkwillig paard. Moet wel terug wat opgenomen worden maar de basis zit goed. Mijn dochter was er meteen wild van. Wel geen kleintje 1m76 en nu duimen. Nog een weekje stress. Ze wou deze middag al meteen gaan shoppen, nog even geduld

Kimberly_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 23:17

Toch nog een vraag, ik heb een verkoper die RX heeft laten keuren op kliniek de Postbaan en is goed gekeurd. Zouden jullie dan alleen zelf klinisch keuren of toch zelf alles overdoen? Lijkt mij toch niet het nog steeds gebeurd dat een kliniek goedkeurt omdat het een grote klant is? Of ben ik te goed gelovig ☺️
Laatst bijgewerkt door Kimberly_83 op 22-12-21 23:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Kimberly_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 23:19

manzano schreef:
Aatrox schreef:
Ze zien beginnende artrose in het spronggewricht waar hij binnenkort wel behandeld voor zou moeten gaan worden en beide voorbenen op de buigproeven negatief. Niet een klein puntje al zeg ik het zelf.

Oh wat waardeloos zeg!!! Goed dat je er nu achter bent gekomen, maar wel enorm balen!

Bij mij staat de keuring voor donderdag.

Spannend!!

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 23:29

Kimberly_83 schreef:
Toch nog een vraag, ik heb een verkoper die RX heeft laten keuren op kliniek de Postbaan en is goed gekeurd. Zouden jullie dan alleen zelf klinisch keuren of toch zelf alles overdoen? Lijkt mij toch niet het nog steeds gebeurd dat een kliniek goedkeurt omdat het een grote klant is? Of ben ik te goed gelovig ☺️

Indien je erg zeker wil zijn, zelf laten keuren.
Toen we vorig jaar bij onze DA waren, kwam er iemand die we via via kennen om foto’s te laten maken van een paard dat hij te koop aanbood. Dat paard was al 2x bij een RX keuring, aangevraagd door de potentiële koper, afgekeurd. Hij wilde dus nu dus zelf goede foto’s laten maken zodat de koper niet meer geneigd zou zijn zelf RX te laten maken. Daaruit heb ik dan maar afgeleid dat foto’s bij een bepaald probleem toch zodanig genomen kunnen worden dat ze eea verbloemen.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 23:35

Kimberly_83 schreef:

Hoe oud zijn de foto's? Als het kort geleden gedaan is dan zou ik de foto's aan mijn eigen veearts laten zien ter controle.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-21 23:36

Lukasje schreef:
Kimberly_83 schreef:

Toen we vorig jaar bij onze DA waren, kwam er iemand die we via via kennen om foto’s te laten maken van een paard dat hij te koop aanbood. Dat paard was al 2x bij een RX keuring, aangevraagd door de potentiële koper, afgekeurd. Hij wilde dus nu dus zelf goede foto’s laten maken zodat de koper niet meer geneigd zou zijn zelf RX te laten maken. Daaruit heb ik dan maar afgeleid dat foto’s bij een bepaald probleem toch zodanig genomen kunnen worden dat ze eea verbloemen.

Maar dan laat je toch je eigen arts de foto's controleren?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 00:34

Dat heeft toch geen zin als de foto's op een bepaalde manier genomen zijn.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 01:50

Evamarie schreef:

Je weet pas of de foto’s goed zijn als je de laat controleren.

Zijn ze uit een andere hoek genomen dan dat het behoort te zijn, dan kun je er je vraagtekens bij zetten en/of over nemen.

Zijn gewoon standaarden voor hoe een foto geschoten moet worden.

Kimberly_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 08:29

Lukasje schreef:
Kimberly_83 schreef:

Bizar hoor

Kimberly_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 08:30

PSvanLot schreef:
Evamarie schreef:

Je weet pas of de foto’s goed zijn als je de laat controleren.

Zijn ze uit een andere hoek genomen dan dat het behoort te zijn, dan kun je er je vraagtekens bij zetten en/of over nemen.

Zijn gewoon standaarden voor hoe een foto geschoten moet worden.

Foto’s door een ander laten checken vind ik een goed plan. Een erkende arts ziet denk ik wel als de foto’s niet goed zijn gemaakt.

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 10:23

Ik zou de röntgenfotos door mijn eigen arts laten keuren mits niet ouder dan 6 maanden. Anders weer opnieuw schieten.
En altijd klinisch keuren.