[centraal] Een nieuw paard kopen Deel XII

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Seven

Re: [centraal] Een nieuw paard kopen Deel XII

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-12 11:53

Nou ik zou wel aangifte doen, ookal haald het niets uit dan heb je toch iets tegen deze mensen gedaan.

urobi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 11:54

er mogen zeker geen namen genoemd worden?als waarschuwing voor andere (verkopers) van een paard

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-12 11:56

Uit eerste hand wel toch??

urobi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 11:58

waarschijnlijk zullen ze dit wel bij meerdere mensen gaan doen, maar wat ik niet snap het is wel toevallig dat ze precies er waren toen er niemand bij stal was.Waren toch geen bekende van je of wel?

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 12:00

Seven schreef:
Nou ik zou wel aangifte doen, ookal haald het niets uit dan heb je toch iets tegen deze mensen gedaan.

aangifte waarvan? paard is heel spullen zijn ook niet weggenomen...wat is volgens jou het strafbare feit?
Neemt niet weg dat dit natuurlijk niet kan.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 12:02

Laura1982 schreef:
Seven schreef:

aangifte waarvan? paard is heel spullen zijn ook niet weggenomen...wat is volgens jou het strafbare feit?
Neemt niet weg dat dit natuurlijk niet kan.

Hmm, wat zullen we er van maken? Huisvredebreuk, onbevoegd op een terrein komen?

Castello91

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 12:03

urobi schreef:
waarschijnlijk zullen ze dit wel bij meerdere mensen gaan doen, maar wat ik niet snap het is wel toevallig dat ze precies er waren toen er niemand bij stal was.Waren toch geen bekende van je of wel?

Ik kende de mensen niet en mijn stalgenootje waar de mensen eerder eigenlijk voor kwamen had niks vreemd gemerkt. Als iemand de naam wilt mag die mij best pbe, ik ga toch maar een melding maken bij de politie voordat de mensen dit bij meerdere mensen doen.

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 12:04

Seven schreef:

Neemt niet weg dat dit natuurlijk niet kan.[/quote]

Hmm, wat zullen we er van maken? Huisvredebreuk, onbevoegd op een terrein komen?[/quote]
huisvredebreuk kan maar dan zullen zeggen ja we hadden een afspraak en waren een beetje te vroeg.... ze hadden die dag ook een afspraak en ze heeft ze weggestuurd en ze zijn gegaan dus dat gaat helaas niet op.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 12:07

Dan alsnog hoor je niet op het terrein te komen en helemaal niet andermans spullen te pakken. Zou mooi worden, je verkoopt je auto en als je aankomt zijn ze al aan het rondrijden?

Ik zou sowieso een melding maken bij de politie, mocht er nog wat gebeuren, zijn ze al op de hoogte.

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 12:09

MyWishMax schreef:
Dan alsnog hoor je niet op het terrein te komen en helemaal niet andermans spullen te pakken. Zou mooi worden, je verkoopt je auto en als je aankomt zijn ze al aan het rondrijden?

Ik zou sowieso een melding maken bij de politie, mocht er nog wat gebeuren, zijn ze al op de hoogte.

ik zeg ook niet dat het in orde is er is alleen geen strafbaar feit gepleegd. Deze mensen zijn heel brutaal geweest. Je kan een melding maken maar ik ben bang dat die onderop de stapel verdwijnt want het heeft geen prio.

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 12:14

Wat bizar dat die mensen zich dat permitteren. Ik zou het in ieder geval niet durven. Gelukkig kwam je net aan. Dat ze het deden vlak voor jullie afspraak maakt het wel wat minder erg vind ik. Wellicht wouden ze echt zeker zijn dat het paard opstappen/wegrijden is, maar dan nog zomaar zonder toestemming zou ik het toch ook niet waarderen hoor.

Castello91

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 12:17

betadine schreef:
Wat bizar dat die mensen zich dat permitteren. Ik zou het in ieder geval niet durven. Gelukkig kwam je net aan. Dat ze het deden vlak voor jullie afspraak maakt het wel wat minder erg vind ik. Wellicht wouden ze echt zeker zijn dat het paard opstappen/wegrijden is, maar dan nog zomaar zonder toestemming zou ik het toch ook niet waarderen hoor.

Dat zei mijn moeder ook, maar het feit dat mijn paard niet officieel te koop staat dus niet weg moet lijkt me niet dat ik erover ga liegen toch?

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 12:20

Wat een verhaal!
Overigens als er wat was gebeurd had in dit geval de eigenaar niet op hoeven draaien, aangezien ze zonder enige toestemming het paard gepakt heeft.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 12:24

betadine schreef:

Hoezo "minder erg"? Zij pakken andermans paard en andermans spullen (die niet eens bij het paard horen) en stappen gewoon op? Zelfs als ik een paard te koop zou hebben (wat Castello niet eens heeft) zou ik dat al genoeg reden vinden om NOOIT meer zaken te doen met die mensen. Als je niet het fatsoen kunt hebben om van andermans spullen af te blijven, heb je dan wel fatsoen bij andere zaken?

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 12:26

Dat je vroeger komt, heb ik geen moeite mee.
Maar paard blijft gewoon op stal en jij er buiten zolang ik er nog niet ben.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-12 12:30

Dat hoef ik niet te bedenken moet de gene waar je de aangifte doet dan maar over beslissen :D
Ookal komt er niets uit mijn gevoel zal beter zijn.

Vind het bizar dat iemand zoiets durfd te doen en dan ook nog onbestrafd, grrr had niet bij mij moeten gebeuren.

mobart

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 12:34

Melisje_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 12:57

Ik snap idd niet hoe je je zoiets in je botte kop kan halen, ik zou er niet de ballen voor hebben

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-12 13:06

Ik loop niet eens zo een stal in ik wacht netjes buiten of bel nog even, vind het asociaal om zo door te lopen.

Johnnydepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 13:09

Kan me voorstellen dat als mensen niet bij de stal wonen en je bent er al eens eerder geweest dat je dan de stalgang in loopt en beestje over zijn kop aait, maar zou het echt niet in mijn hoofd halen om de staldeur open te trekken.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 13:15

mobart schreef:
Dit is niet mijn type paard, maar misschien voor Melanie?
http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-t ... um=1&pos=4
Deze is binnen je budget, beleerd en er staat bij dat hij braaf is op vreemd terrein en is ook niet de kleinste :)
*gaat weer in de meeleesmodus*

Ooohhh I like!!

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 13:30

Ik vind het ook aso, maar verbaas me nergens meer over nadat een 13 jarige meid stiekem met mijn dressuurpaard ging springen; ik had het hele kind nog nooit gezien! Is meerdere malen gebeurd voor ik erachter kwam... Ik heb het niet aangegeven bij de politie, maar mijn paard daarna wel ergens neer gezet waar het niet kan gebeuren.

Ik vind het wel een leuk paard mobart. :)

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-12 13:36

Bizar dat mensen dat gewoon doen :oo
Maar heb hier ook wel eens zo'n gek gehad die zou mijn jonge ruin toen wel even temmen, ergste is was een vriendin van me heb dr direct heel duidelijk verteld dat ik nooit weer wil zien dat ze zonder mij heen gaat.

Melisje_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 13:37

Dat is ook vaag, hoe heeft ze dat in gods naam voor elkaar gekregen? Ik kan het echt niet begrijpen waarom

shire87

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 13:38

Hey, wil me ook even melden.

Ik ben op zoek naar een tweede maatje om in de dressuur verder te komen.
Ben nu in het bezit van een 3.5jarige oo seven x zhivago merrie bloederig en heet type en zoek eigenlijk weer zoiets.

Dus mijn lijstje:
leeftijd tussen de 2,5 en 6 jaar.
Geslacht voorkeur merrie of hengst maar ruin mag ook
Alleen warmbloed.
liefst onbeleerd, maar zadel mak en tot en met b niveau kan nog wel.
Stokmaat vanaf 1.63m bij een 2,5jarige maar moet minimaal 1.66/67m worden max 1.80m
Mag spring of dressuur gefokt zijn maakt niks uit.
correcte gangen.
stalgebrek geen probleem maar geen exceem etc.
Liefst een wat bloederiger typje maar is niet noodzakelijk.
budget tot 3000 euro
kleur maakt niks uit.

lees natuurlijk mee in het topic en speur alle sites af dus hoop wat leuks te vinden.
iemand nog tips?

Mobart die had ik vanmorgen ook gezien en mailtje voor gestuurd maar nog niks terug.

edit: typfoutje