Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
rocymax schreef:Ach Mo, weer allemaal behandelen. Ik hoop dat het snel over is. Ik heb ook wel eens gehoord over frontline. maar ik vind dat wel heel sterk spul hoor...
JudithO schreef:Ik voel je frustratie. Winterschimmel, nooit van gehoord. Maar Poupette heeft er wel jeuk aan toch?
100 ml moet je met alleen de koppies een heel eind mee kunnen komen. Wij hebben er destijds voor 3 jeukende manenkammen wel voldoende aan gehad (en nog een half flesje door kunnen geven aan een ander).
Jet schreef:Monique, dat klopt met Imaverol. Je moet er wel op letten dat je het iedere keer vers aanmaakt, niet in één keer alles en dan en paar dagen alter weer dezelfde emmer gebruiken. Ik zou ook even de halsters en touwtjes ermee doen en je hoofdstel van Prisca schoonmaken met zadelzeep. Hier is voor zover ik weet Imaverol alleen nog via de DA te verkrijgen, ik weet niet of dat bij jullie ook zo is. Ik heb bij Elvee ooit ok een schimmeltje gehad, geen idee welke, maar dat reageerde ook goed op Imaverol. Wel had ik nog weer een ontsmettingsmiddel voor haar box en voerbak enzo, om ervoor te zorgen dat ze het via die weg weer zou krijgen. Bij Elvee zat het ook alleen op het hoofd en dat waren wat kale plekjes. En ander paard had het ook, waar ze mee buitenstond, die begon ermee. Die is niet behandeld en dat duurde iets langer, maar ook die raakte er weer vanaf.
Monique1963 schreef:Jet schreef:Monique, dat klopt met Imaverol. Je moet er wel op letten dat je het iedere keer vers aanmaakt, niet in één keer alles en dan en paar dagen alter weer dezelfde emmer gebruiken. Ik zou ook even de halsters en touwtjes ermee doen en je hoofdstel van Prisca schoonmaken met zadelzeep. Hier is voor zover ik weet Imaverol alleen nog via de DA te verkrijgen, ik weet niet of dat bij jullie ook zo is. Ik heb bij Elvee ooit ok een schimmeltje gehad, geen idee welke, maar dat reageerde ook goed op Imaverol. Wel had ik nog weer een ontsmettingsmiddel voor haar box en voerbak enzo, om ervoor te zorgen dat ze het via die weg weer zou krijgen. Bij Elvee zat het ook alleen op het hoofd en dat waren wat kale plekjes. En ander paard had het ook, waar ze mee buitenstond, die begon ermee. Die is niet behandeld en dat duurde iets langer, maar ook die raakte er weer vanaf.
Dank voor je tip, ja ik zal telkens vers aanmaken. En wil je niet zo verwarrend schrijvenIk heb bij Elvee ooit ok een schimmeltje gehad, geen idee welke, (Ik denk hoe kan ze nou niet weten hoe dat schimmeltje (paardje) heette, ahahahaha. Maar het klinkt precies als dat bij ons. En dat zou dan kloppen dat als je het niet behandeld het ook gewoon weer weggaat.
Ik heb 3 flesjes voor 73 euro weten te scoren, met een korting van 10% ook nog eens als nieuwe klant. En ja hier kun je het gewoon overal kopen. Ik las al zoekende dat ik ook wormspuiten bij de agradi kan kopen.
goldyc schreef:Schimmels zijn wel erg hardnekkig, dus naast je paard, kan je het beste ook alle halsters, touwen, dekens, borstels etc schoonspoelen, en plekken waar ze vaak komen (zoals stal, eetbak, voerbak) ontsmetten/desinfecteren. Bij ringworm moet je ook goed opletten voor jezelf en je andere dieren, dat zet namelijk ook naar mensen en huisdieren over. De meeste huidschimmels doen dat trouwens wel, maar ringworm schijnt behoorlijk besmettelijk te zijn.
Prairy schreef:Yes, mijn zondag avond serie is weer online
Oh nee die jam
Die cactus planten ze in Curaçao bij andere bomen, plat net onder de grond, of gewoon erop, het planten van water (samen met andere dingen zoals dik gras) noemen ze het ook wel. Groeit vanzelf weer verder en ondertussen geeft het wat water aan de plant die er bij staat, de cactus neemt ook water op uit de lucht. Je zou het voor de gein kunnen planten bij de bomen die je verplaatst hebt. Leuk experiment.
Maar mens, wat is het warm bij jullie zeg. Hier 22 ofzo, ook al zo warm maar gelukkig geen 32...
Tinka schreef:Voor wormenspuiten heb je over het algemeen wel een recept van een dierenarts nodig, geen idee of dat in Frankrijk ook zo is.
Ik heb eventueel wel nog wormenspuiten te koop, heb teveel gekocht. En ook nog andere medicatie voor hoesten/luchtwegen en een pot gluco balance.
Tinka schreef:Storm hadden we hier ook, alleen is het hier maar rond de 20 graden.
Wij hadden in Nederland ook bruin schriklint, zag je inderdaad bijna niet. En hier hebben we bruin schrikkoord in de wei aan huis.
Gaat dat lint niet heel snel kapot door de wind? In Nederland hadden we heel duur lint van Gallagher, dat was na iets van 2 jaar al kapot. Heb nu alleen nog koord.
JudithO schreef:Neeeee die jam!!
Hopelijk was het een beetje eenvoudig schoon te krijgen.
Heerlijk filmpje, echt super plekje hebben jullie hoor.
En zag ik het goed, liep Yoda los? Of was het lijntje gewoon net als je bruine schriklint, onzichtbaar?
-Namiro- schreef:Oh heerlijk filmpje weer!![]()
Wat wordt het mooi!![]()
Succes met schoonmaken!!
Muga schreef:Succes met schoonmaken... ik durf er geld op in te zetten dat t lekke potje aan de linkerkant staat![]()
Maar wat een storm zeg. En dan geen wolkje aan de lucht... bizar. Paardjes weer blij iig op hun nieuwe stukje!