Harmonie in chaos vinden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Bloemetje75

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-25 13:23

Dat is een panieksluiting voor menners! Dus als je daar op zoekt of naar een ruitershop gaat met mentuig en onderdelen, ga je het vinden.

Duhelo

Re: Harmonie in chaos vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-25 14:17

ja, klopt, gewoon te vinden in de men afdeling. Wel even een touwtje doen aan het ringetje, zodat je vanop afstand kan lostrekken;

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-25 14:44

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-25 22:40

Hannanas schreef:
Owww dat zit normaal aan de strengen tijdens mennen! Handig op deze manier :)

Kijk deze
https://agradi.nl/products/waldhausen-v ... gLumfD_BwE

Thx!
Kreeg via PB ook al wat extra info van een meelezer. :+:

Miss Rêve had vandaag haar halster uit gedaan. Omdat ik het voer niet echt ‘veilig’ kon zetten zonder het terug te sleuren had ik de stroomdraad beetje gemeen er over gedaan. Na twee piepjes en wat bokken was Rêve ineens niet meer geïnteresseerd… >;)

Rêve geeft niet op…. Ze stond heel tevreden te wachten… dus ik liep met het halster en een ‘oh boy’ mood terug naar het voer… Rêve bleef me gewoon geïnteresseerd aan kijken…. >;)
Halstertje om zonder problemen (ze krijgt het om voor de stinkzalf die ze nooit wil tot ze het voelt werken dus ik werd alleen maar achterdochtiger… ik houd het voer nl achter de hand als omkoop middel als ze besluit dat ze geen zalf wil en dus ook geen halster. :=

Draai me naar mijn emmer en ze had zodanig zitten prullen en schokken geïncasseerd dat ik een kwartier heb moeten klooien om mijn emmer te bevrijden zonder een schok te krijgen. :roll: Rêve heeft het gehele kwartier geïnteresseerd langs me gestaan alleen de laatste minuut ofzo begon ze Spaanse pas te doen. Toen ik bromde ‘Rêve gij hebt het zo vertraagd hoor!!’ Zette ze haar oortjes even opzij…. Rêve die na denkt is nooit goed voor mij op lange termijn…

Er had een levensverzekering bij in dat paard haar vruchtzak moeten zitten. :x :roll:

Freyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-25 22:54

Ik schoot weer hardop in de lach _O-

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-25 22:17

Vandaag Leo met zadel gelongeerd. Lauren heeft al met hem geoefend met een singeltje enz maar voor het zadel en wat verder komt neem ik het even over. Denk als hij een drietal keer met zadel gelopen heeft dat Lauren dat ook mee kan oefenen. De 1e keren doe ik graag om een beetje een ide te krijgen van hoe hij coped met nieuwe dingen.

Hij kreeg even een tik omdat ie boom besloot te gaan eten. :roll: hij reageert veel groter dan je op basis van zijn gedrag aan de hand zou verwachten. Alsin; aan de hand kan je zo ongeveer een dutje doen terwijl je met m loopt maar aan de longe was de reactie vrij snel en groot. :+ dit is hetzelfde paard dat niet moved als je op ‘m claxoneert of achter m rijdt met de tractor. :+

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-25 23:10

Jeutje is dat Leo?? :oo Wat is ie 'ineens' groot geworden!
Komt vast wel goed met die grote reacties, gaat een fijn paard worden onder het zadel denk ik :j

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-25 23:27

Mars schreef:
Jeutje is dat Leo?? :oo Wat is ie 'ineens' groot geworden!
Komt vast wel goed met die grote reacties, gaat een fijn paard worden onder het zadel denk ik :j

:j hij pakte het heel goed op IMO, beetje deugeniet zijn is ook gewoon Leo. :+ ik denk ook dat ze hier echt wel een fijn paard aan gaat hebben. :j hij is niet gemeen maar vlot genoeg dat ze niet gaat moeten wurgen om de bak rond te komen. :+

Knuffeltjes na het werk. :j
Door dat Leo en ik een…. Verschillend…. Gevoel voor humor hebben komt het niet zo vaak voor dat ie écht een beloning krijgt van mij buiten een ‘ja goedzo ezel…’ _O-
Hij kreeg ook wat uitleg over hoe het leven niet simpel ging blijven. :))

Gezien de voorspellingen zal hij nu stil staan tot donderdag. Joy ook trouwens. Met +32 graden warm ik ze hier niet op ook niet in de ochtend. Vanavond werd het bewolkt met een strakke koude wind waardoor het doenbaar werd dus Leo even (13 minuten volgens de pivo maar heb ook een stukje af zadelen dat ie een deur aan het filmen was. :+ ) genomen. Maar hij zweette niet eens na afloop. Vanaf morgen tropen-tropen rooster. Koelen en niks doen. :(:)

Hij verraste me ook positief met zijn gangen. Leo was een echte naarling (Lauren en ik hebben dit besproken dus ze weet dit.) maar hij is echt gaaf aan het ontwikkelen nu. Kuddo’s voor Lauren dat ze in hem is blijven geloven want ik weet hoeveel tegenwind ze gehad heeft. (Niet van mij. Ik heb gewoon gezegd dat ie moest uit groeien, heb recent pas toe gegeven dat ik, toen ik hem zag als jaarling, mijn twijfels had maar dat hij me nu echt heel positief op valt. Ook zíjn werkwilligheid is best veranderd tov toen hij net begon.)

Ik heb dit paard bv wel eens in het midden van de paddock los geklikt. Joy op stal gezet. Halster uit gedaan op mn gemak en nog op tijd klaar zijn om m aan de ingang van de stal op te pikken en voor hem hetzelfde te doen. :+

Tis gewoon een heel mooi leuk dier nu.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-25 22:47

Manlief heeft vlak voor de 40 graden dagen de paddock terug in orde gemaakt :+ _O-

Verder zijn trouwens ook de 1e paarden aan gekomen. Een hele leuke fjord en een gevoelige Appaloosa. :+:

Vanmiddag voor het eerst in 1,5 jaar denk ik een paar uur echt voor ons zelf genomen. Bij mijn schoonbroer (waar we beide hecht mee zijn) gaan zwemmen… heb al 15 jaar niet meer gezwommen en mán ik houd van zwemmen. :+:

Daarna rond 21:00 de fjord en appie gaan binnen zetten en voeren. Huiswaarts en hier de bende binnen halen. :+

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-25 08:57

Mijn cola vloog nog net niet uit mijn mond toen ik je bericht over Rêve las. :')

Ik haalde gisteren mijn 2-jarige uit de wei en ik zag dat hij de onderste draad had stuk gemaakt omdat hij onder de draad heeft zitten eten. :( Verder is hij braaf hoor voor een 2-jarige. :+

Hier zal de komende dagen ook het tropen rooster in gaan. S'morgens buiten. Op de middag naar binnen en s'avonds rond 18u tot 21u weer even naar buiten. Of het moet zijn dat het hier in west-vlaanderen niet zo heet wordt en dat we de kustwind mee krijgen.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-25 09:34

Volgens de weer-app gaat het hier ook boven de 30 ° gaan.
En wij zitten net in de hooi-week bij onze boer, vorige week hadden we geluk en was het ideaal weer, deze week wordt het puffen vrees ik.
Ik hoop stiekem dat die de laatste lichting in grote balen doet :+ . Die kunnen allemaal machinaal gezet worden. (alhoewel dat mijn jobke is en in die weidemann is het ook een beetje doodgaan :+ )

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-25 12:00

Als het 30 graden wordt rijd ik meestal om 6 uur maar nu is het ‘s morgens al stik-warm.

Hier verwachten ze morgen 37 en overmorgen 38 graden… :\

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-25 14:29

net 40 min in de file gestaan bij zoersel, was 34,5 graad zei auto

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-25 15:49

Vandaag zou het idd nog ‘maar’ 34 worden. Morgen en overmorgen wordt het warmer.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-25 07:33

Toen ik gisteren na het werk in mijn auto stapte gaf hij (die ik trouwens slim genoeg onder de bomen had gezet in de schaduw dus) 31 graden aan. Tijdens het rijden naar huis liep hij op naar 32 graden. Normaal gaat hij dan naar beneden maar gisteren dus omhoog. Kon wel mijn stuur normaal vasthouden. Had ik de auto op mijn normale plekje gezet in de volle ging ik mijn handen en billen verbranden aan het stoer of de zetel. Voordeel van een van de vroege vogels te zijn op het werk is dat je dus de weinige schaduwplekken onder de bomen kunt inpalmen. Het is voor de rappe tijdens zo'n periodes in de zomer. :D

Met een uurtje gaan de paarden hier buiten (eerst moeten ze hun eten op hebben.) tot rond 12u30. daarna ga ik ze op stal zetten zodat ze niet in de volle zon staan. Qua warmte zal het niet veel schelen denk ik maar ze staan tenminste niet meer in de volle zon te roosteren.

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-25 13:03

Ik zit momenteel in Maasmechelen en hier is het 35 en geen zuchtje wind. Echt weer om te smelten, nochtans aan een meer en ik dacht dat het aan water altijd frisser is

Thuis gaan de paarden enkel nog in de nacht op de weide en overdag op stal.

Wanneer verhuizen je paarden naar je eigen stal? Nu staan er enkel de eerste 2 klanten? Of heb ik er overheen gelezen?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-25 13:08

Nu staan er idd twee klanten. Augustus komen er twee bij. Joy en Leo verhuizen wanneer ik Leo zadelmak heb en Joy zijn weide geworteld is. Het stuk waar Joy op gaat hebben we moeten inzaaien en heeft dus wat tijd nodig.

Gezien ze hier prima staan heeft het geen haast.

Aan het water is niet perse koeler. In het bos vaak wel.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-25 22:35

Na een bloedhete dag hebben beide mannen met lauw water mogen spelen. Manlief stond eh niet echt gekleed… _O- dus jullie moeten het met een kort filmpje doen. :D

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-25 07:21

Ah heerlijk zeg! België was dus ook zo bizar heet gisteren? Trokken jullie het zelf nog een beetje?

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-25 08:24

Om 5u vanochtend het slaapkamer raam open gegooid. Niet dat ik kon slapen want dat is precies het uur dat er nu veel naar hun werk rijden. Zag ook al een loonwerker met balenpers en wikkelaar naar een partij hooi/voordroog vertrekken iets na 6u. Die hete temperaturen zijn slecht voor de plastic en dan wikkelt zo'n grote baal haast niet. Iets met de plastic die teveel rekt dan.

Best dat jullie mij trouwens gisterennamiddag niet achter mijn bureau thuis zagen zitten. Net als Ayasha haar man was ik euh niet echt presentabel. :+

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-25 15:35

petraaken schreef:
Om 5u vanochtend het slaapkamer raam open gegooid. Niet dat ik kon slapen want dat is precies het uur dat er nu veel naar hun werk rijden. Zag ook al een loonwerker met balenpers en wikkelaar naar een partij hooi/voordroog vertrekken iets na 6u. Die hete temperaturen zijn slecht voor de plastic en dan wikkelt zo'n grote baal haast niet. Iets met de plastic die teveel rekt dan.

Best dat jullie mij trouwens gisterennamiddag niet achter mijn bureau thuis zagen zitten. Net als Ayasha haar man was ik euh niet echt presentabel. :+

Ja in de tuin of thuis is dat helemaal prima maar dat op het net zetten is toch wat anders. _O-

Is de 1e keer dat ik hoop dat het onweer snel komt. :=

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-25 16:42

Er komt volgens de vrt stevig onweer jullie kanten op, hopelijk gaat dat niet gepaard met veel schade/overlast.

Temperatuur is hier intussen gezakt tot 31, erg blij mee. Nog 10 graden te veel, maar al een pak beter dan de 37 die we gisteren hadden.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-25 18:20

Er is gerommel momenteel, wat regen, de paarden zijn binnen omdat Leo erg onrustig was. Hij heeft goed gebruik gemaakt van zijn tijd en een manier gevonden om zijn stal open te krijgen met het halster dat altijd aan de stal hangt. :roll:

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-25 21:58

Wij hebben een onweer gehad in de late namiddag met toch iets van 8 liter regen. Goed afgekoeld ook. Al was het al de hele dag een pak minder dan gisteren en eergisteren. Mijn jonge ruin werd ook erg onrustig van het onweer volgens mijn vader. Hij heeft ze vlak voor het begon te regenen binnen gezet voor die ruin de boel afbrak.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-25 22:14

Ja hier was Leo enorm onrustig, het heeft thans amper lelijk gedaan gewoon wat gerommel en lichtte regen.