Wolf, Nl, Be, Du

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 19:09

Die vent probeert recht te banketstaaf wat krom is. En die wolf weet nu hoe lekker die pony’s smaken dus die komt vast nog een keer en dan is het kalfje een makkelijke prooi..

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 19:11

Of het is sadistisch in kudde pony’s aan te schaffen en willens en wetens voor de wolven te gooien.

De Romeinen deden dit het het coliseum met slaven en leeuwen. Leuk weekend vermaak.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 19:20

Mac schreef:
Sorry, maar dit gaat me écht te ver! Het is zijn wérk om weidedieren te beschermen tegen de wolf. Hij kent toch alle regeltjes daartoe? En dan zeggen dat boeren te beroerd zijn hun terrein wolfwerend te omheinen?? Hij moet zich kapot schamen!
Wolven weten dat terrein feilloos weer te vinden en 40 hectare lijkt veel, maar is het niet als je moet vluchten voor een wolf. Die dieren kunnen geen kant op. Dit is géén natuur! Walgelijk, echt waar!

Josien: we hebben over een terrein van 40 hectare hè. Geen Veluwe oid.

Het is gewoon een echte rewilder pur sang. Die geven niet om een dier vandaar dat ze ook goed passen bij de PVDD

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 19:22

jiehaaa schreef:
tienus63 schreef:
De wolf uit Doetinchem zou nu ergens in een opvang zitten.
Beest schijnt niet gewond of geblesseerd te zijn geweest.

https://www.regio8.nl/mevrouw-de-wolf-d ... L07hL9zENc

De naam van die vrouw is echt goud… :+

Nou idd maar als je het stuk leest dan is het zo geschreven dat de wolf de hond uitliet en niet Mw de Wolf

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 19:26

Is het geen familie van u? _O-

Maar echt hoezo bijkomen in een kliniek.
Helemaal gek geworden.

Nee de re wilders geven niets om dieren.
20 jaar zeer ernstig leed in de ovp heeft dat wel aangetoond en nu dus weer.
Naar volk...

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 19:31

Ik vind dit geen discussie meer over hoe natuur er uit dient te zien. Dit is willens en wetens dieren een gruwelijke dood in jagen. Als ze er van moeten leren, gaat hij er zelf immers ook vanuit dat de wolven terug gaan komen. Op 40 hectare kun je je voorstellen hoe dat er uit gaat zien.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 19:37

Dat interview, aan de ene kant kan ik wel janken aan de andere kant:

Wond aan de achterkant: typerend voor een wolf.
Oh ik dacht dat dat die keelbeet was.

Schapen zijn niet weerbaar, runderen en paarden/ pony's wel.
Ja getuigd de vele aanvallen op groot wild dat runderen en paarden het leven niet laten.

Runderen plus paarden; ja ik dacht dat ging wel goed.

Wat een idioot _O-

josien_m_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 19:50

Mac schreef:
Sorry, maar dit gaat me écht te ver! Het is zijn wérk om weidedieren te beschermen tegen de wolf. Hij kent toch alle regeltjes daartoe? En dan zeggen dat boeren te beroerd zijn hun terrein wolfwerend te omheinen?? Hij moet zich kapot schamen!
Wolven weten dat terrein feilloos weer te vinden en 40 hectare lijkt veel, maar is het niet als je moet vluchten voor een wolf. Die dieren kunnen geen kant op. Dit is géén natuur! Walgelijk, echt waar!

Ja ik weet het, ik ben ook geen voorstander van de wolf in Nederland, beslist niet. Maar juist voor zulke terreinen vindt men de wolf een geslaagde rover. Heet voorkomt overpopulatie, enz. enz. Voor wat betreft reeen, herten en zwijnen, mag dat wel dan? En verwilderde runderen en pony's niet? Waar ligt de grens? Ik denk dus dat dit voorbeeld juist wel natuur is... en ik vind het vreselijk!

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 20:00

Mac schreef:
De eigenaar van de gedode Exmoor gaat er niks aan doen. Het is een leerervaring voor de rest van de kudde (paarden en runderen). Ik verzin het niet - hij heeft het in een interview gezegd:
https://dvhn.nl/drenthe/Wolf-doodt-pony ... GY-OOCG_bg
Er is kennelijk ook net een Hooglander kalfje geboren in deze kudde. Die moeder zal ook moeten leren dan ben ik bang.
Wat een zieke reactie, walgelijk :r

Wat een walgelijke saddist.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 20:12

Laatst bijgewerkt door tienus63 op 17-04-23 20:14, in het totaal 2 keer bewerkt

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 20:12

Wat ontzettend nalatig van dhr Mekkel!
Juist als promotor van de” wolfwerende” rasters had hij zijn dieren moeten beschermen. Het betreft ook nog eens heel kleine pony’s die dus onbeschermd voor de wolven gegooid worden!
En Natuurmonumenten staat er ook weer mooi op! Geen bescherming voor dieren die zijn uitgezet, geen wild, willens en wetens wolvenvoer!
Dit heeft niks met natuur te maken en weer een bewijs dat we geen plek is voor de wolf, immers niet voldoende wild voedselaanbod.
Ik zie ze nog in staat om op de markt pony’s op te kopen om die met een vreselijke dood als wolven voer te laten dienen als het wild op is. (Ik weet dit is speculatie maar niet geheel onwaarschijnlijk en ik ben woedend! )

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 20:15

Exmoors zijn geen hele kleine pony's :?

Groot ook niet, maar er zijn meer rassen die dezelfde maat hebben.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 20:18

Het was de zwakste van de koppel volgens hem.
Joh, Pipo de clown, dan hoor je de veearts bij je dier te halen als ie achterstand/ziekte heeft.

Hij brengt vast liever een wolf naar de opvang. Hij heeft nog wel te barfen voor dat beest.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 20:20

josien_m_ schreef:
Mac schreef:

Ja ik weet het, ik ben ook geen voorstander van de wolf in Nederland, beslist niet. Maar juist voor zulke terreinen vindt men de wolf een geslaagde rover. Heet voorkomt overpopulatie, enz. enz. Voor wat betreft reeen, herten en zwijnen, mag dat wel dan? En verwilderde runderen en pony's niet? Waar ligt de grens? Ik denk dus dat dit voorbeeld juist wel natuur is... en ik vind het vreselijk!

Nee is geen voorbeeld. Het is namelijk aangelegde mini nep natuur. Het is dus geen echte natuur. Dankzij de missende omvang en gemak waarbij wolven al deze gebieden met gemak dagelijks kunnen doorkruisen elimineren ze de wild stand.
Nu is er in vele gebieden over populatie aan wild maar zie de veluwe als voorbeeld. Al 2 jaar vrijwel geen overlevend jong wild van hert en ree populatie. Dat heet dus elimineren van populaties en niet beheren. Gezien groter gebied dan de veluwe er niet is in Nederland kan iedereen vast bedenken dat het in andere gebieden nog sneller fout gaat.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 20:32

Er is ook nog eens geen houden aan want de wetten zijn zo dicht getimmterd dat niemand verantwoordelijk is voor de stelselmatige mishandeling van deze rewilding dieren. Was het nog maar alleen de wolf. Maar hen wordt ook verzorging onthoudenen bij ziekte blijven ze doodziek of gaan ze vanzelf dood,niemand die het een probleem vindt. .

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 20:49

Mac schreef:
De eigenaar van de gedode Exmoor gaat er niks aan doen. Het is een leerervaring voor de rest van de kudde (paarden en runderen). Ik verzin het niet - hij heeft het in een interview gezegd:
Er is kennelijk ook net een Hooglander kalfje geboren in deze kudde. Die moeder zal ook moeten leren dan ben ik bang.

Nou ik word er onpasselijk van.

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 20:52

SusanH schreef:
Mac schreef:

Nou ik word er onpasselijk van.

En de krant geeft hem een podium, laat hem ook de ( minder heftige) foto’s uitkiezen.
Je ziet niet het koppie van de pony waardoor het onpersoonlijke verhaal makkelijk verteld kan worden.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 21:10

dierenfan schreef:
Al 2 jaar vrijwel geen overlevend jong wild van hert en ree populatie. Dat heet dus elimineren van populaties en niet beheren. Gezien groter gebied dan de veluwe er niet is in Nederland kan iedereen vast bedenken dat het in andere gebieden nog sneller fout gaat.

En vervolgens proberen ze weer een ander de schuld te geven van het verdwijnen van soorten.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 21:23

Wen er ook maar aan dat de wolf in de nieuwbouwwijk een dutje doet. Zegt wolvenknuffelaar Maurice La Haye

https://www.gelderlander.nl/doetinchem/ ... nts-anchor

Straks moeten we er ook aan wennen dat de wolf een slachting aanricht op het pleintje van het kinderdagverblijf.

TurboDi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 21:27

Nederland is gek geworden… waar gaat dit heen… straks kun je je kinderen niet eens meer in de tuin laten spelen joh

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 21:29

Wat mij het meest verbaast is dat ze hem verdooft hebben, terwijl je een beschermde diersoort niet mag verstoren. Wat er nu gebeurd is, is tegen de regels. Maar wie weet schept dit een precedent?

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 00:38

Mooie dag vandaag. De wolvenkenner door de mand gevallen en de wolf is zoooo schuw dat ie lekker in de bebouwde kom een tukkie doet.

Al is de leugen nog zo snel, de waarheid achterhaalt hem wel.

AnnoNiemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 08:15

Anne_GTI schreef:
Mooie dag vandaag. De wolvenkenner door de mand gevallen en de wolf is zoooo schuw dat ie lekker in de bebouwde kom een tukkie doet.

Nou, leugen, ik denk eerder er gewoon totaal geen verstand van hebben. Domheid en naïviteit (en hoop) en er pas later (te laat) achter komen hoe fout je zat.

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 08:33

AnnoNiemand schreef:
Anne_GTI schreef:

Nou, leugen, ik denk eerder er gewoon totaal geen verstand van hebben. Domheid en naïviteit (en hoop) en er pas later (te laat) achter komen hoe fout je zat.

Hij heeft niet het idee dat hij fout zit.
dit zegt hij er zelf over. https://dvhn.nl/drenthe/Wolf-doodt-pony ... GY-OOCG_bg

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 09:01

Die wolf in die tuin deed helemaal geen dutje!! Het beest verschool zich achter een heggetje nadat hij de vierkante tuin was ingerend en zich ingesloten voelde. Ze schoten van bovenaf een verdovingspijl om hem daar weg te krijgen. Niks geen dutje doen!
Was gister op tv
Je zag hem eerst heel hard door het dorp rennen via bewakingcameras