Wie gaat er op zoek naar een paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

PSvanLot

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 20:25

Van harte gefeliciteerd!!!

Derma

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 20:27

Gefeliciteerd Kiwiaa!
Heel blij voor je en komt vast goed +:)+
Veel plezier met je nieuwe topper

Charmaine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 20:33

Gefeliciteerd! Spannend hoor...

Tibeella

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 20:38

Gefeliciteerd Kiwiaa! Toch nog een mooi verjaardagscadeau!

Wij gaan woensdag naast de 11-jarige ruin nog naar een 12-jarige merrie kijken. Iets kleiner (1m64 op blote voetjes) dan waar we naar op zoek zijn maar wel wat robuuster gebouwd. Benieuwd wat dit zal geven in combinatie met onze lengte. Ze is wel leuk, braaf en fijn te rijden. Ze heeft een veulen gehad en moet terug wat opgenomen worden maar zou geen problemen mogen geven daar ze haar tijdens de dracht wel rustig aan het werk gehouden hebben. De vraagprijs is wel wat boven ons budget maar wie niet waagt niet wint denk ik dan…

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 20:39

Leuk nieuws Kiwiaa! Denk dat we met z’n alle blij zijn dat we er naast zitten hoor :j
Nu heb jij lekker een gave knol. Laat je een foto zien?

Konijen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 20:48

Earth schreef:
Konijen schreef:
Nou zaterdag 2 paarden proefgereden. Ontzettend fijn kunnen rijden en beide paarden gaven mij het gevoel dat ik toch echt nog wel beetje kon rijden. Goed voor mijn ego Beste ervaring tot nu toe. 4 jr kwpn. En een 5 jr Fries merrie. Beide super fijn te rijden fries wat sensibeler maar stiekem vind ik dat dus erg fijn. De 4 jr was al verkocht echter foto's toonde wat vernauwing tussen ruggenwervels dus verkoop ging niet door. Werd mij vervolgens flink goedkoper aangeboden. Echt heel fijn dier, eigenlijk te veel capaciteit dan naar waar ik op zoek was. Mijn dierenarts heeft foto's bekeken, ze vond rug op zich niet zo spannend maar gaf ook aan wat artrose in hals te zien c6 c7. Ze vroeg daarna pas hoe oud hij was en welk niveau hij had gelopen...dus tja denk niet dat ze me aanraadt om verder te gaan.

Nee dat zou ik ook neit doen, want dat kan dan nog wel eens progressief zijn omdat ze nog zo jong is.
Maar als je de fries fijner vindt, dan is dat toch prima?

Op zich wel maar ik moet even schakelen in mijn hoofd. Heb nooit wat met Friezen gehad maar deze beviel uitermate goed. Deze was naar mijn idee wel wat ad prijs. Ik weet het, markt is overspannen. Maar deze heeft eerder te koop gestaan.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 21:06

Gefeliciteerd Kiwiaa, super spannend, maar toch een goede afloop *\o/*

Kalea

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 21:15

Op zich wel maar ik moet even schakelen in mijn hoofd. Heb nooit wat met Friezen gehad maar deze beviel uitermate goed. Deze was naar mijn idee wel wat ad prijs. Ik weet het, markt is overspannen. Maar deze heeft eerder te koop gestaan.[/quote]

En toen niet verkocht dan? Bieden kan natuurlijk altijd.

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 21:15

Kiwiaa schreef:
Mijn eigen veearts vond de foto's perfect en vond het klinisch onderzoek ook goed uitgevoerd. Heb de foto's wel eens naast de oude gelegd (toch beetje achterdochtig geworden door dit topic haha :+ ) en zag toch dat het dezelfde hoef was maar duidelijker, dus alles is oke. Nu nog transport regelen, gok dat hij begin januari naar België komt. Stalling is geregeld. En dan hopen dat mijn gevoel het bij het juiste eind had en ik niet over een halfjaar een weentopic moet aanmaken :') maar ik heb er wel vertrouwen in, raar maar waar! In jullie plek had ik mijzelf ook voor gek verklaard hoor. Dus bij deze, sinds vandaag heb ik een paard :):)

Top! Gefeliciteerd!

Aatrox

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 21:36

Yeah Kiwi gefeliciteerd nogmaals *\o/*

Kiwiaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 22:18

Dankjewel iedereen! Spannend is/was het zeker, ik ga blij zijn als hij hier in't stal staat. Maar ik kijk er erg naar uit, het avontuur - ik zoek een paard- is gedaan, nu kan er een nieuw beginnen. Dat hopelijk wel wat minder spannend wordt, maar vast ook genoeg uitdagingen zal geven :)) Een fotootje plaats ik zeker als hij gearriveerd is, momenteel heb ik eigenlijk enkel de foto's van de verkoper :o

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 22:23

Gefeliciteerd Kiwiaa!! Super leuk!

3heathcliff5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 23:31

Kiwiaa schreef:
Mijn eigen veearts vond de foto's perfect en vond het klinisch onderzoek ook goed uitgevoerd. Heb de foto's wel eens naast de oude gelegd (toch beetje achterdochtig geworden door dit topic haha :+ ) en zag toch dat het dezelfde hoef was maar duidelijker, dus alles is oke. Nu nog transport regelen, gok dat hij begin januari naar België komt. Stalling is geregeld. En dan hopen dat mijn gevoel het bij het juiste eind had en ik niet over een halfjaar een weentopic moet aanmaken :') maar ik heb er wel vertrouwen in, raar maar waar! In jullie plek had ik mijzelf ook voor gek verklaard hoor. Dus bij deze, sinds vandaag heb ik een paard :):)

Jaaa, goed nieuws. Gefeliciteerd hoor. Na al het getwijfel en misgrijpen in dit topic eindelijk een paard waar jij zo te lezen helemaal happy van wordt. Veel geluk met je nieuwe aanwinst!

Kiwiaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 23:39

Bedankt! Haha ja ik heb een hele evolutie meegemaakt het afgelopen jaar he _O- ben wel gegroeid als persoon denk ik. Mijn 'ik koop een paard avontuur' begon met van een paard te vallen en 7 dagen in de IC te liggen. :=

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 00:08

Kiwiaa schreef:
Bedankt! Haha ja ik heb een hele evolutie meegemaakt het afgelopen jaar he _O- ben wel gegroeid als persoon denk ik. Mijn 'ik koop een paard avontuur' begon met van een paard te vallen en 7 dagen in de IC te liggen. :=

Jeetje ik zit pas net in dit topic, maar dat klinkt heftig kiwiaa!

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 00:09

Kiwiaa schreef:

Vreselijk... zo begin je echt niet best :\

Kiwiaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 00:44

Pech gehad, kan altijd gebeuren met paarden natuurlijk. Maar het is geen fijn begin neen :')

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 08:58

Gefeliciteerd kiwiaa, het is je zo gegund! *\%/*

Derma

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 10:42

Kiwiaa schreef:

Oh ik dacht dat ik domme pech had, maar dit is nog een tandje erger.

Dus je viel van een paard en toen dacht je dit is leuk, laat ik er een kopen :+ :D
Of was het wel je eigen paard?

Konijen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 11:11

@kiwiaa als mij dit zou overkomen tijdens proefrijden...ik weet niet of ik dan door zou gaan met de zoektocht of mijn man zou er wellicht een stokje voor steken.

Kiwiaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 11:35

Nee, ik was toen niet echt op zoek. Ik kwam het paard toevallig tegen en ik dacht weet je wat, mijne staat op pensioen, ik koop hem!! Hij is zo mooi en eigenlijk echt mijn droompaard! En paard dacht: euh nee. :+

Dat was in januari. Toen had ik wel zoiets van, chips. Maar het idee 'ik koop terug een paard' zat wel in mijn hoofd dus ik ben wel verder blijven zoeken. In eerste instantie enkel online want kon nog niet eens rijden _O- na mijn revalidatie ben ik wel eens gaan rijden met paard van vriendin en toen gaan proefrijden. := Achteraf gezien misschien iets te snel, want rij intussen meer en ben terug wel iets zelfzekerder geworden, ook met jonge paarden :j

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 14:50

Gefeliciteerd Kiwiaa!! Super leuk!!

Aatrox

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 15:32

Hier helaas nog een afgekeurd paard. We kijken weer rustig verder.. Baalmomentje wel.. Pff..

manzano ook even duimen voor jou nog dus! Wanneer wordt je nieuwe topper gekeurd?

Konijen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 16:22

@Aatrox wat een balen waarop is hij/zij afgekeurd?

Aatrox

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 16:29

Ze zien beginnende artrose in het spronggewricht waar hij binnenkort wel behandeld voor zou moeten gaan worden en beide voorbenen op de buigproeven negatief. Niet een klein puntje al zeg ik het zelf.