Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Mac schreef:Sorry, maar dit gaat me écht te ver! Het is zijn wérk om weidedieren te beschermen tegen de wolf. Hij kent toch alle regeltjes daartoe? En dan zeggen dat boeren te beroerd zijn hun terrein wolfwerend te omheinen?? Hij moet zich kapot schamen!
Wolven weten dat terrein feilloos weer te vinden en 40 hectare lijkt veel, maar is het niet als je moet vluchten voor een wolf. Die dieren kunnen geen kant op. Dit is géén natuur! Walgelijk, echt waar!
Josien: we hebben over een terrein van 40 hectare hè. Geen Veluwe oid.
jiehaaa schreef:tienus63 schreef:De wolf uit Doetinchem zou nu ergens in een opvang zitten.
Beest schijnt niet gewond of geblesseerd te zijn geweest.
https://www.regio8.nl/mevrouw-de-wolf-d ... L07hL9zENc
De naam van die vrouw is echt goud…
Mac schreef:Sorry, maar dit gaat me écht te ver! Het is zijn wérk om weidedieren te beschermen tegen de wolf. Hij kent toch alle regeltjes daartoe? En dan zeggen dat boeren te beroerd zijn hun terrein wolfwerend te omheinen?? Hij moet zich kapot schamen!
Wolven weten dat terrein feilloos weer te vinden en 40 hectare lijkt veel, maar is het niet als je moet vluchten voor een wolf. Die dieren kunnen geen kant op. Dit is géén natuur! Walgelijk, echt waar!
Mac schreef:De eigenaar van de gedode Exmoor gaat er niks aan doen. Het is een leerervaring voor de rest van de kudde (paarden en runderen). Ik verzin het niet - hij heeft het in een interview gezegd:
https://dvhn.nl/drenthe/Wolf-doodt-pony ... GY-OOCG_bg
Er is kennelijk ook net een Hooglander kalfje geboren in deze kudde. Die moeder zal ook moeten leren dan ben ik bang.
Wat een zieke reactie, walgelijk
josien_m_ schreef:Mac schreef:Sorry, maar dit gaat me écht te ver! Het is zijn wérk om weidedieren te beschermen tegen de wolf. Hij kent toch alle regeltjes daartoe? En dan zeggen dat boeren te beroerd zijn hun terrein wolfwerend te omheinen?? Hij moet zich kapot schamen!
Ja ik weet het, ik ben ook geen voorstander van de wolf in Nederland, beslist niet. Maar juist voor zulke terreinen vindt men de wolf een geslaagde rover. Heet voorkomt overpopulatie, enz. enz. Voor wat betreft reeen, herten en zwijnen, mag dat wel dan? En verwilderde runderen en pony's niet? Waar ligt de grens? Ik denk dus dat dit voorbeeld juist wel natuur is... en ik vind het vreselijk!
Mac schreef:De eigenaar van de gedode Exmoor gaat er niks aan doen. Het is een leerervaring voor de rest van de kudde (paarden en runderen). Ik verzin het niet - hij heeft het in een interview gezegd:
Er is kennelijk ook net een Hooglander kalfje geboren in deze kudde. Die moeder zal ook moeten leren dan ben ik bang.
SusanH schreef:Mac schreef:De eigenaar van de gedode Exmoor gaat er niks aan doen. Het is een leerervaring voor de rest van de kudde (paarden en runderen). Ik verzin het niet - hij heeft het in een interview gezegd:
Nou ik word er onpasselijk van.
dierenfan schreef:Al 2 jaar vrijwel geen overlevend jong wild van hert en ree populatie. Dat heet dus elimineren van populaties en niet beheren. Gezien groter gebied dan de veluwe er niet is in Nederland kan iedereen vast bedenken dat het in andere gebieden nog sneller fout gaat.
Anne_GTI schreef:Mooie dag vandaag. De wolvenkenner door de mand gevallen en de wolf is zoooo schuw dat ie lekker in de bebouwde kom een tukkie doet.
Al is de leugen nog zo snel, de waarheid achterhaalt hem wel.
AnnoNiemand schreef:Anne_GTI schreef:Mooie dag vandaag. De wolvenkenner door de mand gevallen en de wolf is zoooo schuw dat ie lekker in de bebouwde kom een tukkie doet.
Al is de leugen nog zo snel, de waarheid achterhaalt hem wel.
Nou, leugen, ik denk eerder er gewoon totaal geen verstand van hebben. Domheid en naïviteit (en hoop) en er pas later (te laat) achter komen hoe fout je zat.