Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
fardoe schreef:Ik zie het jeuken en dan kale plekjes krijgen ook weleens bij Charly Boy. Het is altijd een bepaalde tijd van het jaar bij het veranderen van het seizoen.
Bij Charly is het altijd na de winter, dan is het weer warmer en zit hij nog in zijn wintervacht die dan loslaat en die haartjes geven hem jeuk.
Het zou ook de overgang van zomervacht naar wintervacht kunnen zijn want ook dan komt het voor dat paarden verharen.
Tinka schreef:Komt het niet door aoutas?
Schimmel jeukt meestal niet en geeft kale plekken.
Tinka schreef:Die korstjes op de neus hebben mijn paarden ook trouwens, niet heel erg en jeukt ook maar een beetje. Ik denk van prikstruiken en misschien ook wel aoutas.
Tinka schreef:Wij hebben de hele zomer geen teken gezien, denk door de warmte en droogte, maar nu zijn ze er weer volop helaas.
Monique1963 schreef:Teken heb ik hier niet gezien dit jaar. Was ik wel blij meeIk vermoed dat het mijten of luizen zijn, nav wat jij zei over aoutats.
senna21 schreef:Monique1963 schreef:Teken heb ik hier niet gezien dit jaar. Was ik wel blij meeIk vermoed dat het mijten of luizen zijn, nav wat jij zei over aoutats.
Mijten en luizen zitten op andere, meer dichtbehaarde plekken op het lijf. Ik zou erg uitkijken met sebacil oid in de buurt van de ogen en slijmvliezen.
Ik zou het niet toepassen op het gezicht..
senna21 schreef:Ik zou voorlopig alleen honingzalf of vaseline gebruiken, en het nog even aanzien.
Het lijkt me aannemelijk dat het door insecten of een plant wordt veroorzaakt. Is er lang gras of een boom/struik waarvan ze kunnen eten?
Het lijkt me geen typisch beeld voor een schimmel of luizen o.i.d.
balance schreef:Misschien een afkrabsel maken en naar de DA brengen? Is dat een mogelijkheid?
Tinka schreef:Je kan ook het hoofd insprayen met frontline, daar gaan aoutas wel dood van.
Is in Europa alleen voor honden en katten maar in bv de USA wordt het ook veel bij paarden gebruikt.