Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
balance schreef:[
Veldbloem schreef:En ze kunnen ook lelijk steken
Jet schreef:Ik heb maar even gegoogled, het kunnen wantsen of weegluizen zijn. Dat zijn vreselijk nare beestjes. Voor zover ik weet zit de hertenluisvlieg hier alleen op de Veluwe, maar ook daar is het een enorme plaag als ze bij je paard zitten. Overigens heeft ook daar niet ieder paard er last van. Hier worden de onbehaarde delen wel met Vaseline ingesmeerd, maar ik kan me voorstellen dat dat ook inbrandt in de zon.
Wat heerlijk dat het rijden met Prisca zo lekker gaat! Er komt een tijd dat je niet meer nadenkt over buurmannen die met ploegen bezig zijn, maar er gewoon heerlijk onbezorgd langsrijdt.
Ik heb er ook nooit aan gedacht dat ze met een vliegenkap op zoveel minder zouden zien, arme Prisca.
Leuk om voorzichtig weer iets met Callas te gaan doen en fijn dat ze rustiger wordt. Ze zal beginnen te snappen dat Prisca weer terugkomt als je haar meeneemt.
Tinka schreef:Wat een narigheid dat Callas nog steeds zo kreupel is, had dat ondertussen niet al ietsje beter moeten gaan?
En irritant dat geschrik van haar om niets, zo kan je toch nooit meer lekker ontspannen rijden. Gelukkig is Prisca wel lekker cool in het hoofd.
Jet schreef:Die groene wants die naar bruin verkleurt in de winter hebben we hier ook, hier wordt het de stinkende wants genoemd. Als hij in de verdediging gaat geeft hij een vreselijk stinkende geur af. https://nl.wikipedia.org/wiki/Groene_schildwants . Ik heb hem gelukkig niet in huis gehad, maar af en toe lees ik er wel over van anderen. Maar die steken toch niet?
Onwijs grappig dat jij niet snapte welke punaise bij ons gebruikelijk is.
En wat gaaf, jullie uiteindelijk na alle perikelen met zijn viertjes op stap. Wie weet als jullie dit wat vaker doen, dat Callas toch gaat inzien dat schrikken niet zo nodig is.
Wel naar dat ze dan weer slecht loopt heuvelaf. Ik denk niet dat je er ooit nog prettig op kan rijden, je weet dat ze niet echt goed op dat been is en dat verandert naar mijn idee niet meer voldoende daarvoor. En tof dat Prisca van dat schrikken niets maakt!
vopo914 schreef:Weer genoten van je filmpje
Wat is het toch jammer dat Callas zo schrikkerig is
Misschien dat het ooit nog verbeterd en kan ze mee als handpaard
En wat mag je in je handjes knijpen met die brave Prisca
Ik vind het niet leuk merk ik als je haar Pizza noemt
Net alsof je haar plaagt en dat verdiend ze niet..hahahaha let maar niet op mij hoor...is een tic van mij....
Ik blijf volgen
Jet schreef:Vopo, ik noem Prisca in mijn berichten ook geen Pizza hoor, fijn dat MO het nu ook niet meer doet! Ik voe eigenlijk wel hetzelfde als jij met die nickname.
Gaaf om echt mooie foto's van je koppel te krijgen! Volgens mij zitten hier de meesten tussen de € 50,00 en € 100,00 per sessie, waarbij je dan 3 foto's gratis krijgt en de rest moet betalen. Hoeveel je dan daarna per foto betaalt durf ik niet te zeggen, ik heb er nooit het geld voor gehad on het te doen.
Cera_D schreef:Ergens natuurlijk ook wel een dubbele bevestiging dat Callas eigenlijk niet zo is gemaakt voor dat avonturen![]()
Als ze zelfs met haar kudde telkens zo heftig reageert. Hoewel die expressie natuurlijk grotendeels in haar zit vraag ik me dan toch altijd af hoe happy een paard daar zelf mee is.
Ik zit nu met mijn paard een beetje in dezelfde situatie (maar dan zonder blessure gelukkig haha), en ookal lijkt het mij fantastisch om samen op avontuur te gaan vraag ik me steeds meer af of hij daar echt gelukkig van wordt, of dat ik me beter kan vermaken in de bak (wat ik gelukkig als dressuurmuts ook heerlijk vind hahha).
Des te meer weer een bevestiging wat een geluk je nu hebt met Prisca
Tinka schreef:Dat zigzaggend met haarspeldbochten de berg af doe mijn paarden altijd in de wei. Behalve de veulens die gaan gewoon in rengalop recht de berg af.
Honingzalf kan je oa kopen bij agradi, Mellodermal bv, maar denk ook wel bij dochorse bijvoorbeeld.
fardoe schreef:Bedankt weer voor je filmpje Monique. Wat een mooie hekken trouwens.
-Namiro- schreef:Leuk filmpje weer! Mooie hekken en wat goed bedacht om met 1 hek twee delen af te kunnen sluiten!![]()
Ik gebruik de mensen variant van honingzalf voor de paarden.. mesitran. Haal ik gewoon bij de apotheek.
Humpiedumpie schreef:Jippie het is weer zondag dus een filmpje van jullie. Wat een geweldig creatieve mensen zijn jullie, respect! Heel gaaf die hekken zo. Het wordt een waar paradijs. Zou m'n paardjes zo komen brengen
.