Wie gaat er op zoek naar een paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 14:52

Lieser schreef:
tita schreef:
Moderatoropmerking:
Dit bericht is verwijderd omdat het bespreken van advertenties niet is toegestaan. Zie ook de OP van dit topic voor de regels specifiek van dit topic: [PP] Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Hij is L1 geklasseerd maar kent de oefeningen tot en met het Z2 inclusief de wissels. Ook is hij M springen geklasseerd en heeft hij ervaring met oefencrossen. Hij komt uit een zeer goede moederlijn met veel sport. Ook kan hij mee op buitenrit in een groep.

...

Wij zien hem dan ook graag naar iemand toe gaan die met hem wil mennen, recreatief wil rijden, vrijheidsdressuur of grondwerk wil doen (voor koekjes doet hij alles ;)) of als weidemaatje etc. Ook zou hij zeer geschikt zijn als coachingpaard.

Dat is precies zo'n voorbeeld. Wat boeit het dat hij de oefeningen van Z2 kent als je alleen buitenritten met hem kunt maken ...

Dit is gewoon bijna grappig :')

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 14:54

tita schreef:
Moderatoropmerking:
Dit bericht is verwijderd omdat het bespreken van advertenties niet is toegestaan. Zie ook de OP van dit topic voor de regels specifiek van dit topic: [PP] Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Als ik zo'n advertentie lees dan denk ik: Hoezo heeft dit paard zijn grens aan gegeven, wat hebben jullie ermee gedaan en hoe geeft een paard zijn grens aan? Daarbij bepaald ook de nieuwe eigenaar wat hij/zij met het paard gaat doen.
Is het dier gezond en wordt je samen gelukkig van wat wedstrijdjes rijden, dan zie ik daar geen enkel probleem.

tita

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 15:01

Hij is mooi en wellicht trapt iemand daarin maar ik laat um staan

Ik wil lief braaf paard in de bak en in het bos en ik wil alleen deze kan alleen in de groep

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 15:09

De advertentie afkraken met aannames is niet zo netjes imo.
En mag ook niet echt zo in een dergelijk topic ;)

Wanneer je iets wil weten of niet begrijpt bel je de verkoper, wanneer je in de advertentie al denk... rare zooi of dat je het niet vind kloppen, zoek je lekker verder.

Ik zie zat advertenties die niet kloppen of gek klinken.
Zonde van de tijd als we die allemaal gaan bespreken :P

In deze advertentie voelt het inderdaad wat krom.
Maar normaal zie je wel vaker, M geklasseerd, maar beheerst de oefeningen tm zzl ofzo.
Dat kan voor iemand zoals mij best aantrekkelijk zijn, aangezien je toch zelf kan kijken waar je in kan starten. En dus alleen van niveau/leeftijd afhankelijk bent en niet van waar het paard in uitgebracht is.

(Al vind ik thuis iets lopen, en het niveau in de ring kunnen bevestigen soms heel ver uit elkaar liggen, maar dat is weer een hele andere discussie :+ )

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 15:13

c_alsemgeest schreef:

Wanneer je iets wil weten of niet begrijpt bel je de verkoper, wanneer je in de advertentie al denk... rare zooi of dat je het niet vind kloppen, zoek je lekker verder.

Maar normaal zie je wel vaker, M geklasseerd, maar beheerst de oefeningen tm zzl ofzo.
Dat kan voor iemand zoals mij best aantrekkelijk zijn, aangezien je toch zelf kan kijken waar je in kan starten. En dus alleen van niveau/leeftijd afhankelijk bent en niet van waar het paard in uitgebracht is.

(Al vind ik thuis iets lopen, en het niveau in de ring kunnen bevestigen soms heel ver uit elkaar liggen, maar dat is weer een hele andere discussie :+ )

Maar dat laatste ligt ook heel erg aan de africhter ;)

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 15:15

c_alsemgeest schreef:

Maar daar gaat het in deze advertentie niet om he, het gaat om het feit dat er allerlei niveaus worden benoemd wat dit paard kan en dat hij uit een goede sportlijn komt, maar dat hij enkel nog als licht recreatiepaard kan worden ingezet. Dan heb je dus geen drol aan die eerdere info. Misschien als het een merrie was geweest en je ermee had willen dekken, maar voor een ruin die blijkbaar kapot is, heeft het weinig toegevoegde waarde imo. :P

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 15:17

Ik denk dat wanneer ik dergelijk paard adverteer, ik er enkel bij zou zetten recreatiepaard en de overige specs er uit zou laten. Nu ga je toch mensen trekken die het willen proberen.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 15:17

PSvanLot schreef:
Ik denk dat wanneer ik dergelijk paard adverteer, ik er enkel bij zou zetten recreatiepaard en de overige specs er uit zou laten. Nu ga je toch mensen trekken die het willen proberen.

Daar had ik niet eens aan gedacht, maar idd lijkt me dat wel een risico ja :j

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 15:19

PSvanLot schreef:
Maar dat laatste ligt ook heel erg aan de africhter ;)

Ja klopt, daarom vind ik he bij sommige aanbieders waarbij er ene fijne ruiter op heeft gezeten het helemaal prima.
Dan klopt het ook.

Maar je hebt ook veel particulieren met wat minder kennis die het paard een soort van gebroken wissel hebben geleerd en een beetje schuim over de schouder naar de hoefslag kunnen laten vallen...
En dan staat er op Z2 niveau :')

Earth schreef:
c_alsemgeest schreef:

Maar daar gaat het in deze advertentie niet om he, het gaat om het feit dat er allerlei niveaus worden benoemd wat dit paard kan en dat hij uit een goede sportlijn komt, maar dat hij enkel nog als licht recreatiepaard kan worden ingezet. Dan heb je dus geen drol aan die eerdere info. Misschien als het een merrie was geweest en je ermee had willen dekken, maar voor een ruin die blijkbaar kapot is, heeft het weinig toegevoegde waarde imo. :P

Klopt... maar ook daar kan ik er zo 30 van laten zien.
Als het algemeen gebracht was... prima, maar naam paard ed is hier genoemd en dat is een specifieke ad bespreken niet geheel netjes imo.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 15:21

Ik verbaas me erover hoe anders ik ernaar kijk. Juist doordat erbij staat dat hij t/m Z2 niveau is opgeleid, kan je als ruiter met meer ambitie beslissen dat dit paard niet geschikt is. Wellicht wel als hij werd aangeboden als braaf paard voor bosritten zonder dat er werd vermeld dat hij al meer kent/hoger is opgeleid. Zoiets zou ik dan ook nog wel leuk vinden om even door te rijden. Bij dit paard ging dat niet goed. Het kan zijn dat hij het met een andere ruiter, een andere huisvesting of een behandeling aan een nog niet ontdekt ongemak het wel doet. Dat kan. Maar je hebt nu in elk geval de voorkennis dat er serieus gewerkt is met het paard en dat dit niet goed ging. Dat wil je toch juist weten? Ook al wordt hij nu als recreatiepaard aangeboden? Ik vind het juist fijn om te weten wat er met het paard is gedaan, wat hij kent, op welk niveau hij liep.

Daarnaast, als hij zelfstandig oefencrossen heeft gelopen, dan lijkt het me stug dat hij niet alleen op buitenrit kan. Er zijn maar weinig paarden die dat niet leren.

Whupp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 15:32

Als erin staat dat het paard voor wedstrijden niet geschikt is (of geschikt voor allesbehalve rijden wat je dan zo indirect door de regels heen leest), dan zou ik als ik wedstrijden zou willen rijden al wel afhaken. Hoe hoog het niveau van dat paard ook is. Al haak ik overigens ook als fanatieke recreatieve ruiter af, want ik sleep een paard ook mee naar clinics en lange buitenritten, maar dat terzijde.

Ik had tijdens mijn zoektocht ook een leuke ex-fokmerrie gezien. Huidige eigenaren zochten iemand die er recreatief mee ging rijden of wedstrijden (maar goed, paard was dus nog nooit gestart), maar liever niet meer als fokmerrie. Merrie was jaar geleden ingereden (nu 14 jaar) en verder alleen recreatief. Was de vraagprijs bijna 11k :'). Dan denk ik, ja ze heeft een leuk papier maar in principe heb je er niet heel veel aan want ze willen liever dat er recreatief meer gereden wordt. En na 5 veulens is het nog maar de vraag hoe ze het gaat doen als je wat meer gaat vragen.

Overigens was de prijs een paar weken later gezakt naar 8k. Nog steeds vrij veel vond ik maar goed. Geen idee waarvoor ze weggegaan is.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 15:33

Je mag altijd toch wel je problemen voorleggen op bokt

Bokt is zo bekrompen leven in land met vrije meningsuiting maar bokt heeft zijn eigen grondwet

Ik ben oprecht onee was echt oprecht geïnteresseerd in dat paard maar ik ben doof dus ik ga niet bellen

En ik vind ook kak dat ik hele motivatiebrief moet schrijven
De advertentie gaat verkeerd volk aantrekken gok ik zo

Dus had heel anders gekund en ik wilde alleen weten hoeven iedereen um leest en je ziet het iedereen leest toch anders
Je pikt dat eruit wat je nodig heb

Zo ga ik niet bij paard kijken als er staat kan met ander naar buiten
Laatst bijgewerkt door tita op 20-12-21 15:37, in het totaal 2 keer bewerkt

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 15:35

Whupp schreef:
Als erin staat dat het paard voor wedstrijden niet geschikt is (of geschikt voor allesbehalve rijden wat je dan zo indirect door de regels heen leest), dan zou ik als ik wedstrijden zou willen rijden al wel afhaken. Hoe hoog het niveau van dat paard ook is. Al haak ik overigens ook als fanatieke recreatieve ruiter af, want ik sleep een paard ook mee naar clinics en lange buitenritten, maar dat terzijde.

Nou, dat begrijp ik volkomen. Ik ga er vanuit dat ze jou dan ook minder geschikt vinden als koper (/paard niet passend bij jouw wensen), dus dan is de advertentietekst heel verstandig opgesteld.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 16:06

Derma schreef:
Aatrox schreef:
Ik vind vooral de prijzen moeilijk in te schatten als ze er niet bijstaan..

Laatst eentje beetje lelijke foto's maar verder wel correct paard €25 000. Koekoek. Als je dat voor een paard vraagt adverteer je toch goed..

Ja en ook heel irritant, zet gewoon de vraagprijs erbij. Anders krijg je toch ook direct allemaal berichten waar je niet op zit te wachten.

Nog mooier, vraagprijs op aanvraag en in de advertentie het zinnetje 'meer informatie via 06, maar niet alleen om de vp vragen'.
Dan niet ...

Whupp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 16:23

Lieser schreef:
Nog mooier, vraagprijs op aanvraag en in de advertentie het zinnetje 'meer informatie via 06, maar niet alleen om de vp vragen'.
Dan niet ...

Oh herkenbaar, ik sloeg dat soort advertenties ook over hoor. Ik heb best interesse maar als ik de prijs niet te horen krijg, kom ik ook niet kijken . Of de advertenties met prijs bespreekbaar bij goed tehuis. En dan vraag je waar ze ongeveer aan denken en zit het alsnog aan de hoge kant en mag er voor een goed huis 300 euro af. Tja, dat gaat er vaak sowieso wel af als je het over de prijs gaat hebben. Snap zelf überhaupt niet waarom mensen niet gewoon de vraagprijs er bij zetten, tenzij het echt om een duur paard gaat. Begrijp dan wel dat je dat niet openbaar wilt hebben. Ik zou zelf in ieder geval zeker niet zoveel zin hebben om op alle berichten te reageren waarin de vraagprijs gevraagd wordt als ik een paard zou verkopen. Maar ik ben ook liever lui dan moe :Y)

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 18:12

c_alsemgeest schreef:
manzano schreef:
Oh heb je een link? Lijkt me wel handig zo'n topic.

[HK] Hoe het ook gaat lopen, wij gaan kopen of verkopen!

Is de laatste tijd iets rustiger, maar met een zoekertje kan je altijd plaatsen. Zitten ook meerdere actieve verkopers in het topic, maar ze mogen alleen het paard plaatsen als iemand zo iets zoekt :D
Dus als je wat zoekt vooral daar even plaatsen.

Dank je wel!
Is waarschijnlijk niet meer nodig. Ging zaterdag ergens kijken voor een grote kwpn-er en al pratend zat ik daarna op alles wat ik niet wilde haha namelijk een kleine Spanjaard :')
Hij wordt deze week gekeurd. Spannend!!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 18:14

Kiwiaa schreef:
Zelfde bij de quarters, daar zetten ze ook gemakkelijk hele zware mannen op van die kleine paardjes (reiners) vind ik toch ook wat ver gaan :o zeker omdat die zadels dan ook nog eens loodzwaar zijn

Pardal is gisteren gekeurd, heb alle filmpjes doorgekregen maar wacht nog op het verslag en de x-rays. Ben benieuwd wat mijn eigen veearts ervan zegt!

Ah hier zocht ik naar. Was heel benieuwd. Heb je inmiddels al wat gehoord?

Konijen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 19:59

Nou zaterdag 2 paarden proefgereden. Ontzettend fijn kunnen rijden en beide paarden gaven mij het gevoel dat ik toch echt nog wel beetje kon rijden. Goed voor mijn ego Beste ervaring tot nu toe. 4 jr kwpn. En een 5 jr Fries merrie. Beide super fijn te rijden fries wat sensibeler maar stiekem vind ik dat dus erg fijn. De 4 jr was al verkocht echter foto's toonde wat vernauwing tussen ruggenwervels dus verkoop ging niet door. Werd mij vervolgens flink goedkoper aangeboden. Echt heel fijn dier, eigenlijk te veel capaciteit dan naar waar ik op zoek was. Mijn dierenarts heeft foto's bekeken, ze vond rug op zich niet zo spannend maar gaf ook aan wat artrose in hals te zien c6 c7. Ze vroeg daarna pas hoe oud hij was en welk niveau hij had gelopen...dus tja denk niet dat ze me aanraadt om verder te gaan.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 20:02

Konijen schreef:
Nou zaterdag 2 paarden proefgereden. Ontzettend fijn kunnen rijden en beide paarden gaven mij het gevoel dat ik toch echt nog wel beetje kon rijden. Goed voor mijn ego Beste ervaring tot nu toe. 4 jr kwpn. En een 5 jr Fries merrie. Beide super fijn te rijden fries wat sensibeler maar stiekem vind ik dat dus erg fijn. De 4 jr was al verkocht echter foto's toonde wat vernauwing tussen ruggenwervels dus verkoop ging niet door. Werd mij vervolgens flink goedkoper aangeboden. Echt heel fijn dier, eigenlijk te veel capaciteit dan naar waar ik op zoek was. Mijn dierenarts heeft foto's bekeken, ze vond rug op zich niet zo spannend maar gaf ook aan wat artrose in hals te zien c6 c7. Ze vroeg daarna pas hoe oud hij was en welk niveau hij had gelopen...dus tja denk niet dat ze me aanraadt om verder te gaan.

Nee dat zou ik ook neit doen, want dat kan dan nog wel eens progressief zijn omdat ze nog zo jong is.
Maar als je de fries fijner vindt, dan is dat toch prima?

Kiwiaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 20:05

Mijn eigen veearts vond de foto's perfect en vond het klinisch onderzoek ook goed uitgevoerd. Heb de foto's wel eens naast de oude gelegd (toch beetje achterdochtig geworden door dit topic haha :+ ) en zag toch dat het dezelfde hoef was maar duidelijker, dus alles is oke. Nu nog transport regelen, gok dat hij begin januari naar België komt. Stalling is geregeld. En dan hopen dat mijn gevoel het bij het juiste eind had en ik niet over een halfjaar een weentopic moet aanmaken :') maar ik heb er wel vertrouwen in, raar maar waar! In jullie plek had ik mijzelf ook voor gek verklaard hoor. Dus bij deze, sinds vandaag heb ik een paard :):)

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 20:08

Gefeliciteerd

Konijen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 20:18

Nou kiwiaa gefeliciteerd. Spannende weg afgelegd maar wel dapper hoor!

amsterdam10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 20:18

Gefeliciteerd!

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 20:19

Gefeliciteerd, het is je gegund.

Kalea

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 20:22

Proficiat! Zo spannend, die weekjes wachten nog. :)